Miten kestätte seurassa, jossa naisellisuutta halveksitaan?
Omalla alallani iso osa miehistä tuntuu halveksuvan kaikkea, mikä on perinteisesti naisille mielenkiintoisia asioita. Esimerkiksi shoppailusta tai meikkaamisesta ei sovi puhua, kun heti katsotaan, että kauhea mikä nirppanokka turhamainen ämmä tuo on. Mikä siinä on, että vain ne "miehekkäät" jutut ovat hyväksyttyjä? Ei se tee minusta yhtään sen tyhjäpäisempää, että olen kiinnostunut meikkaamisesta ja käyn mielelläni shoppailemassa. Minua nyt vaan ei satu kiinnostamaan autot tai jääkiekko.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalla alallani iso osa miehistä tuntuu halveksuvan kaikkea, mikä on perinteisesti naisille mielenkiintoisia asioita. Esimerkiksi shoppailusta tai meikkaamisesta ei sovi puhua, kun heti katsotaan, että kauhea mikä nirppanokka turhamainen ämmä tuo on. Mikä siinä on, että vain ne "miehekkäät" jutut ovat hyväksyttyjä? Ei se tee minusta yhtään sen tyhjäpäisempää, että olen kiinnostunut meikkaamisesta ja käyn mielelläni shoppailemassa. Minua nyt vaan ei satu kiinnostamaan autot tai jääkiekko.
Jääkiekko on peli. Siinä katsotaan urheilua. Autoissa katsotaan katsotaan tekniikkaa.
Niissä on logiikka.
Shoppailu? Siis ostat vain ostamisen ilosta? Tavaraahan ostatetaan jos on jotain mitä pitää ostaa. Muutenhan ei osteta. Joten mitä eroa on miehen ja naisen "shoppailussa"? Ostetaan se mitä tarvitaan ja mitään muutahan ei ikinä pidä ostaakkaan?
Shoppailu kehittää tyylitajua, värisilmää ja esteettistä silmää. Aiheuttaa myös hyvää oloa jos arvostaa estetiikkaa. Trendien seuraaminen voi olla myös mukava harrastus. Ostoskeskuksien kiertely on myös hyvää liikuntaa ja sosiaalistakin toimintaa.
Jääkiekko? Huidotaan kiekkoa jäällä puolelta toiselle :D Ja miehet ottaa sen vielä niin tosissaan... hellyyttävää :) Autot? Kävelisitte mieluummin, 60% miehistä on ylipainoisia. Sekä aiheutatte autoillanne saastumista ja ilmaston lämpenemistä.
Niinpä. Seuraan urheilua, mutta se voi olla eri laji mikä miestä kiinnostaa. Kuuntelen musiikkia, mutta täysin eri genrejä mitä mies. Katson elokuvia, mutta vain draamaa ja toimintaa, jotka eivät välttämättä kiinnosta miestä lainkaan.
Omat muut jutut ovat vielä naisellisempia, joten vaikeaa on löytää mies jonka kanssa olisi edes hieman yhteistä. Puhumattakaan sitten poliittisista näkemyksistä, arvoista ja tulevaisuudensuunnitelmista.