Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synteettinen liha

Vierailija
09.06.2016 |

Mikä on oma tämän hetkinen mielipiteesi synteettisestä (laboratoriossa valmistetusta) lihasta? Kun liha tulee markkinoille, oletko ensimmäisten joukossa testaamassa vai näetkö jonkin ongelman kyseisessä tuotteessa?

Tällä hetkellä synteettisen lihan valmistaminen on yksi kuumimmista uusista teknologian aloista. Hitto jos olisi rahaa niin siihen kannattaisi nyt satsata kaikki mahdollinen. Tulee toivottavasti muuttamaan maailman.

Veikkaan, että 50 vuoden kuluttua ihmiset kauhistelevat nykyistä lihatuotantoa samalla tavalla kuin nyt kammoksumme esimerkiksi orjuutta. Synteettinen liha tulee olemaan ainut vaihtoehto jossain vaiheessa. Toivon ainakin niin.

Ja olen itse ensimmäisten joukossa ostamassa kyseistä tuotetta. Tietysti en ole vamis maksamaan 4000 dollaria lihapullasta (tämän hetkinen hinta) mutta järkevään (esim. 10€/100g) hintaan olen todellakin valmis tuotetta kokeilemaan.

Löytyykö täältä mielipiteitä kyseisestä asiasta?

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava keskustelu. Yhteenvetona voisi todeta, että nykyiselle mallille ei ole esitetty argumentteja, miksi se olisi synteettistä parempi. Paitsi tietysti tämän päivän kehitysvaihe, jossa hinta on vielä kallis eikä ihan heti päästä suurtuotantoon.

Vierailija
102/104 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän ne tuossa lähellä olevan pihvikarjatilan karjaa kiduttavat? Aina kun olen ohi ajanut niin ne eläimet ovat vapaasti löntystelleet laitumella syömässä. Ilmeisesti iltaisin/öisin hakkaavat?

Siellä teurastamolla vitun idiootti.

Meinaat että teurastamoiden tulos on sitä parempi mitä enemmän käyttävät aikaa eläimen kiduttamiseen teurastamisen sijaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän ne tuossa lähellä olevan pihvikarjatilan karjaa kiduttavat? Aina kun olen ohi ajanut niin ne eläimet ovat vapaasti löntystelleet laitumella syömässä. Ilmeisesti iltaisin/öisin hakkaavat?

Siellä teurastamolla vitun idiootti.

Meinaat että teurastamoiden tulos on sitä parempi mitä enemmän käyttävät aikaa eläimen kiduttamiseen teurastamisen sijaan?

Olennaisempaa on, että synteettisessä lihassa ei ole lainkaan teurastusta. Ei ole edes pientä riskiä, että jokin menee pieleen ja aiheutuu kärsimystä.

Uusi teknologia on tervetullutta. Auton turvatyynykin on hyvä, vaikka en suunnittele kolaria.

Vierailija
104/104 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihakarjalle syötettävät antibiootit ovat jo yksinään tarpeeksi pelottava asia tämän päivän meningissä... Synteettisesti valmistettua lihaa ei tarvitse lääkitä antibiooteilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan