Jos saisit lahjaksi hienosti paketoituna 70-luvun tietosanakirjasarjan, mitä sanoisit lahjan antajalle?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Kiittäisin ja juhlien jälkeen veisin jonnekkin divariin tai kirppikselle.
Ei huoli divarit eikä mene kirppiksellä. Kirjastonkin kierrätyshyllyssä lukee, ettei saa jättää vanhoja tietosanakirjoja.
Kiittäisin, lukisin, pistäisin hyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei huoli divarit eikä mene kirppiksellä. Kirjastonkin kierrätyshyllyssä lukee, ettei saa jättää vanhoja tietosanakirjoja.
Aina voi yrittää lahjoittaa jonnekin, jossa askarrellaan. Kansalaisopistot, päiväkodit jne.
Ihmeen vaativia olette, sivistäisitte tekin vaan itseänne niitä lukemalla!
Vierailija kirjoitti:
Kylmä jätkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä mitä tekisit lahjalla?
"Jos meinaat noi roskasi tänne jättää otan 5 €/kilo jätemaksua hävittämisestä."
repskops :D
Olipas se vain niin nokkelasti kirjoitettu, mutta että ihan repskops?
Vierailija kirjoitti:
Kylmä jätkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millennium soitti ja halusi kommenttinsa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi yrittää lahjoittaa jonnekin, jossa askarrellaan. Kansalaisopistot, päiväkodit jne.
Nih. Ehkäpä jossain sellaisessa joku höveli/hömelö/seniili täti/setä ei kehtaa/osaa/tohdi kieltäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä jätkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas se vain niin nokkelasti kirjoitettu, mutta että ihan repskops?
Kopsreps :D Huutonaurua :D
Olen kiinnostunut historiasta ja luen mielelläni esim sotahistoriaa, joka on kirjoitettu heti sotien jälkeen ym. Olettaisin että lahjan antaja koki että oisin kiinnostunut 70-luvun sanakirjasta vähän sen takia (kurkkaus 70-lukuun), jolloin en edes ollut viel syntynyt. En ny ehkä niin kovasti oisi sanakirjasta kiinnostunut mut arvostaisin elettä tosi paljon ja mahdollista ajatusta, joten iloisesti kiittäisin ja veisin hyllyyn 😊
Vierailija kirjoitti:
Kiittäisin ja veisin vintille. Odottaisin, että ovat joku päivä arvokkaita, ja sehän päivä tulee kyllä!
There you go! Kunnon hoarderimeininkiä!
Olisi pakko katsoa, mitä Kekkosesta ja noottikriisistä kerrottaisiin. Sitten varmaankin saisinkin jo astmakohtauksen kirjaan kertyneestä pölystä.
Vierailija kirjoitti:
Kiittäisin ja veisin vintille. Odottaisin, että ovat joku päivä arvokkaita, ja sehän päivä tulee kyllä!
Aika monen sadan vuoden päästä :D
Sanoisin että kiitos ja veisin luultavasti paperinkeräykseen.
Periaatteessa jos olisi joutilasta hyllytilaa niin voisin säilyttääkkin ja olisi hauska joskus lueskella miten hataralla pohjalla oli yleissivystys 70 luvulla. Noistahan sitä lapsena haettiin tietoa kun halusi selvittää jotain asiaa josta ei tiennyt.
Combi on hyvä, siinä on paljon tietoa. Minulla on myös lääkärikirjasarja 60-luvulta, sekin on hyvä. Eivät ne taudit ole miksikään muuttuneet.
Vanhat tietosanakirjat ovat mitä hauskointa hupia. Joskus kannattaa ottaa sellainen johonkin illanviettoon mukaan ja lukea valittuja paloja kavereille. Takaan makeat naurut!
Kiittäisin kauniisti ja veisin pankkiholviini muiden aarteiden seuraksi.
Vierailija kirjoitti:
Combi on hyvä, siinä on paljon tietoa. Minulla on myös lääkärikirjasarja 60-luvulta, sekin on hyvä. Eivät ne taudit ole miksikään muuttuneet.
Minä en muuten to-del-la-kaan halua mennä esim psykiatrille, joka hoitaa minua 60-luvun opein.
Vierailija kirjoitti:
Kiittäisin ja laittaisin kirjat kirjahyllyyn. Oon himoinnut tuollaista vanhempaa tietosanakirjasarjaa, mutta en ole saanut aikaiseksi ostas eli luultavasti lahjanantaja vieläpä tietäisi tämän ja olisin vielä kiitollisempi, kun hän on viitsinyt nähdä mun puolesta sen hommaamisen ja kantamisen vaivan.
Oletteko katselleet että onko noita myyty huutokaupoissa tms. paikoissa? Noitahan oli 70 luvulla joka taloudessa ja koska ovat olleet ostaessa kalliita, niin tuskin niitä on hävitetty, vaan pidetty kirjahyllyssä tai viety varastoon. Eiköhän näitä ole tarjolla melkein jokaisessa kuolinpessässä ja saa omakseen uloskantohintaan.