Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelimiehen tunnistusopas

Vierailija
12.06.2016 |

Voisitteko kirjoittaa tähän ketjuun miten pelimiehet ovat lähestyneet teitä. Kootaan anti-gamer-opas, jotta naiset osaatte erottaa jyvät pelimiehistä.

Aloitan:
1. mies näplää jätkuvasti kännykkää salailevasti
2. Kehuu muuta naisia
3. Feidaa tapaamisia, mutta ottaa myöhemmin taas yhteyttä

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo ettei vaimo ymmärrä ja on pian eroamassa.

Antaa ymmärtää olevansa sinkku, vaikka on varattu.

Onkohan kukaan tehnyt rikosilmoitusta siitä, että deittikumppani on valehdellut siviilisäädyn siten, että on kertonut olevansa joko eronnut tai sinkku, vaikka on naimisissa? Rikosnimikkeenä voisi tässä tapauksessa olla petos. 

Itselläni takana tosi härski juttu, jossa mies tanakasti naimisissa, mutta kertoi minulle aivan vuodenkin milloin muka on eronnut. Huomasi tietenkin, että minulle on erittäin tärkeää, että mies on vapaa. 

Valehteluhan ihmiseten keskinäisessä kanssakäymisessä ei ole minkään sortin rikos ja petos edellyttää taloudellisen hyödyn tavoittelua tai taloudellisen vahinton aihettamista.

1 § (24.8.1990/769)

Petos

Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Petoksesta tuomitaan myös se, joka 1 momentissa mainitussa tarkoituksessa dataa syöttämällä, muuttamalla, tuhoamalla tai poistamalla taikka tietojärjestelmän toimintaan muuten puuttumalla saa aikaan tietojenkäsittelyn lopputuloksen vääristymisen ja siten aiheuttaa toiselle taloudellista vahinkoa. (13.6.2003/514)

Yritys on rangaistava.

Kiitos viestistä. Ok, petos ei sitten ole oikea rikosnimike. Pitää miettiä jotain muuta. Joka tapauksessa kyseessä on rikos. Mitä ehdottaisit? Mikä on sellaisen rikoksen nimike, jossa toista johdetaan tarkoituksella harhaan näinkin perustavaa laatua olevassa asiassa kuin siviilisääty? Onhan kuitenkin niin, että kaksinnaiminen ei ole sallittua. Jos huijattu on kumppanin löytymisen ja myöhemmän avioitumisen tarkoituksessa aloittanut tapailun, niin onhan selvää, ettei naimisissa oleva ihminen ole sopiva seurustelukumppaniksi. 

Vierailija
22/74 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

21. Ikävä kyllä se ei ole täällä rikos. Toiselle ihmiselle saa valehdella niin paljon kuin sielu sietää. Pettäminen on sallittua. Pyllystä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pelimiehiä ja pelimiehiä. Typerä pelimies kertoo kuinka laajalla alueella on tapaillu/tapailee naisia ja kuinka naiset tulevat häntä tapaamaan hotellille/kotiin, pitävät säännöllisesti yhteyttä, soittelevat kyllästymiseen saakka jne.

Sitten näitä tyylikkäämpiä caseja , jotka antavat naisen ymmärtää naisen olevan löytö hänelle ja osaa puhua juuri ne sanat, joita nainen haluaa kuulla.

Vierailija
24/74 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-pidetään suhde toistaiseksi omana tietonamme

-olen sinkku (tapaili kuitenkin muita samalla ja pani eksäänsä)

-se jokin puuttuu väliltämme

-ottaa yhteyttä kuukausien päästä tyyliin aiemmat tapailut eivät johtaneet mihinkään

-peruu/ siirtää tapaamisia tyyliin väsyttää, tysöstressiä, en saanut nukuttua yöllä, mahatautia (joka toinen viikko), kaveri tuli käymään, setä soitti jne.

Nämä kaikki oli samalta mieheltä

Toinen tapailu:

-sovitaan tapaaminen ja se perutaan toistuvasti

-puhuu entisistään ja etenkin heidän ex-miehistään ikävään sävyyn

Arvatenkin olen mieluummin sinkku.

Sopii täydellisesti omiin kokemuksiini.

Lisäksi:

ei vastaa, mutta soittaa sitten kohta itse, väittää, että on ollut viemässä roskapussia tms.

lopettaa yhtäkkiä puhelun

soittaa hyvin myöhään

valehtelee aivan selvästikin

puheet epäjohdonmukaisia

puheessa pieniä katkoja, ilmeisesti johtuivat siitä, että olikin sanomaisillaan jotain sellaista, joka ei olisi sopinut sinkkutarinaan

Ja alussa mulla herätti empatioita tuo, kun toinen valitti työstressia ja huonoja unia. Käytännössä valvoskeli pannen muita naisia. Kun kuukausien päästä näen tuota miestä, tunnen lähinnä sääliä.

Vierailija
25/74 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan kukaan tehnyt rikosilmoitusta siitä, että deittikumppani on valehdellut siviilisäädyn siten, että on kertonut olevansa joko eronnut tai sinkku, vaikka on naimisissa? Rikosnimikkeenä voisi tässä tapauksessa olla petos. 

Itselläni takana tosi härski juttu, jossa mies tanakasti naimisissa, mutta kertoi minulle aivan vuodenkin milloin muka on eronnut. Huomasi tietenkin, että minulle on erittäin tärkeää, että mies on vapaa. 

Aviorikkomukset ja yleinen valehtelu eivät ole laitonta toimintaa.

Vierailija
26/74 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanu lukea kaikkia viestejä, mutta mun mielestä pelimies ja pettävä mies on kaks eri asiaa.

Vierailija
27/74 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanu lukea kaikkia viestejä, mutta mun mielestä pelimies ja pettävä mies on kaks eri asiaa.

Eivät ole toisiaan poissulkevia

Vierailija
28/74 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negailee. Eli kehuun liittyy piikki. Olen itse vähän iäkkäämpi, joten piikit liittyvät aina siihen, vaikka ei pitäisi olla miehillä ulkonäössä valittamista. Esim.

1.Olet kaunis ikäiseksesi.

2.Kylläpä täällä (kahvila, teatteri, baari) on kauniita nuoria naisia, mutta yksi nätti vanhempikin.

Sitten kokemusta siitä miten mies ylistää älyäni ja hauskoja juttujani. Vaikutti täysin vilpittömältä ja naurunsa aidolta. Yhteisten tuttujen kautta kuulin vahingossa, että olin miehestä puuduttavaa seuraa ja harvinaisen typerä nainen.

Myös yksi kokemus miehestä, jonka vaimo odotti heille kolmatta lasta ja hehkutti somessa onneaan. Mies selitti minulle olevansa sinkku ja eronnut... ehdin kuulla tästä ennen seksiä luijan kiitos.

Vierailija
29/74 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehteluhan ihmiseten keskinäisessä kanssakäymisessä ei ole minkään sortin rikos ja petos edellyttää taloudellisen hyödyn tavoittelua tai taloudellisen vahinton aihettamista.

1 § (24.8.1990/769)

Petos

Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Petoksesta tuomitaan myös se, joka 1 momentissa mainitussa tarkoituksessa dataa syöttämällä, muuttamalla, tuhoamalla tai poistamalla taikka tietojärjestelmän toimintaan muuten puuttumalla saa aikaan tietojenkäsittelyn lopputuloksen vääristymisen ja siten aiheuttaa toiselle taloudellista vahinkoa. (13.6.2003/514)

Yritys on rangaistava.

Kiitos viestistä. Ok, petos ei sitten ole oikea rikosnimike. Pitää miettiä jotain muuta. Joka tapauksessa kyseessä on rikos. Mitä ehdottaisit? Mikä on sellaisen rikoksen nimike, jossa toista johdetaan tarkoituksella harhaan näinkin perustavaa laatua olevassa asiassa kuin siviilisääty? Onhan kuitenkin niin, että kaksinnaiminen ei ole sallittua. Jos huijattu on kumppanin löytymisen ja myöhemmän avioitumisen tarkoituksessa aloittanut tapailun, niin onhan selvää, ettei naimisissa oleva ihminen ole sopiva seurustelukumppaniksi. 

Ikävä kyllä ei ole.

Vierailija
30/74 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

21. Ikävä kyllä se ei ole täällä rikos. Toiselle ihmiselle saa valehdella niin paljon kuin sielu sietää. Pettäminen on sallittua. Pyllystä on.

Tähän ongelmaan pitäisi ihmisten nyt herätä. Nettikulttuuri on muuttanut täysin deittimarkkinat. Se on tuonut tullessaan myös sen, että ihmiset voivat tapailla toisiaan satojen kilometrien etäisyydellä tai muuten siten, että toisen tausta ei ole mitenkään tiedossa, eikä helposti tietoon hankittavissakaan. Huijarit ovat huomanneet tämän. Nykyisestä tilanteesta aiheutuu turhaa kärsimystä viattomille ihmisille. Aina on ollut auervaaroja, mutta nykyisin heitä on enemmän. Käsitän auervaaran ihmiseksi, joka valehtelee jotain olennaista itsestään seurustelu- tai deittikumppanilleen. 

Ihmisiä pitäisi aivan uudella tavalla valmentaa nykyiseen deittikulttuuriin. Olisi hyvä, jos jo peruskouluun, vaikkapa yhdeksännelle luokalle saataisiin jokin muutaman tunnin esittely siitä, mitä seurustelukulttuuri on netin aikakaudella. Nuorille olisi hyvä kertoa, että deittailuun on pesiytynyt rikollista käyttäytymistä. Ja tosiaan vaikka laissa ei juuri nyt olisikaan tällaista valehtelua määritelty rikokseksi, se on kuitenkin sitä. Lainsäädäntö on aina hieman jäljessä yhteiskunnallisesta kehityksestä. 

Myös aikuisia pitäisi valistaa asiasta. 

Vierailija
31/74 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Negailee. Eli kehuun liittyy piikki. Olen itse vähän iäkkäämpi, joten piikit liittyvät aina siihen, vaikka ei pitäisi olla miehillä ulkonäössä valittamista. Esim.

1.Olet kaunis ikäiseksesi.

2.Kylläpä täällä (kahvila, teatteri, baari) on kauniita nuoria naisia, mutta yksi nätti vanhempikin.

Sitten kokemusta siitä miten mies ylistää älyäni ja hauskoja juttujani. Vaikutti täysin vilpittömältä ja naurunsa aidolta. Yhteisten tuttujen kautta kuulin vahingossa, että olin miehestä puuduttavaa seuraa ja harvinaisen typerä nainen.

Myös yksi kokemus miehestä, jonka vaimo odotti heille kolmatta lasta ja hehkutti somessa onneaan. Mies selitti minulle olevansa sinkku ja eronnut... ehdin kuulla tästä ennen seksiä luijan kiitos.

Oikea pelimies ei negaile. Ne on vaan ne wannabet, jotka on lukeneet jonkun angloamerikkalaisen pelimiesoppaan, ja yrittävät olla pelimiehiä.

Tosi pelimies rakastaa ja palvoo naista aina sillä hetkellä kun tämän kanssa on, eikä todellakaan ikinä, ikinä negaile tai sano mitään pahaa. Nainen tosin vaihtuu jopa saman päivän aikana, mutta tunteet pysyy samana.

Pelimiehellä ei ole hävittyjä tapauksia, ainoastaan kesken jääneitä... Loputon pokka ja optimismi on siis tämän miestyypin luonteenpiirre.

Vierailija
32/74 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

muuten kyllä, mutta Suomen rikoslaissa petoksen määritelmässä mainitaan taloudellisen edun tai hyödyn saavuttamisesta itselleen tai taloudellisen haitan aiheuttamisesta toiselle. Eli parisuhdestatuksesta valehteleminen ei taida oikein petoksen tunnusmerkistöä täyttää.

Vierailija
33/74 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

muuten kyllä, mutta Suomen rikoslaissa petoksen määritelmässä mainitaan taloudellisen edun tai hyödyn saavuttamisesta itselleen tai taloudellisen haitan aiheuttamisesta toiselle. Eli parisuhdestatuksesta valehteleminen ei taida oikein petoksen tunnusmerkistöä täyttää.

Lukekaa ketju. Moneen kertaan jo oikaistu. Keskitytään pelimiehen tuntomerkkeihin nyt.

Vierailija
34/74 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän ongelmaan pitäisi ihmisten nyt herätä. Nettikulttuuri on muuttanut täysin deittimarkkinat. Se on tuonut tullessaan myös sen, että ihmiset voivat tapailla toisiaan satojen kilometrien etäisyydellä tai muuten siten, että toisen tausta ei ole mitenkään tiedossa, eikä helposti tietoon hankittavissakaan. Huijarit ovat huomanneet tämän. Nykyisestä tilanteesta aiheutuu turhaa kärsimystä viattomille ihmisille. Aina on ollut auervaaroja, mutta nykyisin heitä on enemmän. Käsitän auervaaran ihmiseksi, joka valehtelee jotain olennaista itsestään seurustelu- tai deittikumppanilleen. 

Ihmisiä pitäisi aivan uudella tavalla valmentaa nykyiseen deittikulttuuriin. Olisi hyvä, jos jo peruskouluun, vaikkapa yhdeksännelle luokalle saataisiin jokin muutaman tunnin esittely siitä, mitä seurustelukulttuuri on netin aikakaudella. Nuorille olisi hyvä kertoa, että deittailuun on pesiytynyt rikollista käyttäytymistä. Ja tosiaan vaikka laissa ei juuri nyt olisikaan tällaista valehtelua määritelty rikokseksi, se on kuitenkin sitä. Lainsäädäntö on aina hieman jäljessä yhteiskunnallisesta kehityksestä. 

Myös aikuisia pitäisi valistaa asiasta. 

Minusta toisten tunteiden loukkaaminen ei saa olla rikos missään tapauksessa. Valtio on jo kauan sitten huomannut, että parempi kun annetaan ihmisten selvittää suhdesotkunsa itse. En kannata valtion mukanaoloa ihmissuhteissa.

Vierailija
35/74 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelimies on se, johon jäät kiinni, vaikka se katoaakin elämästäsi.

Vierailija
36/74 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komea, itsevarma reissutyötä tekevä RED FLAG!

Vierailija
37/74 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makuuhuoneessa on kameran näköinen laite.

Tai makuuhuoneessa on laite, joka ei näytä kameralta, mutta on kamera.

Vierailija
38/74 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljainen, rauhallinen, hyvä ammatti, kertoo kaiken minä-muodossa vaikka esim. matkat tehty vaimon kanssa jne. Todella vaikea tapaus, sillä tämä miestyyppi on juuri näitä ei uskoisi-tapauksia.

Vierailija
39/74 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähetti minulle sähköpostilla linkin musiikkivideoon, jonka sanat kertoivat rakkaudesta ja ihastumisesta.

Liitti työsähköposteihinsa sydämiä.

Käyttäytyi seurassani kuin rakastunut mies. Nauroi, katsoi intensiivisesti, oli hermostunut.

Aktiivisesti lähestyi jatkuvin yhteydenotoin ja halusi tehdä vapaa-ajalla asioita yhdessä, joita ei tosin tehty.

Puhui kaksimielisiä juttuja.

Valehteli olevansa sinkku.

Sanoi, että olen ihana, älykäs yms.

Halusi tukea työasioissa ja auttaa kaikin tavoin.

Komppasi mielipiteitäni kokouksissa. Uskoin hänen olevan samaa mieltä.

Ei halunnut kertoa missä asuu.

Ei halunnut kertoa itsestään mitään.

Hyväksyessään fb-kaveriksi sanoi, että ei hyväksy *ketä tahansa*. Profiili olikin täynnä kauniita nuoria naisia +vaimo.

Kysyttäessä mies sanoi olevansa puolitosissaan ihastunut. Se tarkoitti yhtäaikaista onnea ihanan vaimon ja kahden muun hoidon kanssa.

Alkoi feidailemaan työtapaamisia intensiivisen alkuinnostuksensa jälkeen. Sanomattakin selvää, että en halunnut tutustua häneen syvällisemmin.

Pelimies valehtelee ja teeskentelee. Ei tunne mitään aitoa. Myöhemmin kuulin olleeni hänen hoitonsa paremman puutteessa ja oli haukkunut minua vähän joka tavalla. Kysyttäessä hän v*ttuili, että eihän hän sellaista minulle tekisi.

Lyttäsi ajatuksiani järjestelmällisesti kokouksissa, vaikka tiesi aiheuttavansa ongelmia työpaikalla.

Lietsoi vihaa ja epäluuloa minua ja ammattitaitoani kohtaan. Yritän pysyä siitä lierosta mahdollisimman kaukana.

Vierailija
40/74 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa ketju. Moneen kertaan jo oikaistu. Keskitytään pelimiehen tuntomerkkeihin nyt.

Komppi. Ettei tarvita lakia, koska osaa välttää limanuljaskat! :)