Ollapa hyvännäköinen nainen, persoonaton, tylsä, lahjaton
Laitappa insta, twitch, youtube tili, tehdäpä paljon rahaa.
Geenilotossa voittaminen on nykyään sama kun voittaisi oikeasti lotossa. Puheet tasa-arvosta voidaan tämäntakia unohtaa, sitä ei voida ikinä saavuttaa.
Kommentit (52)
Miksi se on niin vaikea myöntää, että jotkut vain pääsee helpommalla kuin toiset ja siihen riittää kun käy tsäkä geenilotossa. Eli he ei ole tehneet mitään muuta kuin syntyneet sennäköisinä kun ovat ja koko maailma on pedattu heille valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jes. Mensan älykkyystestin mukaan älykkyyteni on korkeampi kuin 99,6 %:lla väestöstä. Minulla on teknisen alan start-up yritys joka tällä hetkellä työllistää itseni lisäksi 19 henkilöä, ja menee hyvin taloudellisesti kuin myös elämässä muutenkin.
Mutta nyyh minua raukkaa, en ole nimittäin voittanut geenilotossa, mikä naiselle ilmeisesti tarkoittaisi sitä että pitää olla seksikäs ja hyvän näköinen ja tienata rahansa somejulkisuudella! Jostain syystä en suostu tätä suremaan ollenkaan :D
Ei ole kovin älykästä kerskailla paljon sain tulokseksi mensan älykkyystestistä...
Vierailija kirjoitti:
Meille on iskostettu niin paljon tasa-arvon utopiaa ja unelmaa, kun oikeasti ihmisen menestyminen on jo päätetty ennenkuin hän syntyy, geenilotto ja minkälaiset vanhemmat sen ratkaisee. Jos voittaa isosti tuossa lotossa pärjää läpi elämän helposti ja vaivattomasti. Emme lähde samalta viivalta emmekä ole ikinä tasa-arvoisia tuosta johtuen.
No emme tosiaan lähde samalta viivalta, emmekä ole tasa-arvoisia, mutta ei se nyt kuitenkaan ihan noin simppeliä ole myöskään. Kyllä jokaisella kohtalaisen terveellä ja edes lähes normaaliälyisellä ihmisellä on mahdollisuudet rakentaa itselleen hyvä elämä. Ja niillä joilta löytyy sisua, sinnikkyyttä ja itsetuntoa on mahdollisuudet vielä paljon enempäänkin.
Toki joskus käy joillain vain huono mäihä, ja asiat menee pieleen, ja toisaalta joku aivan nuija menestyy, vaikka ei sitä ns. ansaitsisikaan.
Mutta vielä tuohon vanhemmuuteen: mä tunnen paljon ihmisiä ( ehkä koska olen hakeutunut kaltaisteni seuraan), jotka ovat lähtöisin tosi karuista oloista, ja silti menestyneet monin tavoin tässä elämässä. Sinäkin tiedät heistä useamman, koska ovat julkisuudesta tuttuja, vaikka moni ei taustaansa olekaan huudellut. POinttina vaan, että aina on asioita joiden taakse voi piiloutua ja joilla voi selitellä miksei itse saavuta elämässä niitä asioita joita haluaisi.
Oikeasti se syy usein vaan on se, ettei ole tarpeeksi luova ja ennenkaikkea rohkea kulkemaan sitä omaa tietänsä. ON helpompi jäädä sivuun vinkumaan, se ei vaadi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on niin vaikea myöntää, että jotkut vain pääsee helpommalla kuin toiset ja siihen riittää kun käy tsäkä geenilotossa. Eli he ei ole tehneet mitään muuta kuin syntyneet sennäköisinä kun ovat ja koko maailma on pedattu heille valmiiksi.
Mainitse nyt tällaisia ihmisiä edes muutama, niin katsotaan vähän tarkemmin mitä sieltä taustalta sitten oikeasti löytyy.
Aika naiivia kuvitella, että hyvä ulkonäkö riittäisi tässä maailmassa oikeasti juuri mihinkään, kyllä siellä taustalla yleensä on myös lahjakkuutta ja raakaa työtä.
Kim Kardashian, Paris Hilton jne noilla ihmisillä ei ole mitään lahjoja yhtään mihinkään, tylsiä, persoonattomia ihmisiä ja me nostamme heidät jalustalle, miksi?
Miksi tieteen saralla toimivia ja älykkäitä naisia ei nosteta samalla tavalla jalustalle? Miksi ulkonäköä pidetään jonain saavutuksena?
-Miäs
Vierailija kirjoitti:
No mikä estää käyttämästä aivojaan ja menestymällä siten, että saa riittävän summan kasattua rahaa ja sen jäålkeen käy plastiikkakirurgilla hankkimassa just sellaset tissit, perseen, vatsan ja naaman kuin haluaa? Ja jos se peräkammarinpoikien runkkumatskuna oleminen on unelmien täyttymys, niin eiku kuvia vaan operaatioiden jälkeen instaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille on iskostettu niin paljon tasa-arvon utopiaa ja unelmaa, kun oikeasti ihmisen menestyminen on jo päätetty ennenkuin hän syntyy, geenilotto ja minkälaiset vanhemmat sen ratkaisee. Jos voittaa isosti tuossa lotossa pärjää läpi elämän helposti ja vaivattomasti. Emme lähde samalta viivalta emmekä ole ikinä tasa-arvoisia tuosta johtuen.
No emme tosiaan lähde samalta viivalta, emmekä ole tasa-arvoisia, mutta ei se nyt kuitenkaan ihan noin simppeliä ole myöskään. Kyllä jokaisella kohtalaisen terveellä ja edes lähes normaaliälyisellä ihmisellä on mahdollisuudet rakentaa itselleen hyvä elämä. Ja niillä joilta löytyy sisua, sinnikkyyttä ja itsetuntoa on mahdollisuudet vielä paljon enempäänkin.
Toki joskus käy joillain vain huono mäihä, ja asiat menee pieleen, ja toisaalta joku aivan nuija menestyy, vaikka ei sitä ns. ansaitsisikaan.
Mutta vielä tuohon vanhemmuuteen: mä tunnen paljon ihmisiä ( ehkä koska olen hakeutunut kaltaisteni seuraan), jotka ovat lähtöisin tosi karuista oloista, ja silti menestyneet monin tavoin tässä elämässä. Sinäkin tiedät heistä useamman, koska ovat julkisuudesta tuttuja, vaikka moni ei taustaansa olekaan huudellut. POinttina vaan, että aina on asioita joiden taakse voi piiloutua ja joilla voi selitellä miksei itse saavuta elämässä niitä asioita joita haluaisi.
Oikeasti se syy usein vaan on se, ettei ole tarpeeksi luova ja ennenkaikkea rohkea kulkemaan sitä omaa tietänsä. ON helpompi jäädä sivuun vinkumaan, se ei vaadi mitään.
Kaikki olemme kuullet nämä kirjoittamasi kliseet, se ei kuitenkaan poista tosiasiaa, että olemme eriarvoisia emme tasa-arvoisia jo siitä hetkestä lähtien kun synnymme.
Miksi te käytte katsomassa niitä netissä jos haluatte ilmiöstä eroon? Älkää käykö, älkää keskustelko, älkää kirjoitelko. Eläkää omaa elämäänne. Mua ei vois kiinnostaa vähempää tuollaiset, elelen kaikessa rauhassa pientä elämääni, ja vaikka olisinkin nuorempi ja laittautuneempi, en koskaan ikimaailmassa menisi tuollaiseen mukaan, koska en kaipaa huomiota. Tiedän, ettei se tekisi mua onnellisemmaksi. Enkä koe jääväni yhtään mistään paitsi, en ole kateellinen, koska ei ole mitään syytä olla. Oikeasti, pysähtykää vähän miettimään, mitkä asiat elämässä ovatkaan niitä tärkeitä asioita, mitkä asiat saavat juuri teidät onnelliseksi. Voisiko elämänsä kuluttaa mukavammin kuin kadehtimalla tyrkkyjä pinnallisia ihmisiä? Keskittymällä ihan vain omaan ja läheistensä hyvinvointiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitappa insta, twitch, youtube tili, tehdäpä paljon rahaa.
Geenilotossa voittaminen on nykyään sama kun voittaisi oikeasti lotossa. Puheet tasa-arvosta voidaan tämäntakia unohtaa, sitä ei voida ikinä saavuttaa.
Joo sä et menesty koska olet niiiiiiiiiin persoonallinen, mielenkiintoinen ja lahjakas... :D
Tiedän useita naisstreamaajia jotka on hauskoja, älykkäitä, nokkelia, osaavat pelata ja tietävät pelimaailmasta paljon. Heidän ohi katsojissa ja seuraajissa menee päivässä edelle kaula-aukko naiset ja hyvännäköiset. Ne naiset joilla on substanssia häviää 100-0 kaula-aukolle ja ulkonäölle, niin tyhmiä ihmiset ovat.
Me ihmiset olemme vajaaälyisiä, kun arvotamme ulkonäön ja paljaan pinnan kaiken ohi, emme toki kaikki mutta liian moni meistä.
Eihän siinä muuttuisi kuin se ulkonäkö. Persoonaton ja lahjaton olet jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä muuttuisi kuin se ulkonäkö. Persoonaton ja lahjaton olet jo nyt.
Et tiedä mitään minusta.
Mua ei haittaisi, jos nämä olisivat mittasuhteiltaan edes samanarvoisia mutta kun ulkonäkö on tuolla ylhäällä sfääreissä vs sisältöön, persoonaan ja osaamiseen.
Se vituttaa, näen valovoimaisen ihmisen joka häikäisee, mutta se ulkonäkö ei riitä, tissinaisella on tuhat kertaa enemmän katsojia ja seuraajia, hänen anti yhteisöön näemme hänen tisseistään osan ja hän on hyvännäköinen, muuta sisältöä hänellä ei ole.
Ja tuontakia olen pettynyt meihin ihmisiin, miksi me olemme niin helvetin tyhmiä kuin primitiivisiä apinoita tai ali-ihmisiä. Emmekö vaadi tuon enempää, tuollaisia vajaaälyisiä apinoitako me haluamme olla ja tuo riittää meille.
Mun mielestä on myös hupaisaa, että ihmiset jaotellaan niin mustavalkoisesti: hyvännäköinen on automaattisesti bimbo ja ruma jotenkin maagisesti älykäs. Tai että jotkut tietyt piirteet, vaatteet, tyyli tms.kielii muka jostain älykkyydestä.
Itse olen suorittanut epävirallisia sosiaalisia ihmiskokeita. Ihmiset reagoivat ja puhuvat minulle eri tavalla, kun olen laittautunut ja ja ihan perusnätti verrattuna siihen, kun minulla on silmälasit ja hiukset ponnarilla. Siis minun ei tarvitse edes näyttää paljoa erilaisemmalta tai pukeutua sen erilaisemmin, mutta jo yksittäisten silmälasien kanssa saan ihmisiltä erilaista kohtelua. Se tietenkin kertoo siitä, että ihmiset tekevät ennakko-oletuksia ja lokerointia.
Miten tämä erilainen käytös sitten ilmenee? Esim.puheenaiheet ja "helposti lähestyttävyys". Toisentyyppiset ihmiset tulevat juttelemaan ja ottavat kontaktia, jotka eivät tule ilman silmälaseja (ja toisin päin). Rillipäisenä hiljaiset ja rumemmat lähestyvät helpommin. Wannabehipsterit ja taidehörhöt ottavat minut vakavemmin. Ryhmätöissä minua kuunnellaan ja mielipiteet/ehdotukset otetaan paremmin huomioon. Laittautuneena ja ilman rillejä minä taas saan enemmän huomiota hyvännäköisiltä miehiltä ja naisilta, minua kuvaillaan urheilullisemmaksi, vaikutan kuulemma rohkeammalta ja äänekkäämmältä. Rilli- ja ponnaripäisenä minua ei tytötellä vaan täditellään useammin. Ilman rillejä se menee toisin päin. Olen saanut töitä vain niistä paikoista, joiden haastatteluun olen mennyt rillit päässä - en tiedä, onko tämä vain sattumaa vai oikeasti korreloi. Olen rillit ja piilarit päässä aika 50-50 ajasta. Olen alkanut hyödyntää tätä ilmiötä ja nykyään pidän rillejä päässä aina silloin, kun arvelen niistä olevan hyötyä siinä tilanteessa. Vihaan rillejä ja päätä särkee ja ne ovat tiellä, mutta joskus niiden käytöstä on todella hyötyä ja enemmän alitajuista vaikutusta, kuin voisi kuvitella. Koska ihmiset ovat niin tyhmiä ja yksinkertaisia, helposti manipuloitavissa pienilläkin asioilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jes. Mensan älykkyystestin mukaan älykkyyteni on korkeampi kuin 99,6 %:lla väestöstä. Minulla on teknisen alan start-up yritys joka tällä hetkellä työllistää itseni lisäksi 19 henkilöä, ja menee hyvin taloudellisesti kuin myös elämässä muutenkin.
Mutta nyyh minua raukkaa, en ole nimittäin voittanut geenilotossa, mikä naiselle ilmeisesti tarkoittaisi sitä että pitää olla seksikäs ja hyvän näköinen ja tienata rahansa somejulkisuudella! Jostain syystä en suostu tätä suremaan ollenkaan :D
Ei ole kovin älykästä kerskailla paljon sain tulokseksi mensan älykkyystestistä...
Ei kylläkään, enkä live-elämässä sitä ikinä tekisi. Ajattelinpa vaan tähän keskusteluun sen kertoa, muistuttaakseni että myös naisilla voi olla muita lahjakkuuksia kuin ulkoiset avut, eikä niitä ole mitään syytä väheksyä. Ei myöskään esim. taiteellisia lahjoja tai urheilullisia lahjoja - en halua mitenkään erityisesti älykkyyttä nostaa erityisen arvokkaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kim Kardashian, Paris Hilton jne noilla ihmisillä ei ole mitään lahjoja yhtään mihinkään, tylsiä, persoonattomia ihmisiä ja me nostamme heidät jalustalle, miksi?
Miksi tieteen saralla toimivia ja älykkäitä naisia ei nosteta samalla tavalla jalustalle? Miksi ulkonäköä pidetään jonain saavutuksena?
-Miäs
Ehkäpä ne tieteen ja liike-elämän saralla toimivat naiset eivät edes halua millekään jalustalle. Itselleni ainakin olisi lähinnä kauhistus joku julkisuus henkilönä. Minä haluan että se mitä teen puhuu, ei persoonani, jonka haluan pitää yksityisenä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ajattelit mm. ihmisen älyllisten ominaisuuksien ihmiseen putkahtavan, jos ei geeneistä?
Hyvä kommentti 34/36 ja olet täysin oikeassa, että hyvä ulkonäkö ei vielä poissulje mitään ja ihminen voi olla älykäs, hauska ja persoonallinen myös. Mutta jos minä seuraan noita paikkoja ja voin todeta sen ihan itse mikä se totuus on, niin koen että joskus on pakko kritisoida jos homma on pelkkää bimbojen hihittelyä ja paljasta pintaa noiden hyvännäköisten kohdalla hyvin usein.
Koen nykyaikana omituiseksi jos mitään ei voi ikinä kritisoida koska on olemassa joku poikkeus jossain ja se poikkeus kumoaa ne tuhat muuta, eikä heitä saa kritisoida koska aina ei ole niin.
Vierailija kirjoitti:
Aika masentava elämänasenne. Mitä edes se ns. menestyminen on? Meille useimmille riittää ihan vaan hyvä tavallinen elämä, jossa saamme tienattua elannon perheellemme ja elämä on tavallista ja mukavaa, ilman puutetta.
Lisäksi lähes jokaiselle löytyy kyllä jotain alueita, joilla voi riittävän hyvin pärjätä. Esim. itselläni ei todellakaan ole mitään erityislahjakkuuksia, ei ulkonäössä eikä missään muussakaan, mutta en minä sitä ole kitisemään jäänyt vaan lukenut itselleni hyvän ammatin ja jopa edennyt ihan mukavasti urallani. Loppujen lopuksi tärkeämpää on sisu ja tahto kuin jotkut ihmeelliset myötäsyntyiset lahjakkuudet. Kunhan siis ei hakkaa päätä kallioon ja yritä jonnekin minne kerta kaikkiaan ei sovi - tyyliin että meikäläisellä 160-senttisellä persjalkaisella emännällä olisi pakkomielle kauneuskisoista tms ;)
Yksi juttu on myös, että ei minusta tasa-arvo liity varsinaisesti tuollaisiin asioihin. Esim. oma äitini on heikkolahjainen, eikä ole elämässään oikein pärjännyt yksinkertaisimmissakaan töissä pitkään. Kuitenkin pidän häntä ihan tasa-arvoisena ihmisenä minun ja kaikkien muidenkin kanssa. Ei tasa-arvo, ihmisarvo, ole mitenkään kiinni menestymisistä tai mistään muusta sellaisesta.
Eli ap:n mielestä kaunis nuori nainen = persoonaton, tyhjä, lahjaton?
Tiedätkö miksi näet heidät niin? Koska esineellistät nuoria kauniita naisia objekteiksi, joissa on vain pinta, etkä näe, että he ovat ihmisyksilöitä kuten sinä itsekin.
Kehitä vähän omaa ajatteluasi, niin alat nähdä ympärilläsi enemmän persoonallisia ihmisiä.
Niinpä. Päästäkseen instajulkkikseksi, jolle runkataan, tarvitsee enemmän tyrkkyyttä kuin luonnonkauneutta. Laittamalla peppuun silarit ja poseeraamalla alusvaatteisillasi saat jo miesten huomion. Itsekin voisin tehdä saman. Mutta koska olen kunnianhimoinen, lahjakas, älykäs ja luova, en sitä tee, vaan tähtään muualle. Enkä pidä instatyrkyn asemaa yhtään sen onnekkaampana tai parempana kuin omaani.