Vegaanit, miten pystytte
Vegaanit miten pysytte lujana nyt kun grillikausi on täydessä käynnissä? Mehukkaat pihvit ja vartaat kunnolla maustettuna ja vesi herahtaa kielelle kun tuoksut leviää. Jos repsahtaa, niin onko se niin paha juttu?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihassa on inhottava koostumus.
Miten tulet toimeen itsesi kanssa? Sinussakin on paljon lihaa.
Hyvin. OLen vielä elävää lihaa, en kuollutta, mätänevää. Aivan eri asia.
En kyllä ole edes vegaani ja tuo haju lähinnä oksettaa. Paistettuja kasviksia, sieniä ja kalaa syön kyllä mutta joku perus grillipihvi ja -makkara on vaan ällöä.
Mikä vegaaneissa rassaa, kun niitä pitää haastaa? Nehän ei tee mitään kiellettyä, jättää vain tekemättä jotain sallittua. Ehkä jotkut vegaanit antaa ymmärtää olevansa parempia ihmisiä? Se vissiin.
Kylläpäs täällä äärivegaanit jaksaa ziljoonassa eri kommentissa avautua siitä, miten pahaa liha on. Lakatkaa syömästä sitä niin ei tarvitse enää valittaa.
Helposti, pidän enemmän grillatuista kasviksista. Kesäkurpitsaa, tomaattia, herkkusientä ja maissia vartaassa, vähän öljyä ja mausteita pintaan ja makunystyrät kiittää. Kylkeen ruokaisa salaatti paahdetuilla kikherneillä. Kukkakaalista saa myös tehtyä hyviä "hot wingsejä." Ei ne grilliherkut pelkkiin soijanakkeihin rajoitu jos on yhtään mielikuvitusta.
En ole koskaan tykännyt lihasta, olen ollut kasvissyöjä kohta 30 v, vegaani viitisen vuotta. Eli ei tuota minkäänlaisia vaikeuksia, enemmänkin se eläimen pilaantuneen lihaskimpaleen löyhkä kuvottaa. Vaikea ymmärtää, että sitä joku haluaa ja saattaa syödä. Ajatuksena puistattaa sekin, kun ajattelee, mitä kaikkea se eläinparka on eläessään joutunut kärsimään ja miten se on tapettu, onko joutunut hirveästi vielä siinäkin vaiheessa kitumaan? Miten joku pystyy syömään eläimiä? Miksi ette syö myös omaa koiraanne tai kissaanne, eihän se ole yhtään kummempi kuin sika tai lehmä tai lammas?
Grillattua kylmäsavutofua, maissia, herkkusieniä, kesäkurpitsaa, paprikaa, perunan puolikkaita, ananasta, tomaatteja, sipuleita, namnam! Ei mitään ällöttävää veristä eläintä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tykännyt lihasta, olen ollut kasvissyöjä kohta 30 v, vegaani viitisen vuotta. Eli ei tuota minkäänlaisia vaikeuksia, enemmänkin se eläimen pilaantuneen lihaskimpaleen löyhkä kuvottaa. Vaikea ymmärtää, että sitä joku haluaa ja saattaa syödä. Ajatuksena puistattaa sekin, kun ajattelee, mitä kaikkea se eläinparka on eläessään joutunut kärsimään ja miten se on tapettu, onko joutunut hirveästi vielä siinäkin vaiheessa kitumaan? Miten joku pystyy syömään eläimiä? Miksi ette syö myös omaa koiraanne tai kissaanne, eihän se ole yhtään kummempi kuin sika tai lehmä tai lammas?
Voi herranen aika mitä juttuja. Sika, lehmä ja lammas ovat ruokaeläimiä. Ei niitä olisi valmistettu tai edes keksitty/jalostettu, ellei niitä nimenomaan syötäisi. Koira ja kissa sen sijaan ovat lemmikeitä, perheenjäseniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi herranen aika mitä juttuja. Sika, lehmä ja lammas ovat ruokaeläimiä. Ei niitä olisi valmistettu tai edes keksitty/jalostettu, ellei niitä nimenomaan syötäisi. Koira ja kissa sen sijaan ovat lemmikeitä, perheenjäseniä.
Ei pidä yleistää. Jos koira tai kissa on lihaksi kasvatettu nini tuskin ne mitään perheenjäseniä on
Vierailija kirjoitti:
Vegaanit miten pysytte lujana nyt kun grillikausi on täydessä käynnissä? Mehukkaat pihvit ja vartaat kunnolla maustettuna ja vesi herahtaa kielelle kun tuoksut leviää. Jos repsahtaa, niin onko se niin paha juttu?
Minä joskus retkahdan hyvälle juustolle. Ja joskus harvoin, kun ravintolassa on tarjolla veripalttua. Kai se liittyy lapsuuteen että maistuu niin hyvältä 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä joskus retkahdan hyvälle juustolle. Ja joskus harvoin, kun ravintolassa on tarjolla veripalttua. Kai se liittyy lapsuuteen että maistuu niin hyvältä 😬
Mutta siis retkahdukset ovat minusta ok. Kukaan ei ole täydellinen. Uutta yritystä vaan.
Koska liha on ihan hemmetin kuvottavaa. Olen inhonnut lapsesta saakka enkä pysty vieläkään syömään. Perunakin nostattaa veden kielelle, liha saa lähinnä yökkäämään.
Ei tietenkään mitenkään. Ulospäin ollaan kyllä niin vegaania, mutta lipsutaan heti kun tilaisuus koittaa, eikä tarvitse huomiohuorata.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan herahda vesi kielelle. :) Ajatuskin väkivalloin lahdatun ruumiin osien syömisestä oksettaa. Mutta hyvää ruokahalua teille muille. :)
Ei teurastuksessa enää väkivaltaa käytetä. Tosi siistiä puuhaa nykyisin, ja eläimet ovat siihen tottuneet, menevät ihan kuin lypsykoneelle.
Tykkään syödä kasvisruokaa. Harvoin enää syön lihaa, paitsi kalaa. Silti noi vegaaniset lihan korvikkeet kuten nakit, on ihan helvetin pahoja.
Vierailija kirjoitti:
Väkisinkin hymyilyttää lukea vegaanien paasausta. Ei ollenkaan tee mieli lihaa ei sitten yhtään - muuten vaan teen lihamakaronilaatikosta kopion käyttämällä soijaa :D
. Makaronilaatikko on makaronista valmistettu ruoka, joka valmistetaan uunissa. Ja alunperin siinä ei ole ollut lihaa mukana. Se on ollut perunan kaltainen lisuke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkisinkin hymyilyttää lukea vegaanien paasausta. Ei ollenkaan tee mieli lihaa ei sitten yhtään - muuten vaan teen lihamakaronilaatikosta kopion käyttämällä soijaa :D
. Makaronilaatikko on makaronista valmistettu ruoka, joka valmistetaan uunissa. Ja alunperin siinä ei ole ollut lihaa mukana. Se on ollut perunan kaltainen lisuke.
Nyt kyllä huijaat.
Meillä ei vegaaneja edes kutsuta grillibileisiin ovat niin tylsää väkeä.Yhteisellä sopimuksella tehtiin päätös.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään syödä kasvisruokaa. Harvoin enää syön lihaa, paitsi kalaa. Silti noi vegaaniset lihan korvikkeet kuten nakit, on ihan helvetin pahoja.
Samaa mieltä. Kyllä ruoassa pitää olla lihan maku. Tietää olevansa ravintoketjun huipulla eikä mikään idunhalaaja.
Olen toiveikas että voisin luopua lihasta kokonaan, sillä nykyään kaupoista saa niin maukkaita vegevalmisteita.
Olen ihan kepu-landelta kotoisin ja jo siellä köksänopemme sanoi, että teinit ja aikuiset eivät tarvitse maitoa vaan ruokajuomana pitää olla vesi. Meidän koko koulussa ei ollut Valion propagandajulisteita kuten muualla, sen sijaan meille toitotettiin kasvisten tärkeydestä. Lihansyönnistä ope vain sanoi, että raudan ja proteiinin saannista pitää olla tarkkana kasvisruokaan siirryttäessä.