Häät ulkomailla, kuka maksaa vieraiden matkat?
Hääpari ja vieraat asuvat Suomessa, mutta hääpari haluaa juhlia ulkomailla.
Kommentit (29)
Vieraat, ellei erikseen mainita. Jos hääpari on huomattavan varakas ja vieraita vähän, on mahdollista, että hääpari maksaa.
Vieraat maksavat matkat, mutta hyvin ymmärrettävää, jos eivät pääse tulemaan. Hääparina ilmoittaisin, että lahjoja eikä häätilin kartuttamista tarvita, vaan tärkeämpää on, että tuovat itsensä.
Jokainen maksaa oman matkansa, mutta silloin on suuri riski että vain pieni osa kutsutuista saapuu häihin. Itse en osallistuisi tässä tapauksessa paitsi jos häät on jossain kreikan rantalomakohteessa niin jäisin sinne häiden jälkeen vielä viikoksi omalle lomalle.
Vieraat. Hyvä hääpari tinkii alennuksen koko joukolle hotelliin, mutta joka vieras maksaa oman huoneensa.
Mun mielestä jos kutsuu ihmisiä oikein kutsulla häihin jotka on ulkomailla niin hääpari maksaa jos olettaa että vieraita tulee. Jos ei näin ole niin kutsussa pitäisi olla et ite täytyy maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vieraat itse tietenkin
Kenellä on varaa? Vieraat parikymppisiä ja hääpari odottaa lahjojakin.
ei herranjumala. Jos menee ulkomailla naimisiin, ei voi olettaa, että kovinkaan moni tulee, mutta ei missään nimessä ole hääparin asia maksaa vieraiden matkoja. Miettikää nyt itsekin vähän. Vaikka vloppu italiassa. Lennot esim. 250€ per naama ja hotelli saman verran. Tokihan hääpari maksaa jokaiselle kutsutulle 100 hlölle tuon 500€:n matkan! Sitä mieltä olen kyllä, että ulkomailla nimisiin meno on vähän "itsekästä", ja olisi paras toteuttaa sellainen juhla ihan lähimmän perheen kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieraat itse tietenkin
Niinpä mutta itsepähän kärsivät jos eivät tuon vertaa tajua. Eivät taida kyllä hirveästi edes välittää vieraista, tärkeintä oma napa. No, kukin tyylillään.
No kuka maksaa matkat, jos häät on Helsingissä ja häävieraita ympäri Suomen? Vieraat tietenkin itse. Jos ei ole varaa tulla häihin, niin ilmoittaa, että ei ole tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieraat itse tietenkin
Saa pienet häät, mutta kukaan ei voi valittaa ettei kutsuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieraat itse tietenkin
Niinpä mutta itsepähän kärsivät jos eivät tuon vertaa tajua. Eivät taida kyllä hirveästi edes välittää vieraista, tärkeintä oma napa. No, kukin tyylillään.
Minusta häissä tärkeintä onkin morsiusparin oma napa. Heidän elämänsä suuri päivähän kyseessä on. Ne sukulaiset ja kaverit ramppaavat häissä tämän tästä, joten heille ei ole niin väliä, vaikka yhdet häät jäisivätkin välistä.
Tietenkin vieraat itse. Kolme kertaa olen saanut kutsun haihin, jotka on vietetty muualla kuin parin asuinmaassa ja kertaakaan en ole mennyt. On vaan liian kallista ja en halua tuhlata palkallisia lomapaiviani muiden haihin.
Mä olen ollut kerran ulkomailla järjestetyissä häissä. Onneksi olivat kuintenkin Euroopassa ja majoitus järjestyi hääparin tuttavien luona. Mentiin vain miehen kanssa kahdestaan. Perheen kanssa en tosiaan lähtisi tai jos hotellimajoitus pitäisi maksaa itse. Ulkomailla kaikki on muutenkin vielä yleensä hankalampaa ja kalliimpaa kun pitää vielä vuokrata autoa ja syödä ulkona yms. Että kustannukset eivät edes jää noihin matkoihin ja majoitukseen.
Tiedän muutamankin parin, joissa puolisot ovat pallon molemmilta puolilta. Näissä tapauksissa ulkomailla vietetyt häät ovat oikein hyvä ratkaisu. Kyseiset häät ovat yleensä pienet ja intiimit. Fiksusti ajoitetut häät sallivat sen, että vieraat saavat nauttia muutamista lomapäivistäkin!
Vieraat maksavat maksansa tietysti itse.
No onpa hassu kysymys. Jos mä lähden johonkin tapahtumaan (kutsuttuna tai yleisötapahtumaan), maksan tietenkin matkani itse. Ja jos mulla ei ole varaa maksaa sitä matkaa, jään kotiin. Tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieraat itse tietenkin
Minusta häissä tärkeintä onkin morsiusparin oma napa. Heidän elämänsä suuri päivähän kyseessä on. Ne sukulaiset ja kaverit ramppaavat häissä tämän tästä, joten heille ei ole niin väliä, vaikka yhdet häät jäisivätkin välistä.
Njooh, on varmaan tosi kiva sitten viettää yksin niitä häitä. Mutta hei, ainakin tuli tuijoteltua vain omaa napaa.
Ja oikeasti, tuttavapiirissä on yksi tuollainen pariskunta. Häihin ei ilmoittautunut kukaan. Yksinkertaisesti kellään ei ollut varaa lähteä toiseen maahan juhlimaan häitä. Hääpari (tai lähinnä morsian) oli raivoissaan kun heitä arvostettiin noin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieraat itse tietenkin
Miksiköhän niitä vieraita sitten edes kutsutaan jos kerran vieraiden ei haluta viihtyvät tai välttämättä tulevan edes paikalle? Hääkutsu on kuintekin sellainen, josta moni ajattelee, että ei voi jäädä pois kuin painavista syistä.
Me maksoimme itse lennot ja majoituksen mutta hääpari kustansi kaikki ruuat ja juomat koko oleskelun ajalta. Yhdistettiin tuo omaan lomaan jota jatkettiin toisessa kaupungissa vielä pari päivää häiden jälkeen.
Vieraat itse tietenkin