Ei h*lvetti!!! 6-vuotias lapsi ollut yön yksin kotona
Mies jäi yhdeksi yöksi lapsen kanssa kaksin. Heräsin äsken siihen kun lapsi soitti hysteerisesti itkien. Kysyi mitä pitää tehdä kun isi ei ole tullut kotiin. Oli kuulemma lähtenyt illalla käymään kioskilla. Lapsi oli jäänyt katsomaan telkkaria. Hän oli odotellessaan nukahtanut sohvalle. Äsken oli sitten herännyt ja huomannut ettei mies oli vieläkään kotona. Soitin naapurin tytölle ja pyysin häntä menemään lapsen seuraksi siihen asti että mummi tulee hänet hakemaan.
Kaiken huipuksi lapsen puhelun jälkeen huomasin miehen kaverin vaimon laittaneen yöllä viestiä. Mies on kuulemma tullut sinne nukkumaan humalaansa. Kuinka h*lvetin alkoholisoitunut pitää olla että jättää 6-vuotiaan yksin kotiin yöksi päästäkseen KALJALLE?! En kyllä luota pätkääkään enää mieheen. H*lvetti mikä vätys!
Kommentit (85)
Itse vastaavassa tilanteessa ottaisin välittömästi eron, talo myyntiin jne.
Minun lapselleni ei tuollaista tehdä, ei varsinkaan oma isä eikä varsinkaan ryyppäämisen takia.
Aivan sama vaikka lupaisi kuut ja tähdet taivaalta.
No justhan tuolla sanottiin että (mahdollisessa) erotilanteessa, kun "mies" heittäytyy vaikeaksi, on tärkeää että tästä jutusta on kättä pidempää tiedossa. Ja kuka hullu tuolla tosissaan sanoo että kuusivuotiaan pitää jo osata olla yksin yötä kotona? Useimmat eivät ole olleet vielä päivälläkään hetkeäkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että todelliset hätätapaukset jäävät varjoon, jos tuollaisesta tehdää lasuja.
Ap on tiennyt miehensä vastuuttomuudesta mutta jättänyt silti lapsensa sinne hoitoon eikä ottanut mukaan mummolle mennessään. Tämähän koituu myös ap:n turmioksi.
Kuusivuotiaan pitää pystyä olemaan jo yö yksin.
Kuusivuotiaan ei pidä pystyä olemaan yötä yksin, se on heitteillejättö. Apn kannattaisi harkita poliisille ilmoittamista. Mies saisi sakot heitteillejätöstä, panisi ehkä vähän miettimään omia tekojaan.
Vierailija kirjoitti:
No justhan tuolla sanottiin että (mahdollisessa) erotilanteessa, kun "mies" heittäytyy vaikeaksi, on tärkeää että tästä jutusta on kättä pidempää tiedossa. Ja kuka hullu tuolla tosissaan sanoo että kuusivuotiaan pitää jo osata olla yksin yötä kotona? Useimmat eivät ole olleet vielä päivälläkään hetkeäkään.
Lastensuojeluilmoitus tässä tapauksessa ei ole mitään kättä pitempää. Tilanne on mennyt jo ohi. Ls -ilmoitus on aina jonkun kertomaa jostakin tapahtumasta (huoltoriidoissa ne on aina väritettyjä), onko ne totta siitä voidaan olla montaa mieltä. Lastensuojelun tarkoitus on aivan eri kun toimia käräjäoikeutena vanhemmille, se on ylikuormitettu jo muutenkin eikä missään nimessä ole sen tarkoitus ratkoa huoltoriitoja. Huoltoriitoihin on aivan eri viranomaiset ja tarvittaessa oikeusasteet. Jos vanhempi ei uskalla ottaa vastuuta lapsestaan ilman sosiaalityöntekijää niin se on outoa.
Ei kaikki lapset tarvitse lastensuojelun tukitoimia vaikka heillä ei olisi kaikki hyvin. Avuntarve on paljon myös kiinni vanhempien kyvykkyydestä hoitaa lastensa ongelmia ja ottaa hoidosta vastuuta sekä mahdollisesti kyvystä tarkastella omaa käytöstään.
Oliko tässä tarinassa joku viimeisillään raskaana?
Ehkä mies on yllättäen joutunut jonkun synnytykseen mukaan.
No jos se asiasta ilmoittanut "miehen" kaverin vaimo ei ole samaa kaliiberia kuin tämä juoppopaska, niin kyllähän häntä voi käyttää apuna/todistajana lastensuojeluilmoitusta tehtäessä. Ja ap:n vanhemmat voivat todistaa että ap ollut muuttamassa heitä
huohh kirjoitti:
0/5.
0/5 sille, että sinä synnyit.
Miehesi on alkoholisti. Perheessä joissa vaikka vain toinen vanhempi on alkoholisti, kukaan ei ole täydellisesti läsnä lapsille. Jos mies juo, vaimon energia menee siihen, kaikki pyörii miehen juomisen ympärillä, lapset saavat vääristyneen kuvan perhe-elämästä ja parisuhteesta. Raitistuneet alkoholistit itse myöntävät tämän, lapset eivät kuulu perheeseen jossa on alkoholisteja. Aikuinen sinkku saa katsoa toisen ryyppäämistä vaikka tappiin asti jos haluaa, mutta lapset eivät siihen yhtälöön kuulu.
Miehelläsi on kaksi valintaa, joko viina tai perhe. Tällä hetkellä valinta menee viinalle. Jos heität miehen pihalle ja sanot että takaisin pääsee vain raitistuneena, saattaa ehkä hakeutua hoitoon. Mikään tavallinen A-klinikan katkaisuhoito viikoksi ei raitista ketään, siihen tarvitaan pitempi minnesota-hoito.
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin, että noin sanoo sellainen, jolla ei ole omia lapsia vielä ollenkaan tai jos on, niin vanhemmuus on hukassa. Kuusivuotiaan ei todellakaan tarvitse, eikä saa olla yksin kotona. Sellaista tapahtui huonoissa perheissä joskus 70-luvulla. Nyt siihen luojan kiitos puututaan.
Mun äiti jätti mut jatkuvasti yksin kotiin kolmeviikkoisen ikäisenä ensimmäisen kerran. Isä löysi aamulla kun tuli yövuorosta kotiin. Äiti halus lähteä juoppokavereittensa kanssa juhlimaan ja mä jäin yksin kotiin. Kukaan ei ollut yhteydessä poliisiin tai lastensuojeluun.
M41
Suututtaa kaikki te, jotka luulette että tämä on provo! Tällaista sattuu varmasti ihan joka päivä jossain päin Suomea. Olkaa te onnekkaita, että teidän lähipiirissänne ei satu.
Mun äiti jätti mut isän hoitoon kun olin 8-vuotias viikoksi. Äiti lähti siis etelään lomailemaan ja ihan naimisissa olivat ja samassa talossa asuttiin kaikki. Isä ryyppäsi koko viikon, ei välttämättä ollut öitä kotona ja jos oli, niin jotain epämääräisiä ryyppykavereita oli tarttunut baarista mukaan. Mulla oli ihan kouluviikko, isäni siis sairaseläkkeellä, sen vuoksi ei ollut töissä.
Nyt kun joskus aikuisena olen kysynyt äidiltä, että miten saatoit jättää mut isän hoteisiin ja lähteä itse ulkomaille, niin hän on sanonut, ettei hän olisi koskaan voinut uskoa, ettei isä voi olla tuota aikaa ryyppäämättä. Vaikka siis alkoholismi oli kyllä äitini tiedossa ollut jo kauan.
No meillä eron jälkeen lasten isä tuli meillle Hoitamaan omia lapsiaan tai siis olemaan heidän kanssaan kun olin toisella paikkakunnalla viikonlopun töiden takia. Kuusivuotias meilläkin heräsi yöllä sihen, että iskää ei ole mailla eikä halmeilla. Oli kirjoittanut kyllä lapun pöydälle. Sääli vaan, kun ei kuusivuotias vielä osannut lukea niin hyvin. Olivat sisarensa kanssa odotelleet isää jonkun aikaa aika paniikissa. Sitten soittivat kännykästä mulle, soitin mummon hakemaan lapset mummolaan koska oli yö ja itse en olisi vieressä asuvia isovanhempia nopeammin paikalle ehtinyt. Että kyllä tälläista ihan tapahtuu. Ja eksäni ei edes ollut mikään varsinainen alkoholisti.
Tämä on just niin wt kuin vain voi olla! Nyt tiedät, millainen kultakimpale se sun alkkis-exä on. Et enää pistä lasta sille hoitoon!
Vierailija kirjoitti:
Oliko tässä tarinassa joku viimeisillään raskaana?
Ehkä mies on yllättäen joutunut jonkun synnytykseen mukaan.
Päivän paras! :-D
Heti soitto miehen vanhemmille! Sietää heidänkin tietää miten poikansa huolehtii omasta lapsestaan.
Ei ne alkoholistitkaan aina ole olleet alkoholisteja. Turha syyttää ap:ta kun syy on miehen, hänen alkoholiongelmansahan on hyvin voinut alkaa vasta suhteen alkamisen jälkeen.
Jännämies havaittu. Nyt muijat haarat levälleen.
Voi surkeus :( Toivotaan,että tapahtuneen reagointi oli sen verran voimakas,että jäi víimeiseks kerraksi. Lapsi ajautuu vastaavanlaisissa tilanteissa helpostikin pakokauhun valtaan,josta saattaa jäädä elinikäinen muisto,eikä se muisto ole positiivinen. Itse kokenut saman 6-12 vuotiaana säännöllisesti,käyn vieläkin läpi niitä kauhun hetkiä ;(
Mun kaveri jätti lapsensa mun hoitoon ja lähti jonkun poikakaverinsa kanssa baariin. Se ei tullu sieltä takas ja vein sen pennun tämän vanhemmille. Hienosti piti huolta lapsestaan ku viinahammasta kolotti ja parrua piti saada.