Vegaanit, miten pystytte
Vegaanit miten pysytte lujana nyt kun grillikausi on täydessä käynnissä? Mehukkaat pihvit ja vartaat kunnolla maustettuna ja vesi herahtaa kielelle kun tuoksut leviää. Jos repsahtaa, niin onko se niin paha juttu?
Kommentit (106)
Täällä kasvissyöjä jolla tekee mieli lihaa. Päätös on tehty ja siinä pysytään.
Vegaaneista noin 61,7% asuu Punavuoressa tai Kalliossa pienessä kanakopissa, johon on vangittu joku kiva lemmikkieläin. Grillaaminen ei ole heille kovin ajankohtaista.
Toista se on meillä espoolaisilla omakotiasujilla, jotka kunnioitamme omaa kehoamme eli lihaa syömällä lisää lihaa.
Makusasiahan sekin on, että kuoleeko vähän paremmin voidelluista verisuonista seuraaviin sairauksiin vaiko putoamalla sieltä kanakopin parvelta, kun tasapaino ei enää salli siellä nukkumista.
Oon vegaani, mutta pidän yhden päivän viikossa, jolloin saan syödä eläinkunnan tuotteita. Just näin kesäisin käytän sen grillaamiseen.
Ah, grilli kylkee, loimulohta, popgrilli makkaraa, toki myös
voissa foliossa kypsytettyä sipulia, chiliä, paprikaa,(Noin niinku vegaa)
juomaksi ouzoo, keskikaljaa, vodkaa, huh, kylläpäs taas...
T:
Kaikille kivaa kesää.
Vegoille ja lihiksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan sitä vaikka mitä hyviä vegaanisia grilliruokia.
Hevosetkin nauraa näille viritelmille. Kunnon pihvi se on mielessä itse kullakin.
Haha, käypä syömässä Chico'sissa nyhtökauraa. Unohdat kärtsänneet pihvisi.
Chikosissa nyt ei kannata käydä edes pieraisemassa.
Aloittajalle: ei kiinnosta syödä lihaa koskaan, eikä missään muodossa. En ymmärrä mikä grillauksessa on kiinnostavaa. Kiva kuitenkin että sinulle se on asia mistä nautit.
Pahinta on "vegaanit" jotka ilman mitään ravintotietämystä kuvittelevat minkä tahansa rehunsyönnin olevan terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Oon vegaani, mutta pidän yhden päivän viikossa, jolloin saan syödä eläinkunnan tuotteita. Just näin kesäisin käytän sen grillaamiseen.
Anteeksi, mutta noudatat siis pääsääntöisesti vegaanista ruokavaliota. Hienoa, että olet löytänyt tasapainon ja sopivan ruokavalion itsellesi, mutta ole kiltti äläkä siellä firman bileissä vedä kaksin käsin ribsejä ja maanantaina moralisoi työkavereita (mitä ei pitäisi kenenkään tehdä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta noudatat siis pääsääntöisesti vegaanista ruokavaliota. Hienoa, että olet löytänyt tasapainon ja sopivan ruokavalion itsellesi, mutta ole kiltti äläkä siellä firman bileissä vedä kaksin käsin ribsejä ja maanantaina moralisoi työkavereita (mitä ei pitäisi kenenkään tehdä).
Mitä moralisointia se muka on, jos informoin työtovereitani siitä, että jatkuva lihan syöminen aiheuttaa suolistosyöpää ja kiihdyttää ilmastonmuutosta? Fakta mikä fakta. Kohtuus kaikessa, se on minun mottoni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes ole mikään vakaumuksellinen vegaani, mutta ei vaan tee lihaa mieli. Varmaan joku kehon signaali, että se on epäterveellistä. Karkkien, sipsien, leivosten, keksien, alkoholin jne, himokin on kadonnut vegaaniruokavalion myötä. En odottanut tällaista, mutta ei kyllä haittaakaan ettei ole jatkuvasti pakottava tarve saada jotain epäterveellistä.
Olisiko ylipainoisille siis hyvä suositella vegaaniksi kääntymistä? Onko jotain flaijereita, joita voi sujauttaa esimerkiksi työpaikan jääkaappiin herkkujen väliin?
Kyllä, vegeruoka on yleensä energiaköyhempää kuin normaali ruokavalio. Flyereistä en tiedä, mutta miten olisi pienet lahjakortit Ruohonjuureen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä moralisointia se muka on, jos informoin työtovereitani siitä, että jatkuva lihan syöminen aiheuttaa suolistosyöpää ja kiihdyttää ilmastonmuutosta? Fakta mikä fakta. Kohtuus kaikessa, se on minun mottoni.
Faktoja kyllä, siitä olen samaa mieltä. Mielestäni on silti kyseenalaista julistaa vegaaniuttaan esittelemälläsi ruokavaliolla (mikäli olet se, jolle alunperin vastasin; 6/7-vegaani). Olen itsekin sitä mieltä, että on parempi vähentää lihan syöntiä kuin jatkaa kulutustaan kyseenalaistamatta sitä lainkaan, mutta se ei tee sinusta vegaania. Toisaalta, ilmaston ja ympäristön kannalta parempi että edes syöt ne grillaamasi eläinkunnan tuotteet, etkä esimerkiksi nuole meetvurstia ja heitä sekajätteeseen.
Eihän ruokavalion perusteella voi arvioida, onko ihminen vegaani vai ei. Vegetarismi on ennen kaikkea elämäntapa ja vakaumus.
En itse ole vegaani, mutten syö lihaa. Jo nuorena sain lihasta vatsakipuja, joten jossain vaiheessa harvensin lihan syömistä ja kun se helpotti vatsaoireita, jätin lihan kokonaan pois n. 28 vuotta sitten. Vaikka olin siis siihen asti pitänyt lihan mausta, aika äkkiä alkoi lihan haju ällöttää. Pian piti jättää pois myös kana.
Varsinkin sianlihanhaju on jotenkin yököttävä. Ei ole siis ollut lainkaan vaikea välttää lihaa, enemmänkin päinvastoin.
Kasvisruoat ovat todella maukkaita kun ne on oikein valmistettu ja raaka-aineet ovat hyvät. Kasvisten grillaaminen toimii ihan hyvin, esim. maissintähkä, tomaatit, sipulit, kesäkurpitsa, bataatti, paprikat, parsa, endiivit, ruusukaalit, jättiherkkusienet, munakoiso, brokkoliinit, perunat, fenkoli, purjo, kevätsipuli, jne... jne...
Vierailija kirjoitti:
Vegaaneista noin 61,7% asuu Punavuoressa tai Kalliossa pienessä kanakopissa, johon on vangittu joku kiva lemmikkieläin. Grillaaminen ei ole heille kovin ajankohtaista.
Toista se on meillä espoolaisilla omakotiasujilla, jotka kunnioitamme omaa kehoamme eli lihaa syömällä lisää lihaa.
Makusasiahan sekin on, että kuoleeko vähän paremmin voidelluista verisuonista seuraaviin sairauksiin vaiko putoamalla sieltä kanakopin parvelta, kun tasapaino ei enää salli siellä nukkumista.
Mihin perustat prosentuaalisen väitteesi?
Mä ainakin kasvissyöjän himoitsee tomaattia ja herkkusieniä juustolla täytettynä, perunaa viereen. Liha ei himota, sianliha lähinnä ällöttää hajullaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vegaanit miten pysytte lujana nyt kun grillikausi on täydessä käynnissä? Mehukkaat pihvit ja vartaat kunnolla maustettuna ja vesi herahtaa kielelle kun tuoksut leviää. Jos repsahtaa, niin onko se niin paha juttu?
Karnoveganismi on tätä päivää
Ymmärrät kai, rakas trolli, että minulla on kaikki vapaus maailmassa ja etenkin tällaisessa vapaassa hyvinvointivaltiossa syödä juuri sitä, mitä haluan? Yli 20 vuoteen mieleni ei ole tehnyt syödä lihaa, mutta lupaan sinulle, että syön sitä heti, kun mielihalu iskee.
Vierailija kirjoitti:
Lihassa on inhottava koostumus.
Miten tulet toimeen itsesi kanssa? Sinussakin on paljon lihaa.
Ennuste kirjoitti:
Vegaanit/vegetaristi ovat toistaiseksi olleet varsin ymmärtäväisiä lihaa syöviä kansalaisia kohtaan, ehkä siksi, että he ovat varsin heterogeeninen ryhmä, eli heitä on monissa eri puolueissa.
Globaalisti ja yksilötasolla ajateltuna kasvissyönnin lisääminen ei varmasti olekaan huono asia. Mutta elämme tätä päivää.Odotettavissa on, että tämäkin asia kärjistetään, eli politisoidaan. Vegaani-vähemmistö ja lihansyöjä-enemmistö laitetaan väkisin vastakkain, ja some-sota alkaa. Lopputuloksena vedetään lihaa syövä valkoinen keski-ikäinen suomalainen heteromies vessasta alas, koska hän on tuhonnut lihansyönnillään sademetsät;)
Lihaa syöviä valkoisia keski-ikäisiä suomalaisia heteromiehiä on vain noin puoli miljoonaa. Sen sijaan vaikkapa lihaa syöviä viisivuotiaita kiinalaisia pikkutyttöjä on noin viisi miljoonaa. Kyllä he ovat syyllisempiä sademetsien tuhoutumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Hassua,mulla on melkein päinvastoin. Oon lihansyöjä mut syön kerran viikossa esim. vegepitsaa. Miten noi vegaaniprosentit oikein lasketaan?
Ei luulisi sinun pakaroita kutittavan, vaikka en sinun grilliherkkujasi syökään.