Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lentoemäntäkin vastailee kysymyksiin hetken verran

Vierailija
25.02.2006 |

Kommentit (135)

Vierailija
101/135 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten sanoin, 90 prosenttia tapahtuu muulloin kuin lennolla. jää se 10% jäljelle..miksi kieltäisinkään?!

Vierailija
102/135 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tekemistä kannattaa kyllä varata mukaan, samoin syötävää, juotavaa ja vaippoja. lapislla kun on taipumus tehdä olonsa kotoisaksi oloissa kuin oloissa ja silloin he kyllä haluavat tehdä muutakin kuin istua paikallaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/135 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos 90 voisi antaa vaikkapa esimerkin pudonneesta koneesta niin katsotaan mitä siinä tapahtui oikeasti. ja, please, ethän ota sitä helios airways-onnettomuutta sillä sen tutkinta on vielä kesken.

Vierailija
104/135 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole vaivannut paitsi kerran raskausaikanani. Muuten lääkkeillä hallinnassa ja keuhkofunktiot terveen ihmisen luokkaa. Mutta kun sitä astmaa kysytään...

Vierailija
105/135 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä löytänyt vastausta myöskään ohjekirjasta..valitan!

Vierailija
106/135 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään haittaa, mulla on lääkkeet, ja astma" kohtaus" jos on tullakseen niin kestää kaksi päivää, ei se ole todellakaan mikään epilepsiaan verrattava. Viimeksi olen ollut sairaalassa 13 vuotta sitten astman takia ja siis lennän paljon muutenkin. Sen lisäksi kuntoilen paljon.

Lähinnä sitä funtsin että jos lentoyhtiöillä on joku periaate että " sairaita" ei palkata tai jotain...

Vierailija
107/135 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen tarkemmin en osaa sanoa. en tunne yhtään emäntää/stuerttia/pilottia jolla olisi astma.

sen verran kuitenkin sanon: ei kannata jättää mainitsematta sitä jos haluat hakea kurssille. olisitko sitten kiinnostunut oikeasti ammatista?

Vierailija
108/135 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa ihan tavalliset lääkkeet, kuten esim. duact tai antihistamiinit ovat sellaisia " droppeja" joita emme saa työssä ollessamme käyttää lainkaan. koska en ole asiantuntija, en osaa myöskään sanoa voiko astmaatikko (joka saattaa tarvita astmapiippua) tehdä työtä lentokoneessa.

Vierailija
109/135 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

astman kyllä ymmärtäisin, onhan lentokoneen ilma tosi kuivaa!

Vierailija
110/135 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koneita on alas tullut, pari esimerkkiä mainitsit jo itsekin. Pahoittelen, etten tajunnut ihan rautalangasta vääntää mitä tarkoitin. Meille maallikoille koneen alastulo muussa kuin normaalissa laskeutumistilanteessa saattaa tarkoittaa putoamista.

Minulla on lentopelko, mutta ammattini ja yksityiselämäni puitteissa joudun kuitenkin matkustamaan paljon. Aina pelko ei ole yhtä voimakas, mutta joskus kun sen taas koen, toivon että paikalla on hieman sympaattisempi (ja hieman vähemmän alentuvasti käyttäytyvä) ihminen kuin sinä.

Vierailija
111/135 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" esim. jos molemmat moottorit sammuvat niin ei siinä kauheasti ole lentoaikaa jäljellä ja aika todennäköisesti huonosti siinä käy vaikka muutama lentokone onkin molempien (kaikkien) moottorien sammumisen jälkeen " onnistuneesti" laskeutunut alas."

koneessa on edelleen siivet olemassa, vaikka eteenpäin työntävä voima puuttuisikin (moottorit). esimerkiksi jos helsinkiin matkaavan koneen molemmat moottorit sammuisivat turun yllä, voisi kone liitää ilman moottoreitaan helsinkiin asti.

otetaanpa maanläheisempi esimerkki: riippuliidokkikin liitelee maahan siipien kannatusvoiman avulla vaikka eteenpäin työntävä voima (kätesi) lakkaa toimimasta, eikö?

Vierailija
112/135 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauttia pisaraakaan alkoholia ollessaan työasussa. piste. siitä seuraa potkut.

minut on muuten kotiutettu joskus kesken työvuoroa kun olen alkanut voimaan pahoin kesken työpäivää. eli olen voinut hyvinkin olla se emäntä jonka olet nähnyt oksentavan lentokoneessa virkapuku päällä. :0)

Vierailija
113/135 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvatkaa miksi? verot ja muut matkustajamaksut ovat välillä kalliimpia kuin itse lentolippu. ja kukaan ei voi välttyä maksamasta veroja..;0)

Vierailija
114/135 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppiä! jos olet jo päässyt valintaprosessissa pitkälle, ei sairautesi varmaankaan estä työntekoasi! tiedän astmasta jotakin, sillä olen toiselta ammatiltani terveydenhuollon ammattilainen ja perheenjäsenelläni on astma.

toivon, että sinulla tärppää! -ap

Vierailija
115/135 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi, kun matkustin Dubaihin, oli emolla tytär matkassa.

Vierailija
116/135 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Voiko sitä kelloa soittaa muussa kun hengen hädässä? Joskus joku sanoi, että suomalaiset soittaa kelloa turhan vähän, että enemmänkin voi pyytää apua tai muuta.. Mitä mieltä ap on? Ja miten suhtaudutte 2-vuotiaan eloisan lapsen vilkasteluihin..? Kiiän vastauksesta jo etukäteen!

T. lento edessä"

ja aina kun tuntuu että tarvitsee apua niin voi kysyä. ja mitä tulee niihin vilkkaisiin 2-vuotiaisiin, sanoisin että ihan kiva että on vilkas lapsi mutta kannattaa muistaa että koneessa on paljon paikkoja missä pieni lapsi voi loukata itsensä.

meillä on myös ehdottomasti kiellettyä ottaa lapsia syliin :0/ joten jos siitä kieltäydytään, ei johdu emännän lapsikielteisyydestä.

Vierailija
117/135 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita alallamme leikkisasti kutsumme DC=Deadly Cruiser. Ikina en itse siihen astu...onneksi poistivat kaytosta meidan yhtiolla. Finski taitaa lentaa viela kaukomatkoja nailla konetyypeilla.

Vierailija
118/135 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaiset drinkit, vaikka muuta väitit. Mutta ei häiriköitä.

Vierailija
119/135 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MD, Boeing, Airbus ja Embraer.

Vierailija:

joita alallamme leikkisasti kutsumme DC=Deadly Cruiser. Ikina en itse siihen astu...onneksi poistivat kaytosta meidan yhtiolla. Finski taitaa lentaa viela kaukomatkoja nailla konetyypeilla.

Vierailija
120/135 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

n napin 3000. Ja lukenut hiukan enemmän....ja työn vaativuuskin myös eri kuin lentoemännällä. Tämä siis mun mielipiteeni, josta ei kenenkään sovi loukkantua!