Mikä on sun kaikkien aikojen suosikkikohtaus tai -hetki televisiosarjoista tai elokuvista?
Oon kalkkiksien kalkkis, mutta aina kun Dempsey ja Makepeace tai Mulder ja Scully _melkein_ suutelivat ja paljastivat tunteensa. Se oli milleistä ja millisekunneista kiinni.
Kommentit (436)
Vierailija kirjoitti:
Oon kalkkiksien kalkkis, mutta aina kun Dempsey ja Makepeace tai Mulder ja Scully _melkein_ suutelivat ja paljastivat tunteensa. Se oli milleistä ja millisekunneista kiinni.
I'm a rambler and a gambler, I'm a long way from home, and if you don't like me, then leave me alone... Aah, you're a fine lass. To be sure, me darlin'!
X-filesia en juuri katsonut, mutta ikuinen Dempsey & Makepeace -fani olen. Tuo yllä oleva on siitä jaksosta, kun Dempsey ja Makepeace ovat undercover-hommissa jollain kaatopaikalla pukeutuneina kiertolaisiksi ja juovat "pontikkaa" pullosta ja Dempsey laulaa lurauttaa irlantilaisaksentilla Makepeacelle laulun ja kehaisee Makepeacea samalla aksentilla, johon Makepeace roolinsa mukaisesti vastaa. Samaan kohtaukseen kuuluu dialogi, jossa Dempsey kysäisee kerrankin vakavalla naamalla, miksi on helpompaa tulla toimeen Makepeacen kanssa näillä tällaisilla työkeikoilla (kun ollaan jotakin muuta kuin omia itseään), ja Makepeace vastaa "maybe you behave differently, too". Minulla on kymmeniä tällaisia muistikuvia sarjasta, josta olen toistaiseksi saanut haltuuni DVD:llä vain sen ensimmäisen kauden, joka kyllä ei pilottijaksoa lukuun ottamatta ole niin hyvä kuin ne muut. Minulla oli suurin piirtein koko sarja TV:stä nauhoitettuna VHS-kaseteilla, mutta niitä ei ole enää. Mutta muistot ovat jääneet ja jotkin muistikuvat ovat hyvinkin vahvoja. :D
"If you were only dumb and a real blonde, you'd be a real dumb blonde"
"Your crisps aren't crisp. My crisps are chips."
"This arctic fox I got here in London"
Jostain syystä se kun Simon Amstell yrittää pitää hauskaksi panel show'ksi naamioituneen puolen tunnin psyykkaussession Amy Winehouselle aiheesta päihteiden käytön lopettaminen. "This isn't even a pop quiz anymore, it's an intervention, Amy!". Tässä Amyn pätkät kyseisestä ohjelmasta.
Hitsi kun en muista sanoja mitä niissä lausutaan.Täällä tullut jo muutama lemppari.Äideistä parhain elokuvan ero kohtaukset,Polttouhrit sarjassa kun juutalaisia lajitellaan,siinä pieniä lapsia revitään äitien sylistä,itkin aivan hirveästi siinäkin kohdassa.Tuntematon sotilas,loppukohtaus,hauta tuntemattomalle,sota on päättynyt.
Band of Brothers : koskettavia ja mieleenpainuvia kohtia täynnä, mutta erityisesti kosketti ja järkytti kun sattumalta löysivät yhden keskitysleireistä. Uskomattoman hyvä sarja!
Sinkkuelämää: Carrie on pyytänut Aidania palaamaan kanssaan yhteen. Aidan päätyy huutaamaan Carrielle "You broke my heart!!" ja Carrie juoksee pois. Myöhemmin yöllä Aidan heittää kiviä Carrien ikkunaan ja Carrie katsoo ikkunasta alas. Aidanin ylöspäin luoma katse on jotain mille en löydä sanoja ja Carrie muodostaa suullaan jonkun sanan josta en saa selvää. Aidan ryntää ylös ja Carrie ovea avaamaan. Ja kohdatessaan he suutelevat.
Good wifen 6. kauden loppupuolella yksi jakso. En viitsi enempää sanoa kun en tiedä miten näyttävät telkkarissa sarjaa.
"One does not simply walk to Mordor."
Mirandan äiti on kuollut ja myyjä lohduttaa häntä kaupassa (Sinkkuelämää).
Okalinnuissa se kohtaus, kun Ralph tulee yllättäen Meggin luo paratiisisaarelle, se hetki kun nämä kaksi vihdoin kaikkien vuosien jälkeen antautuvat intohimolleen valkoisella hiekalla...💓kylmiä väreitä💓
Jane Austenin jalanjäljissä -elokuvassa on tanssikohtaus, jossa Jane on aloittamassa tanssia erään miehen kanssa, etsien samalla toista miestä, mielitiettyään väenpaljoudesta katseellaan. Hän on pettynyt kun huomaa rakkautensa kohteen puuttuvan, ja luuleekin miehen jo lähteneen pois kaupungista. Tanssi alkaa ja viktoriaaninen siveä pyörähtely jatkuu hetken, Jane ihan murtuneena siinä. Mutta yhtäkkiä, kuin tyhjästä hän huomaa seuraavassa hetkessä tanssivansa rakastamansa miehen kanssa, miehen kasvojen intensiivinen, iki-ihastunut ilme on pureutunut mieleeni jotenkin hätkähdyttävän ihanana.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen on oltava se kun Bobby herää.
Ööh, mistä se herää?
Vakavasti puhuen, Bobbyn kuolema on jäänyt todella hyvin mieleen, eikä vähiten siksi, kun se tuli nähtyä moneen kymmeneen kertaan. Olin juuri ostanut ihka ensimmäisen videonauhurini keväällä 1986 (ensimmäinen nauhoittamani ohjelma oli muuten Kaasua, komisario Palmu; Erehdys oli tullut viikkoa aikaisemmin enkä sitä vielä ehtinyt saada) ja tiedossa oli, että Dallasin kevätkausi päättyy kauhealla tavalla. Aina siitä yliajosta lähtien jakson loppu oli tunnetta tihkuvaa, ja kun Bobby oli viime hetket tajuissaan ja sanoi voimansa äärimmilleen ponnistaen "be good to each other, be a family, I love you so much", niin vollotusta ei voinut enää estää. Ja kun viimeiset pip-pip-pipit vaihtuivat pitkään piiiiiiipiin ja viiva näytti suoraa, Jenna vain vähän nyyhkäisi, mutta Pamelan parahdus oli täyttä tuskaa täynnä. Yleinen konsensus oli, että Bobby ja Pamela kuuluivat yhteen, Jenna oli vain välisoitto.
Ja sitä jaksoa ja varsinkin sen loppua minun tuli veivattua nauhalta sen kesän ja syksyn aikana monta kymmentä kertaa eri ihmisten kanssa erilaisissa ryhmissä. Koska nauhuri oli kiinni minun telkkarissani yläkerrassa, niin sinne trafiikkia piisasi pitkän aikaa. Ja vollotukset olivat kaikilla syviä ja nenäliinoja kului iso kasa. Ei se unohdu koskaan.
Se kun Sopranosissa Paulie, väkivaltainen tappaja, leikkasi lehdestä alennuskuponkeja keittiöpöydän ääressä.
Niitä on monta, mutta yksi tuoreimmista:
"Hold the door" 😢
Vierailija kirjoitti:
Okalinnuissa se kohtaus, kun Ralph tulee yllättäen Meggin luo paratiisisaarelle, se hetki kun nämä kaksi vihdoin kaikkien vuosien jälkeen antautuvat intohimolleen valkoisella hiekalla...💓kylmiä väreitä💓
Ja taustalla musiikkina se rakkausteema... Huh, kyllä täytyy hakea DVD:ltä se kohtaus katsottavaksi vielä tänään... Kiitos muistutuksesta!
Kun Gleessä lauletaan ensimmäisen kerran Don't Stop Believing ja mr. Schue tajuaa, että homma voikin toimia. Finn ja Rachel yhdessä lavalla ♡ Ja myöhemmin Finnin ja Coryn muistolle pyhitetty jakso koskettavine lauluineen.
Naisen tuoksu: Al Pacino sokeana veteraanina tanssii tangon nuoren neidin kanssa. Upea kohtalokas tango!
JA saman leffan lopussa pitää puolustuspuheen yliopistolla nuoren ystävänsä maineen puolesta.
Hiljaiset sillat -elokuvan loppupuolella se autokohtaus kaatosateessa.
Ihanaa, että on muitakin faneja :) Minkä olisi vielä voinut mainita, niin se italialainen ajuri oli vallan mainio. Hän tiesi tasan tarkkaan, mistä Lucyn ja Georgen välillä oli kyse.