Ei h*lvetti!!! 6-vuotias lapsi ollut yön yksin kotona
Mies jäi yhdeksi yöksi lapsen kanssa kaksin. Heräsin äsken siihen kun lapsi soitti hysteerisesti itkien. Kysyi mitä pitää tehdä kun isi ei ole tullut kotiin. Oli kuulemma lähtenyt illalla käymään kioskilla. Lapsi oli jäänyt katsomaan telkkaria. Hän oli odotellessaan nukahtanut sohvalle. Äsken oli sitten herännyt ja huomannut ettei mies oli vieläkään kotona. Soitin naapurin tytölle ja pyysin häntä menemään lapsen seuraksi siihen asti että mummi tulee hänet hakemaan.
Kaiken huipuksi lapsen puhelun jälkeen huomasin miehen kaverin vaimon laittaneen yöllä viestiä. Mies on kuulemma tullut sinne nukkumaan humalaansa. Kuinka h*lvetin alkoholisoitunut pitää olla että jättää 6-vuotiaan yksin kotiin yöksi päästäkseen KALJALLE?! En kyllä luota pätkääkään enää mieheen. H*lvetti mikä vätys!
Kommentit (85)
kerran tuo 6 vuotias... kirjoitti:
Mä olen ollut joskus tuo kuusi vuotias ja seitsemän vuotias ja kahdeksan vuotias ja niin edelleen aina tuohon 13 vuoteen ikään saakka.
..
Edelleen muistan noiden öiden hädän ja yksinäisyyden. Jokaikinen kerta kun mieheni lähtee yöelämää (ja näitä kertoja on noin kolme koko vuoden aikana) en saa unta, koska tunnen oloni yksinäiseksi ja tappelen koko ajan paniikkikohtausta vastaan. Omassa mielessä on aina helvetti irti silloin, kun nukahdan ja herään ja mies ei ole vieläkään kotona.
Kiitos, sä sait mulle todellisen ahaa-oivalluksen aikaan. Olen ihmetellyt miksi mulla on niin hemmetin vaikeaa jos mies on yötä pois kotoa. Meilläkään sitä ei usein tapahdu. Kun tapahtuu, pyörin levottomana sängyssä, en saa unta, ahdistaa valtavasti enkä edes tiedä mikä ahdistaa... Nyt mä tiedän miksi, lapsuudestahan se tunne tulee.
Olin itsekin paljon öitä yksin kotona alkaen sieltä kuudesta ikävuodesta kun äiti lähti uuden miesystävänsä kanssa baariin jopa ilmoittamatta mitään...
Vierailija kirjoitti:
No meillä eron jälkeen lasten isä tuli meillle Hoitamaan omia lapsiaan tai siis olemaan heidän kanssaan kun olin toisella paikkakunnalla viikonlopun töiden takia. Kuusivuotias meilläkin heräsi yöllä sihen, että iskää ei ole mailla eikä halmeilla. Oli kirjoittanut kyllä lapun pöydälle. Sääli vaan, kun ei kuusivuotias vielä osannut lukea niin hyvin. Olivat sisarensa kanssa odotelleet isää jonkun aikaa aika paniikissa. Sitten soittivat kännykästä mulle, soitin mummon hakemaan lapset mummolaan koska oli yö ja itse en olisi vieressä asuvia isovanhempia nopeammin paikalle ehtinyt. Että kyllä tälläista ihan tapahtuu. Ja eksäni ei edes ollut mikään varsinainen alkoholisti.
Miten niin ei ollut "mikään varsinainen alkoholisti"? Olihan kun viina vei niin, että jätti lapset yksin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
!
Kiitos! Isäni on tehnyt parhaansa. Äiti jätti mut jatkuvasti yksin kotiin, kunnes tilanne päätyi avioeroon ollessani 3 v ja isäni sai täyden huoltajuuden, eikä äitini saanut edes tapaamisoikeutta.
M41
Hyvä että isäsi ei enää jäänyt katsomaan tuollaista.
Oletko itse kärsinyt päihdeongelmista tai masennuksesta varhaislapsuutesi jäljiltä?
Oletteko pystyneet puhumaan tapahtuneista äitisi kanssa tai onko teillä ikinä ollut minkäänlaisia välejä?
No mulla on diagnosoitu paranoidinen skitsofrenia ja alkoholiriippuvuus ja bentsodiatsepiiniriippuvuus. Äitini kanssa olen päivittäin puhelimitse yhteydessä. Ihan ok välit on äitiin. Ja isäänkin.
M41
Yön? Lapset nukkuu yöllä ja aikuinen voi halutessaan tehdä muuta. No biggie.
Ei onneksi aina mene näin. Minut niin ikään hylätty yöksi kuningas alkoholin takia, mutta lapseni isäksi valitsin turvallisen ja luotettavan miehen, jolla ei ole mitään ongelmaa päihteiden kanssa.
Jos jotain jotain omien vanhempieni kaltaista käytöstä ilmenisi, niin kyllä se olisi ekana ukaasi että nyt ryhdistäytyy tai ero. En halua lapselleni koskaan sitä samaa pelkoa ja hätää mitä itse jouduin kokemaan.