Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä, jos 1,5km patikkareissu

Vierailija
13.06.2016 |

kestää tunnin, pistää jalat hapoille ja vaatii evästauon?

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kappas kateuskorttikin pelattiin jo. Mä en halua haukkua, mua vain ihan rehellisesti ihmetyttää että miten ihmiseessä tuo on mahdollista!? 

Ai se että 1,5 km:n kävelyretkeen menee puolitoistatuntia? No helposti, riippuu mitä sillä kävelyretkellä tekee. Mulla saattaa mennä puoli päivääkin jos sattuu paljon kuvattavaa matkan varrelle.

No ei todellakaan pelkästään yksin se matkaan käytetty aika, mutta se yhdistettynä siihen jalkojen hapotteluun ja tarpeeseen pitää evästauko, siis huom. evästaukoa ei kaipailtu huvin vuoksi vaan todella haluttiin pysähtyä lepäämään. Siihen päälle hehkuttelu suorituksesta ja se raskaudesta. Sitten vielä kun asianomainen on ainakin kertomansa mukaan jumpaillut, punttaillut, uinut ja tehnyt pitkiä pyörälenkkejä eli suoraan sohvan pohjalta ei ole lähdetty vaeltamaan. Olkoonkin että on ylipainoinen, kuulostaa todella kummalta. 

Vierailija
22/101 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin Satakuntaa on muka noin vaihtelevaa maastoa? Eikös Länsi-Suomi ole nimeomaan tunnettu laakeudestaan? 

Voivoi näitä luuloja. Ihan samalla tavalla voisi sanoa, että koko Helsinki on täynnä vähintään kymmenkerroksisia taloja eikä yhtään puistoa ole missään. Onhan Länsi-Suomessa vaikka kuinka vaihtelevaa maastoa, vaikka Turun ympäristössä on hyvinkin kumpuilevaa. Porin keskustasta ei tarvitse kauas mennä, kun on jo sen verran mäkiä, että heikompi ei niitä fillarilla ylös polje.

Ilmeisesti tämä on jokin Pipsan pilkkausketju, tai jonkun muun vastaavan? Niitähän täällä tuntuu olevan.

Sinänsä me saamme hyvinkin kulumaan tunnin verran puoleentoista kilometriin, kun lähdemme vaikka suolle patikoimaan ja kiipeämme välillä näkötorniin ja katselemme luontopolun varrella osoitettuja luonnonkohteita. Eväät tietysti mukaan, tämmöisellä ilmalla on mukava syödä ulkona kävelyretken lomassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kappas kateuskorttikin pelattiin jo. Mä en halua haukkua, mua vain ihan rehellisesti ihmetyttää että miten ihmiseessä tuo on mahdollista!? 

Ai se että 1,5 km:n kävelyretkeen menee puolitoistatuntia? No helposti, riippuu mitä sillä kävelyretkellä tekee. Mulla saattaa mennä puoli päivääkin jos sattuu paljon kuvattavaa matkan varrelle.

No ei todellakaan pelkästään yksin se matkaan käytetty aika, mutta se yhdistettynä siihen jalkojen hapotteluun ja tarpeeseen pitää evästauko, siis huom. evästaukoa ei kaipailtu huvin vuoksi vaan todella haluttiin pysähtyä lepäämään. Siihen päälle hehkuttelu suorituksesta ja se raskaudesta. Sitten vielä kun asianomainen on ainakin kertomansa mukaan jumpaillut, punttaillut, uinut ja tehnyt pitkiä pyörälenkkejä eli suoraan sohvan pohjalta ei ole lähdetty vaeltamaan. Olkoonkin että on ylipainoinen, kuulostaa todella kummalta. 

Kuinkahan pitkä aika siitä on kun sinä olet viimeksi nostanut perseesi sohvalta jos kerran patikkaretki on tuollainen kummastuksen aihe? Uinti, salitreeni ja pyöräily on aika erityyppistä liikuntaa kuin epätasaisessa maastossa patikointi. Kunto voi olla ok, mutta kroppa tottumaton. Menepä vaikka joskus hakkuuaukiolle kävelemään.

Vierailija
24/101 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus, se kateus. Luulen, että mammat raivostuivat siitä, kun tuo mies on niin ihana avovaimoaan kohtaan. Se tässä on se pahin juttu, kun av-mamman oma mies ei kannusta, eikä lähde edes retkelle.

Hei pliis.

Tässä naisessa ei ole mitään kadehdittavaa. Ja jos kiinnostaa, niin tämän mamman mies kyllä lähtee mielellään retkelle eikä se ole mikään 1,5km sunnuntaikävely sitten.

No mistä nämä ilkeät aloitukset ja kommentit sitten kumpuaa?

Vierailija
25/101 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan pitkä aika siitä on kun sinä olet viimeksi nostanut perseesi sohvalta jos kerran patikkaretki on tuollainen kummastuksen aihe? Uinti, salitreeni ja pyöräily on aika erityyppistä liikuntaa kuin epätasaisessa maastossa patikointi. Kunto voi olla ok, mutta kroppa tottumaton. Menepä vaikka joskus hakkuuaukiolle kävelemään.

Nostan perseeni sohvalta useita kertoja viikossa. Myös patikointia olen tehnyt ihan vuorivaelluksista tavalliseen suomalaiseen metsäretkeen saakka, joten tiedän että tavallinen patikointi jossain perus suomalaisessa pusikossa ei ole se ihan raskain liikuntalaji. No ylipainosta ei ole kokemusta, joten sen vaikutuksia liikkumiseen en niin hyvin osaa arvioida, mutta jos ko henkilö pystyy punnttailuun ja pyörälenkkeihin, niin luulisi 1,5km patikkareissu menevän myös ongelmitta. Kuinka korkelle se käytetty reitti muuten kohoaa, onko jollakulla parempaa tietoa? 

Vierailija
26/101 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus, se kateus. Luulen, että mammat raivostuivat siitä, kun tuo mies on niin ihana avovaimoaan kohtaan. Se tässä on se pahin juttu, kun av-mamman oma mies ei kannusta, eikä lähde edes retkelle.

Hei pliis.

Tässä naisessa ei ole mitään kadehdittavaa. Ja jos kiinnostaa, niin tämän mamman mies kyllä lähtee mielellään retkelle eikä se ole mikään 1,5km sunnuntaikävely sitten.

Minusta ei ollut ilkeä, mutta ehkä sä tulkitset sitä (ja muitakin ei-ilkeitä aloituksia) tietynlaisesta vinkkelistä? 

Vierailija
27/101 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo evästauko nyt repäistiin?

Vierailija
28/101 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei pliis.

Ensinnäkään kaikki kommentit eivät ole ollenkaan ilkeitä (osa toki on), vaan puhdasta ihmetystä siitä, kuinka 1,5 km on noin hankala ja 5 km olisi jo hc.  Tässäkin ihan tämä, kuinka oli jalat ihan maitohapoilla ja ylenmääräinen hehkutus ja ylpeys itsestään, kun patikoi maastossa 1,5 km, kumpuavat näitä aloituksia ja kommentteja. Ja kaiken kruunasi lopetus, kuinka suunnittelee patikkaretkeä Norjaan.

Jotenkin nämä tekstit ampuu niin yli, että herättävät väkisinkin aloituksia ja kommentteja, näitä tekee mieli pohtia.

Vierailija
29/101 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Näin hyvä lukutaito täällä mammoilla on.

Vierailija
30/101 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

P kirjoitti että ois oikeastaa tarvinnu tauon mutta lopulta sitte kuiteski selvis maalii vai taukoa ei pidetty ja et 5km vaelluksella aikoo sit ton kokemuksen perusteella pitää 2-3taukoo ja ottaa eväät

Vierailija
31/101 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtui katumiselle ja anteeksipyynnöille?

Onhan tuo aika lyhyt matka, mutta ottakaa huomioon kymmenien kilojen ylipaino, joka oikeasti vaikuttaa tosi paljon epätasaisessa maastossa liikkumiseen.

Kun minulla oli kymmenien kilojen ylipaino, niin iloisesti se viiden kilometrin tuntivauhti saavutettiin maastossa kuin maastossa. Tuo ei ole normaalia ellei sitä ylipainoa ala olla yli 50 kiloa ja silloinkin tuo on hidasta.

Vierailija
32/101 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo aika lyhyt matka, mutta ottakaa huomioon kymmenien kilojen ylipaino, joka oikeasti vaikuttaa tosi paljon epätasaisessa maastossa liikkumiseen.

Kun minulla oli kymmenien kilojen ylipaino, niin iloisesti se viiden kilometrin tuntivauhti saavutettiin maastossa kuin maastossa. Tuo ei ole normaalia ellei sitä ylipainoa ala olla yli 50 kiloa ja silloinkin tuo on hidasta.

Eiköhän sitä ole reippaasti yli tuon 50 kiloa. Ja jos ei ole tottunut liikkumaan epätasaisessa maastossa..

Vierailija
33/101 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuon blogitekstin ja epäilen maitohappojen tulleen koska ei aiemmin ole patikoinut ja toinen syy voi olla huonot kengät. Tekstissä tämä nainen tosin kertoi että maitohapot meni hetken kuluttua ohi joten luulen ettei kyse ollut edes maitohapoista vaan jonkinlainen lihaksen lämpeäminen. Jalkapohjan kipuilu taas johtui huonoista kengistä. Hienoa kuitenkin että meni ja aikoo uudelleen. Neuvoni hänelle on että vaihtaa kunnon vaelluskenkiin.

Vierailija
34/101 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt tekstistä mitään mainintaa eväistä tuon 5 kilsan reitin pohdinnan yhteydessä, kirjoitti vain et pitää muutaman tauon, jos sinne lähtee.

Vierailija
35/101 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, minkähänlaisia nämä sun "maastot kuin maastot" ovat? 5 km/h on normaali kävelyvauhti hyvällä alustalla. Esim. huippusuunnistajien etenemisvauhti maastossa (ja he siis juoksevat) on n. 8 km/h.

Vierailija
36/101 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En löytänyt tekstistä mitään mainintaa eväistä tuon 5 kilsan reitin pohdinnan yhteydessä, kirjoitti vain et pitää muutaman tauon, jos sinne lähtee.

Mammat laittaa vähän lapin lisää kun onhan se niin hienoa päästä pitkästä aikaa tuntemaan vähän ylemmyyden tuntoa ja naureskella sille että joku läski lähtee vähän metsään ja tarvitsee vielä evästauonkin.

Vierailija
37/101 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammat laittaa vähän lapin lisää kun onhan se niin hienoa päästä pitkästä aikaa tuntemaan vähän ylemmyyden tuntoa ja naureskella sille että joku läski lähtee vähän metsään ja tarvitsee vielä evästauonkin.

No arvatenkin!

Vierailija
38/101 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, minkähänlaisia nämä sun "maastot kuin maastot" ovat? 5 km/h on normaali kävelyvauhti hyvällä alustalla. Esim. huippusuunnistajien etenemisvauhti maastossa (ja he siis juoksevat) on n. 8 km/h.

Armeijassa metsässä tetsari, rynkky, kypärä ja sirpa päällä. Eipä ollut edes niin paha, tuo oli kuitenkin vasta ensimmäinen leikkimarssi.

Vierailija
39/101 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

P kirjoitti että ois oikeastaa tarvinnu tauon mutta lopulta sitte kuiteski selvis maalii vai taukoa ei pidetty ja et 5km vaelluksella aikoo sit ton kokemuksen perusteella pitää 2-3taukoo ja ottaa eväät

Ei kirjoittanut mitään eväistä vaan vedestä ja tekstistä käsitin että puhui kahdesta tauosta. Miten nuo tauotkin on väärin? Tottakai taukojakin kuuluu pitää. Ei patikointi ole mikään suorituslaji.

Vierailija
40/101 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Armeijassa metsässä tetsari, rynkky, kypärä ja sirpa päällä. Eipä ollut edes niin paha, tuo oli kuitenkin vasta ensimmäinen leikkimarssi.

Totta kai, ja cooperissa menee harjoittelematta 5 tonnia ja Maratonkin huonona päivänä kahteen tuntiin. Näin av:lla :D