Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jo ekaluokkalaiset käyttävät WhatsAppia?! Tämä meno menee pahemmaksi koko ajan...

Vierailija
18.06.2016 |

Eli siis ekaluokkalainen tyttö on vinkunut jatkuvasti, että haluaa puhelimeensa käyttöön WhatsAppin, koska kuulema KAIKILLA muillakin hänen kavereillaan se on. En antanut lupaa. Siis haloo tyttö on 8 -vuotias! Eikö vanhemmilla ole enää mitään rajoja jälkikasvulleen vai ovatko vain tyhmiä, ja antavat luvan kaikkeen, mitä lapsi pyytää? Olisi helpompi itsellekin, jos tyttö ei olisi ainoa, jolla on edes joku raja näissä some asioissa. Muutenkin ärsyttää, kun tytölle tukee kavereita kylään, niin heillä onkin iphonet mukana ja niissä pelejä ym. ja sitten tuijotetaan niitä pelejä. Osaako lapset enää leikkiä? Itse sitten olen joutunut kieltämään pelaamisen meillä, jos meille tullaan, niin sitten leikitään, ainakin suurin osa ajasta. Pelata voi sitten vaikka kun on sadepäivä ja tylsää.

Kommentit (289)

Vierailija
281/289 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän elämässä ap oikein elää. Whatsapp on ollut meidän lapsilla jo eskarissa 6 vuotiaana. Sensijaan snäpit ja muut. Niitä ei ole.

Vierailija
282/289 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä foliohattumaista siinä on, että en halua että 8-vuotiaani on naama kiinni puhelimessa koko päivän? Nimittäin jos se WhatsApp sattuu olemaan niin viestejä tulee minuutin välein. Ja en myöskään halua että lapsesta tulee nörtti, niin kuin tuo edellinen kirjoittaja. Peliriippuvaiset nörtit eivät sitä paitsi löydä naista helpolla. Helppo sellaisten ihailla teknologiaa ja nörtteyttä, jotka ovat joskus itse olleet sellaisia.

Sinun kuuluisi juuri opettaa lapsellesi, että vaikka viestejä tulisi tuhat, niitä ei tarvitse lukea. Ja ryhmistä voi poistua. Ja kavereiden ( ja heidän vanhempiensa) kanssa voi sopia millaisia viestejä lähetellään ja mihin aikaan. Jos sääntöjä ei noudateta, lähtee puhelin pois.

Meidän lapset käyttävät wa:ia eivätkä ole naama kiinni puhelimessa koko päivää. Ennemmin saa muistuttaa, että ottakaa puhelimet mukaan kun lähdette jonnekin.

Täälläpäin nörtteys ei ole kirosana, suurella osalla luokan lapsista isä tai äiti on tietokonenörtti (niin meilläkin). Myös koulun reksi on selvä nörtti, minkä vuoksi lapsilla ei edes ole koulussa kirjoja, vaan tabletit.

Reksinne on typerä. t. Opettaja, joka näkee todellisuuden

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/289 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän elämässä ap oikein elää. Whatsapp on ollut meidän lapsilla jo eskarissa 6 vuotiaana. Sensijaan snäpit ja muut. Niitä ei ole.

Onko teidän lapsilla ollut siis KUUSIVUOTIAANA omat älypuhelimet...?? 

Vierailija
284/289 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä että nyt kehitys on menossa siihen suuntaan, että pikkulapsille ei törkätä oletuksena älyluuria käteen.

Vierailija
285/289 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni lapsi ala-asteen neljännellä ja heidän koko luokallaan ja opettajalla on oma WhatsApp ryhmä.

Itse olen työtön ja työhaastattelut on Teamsin kautta kotoa käsin.

Nykyään myös perheessä, missä toinen vanhempi on työtön, on oltava älypuhelimet kaikilla ja tietokone.

Kukaan ei voi pakottaa kuulua tuollaiseen ryhmään. Tiedotuskanava Wilma on jo olemassa.

Vierailija
286/289 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole itselläni älypuhelinta, koska en katso sen hyötyjä haittoja suuremmaksi. Olen erittäin hyvin pärjännyt ilman yhtäkään WhatsApp ryhmää. Mikä siellä luokan vanhempien ryhmässä on sellaista, mitä ei voisi informoida asiallisia väyliä pitkin?

WA:ssa on se ongelma, että se piippaa jatkuvasti ja viestin lähetyksen kynnys on sen verran matala että homma menää chattimaiseksi. Jokainen tavallaan, mutta minun vapaa-ajan suunnitelmiini ei kuulu chattailu.

Vierailija
287/289 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ympärillä olevat ihmiset tekevät massoittain omaan tilanteeseen nähden typeriä valintoja, valitettavasti fiksut valinnat vaativat vastavirtaan uimista. Esimerkiksi "en käytä WhatsAppia / lapseni ei käytä WhatsAppia / lapseni ei käytä älypuhelinta"-lauseen muodostamista huulillaan, vaikka joku.. voi kamala... pitäisi sitä yllättävänä tai jopa erikoisena.

Voi olla että heillä on järkevä syy, miksi lapsella täytyy olla älypuhelin. Jos sinun lapsellasi ei ole sellaista syytä, älä hanki älypuhelinta.

Vierailija
288/289 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole itselläni älypuhelinta, koska en katso sen hyötyjä haittoja suuremmaksi. Olen erittäin hyvin pärjännyt ilman yhtäkään WhatsApp ryhmää. Mikä siellä luokan vanhempien ryhmässä on sellaista, mitä ei voisi informoida asiallisia väyliä pitkin?

WA:ssa on se ongelma, että se piippaa jatkuvasti ja viestin lähetyksen kynnys on sen verran matala että homma menää chattimaiseksi. Jokainen tavallaan, mutta minun vapaa-ajan suunnitelmiini ei kuulu chattailu.

No mä en chattaile, mutta wa löytyy. Olen laittanut asetukset sellaisiksi, ettei piippaile tai häiriköi mitenkään. Kannattaa opetella käyttämään sovelluksia. Liikaa vaadittu? No, kukin tavallaan, mutta ei sitten kannata tulla kertomaan faktana ominaisuuksia, joita voit itse hallita helposti. 

Vierailija
289/289 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä en chattaile, mutta wa löytyy. Olen laittanut asetukset sellaisiksi, ettei piippaile tai häiriköi mitenkään. Kannattaa opetella käyttämään sovelluksia. Liikaa vaadittu? No, kukin tavallaan, mutta ei sitten kannata tulla kertomaan faktana ominaisuuksia, joita voit itse hallita helposti. 

Mikä hyöty sulla on olla ne keskustelut jos et chattaile? Miten tuo eroaa siitä että et ole niissä keskusteluissa ollenkaan?

Mielestäni kohteliaampa olla kokonaan pois kuin olla vastaamatta muille mitään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi