Mikä on sun kaikkien aikojen suosikkikohtaus tai -hetki televisiosarjoista tai elokuvista?
Oon kalkkiksien kalkkis, mutta aina kun Dempsey ja Makepeace tai Mulder ja Scully _melkein_ suutelivat ja paljastivat tunteensa. Se oli milleistä ja millisekunneista kiinni.
Kommentit (436)
mammanpoika kirjoitti:
Matrixissa on upeita ne kohtaukset missä aika hidastuu.
Esim tää on upee.
Vau! Olivat upeita kohtauksia silloin ja nytkin. Tänään jo kolmas kerta, kun tuli vinkkaus Matrixista. Matrix maraton lomalla, pakko.
Jet li (chen zhen) Dojo Fight - Fist of legend Classic
Tää on kohtuu epic.
Se kohtaus True Bloodissa, jossa Jessica tapaa ekan kerran Hoytin <3
Hoyt muistuttaa niin paljon mua ja oon ihan hulluna seksikkäisiin punapäihin. 😍
Förevör aloun kirjoitti:
Se kohtaus True Bloodissa, jossa Jessica tapaa ekan kerran Hoytin <3
Hoyt muistuttaa niin paljon mua ja oon ihan hulluna seksikkäisiin punapäihin. 😍
Ihana :)
Vierailija kirjoitti:
Titanicin se viimeinen soitto. Aina yhtä koskettava
Gentleman, it has been an honor playing with you tonight...
Kun Kati Outinen sanoo noin kymmenen minuutin hiljaisuuden jälkeen elokuvan avausrepliikin: "pieni olut".
Konnankoukkuja kahdelle se kun Bruce Willis ja Cybill Shepherd päätyvät ekan kerran suutelemaan vängättyään sitä ennen kuukausitolkulla vastaan toistensa vetovoimaa. Taustalla soi vielä muistaakseni se 60-luvun hitti Be my baby.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkautta vain -leffa
"children children, don't buy drugs. Become a rock star and they'll give it for free!"
Minulle tämän elokuvan alku- ja loppukohtaukset kun ihmiset tervehtivät rakkaitaan lentokentällä. Ovat kuulemma aitoja.
Itken joka kerta :)
Parhaita kohtia juuri Love Actually-leffasta:
- kun se bestman käy Christmas caroling parhaan kaverinsa vaimolle... aivan ihana kohtaus!
- kun Hugh Grant tanssii yksikseen portaita alas pääministerin asunnossa ja taloudenhoitaja katselee
- kun pääministerin sisar odottaa mieheltään lahjaksi kallista kultakorua, minkä on nähnyt tämän takin taskussa, mutta paketista paljastuukin vain Joni Mitchellin cd-levy... itkettää ihan aina!
Hold your ground! Hold your ground!
Sons of Gondor, of Rohan, my brothers,
I see in your eyes the same fear that would take the heart of me.
A day may come when the courage of men fails,
when we forsake our friends
and break all bonds of fellowship,
but it is not this day.
An hour of wolves and shattered shields,
when the age of men comes crashing down,
but it is not this day!
This day we fight!!
By all that you hold dear on this good Earth,
I bid you stand, Men of the West!!!
Aragornin taistelupuhe Mustalla Portilla - Kuninkaan paluu, TSH
Ah.
Tulee aina kylmät väreet.
Muita hyviä:
Titanicissa kun Rose katsoo teellä ollessaan pikkutyttöä jota jo pienestä asti opastetaan hienoksi ladyksi ja tajuaa ettei sellainen elämä ole häntä varten ja menee Jackin luokse laivan keulalle.
"I can fly!"
Batmanin Dark Knightissa kun lähtevät kuljettamaan Dentiä poliisisaattueessa ja tämä kulminoituu siihen kun Jokeri ja Batman kohtaavat kadulla.
"Come on, I want you to do it, I want you to do it. Come on, hit me. Hit me!"
Star Warsissa kaikki valomiekkataistelut.
"Piu! Piu! Piu! Piu! Piuu!"
Harry Potter ja Kuoleman varjelukset osa 2:
Kun he alkavat valmistautumaan Tylypahkan taisteluun ja kivipatsaat herätetään eloon ja kaikki osallistuvat suojakupolin tekoon.
GOT: Hold the door-kohtaus. Itkin ihan hillittömästi.
Kun Rose seisoo Titanicin lopussa sateessa laivan kannella katsoen Vapauden patsasta vihdoin vapaana ja tietäen, että voi nyt tehdä elämässään kaiken sen, mistä on haaveillut. Itselleni Titanic ei koskaan ole ollut mikään rakkaustarina, vaan muistutus että jokaisella on vapaus ja vastuu luoda merkitys elämälleen. " I figure life's a gift and I don't intend on wasting it. You don't know what hand you're gonna get dealt next. You learn to take life as it comes at you... to make each day count."
Alien-elokuvassa Jones-kissaa etsimään mennyt mies luulee kissan sähisevän hänelle, vaikka kissa sähisee hänen takanaan olevalle alienille.
Allo allo: "gyyd mööning". Naurattaa joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Oon kalkkiksien kalkkis, mutta aina kun Dempsey ja Makepeace tai Mulder ja Scully _melkein_ suutelivat ja paljastivat tunteensa. Se oli milleistä ja millisekunneista kiinni.
renny Harlinin ja Markus Selinin elokuvasta Jäätävä polte. Kohtaus jossa amerikkalaispojat seisoivat itärajalla.
Upeaa kerrontaa
Vierailija kirjoitti:
Se kohtaus kun Jenny kertoo Forrest Gumpille että tämä on hänen poikansa isä.
Paljon on tullut omia suosikkikohtauksia. Hyvä ketju:-)!
Ja tuosta kohtauksesta nimenomaan se, kun Forrest kysyy: "Is he smart?"
Rakel Liekki käy ostamassa banaanin... ja kohta toimii sen kanssa. (Mun leffa).
Rakel Liekki ostaa banaanin.... (Mun Leffa)
Amelie on yksi ikisuosikeistani. Oikea hyvänmielen elokuva. Rakastan siinä oikeastaan kaikkea; musiikkia, tunnelmaa, kauneutta. Moni kohtaus on jäänyt voimakkaasti mieleen ja liikuttaa tai ihastuttaa.
Esimerkiksi se, miten Amelie löytää sen pienen pojan kätkemän aarrelaatikon ja palauttaa sen vuosikymmeniä myöhemmin omistajalleen. Tai kun passikuvauskoppien "aaveen" mysteeri selviää. Lisäksi on mahtavaa miten Amelien isä lopulta lähtee matkalle, kun sisuuntuu puutarhatontun ympäri maailman lähettämistä postikorteista :)
Muutenkin elokuvassa on monia kohtauksia joiden tunnelma välittyy katsojalle todella vahvasti. Itseäni viehättää elokuvassa se, miten pienet hyvät teot tuottavat muille paljon onnellisuutta. Esim. että Amelie näkee vaivan liottaa kirjepapereita teessä ja kirjoittaa kauan kadoksissa olleen kirjeen alakerran vanhalle neidille. Tai antaa lasimiehelle videotaallenteen jossa on hauskoja asioita. Tai puolustaa kauppiaan kaltoinkohtelemaa nuorukaista.
Kerrassaan ihastuttava elokuva.
Joku mainitsi sarjan Band of Brothers. Tämä on aivan loistava sarja. Keskitysleirijakso on hirvittävä. Kaikista voimakkaimmin mieleeni kuitenkin on jäänyt pätkät, joissa ne sarjan roolihahmojen pohjalla olevat oikeat sotamiehet, vanhat papat, kertovat tarinaansa. Ja kun he liikuttuvat kyyneliin, niin eihän siinä itselläkään silmät pysy kuivina.
Matrixissa on upeita ne kohtaukset missä aika hidastuu.
Esim tää on upee.