Pelimiehen tunnistusopas
Voisitteko kirjoittaa tähän ketjuun miten pelimiehet ovat lähestyneet teitä. Kootaan anti-gamer-opas, jotta naiset osaatte erottaa jyvät pelimiehistä.
Aloitan:
1. mies näplää jätkuvasti kännykkää salailevasti
2. Kehuu muuta naisia
3. Feidaa tapaamisia, mutta ottaa myöhemmin taas yhteyttä
Kommentit (74)
En tiedä, ovatko nämä piirteet yleistettävissä pelimiehiin, mutta eräällä patologisella pettäjällä oli tällaista:
- jos oli jonkun toisen naisen kanssa, sanoi aina olevansa tyttärensä kanssa, tai että sisar on tullut käymään. Ei voinut korvata edes valheessa naista miehellä valehdellen vaikkapa miespuolisen kaverinsa olevan kylässä. Sukupuoli on siis äärimmäisen tärkeä.
- hyödyntää naisten tunnereaktioita ja sanomisia apinoimalla näitä toisissa suhteissaan. Ilmeisesti oma sisäinen maailman on niin köyhä, että reaktiot ja lausahduksetkin pitää kopioida muualta. Tämän vuoksi kerjäsi joskus rakkauden vakuutteluja. Yhden naisen vakuuttelun sanakäänteitä on hyvä hyödyntää jonkun toisen naisen kanssa.
- Aivan lapsellisia luuloja ihmisten havainto- ja päättelykyvystä. Saattoi esimerkiksi kuvitella, että naisen voi piilottaa peiton alle niin, ettei huoneessa kävijä tajua, että peiton alla on nainen (olin itse tuo peiton alle piilotettu nainen). Muitakin lapsenomaisia uskomuksia, esimerkiksi tosi kaukaa haetut valeet olivat mielestään ihan uskottavia. Saattoi valehdella tulleensa pahoinpidellyksi, kun hänestä ei kuulunut, mutta ei pystynyt kertomaan silti, oliko käynyt päivystyksessä ja oliko kuvannettu. Vaikeiden yksityiskohtien edessä vaikeni. Itse en ole pettäjä, mutta jos joudun joskus hienotunteisuussyistä valehtelemaan, niin mietin kyllä yksityiskohdatkin jatkokysymysten varalta.
Kyseessä 50-vuotias hyvässä asemassa oleva mies, jolla rationaalinen ajattelu pelaa kyllä työssä, ei kai muuten olisi ylennyt nykyiselle tasolleen. Yksityiselämässään valehteleva pieni tyhmä poika, joka pelkää jäädä hetkeksikään yksin.
Vierailija kirjoitti:
Hiljainen, rauhallinen, hyvä ammatti, kertoo kaiken minä-muodossa vaikka esim. matkat tehty vaimon kanssa jne. Todella vaikea tapaus, sillä tämä miestyyppi on juuri näitä ei uskoisi-tapauksia.
Just tämä. Minun ohessani oli naisia aika eri puolelta Suomea. Ainakin pk-seudulta, Lieksasta, Joensuusta. Hiljainen, mukava, sopivasti repaleinen look. Muistelen lämmöllä.
Kusettajan viimeinen keino yrittää saada haluamansa (usein käytetty): "Jos oikeasti rakastaisit, niin..."
Varokaa miehiä, jotka sanovat noin! Rakkauteen vetoaja ei itse sitä tunne.
Vierailija kirjoitti:
Hiljainen, rauhallinen, hyvä ammatti, kertoo kaiken minä-muodossa vaikka esim. matkat tehty vaimon kanssa jne. Todella vaikea tapaus, sillä tämä miestyyppi on juuri näitä ei uskoisi-tapauksia.
Tunnen juuri tällaisen varatun miehen. Tapasin nettitreffeillä kauan sitten. Johtaja-asemassa kansainvälisessä firmassa, urheilullinen, matkusteli paljon ja takaa paljastui myös vaimo, vaikka kertoi matkustavansa poikiensa kanssa.
Ei olisi todellakaan uskonut, että mies on sellainen nettiajan auervaara. Laitoin vaimolle viestiä. Ei vissiin ole ollut moksiskaan, mutta oma velvollisuuteni tuli hoidetuksi. Miten se menikään, "helvetissä on oma paikkansa naisille, jotka eivät auta toisiaan".
En tiedä oliko kyseessä pelimies vai vaan epätoivoinen:
mulla oli juttua hänen kaverinsa kanssa, molemmat olivat musta olleet kiinnostuneita jo aiemmin.
Tämä tyyppi oli tosi hyvä puhumaan ja kirjottamaan asioita, jopa mulle joka ei imarteluihin ja lirkutteluihin yleensä usko, naispuoliset kaverinikin sai vakuuttumaan että on hyvä tyyppi. Ehdotin tapaamista kaverimielessä, koska halusin kaverin näkökulmasta tietoja hänen kaveristaan josta olin kiinnostunut, hän oli ihan innoissaan mutta alkoi jo sillä kerralla heittää flirttiä/juttua meistä yhdessä. En lämmennyt hänelle ja muutenkin toin ilmi että jos jonkun kanssa suhteeseen alan, niin haluan edetä rauhassa ja tutustua kunnolla. Myöhemmin ehdotin uutta näkemistä, mutta enää ei sopinutkaan koska oli löytänyt jostain yksinhuoltajan, joka päästi hänet samantien sänkyynsä.
Kuulin yhteisten tuttujen kautta että oli jo edellisessä suhteessaan vikitellyt ja treffaillut toisia kun seksielämä ym oli alkanut hiipumaan vaimon kanssa. No nyt tuo yh on jo raskaana ja olen todella kiitollinen etten tuolle tyypille lämmennyt! Toivottavasti nykyinen muistaa raskaana ja vauva-arjessakin ottaa ukon huomioon ettei historia toista itseään... huhhuh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen juuri tällaisen varatun miehen. Tapasin nettitreffeillä kauan sitten. Johtaja-asemassa kansainvälisessä firmassa, urheilullinen, matkusteli paljon ja takaa paljastui myös vaimo, vaikka kertoi matkustavansa poikiensa kanssa.
Ei olisi todellakaan uskonut, että mies on sellainen nettiajan auervaara. Laitoin vaimolle viestiä. Ei vissiin ole ollut moksiskaan, mutta oma velvollisuuteni tuli hoidetuksi. Miten se menikään, "helvetissä on oma paikkansa naisille, jotka eivät auta toisiaan".
Olen itsekin laittanut viestin naiselle, kun paljastui, että miehellä oli toinenkin. Ensijärkytyksen jälkeen nainen syytti minua siitä, että yritän vain rikkoa hänen ja miehen välit. Kieltämättä toivoin, että eukko olisi tajunnut äijän jättää kuten minäkin tein, mutta järjenkäytön sijaan nainen takertui mieheen ja ajatteli, että meneillään oli kilpailu pettäjäsiasta.
Sitä päivää joudutaan vielä odottelemaan, että tämä tyttö alkaa pettäjästä ihan kisaamaan :D
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, ovatko nämä piirteet yleistettävissä pelimiehiin, mutta eräällä patologisella pettäjällä oli tällaista:
- jos oli jonkun toisen naisen kanssa, sanoi aina olevansa tyttärensä kanssa, tai että sisar on tullut käymään. Ei voinut korvata edes valheessa naista miehellä valehdellen vaikkapa miespuolisen kaverinsa olevan kylässä. Sukupuoli on siis äärimmäisen tärkeä.
- hyödyntää naisten tunnereaktioita ja sanomisia apinoimalla näitä toisissa suhteissaan. Ilmeisesti oma sisäinen maailman on niin köyhä, että reaktiot ja lausahduksetkin pitää kopioida muualta. Tämän vuoksi kerjäsi joskus rakkauden vakuutteluja. Yhden naisen vakuuttelun sanakäänteitä on hyvä hyödyntää jonkun toisen naisen kanssa.
- Aivan lapsellisia luuloja ihmisten havainto- ja päättelykyvystä. Saattoi esimerkiksi kuvitella, että naisen voi piilottaa peiton alle niin, ettei huoneessa kävijä tajua, että peiton alla on nainen (olin itse tuo peiton alle piilotettu nainen). Muitakin lapsenomaisia uskomuksia, esimerkiksi tosi kaukaa haetut valeet olivat mielestään ihan uskottavia. Saattoi valehdella tulleensa pahoinpidellyksi, kun hänestä ei kuulunut, mutta ei pystynyt kertomaan silti, oliko käynyt päivystyksessä ja oliko kuvannettu. Vaikeiden yksityiskohtien edessä vaikeni. Itse en ole pettäjä, mutta jos joudun joskus hienotunteisuussyistä valehtelemaan, niin mietin kyllä yksityiskohdatkin jatkokysymysten varalta.
Kyseessä 50-vuotias hyvässä asemassa oleva mies, jolla rationaalinen ajattelu pelaa kyllä työssä, ei kai muuten olisi ylennyt nykyiselle tasolleen. Yksityiselämässään valehteleva pieni tyhmä poika, joka pelkää jäädä hetkeksikään yksin.
Asuuko Helsingissä tai Espoossa? Akateeminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuuko Helsingissä tai Espoossa? Akateeminen?
On joskus asunut Helsingissä, mutta nykyään Tampereella. Enkä laske akateemiseksi vaikka onkin rinnastettavan MPKK-koulutuksen saanut. Näitä jumalan ihmeitä on siis enemmänkin...otan osaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo ettei vaimo ymmärrä ja on pian eroamassa.
Antaa ymmärtää olevansa sinkku, vaikka on varattu.Onkohan kukaan tehnyt rikosilmoitusta siitä, että deittikumppani on valehdellut siviilisäädyn siten, että on kertonut olevansa joko eronnut tai sinkku, vaikka on naimisissa? Rikosnimikkeenä voisi tässä tapauksessa olla petos.
Itselläni takana tosi härski juttu, jossa mies tanakasti naimisissa, mutta kertoi minulle aivan vuodenkin milloin muka on eronnut. Huomasi tietenkin, että minulle on erittäin tärkeää, että mies on vapaa.
Petos? Mitä taloudellista vahinkoa siitä aiheutui esimerkiksi sinun tapauksessasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaa ymmärtää olevansa sinkku, vaikka on varattu.Onkohan kukaan tehnyt rikosilmoitusta siitä, että deittikumppani on valehdellut siviilisäädyn siten, että on kertonut olevansa joko eronnut tai sinkku, vaikka on naimisissa? Rikosnimikkeenä voisi tässä tapauksessa olla petos.
Itselläni takana tosi härski juttu, jossa mies tanakasti naimisissa, mutta kertoi minulle aivan vuodenkin milloin muka on eronnut. Huomasi tietenkin, että minulle on erittäin tärkeää, että mies on vapaa.
Petos? Mitä taloudellista vahinkoa siitä aiheutui esimerkiksi sinun tapauksessasi?
Lopettakaa jo saman asian jankkaaminen, please!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen jo aikaisemmin todennut, että käytin väärää rikosnimikettä. En tunne lainsäädäntöä. Mutta siviilisäädyn valehteleminen on joka tapauksessa rikos mielestäni. Pitää vain miettiä, mikä on oikea rikostyyppi. Ja jos se ei nyt sovellu minkään nimikkeen alle, niin lainsäädännöllä olisi tekemistä tässä asiassa. Ihmisethän lait laativat, ei se ole sen kummempaa.
Toisaalta jos ollaan tarkkoina, niin kyllä siviilisäädyn valehtelemisesta aiheutuu myös taloudellista vahinkoa jos tutustuminen jatkuu. Kaikki ne kustannukset, joita treffeistä seuraa, plus hinta menetetylle ajalle.
Ja sitten on vielä se mahdollisuus, että huijattu rakastuu huijariin. Rakastuminen on vakava tila, joka saa rakastuneen käyttäytymään sivullisen silmin jopa naurettavan typerästi. Tässä tilassa huijarin on helppo hyötyä toisesta monin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen jo aikaisemmin todennut, että käytin väärää rikosnimikettä. En tunne lainsäädäntöä. Mutta siviilisäädyn valehteleminen on joka tapauksessa rikos mielestäni. Pitää vain miettiä, mikä on oikea rikostyyppi. Ja jos se ei nyt sovellu minkään nimikkeen alle, niin lainsäädännöllä olisi tekemistä tässä asiassa. Ihmisethän lait laativat, ei se ole sen kummempaa.
Toisaalta jos ollaan tarkkoina, niin kyllä siviilisäädyn valehtelemisesta aiheutuu myös taloudellista vahinkoa jos tutustuminen jatkuu. Kaikki ne kustannukset, joita treffeistä seuraa, plus hinta menetetylle ajalle.
Ja sitten on vielä se mahdollisuus, että huijattu rakastuu huijariin. Rakastuminen on vakava tila, joka saa rakastuneen käyttäytymään sivullisen silmin jopa naurettavan typerästi. Tässä tilassa huijarin on helppo hyötyä toisesta monin tavoin.
Tunteiden hyväksikäyttämisestä ajatellaan nykyään vielä samoin kuin ennen vanhaan seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Että jos ihminen on niin heikko ja antaa sen tapahtua, niin oma syy. Uhri on siis syyllinen.
Toisaalta olisi vaikea vetää raja, milloin selvästi on hyväksikäytetty ja riistetty tunteiden avulla. Tunteita on vaikea näyttää toteen jälkikäteen, vaikka rakastunut uhri olisikin aivan yhtä puolustuskyvytön kuin lapsi pedofiilin käsissä. Tämän vaikeuden vuoksi järjestelmämme on edelleen sellainen, että se toimii tunteettomien ja valehtelijoiden hyväksi tunteita kokevien ja rehellisten kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Negailee. Eli kehuun liittyy piikki. Olen itse vähän iäkkäämpi, joten piikit liittyvät aina siihen, vaikka ei pitäisi olla miehillä ulkonäössä valittamista. Esim.
1.Olet kaunis ikäiseksesi.
2.Kylläpä täällä (kahvila, teatteri, baari) on kauniita nuoria naisia, mutta yksi nätti vanhempikin.Sitten kokemusta siitä miten mies ylistää älyäni ja hauskoja juttujani. Vaikutti täysin vilpittömältä ja naurunsa aidolta. Yhteisten tuttujen kautta kuulin vahingossa, että olin miehestä puuduttavaa seuraa ja harvinaisen typerä nainen.
Myös yksi kokemus miehestä, jonka vaimo odotti heille kolmatta lasta ja hehkutti somessa onneaan. Mies selitti minulle olevansa sinkku ja eronnut... ehdin kuulla tästä ennen seksiä luijan kiitos.
Oikea pelimies ei negaile. Ne on vaan ne wannabet, jotka on lukeneet jonkun angloamerikkalaisen pelimiesoppaan, ja yrittävät olla pelimiehiä.
Tosi pelimies rakastaa ja palvoo naista aina sillä hetkellä kun tämän kanssa on, eikä todellakaan ikinä, ikinä negaile tai sano mitään pahaa. Nainen tosin vaihtuu jopa saman päivän aikana, mutta tunteet pysyy samana.
Pelimiehellä ei ole hävittyjä tapauksia, ainoastaan kesken jääneitä... Loputon pokka ja optimismi on siis tämän miestyypin luonteenpiirre.
Lopputuloksen kannalta kusetettavan naisen näkökulmasta aika sama. Pitää varoa "oikeita" pelimiehiä ja wannabe-pelimiehiä sekä vaan pettäjämiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat tosi huonoja tässä. Itse sinkkumiehenä olin kotona kissan kanssa ja nainen raivosi puhelimessa, että valehtelen ja kuinka taatusti pyörittelen useampaa naista.
A-haa! Siellä jonkun "kissan" kanssa, ja kotiinsakin vielä sen ottanut. Sssika!
Aikanaan ihastuin mieheeni siksi, että aidosti kuunteli mitä sanoin ja muisti ne vielä kuukauden päästä. Tästä on 20 vuotta ja maailma on erilainen. :(
Nykyään pelimiesoppaissa erikseen neuvotaan oikeasti kuuntelemaan naisen juttuja ja toistamaan niitä myöhemmin, vaikka olisivat miehestä tylsiä. Eikä saa yhtään haastaa vaan pitää myötäillä kaikessa. Siis uskomatonta! Miksi huijata ja näytellä tarkoituksella? Nämä pelimiehet vetävät maton kaikkien miesten jalkojen alta, koska kun pelaaminen yleistyy, naiset eivät kohta enää luota niihin aitoihin tapauksiinkaan.
Hän ei "osaa" puhua suhteenne tilasta ja tunteista etkä voi aloittaa keskustelua hänelle.
Oikeastihan pelimies on helppo tunnistaa, jos on itselleen rehellinen. Mutta jos haluaa elää hetken romanttista huumaa ja elätellä turhaa toivoa, niin se kyllä pelimiehen kanssa onnistuu. Suurin syy, miksi pelimiehiin langetaan, vaikka kellot kilkattavat on se, että rehelliset miehet ovat usein niin umpitylsiä. Olen usein ihmetellyt, miksi? Eikö voisi olla samalla sekä uskollinen ja rehellinen, että kuitenkin kekseliäs, rohkea, komea, tyylikäs, menevä ja hauska? Ilmeisesti mahdoton kombo.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastihan pelimies on helppo tunnistaa, jos on itselleen rehellinen. Mutta jos haluaa elää hetken romanttista huumaa ja elätellä turhaa toivoa, niin se kyllä pelimiehen kanssa onnistuu. Suurin syy, miksi pelimiehiin langetaan, vaikka kellot kilkattavat on se, että rehelliset miehet ovat usein niin umpitylsiä. Olen usein ihmetellyt, miksi? Eikö voisi olla samalla sekä uskollinen ja rehellinen, että kuitenkin kekseliäs, rohkea, komea, tyylikäs, menevä ja hauska? Ilmeisesti mahdoton kombo.
Kaverilta kuultua: romanttiset miehet ovat romanttisia kaikille. Tylsä on tylsä vain sinulle.
Totuus on, että lähes aina, jos mies kehuu, sanoo rakastavansa tai ylipäätään vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta eli saa tuntemaan itsensä ainutlaatuiseksi, on kyseessä laskelmoiva pelimies.
Vierailija kirjoitti:
Olen usein ihmetellyt, miksi? Eikö voisi olla samalla sekä uskollinen ja rehellinen, että kuitenkin kekseliäs, rohkea, komea, tyylikäs, menevä ja hauska? Ilmeisesti mahdoton kombo.
Se on. Kaikkea ei vaan saa. Nuo ovat niitä satujen prinssejä ja niitä on turha odottaa. Naisista löytyy tuollaisia aika paljon, mutta miehet eivät arvosta tuollaisia ominaisuuksia.
Heh, mä oon sit pelinainen, tuota tyyppiä :D