Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet eivät usein liho "lääkkeillä", naiset kyllä?

Vierailija
16.06.2016 |

Miesten lihavuuden syy on omasta mielestään kalja, makkara ja liikkumattomuus, naisilla taas kilppariarvot, stressi, huono mies/suhde/liiat kotityöt ja lääkitys/e-pillerit.

Miksi näin?

Kommentit (184)

Vierailija
101/184 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se nyt vaan on niin. Miesten lihavuus on usein itseaiheutettua, naisilla taas taustalta löytyy jokin ulkoinen tekijä joka kerryttää kiloja.

Näin on. Nainen ei ikinä liho omien tekojensa ja päätöksiensä takia. Jos olisi niin, se tarkoittaisi että painonhallinta on naisen omalla vastuulla ja liikapaino oma syy. Ja kuten Universumin alussa jo täsmennettiin, neljän fysiikan lainalaisuuden lisäski, mikään ei ole ikinä naisen syy.

On aika paljon naisia, joiden painonhallinta on heidän jokapäiväinen agendansa ja määrittää heidän elämistään oikeastaan päivittäisellä tasolla. Ihan turha leimata kaikki naiset jotenkin vaan suruttomasti mättäviksi ahmateiksi. Kyllä moni nainen tuskailee painonsa kanssa eikä saa yrityksistään huolimatta kehoa toimimaan kuin aikanaan parikymppisenä. 

Ap ei taida tuntea niitä miehiä, jotka voivat surutta ahtaa suuhunsa ruokaa ja juomaa, makkaraa ja olutta jne. eikä painoa tartu ehkä minimaalista vatsakumpua enempää. Sen sijaan jokainen mies on kurinalainen soturi, joka elää terveellisesti ja tekee uhrauksia vartalonsa alttarille. 

Mitä sä selität? Pointti on se että naiset ei pysty ilmeisesti olemaan edes itselleen rehellisiä siitä, miksi ovat läskejä. Miksi, mitä pahaa tapahtuu jos kerran elämässänne otatte vastuun omista teoistanne?

Vierailija
102/184 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI ole muuten sellaista maata maailmassa, jossa miehet eivät olisi bmi perusteella "lihavampia" kuin naiset.

On toki ja moniakin. Kaikissa länsimaissa miesten painoindeksi tosin taitaa olla korkeampi, mutta esim. Afrikassa, Väli- ja Etelä-Amerikassa on erilainen kulttuuri - siellä naisen ylipano on kaunista ja saattaa jopa olla "todiste" miehen vauraudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/184 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoni putosi puolessa vuodessa 15 kg sen jälkeen, kun todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta ja aloitettiin Thyroxinin käyttö. Että silleen.

Monet lääkkeet nostavat painoa. Pahimmat itselleni ovat olleet kortisoni ja mirtatsapiini unilääkkeeksi. Myös jotkut e-pillerit vaikuttivat näin. Joko lisäsivät ruokahalua tai sitten muuten vaan turvottivat.

Vierailija
104/184 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen:)

Tuttu (mies) on syönyt toista vuotta masennuslääkkeitä ja on paremmassa fyysisessä kunnossa kuin aiemmin, hoikistunut kivasti kun taas jaksaa treenata vaikka jalan kipu vähän rajoittaakin. Itse syön mielialalääkettä samoin kipuihin ja unettomuuteen ja olen laihtunut 4kg (nainen).

Eikös niillä joilla on masennusta ja taipumusta lohtusyömiseen noiden lääkkeiden pitäisi vaikuttaa myös siihen ettei tuollaista enää tarvita? Silloinhan pitäisi laihtua kun mieli paranee ja on pirteämpi ja jaksaa tehdä asioita. Näin ihan maalaisjärjellä:)

Kortisonin tiedän keräävän nestettä (ei siis lihota) ja kilpparivaiva turvottaa kunnes aloittaa lääkityksen. Mutta em paino korjaantuu nopeasti kun tauti on hoidossa.

Koirilla on helppo tehdä eläinkokeita, koska ne eivät syö mitään ohi eivätkä selittele. 

Omalle koiralleni tuli aivan tolkuton nälkä kortisonista. Lisäksi toiselle koiralle käytettiin sitä ruokahalun herättämiseen. Se koira, joka söi kortisonia kuurimuotoisesti, lihoi ja sen laihduttaminen takaisin on ollut aivan mahdoton tehtävä, elimistö pitää tosi tiukkaan kiinni keräämästään ylimäärästä. Toki elimistö sai sairauden mukana muutakin osumaa esim. suolisto meni ihan säleiksi antibiooteista. 

Kilpparista taas sen verran, että omani on poistettu, joten kyse ei ole mistään 'muotivaivasta', jossa kuvitellaan olevan jotain häikkää. Johtuu siitä tai ei, elimistö toimi pari vuotta poiston jälkeen ihan hyvin, sitten enää ei. Tuo synteettinen lääkehän ei tuota kaikkea sitä, mitä aito kilpirauhanen tuottaa. Lisäksi ihminen, jolla on autoimmuunisairaus/-sairauksia, on muutenkin vähän sekundaa verrattuna sellaiseen ihmiseen, joka ei sairastu helposti mihinkään. Sen sairaalloisen ihmisen elimistö toimii muutenkin huonosti ja se voi heijastua moneen muuhunkin toimintoon ja yleiseen alttiuteen reagoida psykologisiinkin asioihin (suru, stressi jne.) vahvasti somaattisesti oireillen. 

Vierailija
105/184 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E-pillerit kyllä voivat oikeasti lihottaa, aiheuttaa aknea jne. Mutta mitäpä te miehet tietäisitte e-pillereistä. Itse lakkasin käyttämästä hormonaalista ehkäisyä juurikin tuon lihomisvaikutuksen takia.

ei helvetin kuustoista. Ei ne pillerit lihota! Lihosit siksi, että pillerien takia ruokahalusi kasvoi ja söit enemmän kuin kulutit. Se oli silti valintakysymys.

No sovitaan sitten vaikka niin, vaikka et kyllä tiedä mitään ruokailutavoistani. Ruokahalu lisääntyi kuitenkin niiden e-pillereiden takia, joten katsoisin että kyse oli e-pillerien vaikutuksesta. Valitsin sitten olla käyttämättä niitä.

Miksi ruokahalu ohjailee syömistäsi? Ihminen voi PÄÄTTÄÄ syödä sopivan määrän energiaa. Itse asiassa se on ihan helppoa ja yksinkertaista.[/quote

No eipä se nyt yhdenkään asiaan oikeasti perehtyneen tutkijan mielestä kuitenkaan ole ihan noin. Toki on aina hienoa elellä omassa ylemmyydentuntoisessa kuplassaan.

Ihmisen ensisijainen vietti on eloonjäämisvietti, ja jos ihminen sekoittaa tarpeeksi huolellisesti oman elimistönsä järjestelmät esim. liian tiukoilla dieeteillä, ne elimistön vastareaktiot vaan on sitä luokkaa, että niistä ei ihan tuosta vaan selviäkään.  Asiaan voi kyllä perhetyä  jos haluaa.

Siksi nämä iänikuiset höpinät siitä että " syö vaan vähemmän kuin kuluttaa" on tietämättömien hölinää ja tosi haitallisia painonhallinnassa, koska tuossa se mielikuva on se, että tuo olisi olennaisin asia, ja esim. sillä miten paljon vähemmän syö kuin kuluttaa, ei olisi mitään merkitystä. 

Oikeasti painon saa hallintaan sillä, että syö tarpeeksi hyvää ja ravitsevaa ruokaa säännöllisesti ja pitää huolta fyysisestä kunnosta. Mutta sitä ruokaa pitää siis oikeasti syödä kunnolla, ja se painon sopiva putoamisvauhti on jotain 1-2kg/KK , silloin voi saada aikaan pysyviä muutoksia. Jokaine pikadieetti puolestaan sekottaa elimistöä kerta kerralta enemmän.

Ja ap:n alkuperäiseen kysymykseen: Miesten ja naisten elimistöt  on todella erilaiset. Sen kertoo jo se, että miesten ja naisten alttius erilaisille sairauksille vaihtelee paljon sukupuolen mukaan.

Ihan tutkitusti naisten lihomiseen vaikuttaa tosi paljon hormoonitoiminta, ja naisten pitäisi syödä paljon tasaisemmin kuin miesten, jotta paino-ongelmaa ei syntyisi. Siitä kumman sukupuolen lihavuus on enemmän itseaiheutettua on todella turhanpäiväistä alkaa riitelemään. 

Wow mitä denialismia.

Miksi sitten käytännössä kukaan ei ollut vielä ylipainoinen 1900-luvun alkupuoliskolla?

Lihavuus johtuu vain ja ainoastaan siitä, että energiansaanti on kasvanut ja energiankulutus vähentynyt.

Osa ihmisistä osaa edelleen pidättäytyä sopivassa energiansaannissa kultuksen suhteen, mutta vaöitettavasti aina vain isompi osa ihmisistä ei.

Vierailija
106/184 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet syö vähemmän mömmöjä.

Vierailija
107/184 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille on tyypillisitä lohtusyöminen, miehille lohtujuominen. Stressi, huono elämäntilanne, masennus yms. ajavat ihmisiä noihin syömisiin ja juomisiin, mutta miksi yhteiskunnassa suhtaudutaan paljon vihamielisemmin miesten juomiseen, kun pohjimmiltaan on kyse samasta asiasta kuin naisten (yli)syömisessäkin - surun turruttamisesta. Ei löydy mammoilta sympatiaa meisten tissuttelulle, mutta naisten mässäilyä kyllä ymmärretään.

Vierailija
108/184 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Ja miksi tämä aihe kiinnostaa niin paljon joitain tällä palstalla, että tästä samasta on täytynyt tehdä vastaavia ketjuja aiemminkin?

Vierailija
109/184 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju täynnä läskien akkojen puolustelua. =D

Yllätyneitä ovat:

-

-

-

-

Ja lisäksi:

-

-

Vierailija
110/184 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on jos miehet tunnustavat lihovansa, koska he syövät liikaa ja naiset syyttävät lääkkeitä/hormoneita/säätilaa? Miehet ovat useammin ylipainoisia kuin naiset ja tähän on turha tulla ulisemaan mitään miesten lihaksikuudesta, koska se on ongelma vain hyvin pienelle miesmäärälle. Miksi ne lihavat, mutta rehelliset miehet eivät muuta ruokailutottumuksiaan ja laihduta? Jotenkin turha iloita miesten rehellisyydestä, jos he kuitenkin ovat niin laiskoja, etteivät sitten jaksa tehdä mitään parantaakseen terveyttään ja ulkonäköään. Ihan yhtä tyhmiä ne miehet ovat, jotka syövät huonosti vaikka tietävät paremmin, kuin naiset, jotka väittävät hormonien lihottavan.

Että jos tekee itselleen pahaa fyysisesti niin kannattaa tehdä myös pahaa henkisesti ja valehdella. Lapsesi tulevat olemaan menestyjiä noilla opeilla.

Vierailija
111/184 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvää on vain se. Että jostain syystä naiselle on elinehto kyetä valehtelemaan tekemisensä syistä ja seurauksista. Mikäköhän on evo-biologinen tausta tuolle? Synnäinen tarve valehdella.

Vierailija
112/184 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E-pillerit kyllä voivat oikeasti lihottaa, aiheuttaa aknea jne. Mutta mitäpä te miehet tietäisitte e-pillereistä. Itse lakkasin käyttämästä hormonaalista ehkäisyä juurikin tuon lihomisvaikutuksen takia.

ei helvetin kuustoista. Ei ne pillerit lihota! Lihosit siksi, että pillerien takia ruokahalusi kasvoi ja söit enemmän kuin kulutit. Se oli silti valintakysymys.

No sovitaan sitten vaikka niin, vaikka et kyllä tiedä mitään ruokailutavoistani. Ruokahalu lisääntyi kuitenkin niiden e-pillereiden takia, joten katsoisin että kyse oli e-pillerien vaikutuksesta. Valitsin sitten olla käyttämättä niitä.

Miksi ruokahalu ohjailee syömistäsi? Ihminen voi PÄÄTTÄÄ syödä sopivan määrän energiaa. Itse asiassa se on ihan helppoa ja yksinkertaista.

Joidenkin lääkkeiden sivuvaikutuksena mainitaan "ruokahalun " lisääntyminen, mutta se voi oikasti tarkoittaa aivan hervotonta ylimääräistä NÄLÄN tunnetta, voi tuntua kauhea nälkä ja melkein pyörrytys vaikka olisi juuri syönyt,  tätä ei ymmärrä kukaan joka ei ole itse sitä kokenut

Vastasit sellaisen ihmisen viestiin, joka itse syö mirtatsapiinia.

Näläntunne kasvoi toki aloitusviikolla, mutta ei nyt mitenkään merkittävästi. Ja mitä syömiseen tulee niin jatkoin samalla vanhalla kaavalla eli jatkoin syömistä todellisten tarpeideni mukaisesti, en tuntemuksieni.

Joo mutta nähtävästi säkään et sitten kuitenkaan ihan kaikkea elämässäsi onnistu hallitsemaan kun moisia hulluuslääkkeitä syöt.

Kyllä ihminen voi vaan PÄÄTTÄÄ olla tolkuissaan eikä masentua. Niin mä olen tehnyt, ja niin muidenkin kannattaisi tehdä. Mutta jos on vähän hullu ja sekoilee vaan tuntemustensa vietävänä, niin kait sitä sitten pitää alkaa pillereitä popsimaan.

Mitä ihmettä? Ei ihminen voi myöskään PÄÄTTÄÄ olla sairastumatta syöpään! Oletko sinä aivan sekaisin? Ilmeisesti et ollut PÄÄTTÄNYT pysyä järjissäsi jos tosissasi tuollaista selität...

No ihan yhtä typerää on väittää, että lihavuus esim. lääkkeiden aiheuttamana olisi kiinni vain siitä, että PÄÄTTÄÄ syödä vain tietyn määrän. Ihan samalla tavalla siinä aivot ja mieli tekee ihmiselle temput kuin masennuksessa. 

Ja joo, olen kokenut molemmat, masennus oli helpompi selättää kuin syömisen ongelmat

Vierailija
113/184 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ruokahalu ohjailee syömistäsi? Ihminen voi PÄÄTTÄÄ syödä sopivan määrän energiaa. Itse asiassa se on ihan helppoa ja yksinkertaista.

Joidenkin lääkkeiden sivuvaikutuksena mainitaan "ruokahalun " lisääntyminen, mutta se voi oikasti tarkoittaa aivan hervotonta ylimääräistä NÄLÄN tunnetta, voi tuntua kauhea nälkä ja melkein pyörrytys vaikka olisi juuri syönyt,  tätä ei ymmärrä kukaan joka ei ole itse sitä kokenut

Näläntunne kasvoi toki aloitusviikolla, mutta ei nyt mitenkään merkittävästi. Ja mitä syömiseen tulee niin jatkoin samalla vanhalla kaavalla eli jatkoin syömistä todellisten tarpeideni mukaisesti, en tuntemuksieni.

Joo mutta nähtävästi säkään et sitten kuitenkaan ihan kaikkea elämässäsi onnistu hallitsemaan kun moisia hulluuslääkkeitä syöt.

Kyllä ihminen voi vaan PÄÄTTÄÄ olla tolkuissaan eikä masentua. Niin mä olen tehnyt, ja niin muidenkin kannattaisi tehdä. Mutta jos on vähän hullu ja sekoilee vaan tuntemustensa vietävänä, niin kait sitä sitten pitää alkaa pillereitä popsimaan.

Um, sanoinko syöväni sitä masennukseen?

Mahtava lääke kortisolin alentamiseen ja unenlaadun parantamiseen pienellä annoskoolla. Itse asiassa moni lihava voisi HYÖTYÄ kyseisstä lääkkeestä painonpudotus / -hallintamielessä.

Vierailija
114/184 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen:)

Tuttu (mies) on syönyt toista vuotta masennuslääkkeitä ja on paremmassa fyysisessä kunnossa kuin aiemmin, hoikistunut kivasti kun taas jaksaa treenata vaikka jalan kipu vähän rajoittaakin. Itse syön mielialalääkettä samoin kipuihin ja unettomuuteen ja olen laihtunut 4kg (nainen).

Eikös niillä joilla on masennusta ja taipumusta lohtusyömiseen noiden lääkkeiden pitäisi vaikuttaa myös siihen ettei tuollaista enää tarvita? Silloinhan pitäisi laihtua kun mieli paranee ja on pirteämpi ja jaksaa tehdä asioita. Näin ihan maalaisjärjellä:)

Kortisonin tiedän keräävän nestettä (ei siis lihota) ja kilpparivaiva turvottaa kunnes aloittaa lääkityksen. Mutta em paino korjaantuu nopeasti kun tauti on hoidossa.

Kun ihmiset nyt vaan on erilaisia. Tutkitusti esim. kova stressi aiheuttaa n. 40 % ihmisille lihomista, toiselle 40% laihtumista ja n 20% paino pysyy ennallaan. Ihmeellistä, eikö totta?

Vierailija
115/184 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtava lääke kortisolin alentamiseen ja unenlaadun parantamiseen pienellä annoskoolla. Itse asiassa moni lihava voisi HYÖTYÄ kyseisstä lääkkeestä painonpudotus / -hallintamielessä.

Ai no mikset sä vaan PÄÄTÄ nukkua hyvin? Kyllä mä ainakin voin ihan vaan PÄÄTTÄÄ koska menen nukkumaan ja sitten nukunkin tosi hyvin käytännössä aina. Ei tarvitse hulluuslääkkeitä popsia.

PS. ei lihavuuteen tarvitse lääkkeitä syödä. Pitää vaan löytää oikeanlaista apua jos syömiskäyttäytyminen on oikeasti häiriintynyttä,  ja hyviä ohjeita painonpudotukseen, eikä mitään Jutan superdieettejä.

Vierailija
116/184 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne miehetkin lihovat, jos laitetaan sopiva antipsykootti sopivalla annostuksella vaikka väkisin.

Vierailija
117/184 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on jos miehet tunnustavat lihovansa, koska he syövät liikaa ja naiset syyttävät lääkkeitä/hormoneita/säätilaa? Miehet ovat useammin ylipainoisia kuin naiset ja tähän on turha tulla ulisemaan mitään miesten lihaksikuudesta, koska se on ongelma vain hyvin pienelle miesmäärälle. Miksi ne lihavat, mutta rehelliset miehet eivät muuta ruokailutottumuksiaan ja laihduta? Jotenkin turha iloita miesten rehellisyydestä, jos he kuitenkin ovat niin laiskoja, etteivät sitten jaksa tehdä mitään parantaakseen terveyttään ja ulkonäköään. Ihan yhtä tyhmiä ne miehet ovat, jotka syövät huonosti vaikka tietävät paremmin, kuin naiset, jotka väittävät hormonien lihottavan.

Että jos tekee itselleen pahaa fyysisesti niin kannattaa tehdä myös pahaa henkisesti ja valehdella. Lapsesi tulevat olemaan menestyjiä noilla opeilla.

No kai mä sitten voin hurrata miesten rehelliselle ylipainolle. Miksi miehet eivät sitten tee asialle jotain, jos heillä ei ole mitään tekosyitä olla paremmassa kunnossa? Vai mikä on se miesten tekosyy, jonka varjolla he jatkavat syömistään? Se, että makkara on hyvää on aivan yhtä huono tekosyy syödä huonosti kuin se, että lääkkeet lisäävät ruokahalua.

Vaikka en pelkää olevani väärässä ja voin tunnustaa, että onhan sinulla pointti. Itselleen valehtelu (tai muille) ei ole hyväksi ja on parempi olla rehellinen. Mutta rehellisyys ei vie perille asti, jos asialle ei tee mitään. Olen aika varma, että naiset, jotka syyttävät hormoneita/lääkitystä lihomisestaan, oikeasti tietävät, että liika syöminen on aiheuttanut lihomisen. Harva varmaan väittää, että lääkkeillä jopa vesidieetillä voisi lihoa.

Vierailija
118/184 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puhu paskaa:D oon kehitysvammaisten kanssa töissä ja ketipinorit ym psyykelääkkeet todella lihottaa, tulee osalle isompi vatsa kuin 9 raskauskuulla.

Vierailija
119/184 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai no mikset sä vaan PÄÄTÄ nukkua hyvin? Kyllä mä ainakin voin ihan vaan PÄÄTTÄÄ koska menen nukkumaan ja sitten nukunkin tosi hyvin käytännössä aina. Ei tarvitse hulluuslääkkeitä popsia.

PS. ei lihavuuteen tarvitse lääkkeitä syödä. Pitää vaan löytää oikeanlaista apua jos syömiskäyttäytyminen on oikeasti häiriintynyttä,  ja hyviä ohjeita painonpudotukseen, eikä mitään Jutan superdieettejä.

Vertaatko ihan oikeasti unenlaatua siihen, että:

1) päätät hankkia rahaa jostakin

2) teet päätöksen mennä paikkaan, jossa myydään ruokaa&juomaa

3) päätät ostaa liikaa ruokaa&juomaa

4) päätät syödä ja juoda kaiken ostamasi ruoan ja juoman

5) lihot (ylläripylläri)

trollolollolol

Voi pyhä sylvi.

Vierailija
120/184 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne miehetkin lihovat, jos laitetaan sopiva antipsykootti sopivalla annostuksella vaikka väkisin.

no ei tietenkään liho jos energiansaanti pidetään sopivana.

miksi lihoisi?