Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jo ekaluokkalaiset käyttävät WhatsAppia?! Tämä meno menee pahemmaksi koko ajan...

Vierailija
18.06.2016 |

Eli siis ekaluokkalainen tyttö on vinkunut jatkuvasti, että haluaa puhelimeensa käyttöön WhatsAppin, koska kuulema KAIKILLA muillakin hänen kavereillaan se on. En antanut lupaa. Siis haloo tyttö on 8 -vuotias! Eikö vanhemmilla ole enää mitään rajoja jälkikasvulleen vai ovatko vain tyhmiä, ja antavat luvan kaikkeen, mitä lapsi pyytää? Olisi helpompi itsellekin, jos tyttö ei olisi ainoa, jolla on edes joku raja näissä some asioissa. Muutenkin ärsyttää, kun tytölle tukee kavereita kylään, niin heillä onkin iphonet mukana ja niissä pelejä ym. ja sitten tuijotetaan niitä pelejä. Osaako lapset enää leikkiä? Itse sitten olen joutunut kieltämään pelaamisen meillä, jos meille tullaan, niin sitten leikitään, ainakin suurin osa ajasta. Pelata voi sitten vaikka kun on sadepäivä ja tylsää.

Kommentit (289)

Vierailija
101/289 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä näitä spammeja ja muita nyt siis tulee sinne Whatsappiin? Mulle ainakaan ole monen vuoden aikana tullu yhtään ainoaa viestiä tuntemattomista numeroista.

En tiedä mistä tulee, mutta olisiko jotain tekemistä sillä, että facebook osti WhatsAppin joku aika sitten. 

Vierailija
102/289 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

WhatsApphan on samanlainen kuin tekstarit, mutta vaan ilmainen.

Joo, mutta kyllä sinne tulee kaikenmaailman spammeja, ihan tiedoksi vaan. Ei ole sama asia kun tekstarit. 

Mitähän ne on? Eipä ole ikinä tullut, ihan tiedoksi vaan.

Spam = turhat viestit, mainokset, haittaohjelmat, virukset ym. Never heard? Itselleni lähetettiin munan kuva. Siis ihan joku tuntematon mies, ulkomaalainen.

Rhhmät saa suljettua. Vitun idiootti.

Mitä se auttaa siinä vaiheessa kun lapsi on jo nähnyt häiritsevän kuvan? Sulla ei taida olla lapsia?

Minä näin lapsena oikeita ruumiita. Yksi niistä oli oma isäni, joten vitut jostain häiritsevästä kuvasta. Aika parantaa haavat. Eikä minulla ole lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/289 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta kyllä sinne tulee kaikenmaailman spammeja, ihan tiedoksi vaan. Ei ole sama asia kun tekstarit. 

Spam = turhat viestit, mainokset, haittaohjelmat, virukset ym. Never heard? Itselleni lähetettiin munan kuva. Siis ihan joku tuntematon mies, ulkomaalainen.

Rhhmät saa suljettua. Vitun idiootti.

Mitä se auttaa siinä vaiheessa kun lapsi on jo nähnyt häiritsevän kuvan? Sulla ei taida olla lapsia?

Kuvia voivat näyttää kaverit tai heidän isommat sisarukset omasta kännyköistään tai tableteiltaan. Tekkaristakin tulee kaikkenlaista kuvaa ihan päivisinkin.  Lasta voi ohjata vain siinä miten he suhtautuvat kaiken maailman viesteihin ja kuviin, sillä niiden näkemistä missään/koskaan ei pysty millään estämään.

Vierailija
104/289 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne tekee just sitä mitä vanhemmat sallivat. Joku tolkku tuossakin pitäisi olla. Ei eka luokkalaiset ensinnäkään tarvi puhelimessa muuta kun että pääsevät soittamaan ja tekstiviestit. Kotona kontrolli ja tietty aika mitä saa olla tietokoneella. 

Niin joo tekevät kotona. Kodin ulkopuolella on kaverit, joilla sitten on appikset ja jos heillä ei ole niin heidän vanhemilla sisaruksilla on tai heillä on kotona yhteiskäyttöinen tietokone tai nykyään tabletti. 

Aivan, sinäpä sen sanoit. Eli jos nyt näillä kaikilla teidän lapsilla ei olisi näitä appeja jo ekalla luokalla, niin ei tarvitsisi miettiä "joka tapauksessa se näkee nämä jutut sen ja sen kaverin kanssa". 

Vierailija
105/289 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa vanhemmat käyttämään whatsappia.

Todella hyödyllinen sovellus, käytetään lukemattomiin koulujuttuihin.

Ja wappi on sama kun tekstarit (mutta ilmainen). Saako lapsenne lähettää tekstiviestejä vasta 16-vuotiaana?

Siinä helposti jää porukan ulkopuolelle. Itse meinasin pienenä jäädä, mutta onneksi fiksut vanhempani ostivat halvan älypuhelimen johon sain wapin (juttelivat ensin muiden vanhempien kanssa).

Teini

Vierailija
106/289 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kolmasluokkalaisella pitäisi olla whatsapp, jotta pääsisi luokan ryhmään. Ei ole, ei tule. Pari vuotta vanhempi isosiskonsakin kärsii siellä ties mistä kerjuu- ja uhkailuviesteistä "lähetä tämä viesti tai..." ja luokkalaiset lähettelevät ties mitä roskaa. Koulu taas sanoo että ei kiinnosta, emme puutu, vaikka itse ovat whatsapin vaatineet oppilailta.

Vierailija
107/289 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen saman munan kuvan olisit voinut saada teksiviestinäkin (mms). Ainoa vaan että tuo munan kuvan lähettäjä pääsi halvemmalla kun laitto whatsapissa eikä tekstarina

Vierailija
108/289 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kolmasluokkalaisella pitäisi olla whatsapp, jotta pääsisi luokan ryhmään. Ei ole, ei tule. Pari vuotta vanhempi isosiskonsakin kärsii siellä ties mistä kerjuu- ja uhkailuviesteistä "lähetä tämä viesti tai..." ja luokkalaiset lähettelevät ties mitä roskaa. Koulu taas sanoo että ei kiinnosta, emme puutu, vaikka itse ovat whatsapin vaatineet oppilailta.

Kai tiedostat että sinne ei voi tulla mitään "robotti" viestejä vaan _jonkun_ihmisen_ täytyy lähettää se viesti JA se edellyttää että tällä ihmisellä on sun numero. Periaate on täysin sama kuin normaalissa tekstarissa mutta nuo ovat vaan ilmaisia lähettää whatsappin kautta.

Vierailija
109/289 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti oikeesti. Meidän perheen 7v on whatsapp, eipä ole "törky" viestejä näkynyt. Minun omalla mummolli on jopa whatsapp, tervetuloa 2016 luvulle!

Vierailija
110/289 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idarit täällä kommentoi. Itse ymmärrän sinua ap oikein hyvin. Whats app on huono siinäkin mielessä, että on vaikeampi valvoa viestejä. Snap chat vielä pahempi. Steve Jobs oli samalla linjalla meidän kanssa ap. Mieheni tietää työnsä puolesta riskit ja meidän lapset ei käytä kuin vasta yläasteen viimeisellä luokalla. Lisäksi nuo ovat ajanhukkaa. Luuseri äidit haluaa päästä helpolla ja lapset on koneilla ja kännyllä koko päivän. Järkevä ja kehittävä tekeminen on vieras ilmiö.

Missä on näin järkeviä äitejä? Voi kunpa tuntisin sinut, alan olla kurkkuani myöten täynnä vanhempia jotka vähää välittävät mitä lapsensa tekevät, ja tästä johtuen suurin osa alakoululaisista on jo puhelinaddikteja ja peliaddikteja. Surullista! Mihin tää maailma on menossa? Kiva nähdä että edes joku ajattelee samoin kuin minä!! Terveissiä sinne!

Koulukiusaajat löysivät toisensa.

Häh? Oletpa törkeä. Ai kaksi vanhempaa jotka välittävät lapsistaan, ovat nyt yhtäkkiä koulukiusaajia? Mitä vttua? Taidat vaan olla kateellinen, että jotkut sentään osaa kasvattaa lapsensa.

Ongelmahan on siinä, etteivät osaa. Huutelevat idareiksi yms kivaa. Joku jo kertoo esimerkin miten lapsi laittoi salaa apsin kun ei lupaa saanut ja joutui kiusaamisen kohteeksi. Ongelmaa ei olisi, jos asiaa valvottais ja kotona tiedettäisiin touhut. Olen nimenomaan opettanut lapseni puolustamaan kiusattuja ja olenkin heistä hyvin ylpeä!

Vierailija
111/289 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kritisoiminen ja huolehtiminen lapsen psyykkeestä, kognitiivisista taidoista on eri asia kuin kiusaaminen.

Vierailija
112/289 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idarit täällä kommentoi. Itse ymmärrän sinua ap oikein hyvin. Whats app on huono siinäkin mielessä, että on vaikeampi valvoa viestejä. Snap chat vielä pahempi. Steve Jobs oli samalla linjalla meidän kanssa ap. Mieheni tietää työnsä puolesta riskit ja meidän lapset ei käytä kuin vasta yläasteen viimeisellä luokalla. Lisäksi nuo ovat ajanhukkaa. Luuseri äidit haluaa päästä helpolla ja lapset on koneilla ja kännyllä koko päivän. Järkevä ja kehittävä tekeminen on vieras ilmiö.

Heh, olen siis luuseriäiti, kun käytän whatsappia 7-vuotiaan lapseni kanssa, joka on iltapäivät yksin kotona...... kyselen, miten menee......oletko syönyt jne

Vierailija
113/289 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt että miksi kaikista ongelmista pitää valittaa opettajille? Mitäs hittoa he voivat tehdä asialle? Pitää joku oppitunti asioista mitä et saa vapaa-ajalla tehdä?

Vierailija
114/289 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kritisoiminen ja huolehtiminen lapsen psyykkeestä, kognitiivisista taidoista on eri asia kuin kiusaaminen.

Mihin tää nyt liittyy?

Vierailija
115/289 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki käteen hei! Whatsapp on tekstarisovellus. Meillä on keskinäinen perheryhmä.

Jos lapsella ei ole whatsappia, hän käyttää maksullisia tekstareita.

En ymmärrä vanhempia, jotka kieltävät Whatsappin käytön. Monella koululuokilla on oma whatsapp-ryhmä, jossa voi esim kysellä läksyjä toisilta.

Se ikäraja 16 ei liity millään tavalla lastensuojeluun. Sen avulla Whatsapp eli Facebook vain estää itseensä kohdistuvat oikeusprosessit, jos vaikka sattuu leviämään joku asiaton kuva. Mutta sen saman kuvan lapsi voi lähettää toiselle myös tekstarilla.

Vierailija
116/289 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän AP:n vaikka ladata kyseinen ohjelma jotta ymmärrät mistä puhut itse?

Vierailija
117/289 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säälin nykyajan lapsia, todella säälin... Eivät osaa leikkiä, tuijotetaan pientä näyttöä vain. Mun lapsuudessa pelattiin konsoleilla, mutta sekin tehtiin yhdessä moninpelinä, silti kuitenkin 2h pelaamisen jälkeen meillä oli kova kaipuu päässä ulos leikkimään, kirkonrottaa, hippaa, lipunryöstöä ja sotaa mm. Rakennettiin myös majoja ja leikittiin kalliilla saksalaisella pienois sähköjunaradalla. Jos nämä kyllästytti mentiin raidaamaan autiotaloja ja punkkereita tai pilapimpotuksia kilari mummoille ja papoille.

Minä todellakin säälin nykyajan zombi lapsia, ei mielikuvitusta ei sielua ei sydäntä.

Vierailija
118/289 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tiedostat että sinne ei voi tulla mitään "robotti" viestejä vaan _jonkun_ihmisen_ täytyy lähettää se viesti JA se edellyttää että tällä ihmisellä on sun numero. Periaate on täysin sama kuin normaalissa tekstarissa mutta nuo ovat vaan ilmaisia lähettää whatsappin kautta.

Joo, mutta se Whatsapp oikein villitsee vapaaseen keskusteluun. Ei ole mitään saldorajoja, on helppo vaan lähetellä ties mitä. Enemmän nykyään vaihdellaan viestiä ja laitetaan noita ketjukirjeitä kuin tekstariaikoihin. Nuo leviää kuin kulovalkea, on helppoa ja yksinkertaista laittaa vaan menemään eteenpäin. Viimeisimpänä villityksenä jonkun verisen ruumiin kuva ja saatesanoina "tää tulee sun huoneeseen yöllä jos et laita kaikille yhteystiedoille eteenpäin." Että vartioikaapa pentujanne.

Vierailija
119/289 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt että miksi kaikista ongelmista pitää valittaa opettajille? Mitäs hittoa he voivat tehdä asialle? Pitää joku oppitunti asioista mitä et saa vapaa-ajalla tehdä?

Kyllä nettietiketin läpikäyminen kuuluu koulun tehtävin, koska haluavat lapsien käyttävän kunnan tarjoamia työpöytiä ja ottavan omilla kännyköillään kuvia koulutöitä varten. Ainakin meidän kunnassa koululaisen työpöytä sisältää sähköpostin, jolla voi lähetellä viestejäkin.

Vierailija
120/289 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi WhatsAppissa olisi 16 vuoden ikäraja, jos sille ei olisi MITÄÄN järkevää perustetta? Jos jo eskarilainen käyttää K16 -palvelua, niin annatteko eskarilaisen katsoa esim. myös K-16 elokuvia? Miksi näitä some -ikärajoja ei voi noudattaa, edes sinnepäin?  Jos 13 -vuotias käyttää WhatsAppia, niin se on jo lähempänä suositusikää kuin 7 -vuotias. En keksi muuta syytä, kuin ihmisten tietämättömyys. Ei tarvitse olla hysteerinen ei, mutta kyllä internetin vaarat pitää tiedostaa. Ei ne ikärajat siellä huvikseen ole.

Ei ole ei. Ne on suojaamassa yhtiötä Ameriikan  ihmemaan korvausvaade-manialta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan