Ostin tänään kuormalavallisen glyfosaattia (=640 litraa). Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (44)
Haluan! Miksi? Olet ilmeisesti jonkinsortin viljelijä? Miksi käytät kemiallisia aineita, etkä viljele luomua?
HEL-NYC kirjoitti:
Haluan! Miksi? Olet ilmeisesti jonkinsortin viljelijä? Miksi käytät kemiallisia aineita, etkä viljele luomua?
Rikkakasvien nitistämiseen, lähinnä juolavehnän. Paras aine siihen. Ostin varmuuden vuoksi isomman määrän jemmaan jos lopettavat myymisen, pärjään tuolla kymmenisen vuotta.
Olen päätoiminen maanviljelijä joten ei ole varaa alkaa yrittää siirtyä koska tällä pitää ihan oikeasti tulla toimeenkin. Luomussa satotasot romahtaisi mutta siirtymäkauden aikana sadosta ei makseta luomun hintaa.
-ap
Kaupunkien pienhiukkaset on huomattavasti tappavampia kuin glyfosaatti.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksoit?
n. 2300€ ALVn kanssa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Rikkakasvien nitistämiseen, lähinnä juolavehnän. Paras aine siihen. Ostin varmuuden vuoksi isomman määrän jemmaan jos lopettavat myymisen, pärjään tuolla kymmenisen vuotta.
Olen päätoiminen maanviljelijä joten ei ole varaa alkaa yrittää siirtyä koska tällä pitää ihan oikeasti tulla toimeenkin. Luomussa satotasot romahtaisi mutta siirtymäkauden aikana sadosta ei makseta luomun hintaa.
-ap
Siirtyisitkö luomuviljelijäksi, jos siirtymäkaudelta maksettaisi sama hinta?
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa leukemiaa sinulle ja jälkeläisillesi.
Näyttäkää yksikin kiistaton tutkimustulos joka todistaa että glyfosaatin normaali käyttö viljelyssä aiheuttaa leukemiaa tai muita kamaluuksia. Kaikki ne mitä olen nähnyt ovat luokkaa "glyfosaatti aiheuttaa epämuodostumia jos sitä juottaa rotille/hieroo rottien istukoihin". Aikomuksen ei ole juoda ainetta eikä hieroa sitä kenenkään istukoihin. Maaperässä aine hajoaa.
-ap
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
-ap
Siirtyisitkö luomuviljelijäksi, jos siirtymäkaudelta maksettaisi sama hinta?
Harkitsisin sitä ainakin vakavammin mutta on muitakin ongelmia jotka täytyisi ratkaista. Minulla on esimerkiksi paljonlaisesti sellaisia maita jotka kasvavat todella hyvin (multamaita) mutta joissa kasvaa myös rikkaruoho erittäin hyvin, etenkin tuo juolavehnä. Rikkakasvien pitäminen kurissa luomussa tällaisilla mailla on varsin vaikeaa.
Ja oma työetiikka ei anna myöten että alkaisin puolivillaisesti viljelemään paskaheiniä jonka seassa pari hassua kauraa sinnittelee, kerään luomutuet ja niitän syksyisin koko roskan peltoon. Tällaisiakin tapauksia on.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
-ap
Puhdasta suomalaista ruokaa.
Luomussa sadto ei romahda yhtään mihinkään jos on ammattitaitoa eikä ole laiska kuten sinä olet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttäkää yksikin kiistaton tutkimustulos joka todistaa että glyfosaatin normaali käyttö viljelyssä aiheuttaa leukemiaa tai muita kamaluuksia. Kaikki ne mitä olen nähnyt ovat luokkaa "glyfosaatti aiheuttaa epämuodostumia jos sitä juottaa rotille/hieroo rottien istukoihin". Aikomuksen ei ole juoda ainetta eikä hieroa sitä kenenkään istukoihin. Maaperässä aine hajoaa.
-ap
Oletko oikeasti valmis riskeeraamaan lapsesi, odotellessasi kiistattomia todisteita?
Ostitko kiinnitettä myös? Vai käytätkö mäntysuopaa? Ostitko merkkiliikkeen brändättyä ainetta vai samaa tavaraa halvemmalla ilman komeaa tarraa? Ruiskutatko itse?
Miten niin hajoaa? Siitähän löytyy jäämiä meidän jokaisen kropasta. Mikään myrkky ei ole täysin haitaton. Ihan naurettavan naiivia kuvitella niin.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
-ap
Jos myyminen kielletään niin kielletään myös käyttö ja glyfosaattia ei voi salaa käyttää.
Yksi puhelu paikalliselle agronomille riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
-ap
Puhdasta suomalaista ruokaa.
Luomussa sadto ei romahda yhtään mihinkään jos on ammattitaitoa eikä ole laiska kuten sinä olet
Itseasiassa suomalainen "tehomaatalouden" keinoin tuotettu ruoka on yhtä puhdasta kuin Keski-Eurooppalainen luomu. Meillä ei tuhohyönteis- ja kasvitautiongelmat ole niin pahoja kuin tuollapäin kiitos ilmastomme (talvi auttaa). Ja suomalainen apulanta on parempilaatuista kuin moni ulkomainen koska Siilinjärven apatiittikaivoksesta saatava fosfori on maailmanlaajuisesti erikoisen puhdasta (=ei raskasmetallijäämiä).
Satotaso-kommenttisi osoittaa valitettavasti tietämättömyyttä maanviljelyn realiteeteista.
-ap
Tiedäthän, että WHO on määritellyt glyfosaatin karsinogeeniksi?
Ja mehiläiset ja muut pölyttäjät kiittää
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Oletko oikeasti valmis riskeeraamaan lapsesi, odotellessasi kiistattomia todisteita?
Me voisi tehdä yhtään mitään jos ihan kaikesta täytyy odottaa kiistaton todiste. Glyfosaattia on käytetty rikkojen torjuntaan yli 40 vuotta. Aineen vaikutuksia on tutkittu koko tämän ajan ja tutkitaan edelleen eikä mitään selkeä todistetta että aine aiheuttaisi oikein käytettynä sairauksia ihmisille ole havaittu. Tämä riittää minulle.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ostitko kiinnitettä myös? Vai käytätkö mäntysuopaa? Ostitko merkkiliikkeen brändättyä ainetta vai samaa tavaraa halvemmalla ilman komeaa tarraa? Ruiskutatko itse?
En ostanut kiinnitettä jemmaan koska sitä nyt tullee saamaan jatkossakin joka tapauksessa, tarvitseehan esim gramma-aineet.
On ihan Monsanton kamaa tällä kertaa mutta sai halpisaineen hinnalla, erikoistarjous.
Ruiskutan itse.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Miten niin hajoaa? Siitähän löytyy jäämiä meidän jokaisen kropasta. Mikään myrkky ei ole täysin haitaton. Ihan naurettavan naiivia kuvitella niin.
Söisitte enemmän suomalaista ruokaa niin saisitte vähemmän jäämiä. Meillä ei pakkotuleennuteta kasvustoa syksyllä glyfosaatilla kuten Keski-Euroopassa monesti tehdään. Ja sitten siitä leivotaan halpa pulla Lidliin.
-ap