Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei h*lvetti!!! 6-vuotias lapsi ollut yön yksin kotona

Vierailija
20.06.2016 |

Mies jäi yhdeksi yöksi lapsen kanssa kaksin. Heräsin äsken siihen kun lapsi soitti hysteerisesti itkien. Kysyi mitä pitää tehdä kun isi ei ole tullut kotiin. Oli kuulemma lähtenyt illalla käymään kioskilla. Lapsi oli jäänyt katsomaan telkkaria. Hän oli odotellessaan nukahtanut sohvalle. Äsken oli sitten herännyt ja huomannut ettei mies oli vieläkään kotona. Soitin naapurin tytölle ja pyysin häntä menemään lapsen seuraksi siihen asti että mummi tulee hänet hakemaan.
Kaiken huipuksi lapsen puhelun jälkeen huomasin miehen kaverin vaimon laittaneen yöllä viestiä. Mies on kuulemma tullut sinne nukkumaan humalaansa. Kuinka h*lvetin alkoholisoitunut pitää olla että jättää 6-vuotiaan yksin kotiin yöksi päästäkseen KALJALLE?! En kyllä luota pätkääkään enää mieheen. H*lvetti mikä vätys!

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti soitto miehen vanhemmille! Sietää heidänkin tietää miten poikansa huolehtii omasta lapsestaan.

Kai ne miehen vanhemmat ovat jo tietoisia tapahtuneesta, kun miehen äidinhän ap soitti lastaan hakemaan. Näin mä ainakin ymmärsin, kun mummon soitti hakemaan ja oli itse omien vanhempiensa kanssa. Joten tämä mummo on siis ollut kaiken järjen mukaan miehen äiti.

Vierailija
62/85 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, aika rumasti tehty. Yksin jättäminen toimii vielä alle 2-vuotiaille, kun kaataa pinnasängyn nurinpäin ja jättää seuraksi pehmolelun ja tuttipullon, jos haluaa lähteä panemaan & dokaamaan. Näin olen kuullut av-yh-mammoilta. 6-vuotiaalle toi ei enää vain toimi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin, että AP on yötä ollut duunissa tai työmatkalla. Siksei itse pääse heti paikalle välittömästi. Eikä heti tullut mieleen ero tms.

Ihmiset alkoholisoituu toisinaan jopa parisuhteen kuluessa. Siskokin meni naimisiin absolutistin kanssa. Hän oli aika kurjan elämän elänyt alkoholisti perheessä. Siksi pyrki pysyä erossa alkoholista.

Seurustelivat yläasteelta ja 32 vuotiaana alkoi kuppi maistua.

Saunakaljoista se lähti. Ekat kännit kolmekymppisenä, sammui kaverinsa mökille. Mieheni kävi noutamassa. Liittyihän niihin känneihin paljon tahatonta komiikkaa. Vaan eipä enää naurata, kun muistaa mitä siitä pikku hiljaa seuras.

35 vuotiaana jätkä oli tarpeeksi alkoholisoitunut, että sisko eros.. Tyyppi teki noita katoamistemppuja lasten aikana, hävisi päiviksi jonnekin, kämpässä oli lukemattomia jemmapulloja, tyhjiä, vajaita ja täysiä.

Toukokuussa piipahdettiin miehen kanssa terassilla ja siellähän tuo istui. Olihan kurja näky. Miten alas ihminen voikaan vajota. Sääli ja syytti vain itseään. Miten hemmetissä hän mokas elämässään kaiken hyvän?! - niinpä.  Ei osannut sanoa mitään muuta syytä kuin, että mokas. Viinan kutsu on valtava. Heillä oli hyvä parisuhde vaihteeksi, kun pikku lapsi ajan myrskyt olivat jääneet taakse. Lapset kymmenen kummallakin puolen. Hyvät duunit. Asuntovelkaa vähän. Kaikkea oli ja hän oli onnellinen sillä hetkellä. Alkoholikokemusta vaan ei ollut, nyt on.

Oli AP tarina totta tai ei, niin vastaavia tarinoita Suomen maahan mahtuu satoja.

Vierailija
64/85 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lastensuojeluilmoitus. Muuten eron jälkeen mies saattaa tehdä saman uudestaan. Kai otat siis eron?

Vierailija
65/85 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä soitti hätänumeroon kun tuli aamulla töistä ja olin tajuttomana. Hätäkeskuksesta sanottiin, että laita sille vauvalle sokeripala suuhun ensiavuksi ja että mun tajuttomuuteni johtuu siitä, että olen itkenyt siellä pinnasängyssä yksin koko yön.

M41

Vierailija
66/85 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten ylipäätään joku on ikinä haksahtanut tuollaiseen mieheen, harrastanut seksiäkin! Niin, sinä juuri. Kertoo aika paljon myös sinusta.

Hohhoijaa tuota syyllistämisen kulttuuria. Kyllähän tuo moka on ihan sen miehen. Hän jätti lapsen yksin.

Ja kommentti toki kertoo hyvin paljon kommentoijasta.

Joo ei ope siihen ukkoon oikein luottamista. AA olisi osoite.

Ei se kerro pelkästään ap:sta vaan naisista yleensäkin. Naisten olematon kyky suodattaa alkkikset elämästään on ihmetyttänyt mua miehenä koko ikäni. Mun lähipiirissä eniten naisia saavat juuri pahiten alkoholisoituneet, go figure? Siedetään kaikkea lähes loputtomasti ja toivotaan että mies jättäis juomiset. No tiedoksi, että yhdeksän kymmenestä ei tuota huumetta kykene tuosta vaan kontrolloimaan saati muutu yhtäkkiä selvikseksi. 

Vierailija
67/85 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä soitti hätänumeroon kun tuli aamulla töistä ja olin tajuttomana. Hätäkeskuksesta sanottiin, että laita sille vauvalle sokeripala suuhun ensiavuksi ja että mun tajuttomuuteni johtuu siitä, että olen itkenyt siellä pinnasängyssä yksin koko yön.

M41

Olen niin pahoillani puolestasi , aivan järkyttävää käytöstä keltään aikuiselta hylätä vauva oman onnensa nojaan!

Tuollainen jättää pysyvät traumat ihmisen psyykeeseen, on vain vaikeampi tunnistaa ja yrittää toipua niistä ellei tiedä altistuneensa tuollaisille kamaluuksille.

Toivottavasti isäsi on pitänyt sinusta huolta muutoin ❤️

Voimia !

Vierailija
68/85 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M41

Olen niin pahoillani puolestasi , aivan järkyttävää käytöstä keltään aikuiselta hylätä vauva oman onnensa nojaan!

Tuollainen jättää pysyvät traumat ihmisen psyykeeseen, on vain vaikeampi tunnistaa ja yrittää toipua niistä ellei tiedä altistuneensa tuollaisille kamaluuksille.

Toivottavasti isäsi on pitänyt sinusta huolta muutoin ❤️

Voimia !

Kiitos! Isäni on tehnyt parhaansa. Äiti jätti mut jatkuvasti yksin kotiin, kunnes tilanne päätyi avioeroon ollessani 3 v ja isäni sai täyden huoltajuuden, eikä äitini saanut edes tapaamisoikeutta.

M41

Vierailija
69/85 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

![/quote]

Kiitos! Isäni on tehnyt parhaansa. Äiti jätti mut jatkuvasti yksin kotiin, kunnes tilanne päätyi avioeroon ollessani 3 v ja isäni sai täyden huoltajuuden, eikä äitini saanut edes tapaamisoikeutta.

M41[/quote]

Hyvä että isäsi ei enää jäänyt katsomaan tuollaista.

Oletko itse kärsinyt päihdeongelmista tai masennuksesta varhaislapsuutesi jäljiltä?

Oletteko pystyneet puhumaan tapahtuneista äitisi kanssa tai onko teillä ikinä ollut minkäänlaisia välejä?

Vierailija
70/85 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskooko joku tämän todella. Selvä provo. Ei lapsen vanhempi jää tällaisessa tilanteessa roikkumaan av:lle, vaan lähtee mummin kanssa hakemaan lasta!!!

Vierailija
71/85 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä! 6-vuotiasko yksin kotona yön?

Huh huh. Tyttäreni täytti just 6 v ja on kyllä tosi reipas mutta en ikinä jättäisi yksin kotiin.

Mitä ihmettä täällä horistaan

Vierailija
72/85 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ja pikkusiskolle kävi alkkisäidin kanssa samoin. Sekin lähti kioskille, piti tuoda meille jätskitkin, annettiin oikein tarkat ohjeet millaiset halutaan ja jos niitä suosikkeja ei ole niin mitkä on seuraavaksi parhaat. No äiti meni ja mä istuin ikkunalaudalla odottamassa ja katsomassa koska tulee takaisin. Asuttiin korkealla kerrostalossa, ja ikkunasta näki matkan melkein kioskille asti. Eipä tullut takaisin, loppujen lopuksi kävin katsomassa lähibaareistakin muttei löytynyt äitiä. Iskä tuli jossain vaiheessa kai kotiin ja oli raivona. Mä olin alle kouluikäinen tai ihan korkeintaan ekalla luokalla.

Vierailija
73/85 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten ylipäätään joku on ikinä haksahtanut tuollaiseen mieheen, harrastanut seksiäkin! Niin, sinä juuri. Kertoo aika paljon myös sinusta.

Hohhoijaa tuota syyllistämisen kulttuuria. Kyllähän tuo moka on ihan sen miehen. Hän jätti lapsen yksin.

Ei se kerro pelkästään ap:sta vaan naisista yleensäkin. Naisten olematon kyky suodattaa alkkikset elämästään on ihmetyttänyt mua miehenä koko ikäni. Mun lähipiirissä eniten naisia saavat juuri pahiten alkoholisoituneet, go figure? Siedetään kaikkea lähes loputtomasti ja toivotaan että mies jättäis juomiset. No tiedoksi, että yhdeksän kymmenestä ei tuota huumetta kykene tuosta vaan kontrolloimaan saati muutu yhtäkkiä selvikseksi. 

Tälle on yksinkertainen selitys. Ihmisellä on pyrkimys eheytyä lapsuutensa kokemuksista etsimällä aikuisiällä kumppanikseen ihmisiä jotka kärsivät samoista ongelmista kuin lapsena tuskaa aiheuttanut vanhempi. Tämä henkilö pyritään sitten "parantamaan" ja muuttamaan, jolloin tavallaan parannetaan myös oma vanhempi, ja lapsuus muuttuu. Tämä tapahtuu siis tiedostamatta.

Suomessa juoppoja on paljon, ja juopoilla tyttäriä. Nämä tyttäret valitsevat kumppaniksi juoppoja, ja pyrkivät saamaan heistä raittiita. Tämä tapahtuu siksi että naisen sisällä on pikku tyttö, joka haluaa vain että isi ei joisi. Hänen takiaan. Tyttö ei saa rauhaa ennen kuin isä valitsee hänet viinan sijasta.

Vierailija
74/85 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluilmoitus tuosta kuuluu tehdä. Nimenomaan heille kuuluu ilmoittaa, jos lapsella on tai on ollut hätä. He käyvät arvioimassa perheen tilanteen ja katsovat onko jotain lisäapua tarjota. Esimerkiksi perhetyöntekijä. He kykenevät tarjoamaan äidille apuja, mm. perhetyön muodossa ja lisäksi opastamaan isän oikeille viranomaisille.

Vierailija
75/85 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälle on yksinkertainen selitys. Ihmisellä on pyrkimys eheytyä lapsuutensa kokemuksista etsimällä aikuisiällä kumppanikseen ihmisiä jotka kärsivät samoista ongelmista kuin lapsena tuskaa aiheuttanut vanhempi. Tämä henkilö pyritään sitten "parantamaan" ja muuttamaan, jolloin tavallaan parannetaan myös oma vanhempi, ja lapsuus muuttuu. Tämä tapahtuu siis tiedostamatta.

Suomessa juoppoja on paljon, ja juopoilla tyttäriä. Nämä tyttäret valitsevat kumppaniksi juoppoja, ja pyrkivät saamaan heistä raittiita. Tämä tapahtuu siksi että naisen sisällä on pikku tyttö, joka haluaa vain että isi ei joisi. Hänen takiaan. Tyttö ei saa rauhaa ennen kuin isä valitsee hänet viinan sijasta.

Allekirjoitan. Olin nuori enkä osannut nähdä asioita samoin kuin nykyään vuosien kokemuksella ja pohdiskelulla suodatettuna.

Ja se oma mieskin valitsi viinan(ja muut päihteet) ennen minua ja lapsiamme.

Harmittaa ihan todella, enemmän omien lapsieni tähden koska joutuvat läpikäymään samoja asioita kuin joista itsekin kärsinyt.

Minä olen myös lähtenyt etsimään isiä kapakoista keskellä yötä, alle kouluikäisenä. Ei äitinikään olisi varmaan jättänyt minua tuolloin isäni huostaan jos olisi arvannut kuinka viinanhimo vie voiton.

Vierailija
76/85 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrän sun pettymyksen ja vitutuksen täysin! Varmasti olet kaikkesi tehnyt sen miehen eteen ja sitte tulos on tollanen. Uus mato koukkuun vaan ja parempaa kalaonnea ettei enää tulis noita räkäkiiskejä! Exä samanlainen munaton vätys johon ei mikää tehonnu. Onneks ei lapsi joutunu kärsimään. Eikä tollaset miehet edes opi mitään vaan varaudu että syyttää sua ongelmistaan. Niin mulle kävi enkä ikinä enää uhraa itteeni sellaselle. Ei ole minkää arvosta.

Vierailija
77/85 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut joskus tuo kuusi  vuotias ja seitsemän vuotias ja kahdeksan vuotias ja niin edelleen aina tuohon 13 vuoteen ikään saakka. Jokaikinen kerta, kun olin viikonlopun isän hoteissa niin isälle tuli aina lauantai-iltana pakottava tarve päästä baariin. Perjantait isä jaksoi leikkiä hyvää ja huolehtivaa isää. Lauantaina kaljatuoppi kiilasi ykköseksi.  Eikä äitini tehnyt asialle mitään, koska.. jaa-a. Näin aikuisena en tiedä vieläkään muuta syytä kuin äidin saamattomuuden ja itsekeskeisen keskittymisen uuteen mieheensä. 

Edelleen muistan noiden öiden hädän ja yksinäisyyden. Jokaikinen kerta kun mieheni lähtee yöelämää (ja näitä kertoja on noin kolme koko vuoden aikana) en saa unta, koska tunnen oloni yksinäiseksi ja tappelen koko ajan paniikkikohtausta vastaan. Omassa mielessä on aina helvetti irti silloin, kun nukahdan ja herään ja mies ei ole vieläkään kotona. 

Paljon olen isälleni antanut lapsuudestani ja nuoruudestani anteeksi, mutta tätä juttua en ole antanut. Enkä ole antanut anteeksi äidillenikään, joka ei todellisuudessa hoitanut vastuutaan vaikka meuhkaamista ja suuria sanoja on riittänyt koko ikäni aiheesta. Mutta aina vain minulle eikä kenellekään muulle. 

Viime aikoina olen analysoinut, että kiitos näiden yöhylkäämisten minun on vaikea luottaa ihmisiin ja pelkään koko ajan koska minut hylätään.

Ihmettelen myös kovasti miksei kukaan muukaan puuttunut asiaan? Ilmeisesti 90-luvulla oli ihan okei, että nuori lapsi on isänsä kanssa baarissa. Kävimme jopa yhdessä baarissa melkein joka päivä, kun vietin yhden kesäkuukauden isän hoteissa kokonaan. Eikä baarimikko edes ihmetellyt asiaa tai puuttunut siihen, että isä joi ja minä istuin tyynesti vieressä. Nykyään jo kerrasta tulisi lasua ja huutoa ja poliisipartio.

Miksei ketään kiinnostanut silloin? 

Vierailija
78/85 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri jätti lapsensa mun hoitoon ja lähti jonkun poikakaverinsa kanssa baariin. Se ei tullu sieltä takas ja vein sen pennun tämän vanhemmille. Hienosti piti huolta lapsestaan ku viinahammasta kolotti ja parrua piti saada.

Oikeasti meinaa itku tulla näistä jutuista... Miksi niitä lapsia hankitaan jos menojalkaa vielä niin vipattaa.

Vierailija
79/85 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M41

Vähän jo ihmettelin, kun nopeasti lukaisemalla käsitin ensin, että puhut suht tuoreesta tapahtumasta, jossa olet ollut kotona kaksin vauvan kanssa ja isäsi on tullut käymään ja löytänyt sinut tajuttomana. Hätäkeskuksesta neuvottu antamaan sokeria vauvalle ja sinun tajuttomuutesi johtunut siitä kun olet itkenyt pinnasängyssä koko yön.

Vierailija
80/85 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasu pitäs tehä ip-osoite talteen ylläpito