Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lentoemäntäkin vastailee kysymyksiin hetken verran

Vierailija
25.02.2006 |

Kommentit (135)

Vierailija
41/135 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ollut tuo joka kyseli palkasta, mutta ihmetyttää, että joku ei uskalla/halua kertoa anonyymisti omaa palkkaansa. Jostainhan se kertoo.

Vierailija
42/135 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen puoleen, voisin toki itsekin ottaa pari, mutta pelkään että koneessa örvelletään ja yksivuotias on mukana..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/135 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon vaikuttaa niin moni asia. peruspalkkani on n. 1400, siihen lasketaan lisät joita tulee jokaisesta lennosta, yö-, ylityö-, viikonloppu- ja pyhätunneista sekä jokaisesta purserina toimimastani tunnista tulee erillinen tunti- ja kuukausikorvaus. näihin vielä lisätään päivärahat joko koti- tai ulkomailla.

selkiskö? tuskin.

Vierailija
44/135 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai heitteleekö palkka hirveästi eri kuukausien välillä?

Vierailija
45/135 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkka on meillä hyvin, hyvin venyvä käsite. mutta käteen jää 2000-3000 euroa kuussa.

Vierailija
46/135 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi kahvi ja tee. mutta öykkäreitähän tämä ei taida rajoittaa millään tavoin.

Vierailija
47/135 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä päihtyneet emot olivat vapaalla. Ilmeisesti olivat palaamassa kotiin työrupeaman jälkeen. Heillä oli virka-asut päällä, ja niiden päällä pitkä ulkotakki.

Vierailija
48/135 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hakenut ja päässyt haastatteluun ja kaikkea että ihan lähellä ollaan... Astmaa kysyttiin jo ekoissa papereissa ja vastasin toki myöntävästi. Mietityttää van miten se vaikuttaa sitten kun tekevät lopullisen valinnan.

Monilla on astmasta vähän hassu kuva, ei se näy mitenkään muuten elämässäni paitsi että otan lääkkeen aamulla ja illalla. Edes harva ystävistäni tietää astmastani, voin kuntoilla ja harrastaa ihan kuin muutkin. Lentänyt olen koko elämäni todella paljon.

Vierailija
49/135 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sitä kelloa soittaa muussa kun hengen hädässä? Joskus joku sanoi, että suomalaiset soittaa kelloa turhan vähän, että enemmänkin voi pyytää apua tai muuta.. Mitä mieltä ap on? Ja miten suhtaudutte 2-vuotiaan eloisan lapsen vilkasteluihin..? Kiiän vastauksesta jo etukäteen!

T. lento edessä

Vierailija
50/135 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ei ap

Vierailija
51/135 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

katosta matkustajien päälle vettä koneen etuosassa?

Vierailija
52/135 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Sitä liitoaikaa ei paljon ole! Edessä melko varma maahansyöksy ellei äkkiä löydetä laskupaikkaa."

turusta helsinkiin kestää lentää 20 minuuttia. esim. helsingin ympärillä on lukuisia lentokenttiä joille laskeutuminen on siinä ajassa mahdollista.

lisäksi on äärimmäisen harvinaista että koneesta sammuu moottori. ja vielä siitäkin harvinaisempaa on että ne sammuisivat molemmat. mahdollistahan se toki on, en väitä sitä. itse olen ollut lennolla jossa toinen moottori sammui..ja tässä sitä vielä ollaan.

Vierailija
53/135 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" olen myös lentoemäntä, tosin eri firmalla kuin tässä vastaillut, ja on hauska lukea tätä käytyä keskustelua... ei taida kovin monella olla oikeasti hajua mitä varten lentoemäntä koneessa on.... ;) "

taidat arvata mikä yhtiöni on =). kiva kun kommentoitkin joitain asioita minun poissa ollessani! toivottavasti tavataan joskus reitillä!

-ap

Vierailija
54/135 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olen myös lentoemäntä, tosin eri firmalla kuin tässä vastaillut, ja on hauska lukea tätä käytyä keskustelua... ei taida kovin monella olla oikeasti hajua mitä varten lentoemäntä koneessa on.... ;)

Vierailija
55/135 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" niin minä kysyisin kun itselläni on kuuskuukautiset kaksoset. voinko heidän kanssa lentää yksin? ei ainakaan antanut minun varata lentoja vaan tuli ilmotus että ota yhteyttä lentoyhtiöön..."

en tiedä miten asia menee virallisesti, mutta näin maalaisjärjellä ajateltuna miettisin kyllä tarkoin, miten saan kaksi sylilasta koneeseen yksin (siis ilman miestä/kaveria). ja ennen kaikkea, miten pääsisisn koneesta äkkiä ulos jos sellaiseen tilanteeseen joutuisin.

Vierailija
56/135 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sille joka sanoi että pelkän lentoemännän koulutuksen saaneet ovat typeriä vastaisin, etten oikein voi allekirjoittaa sitä. monet työkaverini ovat kyllä opiskelleet muitakin ammatteja, mutten huomaa heidän olevan paljoakaan älykkäämpiä kuin vähemmän koulutetut kollegansa.

ystävälläsi voi tietysti olla eri kokemukset kuin minulla!

Vierailija
57/135 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin ´lähdössä kaukoitään matkalle ja pelkään jo etukäteen koneen olevan ahdas.

Vierailija
58/135 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heillä on aina valtava tarve todistella muille että " lentoemännän työ on muutakin kuin tarjoilua ja muutamia muita juttuja" - varsinkin muutaman viinilasillisen jälkeen todistelu vaan kiihtyy. Huono itsetunto ?

" 148: aivan, ja enempää ei sinun tarvitse työstäni tietääkään ;0)"

Vierailija
59/135 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos minun työni on sinulle vain tarjoilijan hommaa, suon sen mielipiteen sinulle. itsehän tiedän kuitenkin (matkustajien) onneksi paremmin.

Vierailija
60/135 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten tiedä, sillä en ole koskaan lentänyt kyseisessä lentokonetyypissä. täältä kuitenkin saa lisäinfoa:

http://www.finnair.fi/image_library/Articles_Article_Text_Images/fleet/…

se panoramakuva kertoo jotakin. istumaväljyys riippuu siitä, matkustatko turistissa, busineksessa vai ykkösluokassa?