Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häissämme tarjottiin vegaaniruokaa, saimme kuulla pahaa jälkeenpäin

Vierailija
08.06.2016 |

Vietimme häitä nyt edellisenä lauantaina. Sekä mies että minä olemme vegaaneja, jolloin tietenkin lihan tai eläinperäisten ruokien tarjoaminen ei tuntunut meille luontevalta. Ajattelimme että ihmiset ottaisivat asian positiivisena kokemuksena.
Jo suunnitteluvaiheessa isälleni asia tuntui olevan ylitsepääsemätön ongelma, asiasta tuli riitaa vielä häitä edeltävällä viikolla. Häpesi kuulema valintaamme.
Nyt jäljestä olemme kuulleet negatiivisia asioita myös ystäviemme suusta (tosin niin että selän takana oli puhuttu).
Kuulema missään häissä ei ole ollut niin huonoja tarjoiluja kuin meidän häissämme. Hääpäivä on edelleen meille kaunis ja ihana, inhottavaa vaan tuollainen häiden mustaaminen muiden taholta.
Onko oikeasti niin tärkeää tarjota lihaa tai kalaa häissä, onko oikeasti niin vastenmielistä kerran kokeilla kahviin mantelijuomaa?
Luulisi että aikuiset ihmiset osaisivat olla avoimin mielin ja ymmärtää että häät olivat meidän näköisemme.
Miten te olisitte kokeneet asian sekä meidän että vieraiden kannalta?

Kommentit (6229)

Vierailija
1041/6229 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen, että mähän olin vegaanipariskunnan häissä pari vuotta sitten! Enpäs ole tullut ajatelleeksi koko ruokajuttua. En nähnyt mitä hääpari söi, mutta itse söin kyllä jotain tosi hyvää naudanpaistia. Ja kermakakkukin, saattoi kyllä olla jotain feikkikermaakin, mutta tuskin kun kerran lihaakin tarjosivat. 

Tämä pariskunta on sellainen, etteivät pidä mitään isoa meteliä syömisistään. Myös eräs entinen työkaveri on vegaani ja olimme ehtineet tehdä töitä yhdessä melkein 2v ennenkuin mulle selvisi tämä asia. Se tuli siten ilmi, että pyysin häntä meille kylään syömään ja iltaa istumaan viikonloppuna ja silloin hän sanoi, että voi kyllä tuoda omat eväät. No ei tuonut, kun lupasin tehdä hänelle ruokaa ja teinkin hyvät tarjoilut vegaanisena. 

On onneksi ihmisisä, jotka ei koe tarpeelliseksi vouhottaa omaa ideologiaansa. 

Jos menisit juutalaisiin häihin, haluaisitko väen vängällä syödä sianlihaa? Se, että joudut kerran kesässä syömään jotain, mihin et ole tottunut, ei ole mikään maailmanloppu.

Juutalaisissa häissä ei tarvitse väen vängällä haluta sianlihaa, kun vaihtoehtona on muuta lihaa. Yleensäkin kaikki mitä juutalaisissa häissä ei tule tarjolle rajoittaa hyvin vähän sitä mitä vieraat saa syötäväksi.

Samalla tavalla kyse on järjestäjän arvojen kunnioittamisesta.

Järjestäjän arvoja on helppo kunnioittaa, kun ne eivät vaadi kohtuuttomasti vierailta. Alkoholi - ilman pärjää. Sianliha - ilman pärjää. Kaikki liha oltava halal lihaa - kukaan huomaa eroa. Yritä totuttaa makupalettisi vegaaniruokaan yhdellä istumalla - jokseenki kaikki maistuu pikkasen off, taitaa jäädä nälkä.

Hetkinen! Eikö vegaani- ja muslimiviha kulje yleensä käsi kädessä? Elikkä muslimihäätkin on parempi vaihtoehto kuin vegaanin häät tai vaikkapa tarjota muslimilapselle ruokaa vegaanilapsen sijaan.

Vierailija
1042/6229 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen, että mähän olin vegaanipariskunnan häissä pari vuotta sitten! Enpäs ole tullut ajatelleeksi koko ruokajuttua. En nähnyt mitä hääpari söi, mutta itse söin kyllä jotain tosi hyvää naudanpaistia. Ja kermakakkukin, saattoi kyllä olla jotain feikkikermaakin, mutta tuskin kun kerran lihaakin tarjosivat. 

Tämä pariskunta on sellainen, etteivät pidä mitään isoa meteliä syömisistään. Myös eräs entinen työkaveri on vegaani ja olimme ehtineet tehdä töitä yhdessä melkein 2v ennenkuin mulle selvisi tämä asia. Se tuli siten ilmi, että pyysin häntä meille kylään syömään ja iltaa istumaan viikonloppuna ja silloin hän sanoi, että voi kyllä tuoda omat eväät. No ei tuonut, kun lupasin tehdä hänelle ruokaa ja teinkin hyvät tarjoilut vegaanisena. 

On onneksi ihmisisä, jotka ei koe tarpeelliseksi vouhottaa omaa ideologiaansa. 

Jos menisit juutalaisiin häihin, haluaisitko väen vängällä syödä sianlihaa? Se, että joudut kerran kesässä syömään jotain, mihin et ole tottunut, ei ole mikään maailmanloppu.

Juutalaisissa häissä ei tarvitse väen vängällä haluta sianlihaa, kun vaihtoehtona on muuta lihaa. Yleensäkin kaikki mitä juutalaisissa häissä ei tule tarjolle rajoittaa hyvin vähän sitä mitä vieraat saa syötäväksi.

Samalla tavalla kyse on järjestäjän arvojen kunnioittamisesta.

Järjestäjän arvoja on helppo kunnioittaa, kun ne eivät vaadi kohtuuttomasti vierailta. Alkoholi - ilman pärjää. Sianliha - ilman pärjää. Kaikki liha oltava halal lihaa - kukaan huomaa eroa. Yritä totuttaa makupalettisi vegaaniruokaan yhdellä istumalla - jokseenki kaikki maistuu pikkasen off, taitaa jäädä nälkä.

Hetkinen! Eikö vegaani- ja muslimiviha kulje yleensä käsi kädessä? Elikkä muslimihäätkin on parempi vaihtoehto kuin vegaanin häät tai vaikkapa tarjota muslimilapselle ruokaa vegaanilapsen sijaan.

Ainoa joka täällä vihaa tällä hetkellä viljelee olet sinä, joka yrität täällä soppaa hämmentää vetämällä samaan syssyyn myös uskonnon ja kulttuurin, kun kyse on ruuasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/6229 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tässä ap:n kirjoituksessa tiivistyy nykyihmisten, lähinnä hääparien, käsittämätön ajattelu. "minun  näköiseni", "minä en tykkää" jne. Itse olen aina ajatellut niin, että juhlat järjestetään vieraille. Tällöin kaikki toiminta lähtee siitä näkökulmasta, että vieraat viihtyy ja tykkää. Toki sitä sovitetaan omaan makuun, mutta vieraiden näkökulma on tärkeämpi kuin oma. Jos vaikka itse tykkään possusta ja naudasta eniten lihoista, mutta kutsun kaverin syömään, joka on ehdoton kana-kala -ihminen (ei tykkää punaisesta lihasta), niin tottakai teen vaikka kanapohjaisen ruuan. Jos nyt kana olisi itselle inhokki, niin yrittäisin sitten kalavaihtoehtoa. Tällä samalla logiikalla tulisi järjestää myös häät. Jos hääpari vihaa vaikka kakkua, niin mitäs sitten. kakkuhan on vieraille.

Ja häiden tärkeä osa on hyvä ruoka. Kasvisruokakin voi olla ihan jees, mutta vegaanius menee yli ja miksei kasvisruokapariskuntakin voi tarjota jotain lihavaihtoehtoa. Ei kaikkeen tarvi lihaa tunkea, mutta useimmat vieraat arvostavat kunnon ruokaa lihalla.

Minun mielestäni taas ketjun kommenteissa näkyy nykyihmisten äärimmäinen itsekkyys ja omaan napaan tuijottaminen siinä, että edes toisten kunniaksi juhlittavissa häissä ei voida joustaa siitä omasta ruokavaliosta ja nauttia kasvisruoasta ja kasviksista, jotka toki kuuluvat jokaisen sekasyöjän ruokavalioon toisin kuin liha kasvissyöjien, vaan vaaditaan minäminä-asenteella lihaa. Suomalaiset ahmivat lihaa aivan liikaa suosituksiin nähden, ja sen kyllä näistä asenteista huomaa. Röyhkeää ja itsekästä ajattelua tuollainen ja osoittaa, ettei ole mitään kunnioitusta juhlaparin vakaumuksia ja siten juhlaparia kohtaan.

Minusta taas kommenteissa näkyy se, että tarjottavia vaihtoehtoja on ollut aivan liian vähän.

Jos on allerginen pavuille ja soijalle eikä pidä sienistä, niin eihän tuolla ollut mitään syötävää.

Vierailija
1044/6229 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap palannut vielä kommentoimaan? En jaksanut lukea koko ketjua. Mutta eiköhän tässä tosiaan ollut se tarjoilujen suppeus se ongelma, eikä vegaanisuus niinkään. Kuten joku totesi, niin noin köyhät tarjoilut vain vahvistavat ihmisten ennakkoluuloja vegaaniruokaa kohtaan, vaikka siitä saisi myös todella hyvää kun vähän näkisi vaivaa.

Itsekin aiotaan sitten aikanaan tarjota suurimmaksi osaksi vegaaniruokaa häissä, mutta aiomme todellakin panostaa makuun ja runsauteen niin ettei kenelläkään ole sen suhteen valittamista. Jos on niin nirso, että jää sen takia nälkäiseksi, niin saa syyttää itseään. Allergiat otetaan tietenkin huomioon ja pakko varmaan varata yksi lihavaihtoehto pääruokiin sen takia, mutta aiotaan pitää kerrankin niin päin, että kasvisruokaa on useampi ruokalaji ja sitten on se yksi lihavaihtoehto. Minä en kyllä tekisi noin, että en kertoisi ruokien sisältävän soijaa / seitania / pähkinöitä, koska en halua ottaa sitä riskiä, että joku saa vakavan allergiareaktion juhlissani. 

Onneksi fiksujakin vegaaneja on olemassa.

Toistaiseksi tilanne on kuitenkin harmillinen siten, että 99% pilaa myös sen järkevän 1% maineen.

Vierailija
1045/6229 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sekasyöjä tarjoaa juhlissaan pelkkää liharuokaa niin siitä nousee poru. Lähes jokaisen mielestä kasvissyöjät pitää ottaa huomioon juhlissa. Suurimman osan mielestä on junttia tarjota vain yksi vaihtoehto ja yrittää pakottaa kasvissyöjä syömään lihaa. Mutta jos kasvissyöjä tarjoaa vain kasvisruokaa on se vain hyvä juttu. Sekasyöjän on aikakin tutustua kasvissyöntiin jne. Taas se sekasyöjä on juntti jos kehtaa vaatia oman ideologiansa mukaista ruokaa. Eli aina sekasyöjä on se juntti ja hankala. Kasvissyöjä saa tehdä mitä haluaa ja sekasyöjä mukautuu. Kasvissyöjän ei muita tarvi juhlissaan ottaa huomioon. Kummallinen ajattelumalli, että vain kasvissyöjällä on oikeus ja suorastaan velvollisuus tuputtaa oma ideologiaansa muille. Eikö tolla logiikalla myös sekasyöjällä ole täysi oikeus tuputtaa omaa elämänkatsomustaan kasvissyöjälle? Eli kasvissyöjän on tästlähin ihan turha ruikuttaa juhlissa jos siellä on vaan liharuokaa tarjolla. Älkää olko juntteja ja avartakaa maailmaanne. Lihansyönti on kivaa vaihtelua eikä pilaa teitä mitenkään.

Jo sekasyöjä terminä viittaa siihen, että kyse on henkilöstä joka syö sekä kasvi- että eläinkunnan tuotteita. Jos ihminen väittää olevansa lihansyöjä ja siis syö vain eläinperäistä ravintoa, olisi se luultavasti yhtä haitallista terveydelle kuin pelkällä alkoholilla eläminen. Mielestäni täysin älytöntä vaatia vegaaneja tarjoamaan juhlissaan eläinperäisiä ruokia, kun kyse ei ole välttämättömyyksistä kenellekään. Totta kai allergiat täytyy huomioida ja kun kyse on luultavasti oudoista aineksista, niin tarjota valinnanvaraa. Ruoan määrä ja maukkaus on tietenkin yhtä olennaisia kuin missä tahansa juhlaruokailuissa. Sekasyöjä voisi kunnioittaa läheisensä valintoja edes juhlapäivänä käyttäytymällä asiallisesti ja syömällä avoimin mielin. Kyse on kuitenkin yhdestä päivästä. Totaalista käytöstavattomuutta arvostella tarjoiluja tällä tavalla.

Kohtalaisen kohtuutonta vaatia sekasyöjiltä kunnioitusta ja käytöstapoja mutta itse ei kunnioita sitä sekasyöjää yhtään. Ei voi muuta kuin ihmetellä tuollaista asennetta. Hävettää sun puolesta. T. kasvissyöjä, jolle ei ole mikään ongelma valmistaa jotain liha/kala/kanaruokaa juhliin.

Kivasti myös vegaani tuossa rinnastaa eläinperäisen ravinnon syömisen samaan kategoriaan kuin puliukot. Taas näkee, kuinka paljon muita parempina ihmisinä vegaanit itseään pitävät. Hyi helv. tuota ylenkatsetta.

Vierailija
1046/6229 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruoka voi olla myös hyvää, mutta näin lihansyöjänä koko setti vegaanista, niin johan alkaa kiertää mahassa ja pierettää.. ja haju on sen mukainen. Siinä jää äkkiä tanssilattialla pyörähtelyt väliin... Ruoansulatus ei vaan kestä. Sekin voi tehdä olon tukalaksi ja epämukavaksi.

Sama juttu. Ruoansulatus ei kestä papuja, herneitä, soijaa ja paprikaa lainkaan.

Osasta tulee "pelkkiä" ilmavaivoja, osasta kunnon ripuli pariksi päiväksi.

Siksi en koe ollenkaan hauskana, että papu/soijaruokia tarjotaan pienenä kivana huijauksena, minä kun luulen että niissä on jauhelihaa.

Vierailija
1047/6229 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikäläinen on karnivoori, syön toki myös kasviksia. Omissa häissäni oli vieraina muutamia vegaaneja, eri "tasoisia". Heille varasimme erikseen semmoiset ruoat että viihtyvät. Miksi se olisi toisinpäin mahdotonta?

Koska vegaanit ovat niitä parempia ihmisiä. He pelastavat maailmaa aatteellaan, ja tämän vuoksi heidän ei tarvitse huomioida ketään muuta koskaan missään.

Vierailija
1048/6229 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikäläinen on karnivoori, syön toki myös kasviksia. Omissa häissäni oli vieraina muutamia vegaaneja, eri "tasoisia". Heille varasimme erikseen semmoiset ruoat että viihtyvät. Miksi se olisi toisinpäin mahdotonta?

Siksi.

Aivan. Koska sekasyöjät ovat sen verran fiksuja, että voivat syödä myös kasviksia, heidät voi unohtaa eikä heidän mieltymyksiensä mukaista ruokaa tarvitse tarjota.

Tyypillinen vegaani-logiikka. (Eli ei logiikkaa lainkaan).

Vierailija
1049/6229 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en juo maitoa, se on ällöttävää. Lehmän tissin imeminen ei ole minun juttuni.

Ai kauhea.

Onko sinut aina laitettu navettaan imemään maitoa suoraan lehmän tissistä?

Teidän perheessä ei ole kuultu maitopurkeista, joita myydään kaupassa?

Niistä voi kaataa maitoa lasiin, eikä tarvitse imeä tissejä. 

Tätä ei kannata yleistää, jos teidän maalaisperhe on kasvatettu tynnyrissä. 

Vierailija
1050/6229 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä ruoka-ahdasmielisiä ihmisiä. Onko se hel**etin läskisoosi niin tärkeää että päivä pilalla jos ei sitä saa häävieraana lautaselle. Ehkä vegaaniruokaa juhlissa tarjoavien ei kannattaisi asiaa tuoda lainkaan esille sen kummemmin. Pelkkä sana "kasvisruoka" tai "vegaani" kun jo saa ennakoluuloiset kiukkuiseksi. Parasta vaan olla asiasta puhumatta ja menuun vaan ruokien nimet. Voin vaikka vannoa että osa ihmisistä ei edes tajua syövänsä kasvisruokaa eikä kiinnitä siihen huomiota, kunhan on hyvää ja juhlavaa. Jos jonkun persettä jää se pihvinpuute kutittamaan niin kotimatkalla grillin kautta. En ole itse vegaani mutta innoissani olisin jos pääsisin vieraaksi häihin jossa olisi ruokana jotain muuta kuin jotain väsynyttä karjalanpaistia tai lohikeittoa.

Mahtava idea, syötetään sokkona allergisille ihmisille papuja, herneitä, soijaa.

Voin todella kertoa, että tuo ratkaisu ihan kirjaimellisesti kutittaa persettäni sekä juhlailtana että vielä pari päivää jälkeenpäin. 

Jos tuollainen pikku huijailu on tyypillistä "parempien-ihmisten-eli-vegaanien" keskuudessa, niin en koskaan enää uskalla osallistua heidän juhliinsa. 

Vierailija
1051/6229 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette vaivautuneet ilmoittamaan etukäteen. Itse ainakin olisin ollut korona karanteenissa.

Vierailija
1052/6229 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset eivät pidä aatteellisesta propagandasta ja tuputtamisesta, aika yllättävää.

Yllättävämpää minusta on, että saadessaan kustun vegaaniparin häihin, joku odottaa, että siellä tarjottaisiin lihaa.

Luultavasti tässä on oletettu vain se, että siellä olisi saanut jotakin syötäväksi kelpaavaa.

Sieni-pahvipiirakka esimerkiksi ei ole sellaista.

Vierailija
1053/6229 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea kuraa sitä kehdataankin vieraille tarjota.

Oliko se niin vaikeaa tarjota normaaleille ihmisille oikeaa ruokaa.

Normaalit ihmiset tarjoaa myös näille vegeille oman ruuan, miksi vege ei tarjoa normaalelle ihmisille normaalia ruokaa vaan tunkee jotain käsittämätön kuraa pöytiin.

Vierailija
1054/6229 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan ilmiselvää, että hääpari ei halua tukea eläintuotantoa edes tai varsinkaan hääpäivänään. Naurettava ajatuskin, että vieraiden mieliksi tämän kerran laittaisivat muutaman tonnin tukemaan eettisen näkemyksenä vastaista toimintaa! Hohhoijaa. Kasvisruoka sitä paitsi käy kaikille, kunhan muistaa ne allergiat ilmoittaa. Vieraat voi sitten omalla ajallaan mennä vaikka sinne snägärille, jos hääjuhlassa nirsoilevat ja jää nälkä. Itse olen sekasyöjä, mutta ilmoitan allergiani, vaikka niitä ei edes muistettaisi kysyä (aina on muistettu).

Vierailija
1055/6229 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että kun joku ei tykkää vegaani-idiootti-ituhippien pilipalisafkoista, siitä ei saisi edes keskustella jälkeenpäin? Se on vaan voi voi, miksi teitte huonot tarjoilut. 

Ja jos siitä on väki ollut oikeasti sitä mieltä, että tarjoilut olivat huonoimmat mitä ovat häissä nähneet, niin eihän se fakta siitä kitisemällä siitä muuksi muutu. 

Ja kun kysyt, miten olisin kokenut niin en minä sitä sen ihmeemmin mitenkään muuten koe, kuin että jos ne tarjoilut maistuu silkalta p:ltä, niin sitten ne maistuu p:ltä. Se että ne on jotain ihme ihquideologisia ei saa maistumaan niitä yhtään paremmalta. Asia ei liity yhtään mitenkään mihinkään ihmeen avoimiin mieliin tai asioiden kokeilemiseen. 

Vierailija
1056/6229 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihan ilmiselvää, että hääpari ei halua tukea eläintuotantoa edes tai varsinkaan hääpäivänään. Naurettava ajatuskin, että vieraiden mieliksi tämän kerran laittaisivat muutaman tonnin tukemaan eettisen näkemyksenä vastaista toimintaa! Hohhoijaa. Kasvisruoka sitä paitsi käy kaikille, kunhan muistaa ne allergiat ilmoittaa. Vieraat voi sitten omalla ajallaan mennä vaikka sinne snägärille, jos hääjuhlassa nirsoilevat ja jää nälkä. Itse olen sekasyöjä, mutta ilmoitan allergiani, vaikka niitä ei edes muistettaisi kysyä (aina on muistettu).

Jos se ruoka ei maistu, niin kyse ei ole mistään nirsoilusta. Tuskin tuossa ihmiset ovat valittaneet siitä, että on nimen omaan kasvista vaan siitä, että se on maistunut pahalta. 

Ja uliulikasvisruoka käy toki kaikille, se ei vaan tarkoita vielä itsessään, että mikä tahansa kasvisruoka maistuisi hyvältä. 

Vierailija
1057/6229 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se ruoka ei maistu, niin kyse ei ole mistään nirsoilusta. Tuskin tuossa ihmiset ovat valittaneet siitä, että on nimen omaan kasvista vaan siitä, että se on maistunut pahalta. 

Ja uliulikasvisruoka käy toki kaikille, se ei vaan tarkoita vielä itsessään, että mikä tahansa kasvisruoka maistuisi hyvältä. 

No sitten voi olla syömättä, jos oikeasti niin pahaa tekee, ettei ollenkaan uppoa. En kyllä ymmärrä, miten aikuisella voi olla niin rajoittunut maku, ettei yhtään kestä, jos ruoka ei ole ihan oman maun mukaista. Ja joo, vegaanit ei kestä eettisistä syistä. Mutta toisin päin tuossa on kyse kyllä nimenomaan nirsoilusta. Tai vaihtoehtoisesti jostain lapsellisesta mielenosoittamisesta.

Vierailija
1058/6229 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten voi olla syömättä, jos oikeasti niin pahaa tekee, ettei ollenkaan uppoa. En kyllä ymmärrä, miten aikuisella voi olla niin rajoittunut maku, ettei yhtään kestä, jos ruoka ei ole ihan oman maun mukaista. Ja joo, vegaanit ei kestä eettisistä syistä. Mutta toisin päin tuossa on kyse kyllä nimenomaan nirsoilusta. Tai vaihtoehtoisesti jostain lapsellisesta mielenosoittamisesta.

Oletko oikeasti jotenkin vajaa, kun et ymmärrä kirjoitettua tekstiä? Ei kyse ole siitä, että kasvisruokaa monikaan suoraan hyljeksisi tai jostain typerän tahvon kuvittelemasta "rajoittuneesta mausta" vaan siitä, että noissa häissä se tarjoilu on ollut pahaa. Ei siitä noin moni valita, jos se oikeasti olisi hyvän makuista. 

Vierailija
1059/6229 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin voinut kestää vegaaniruuan häissä, mutta mieheni olisi joutunut palaamaan grillin kautta kotiin.

Säälittävää. Kuoleeko miehesi ylipainon ongelmiin, sydänkohtakseen vai syöpään? Mitä luulet?

Vegaaniko ei voi olla ylipainoinen tai saada sydänkohtausta tai sairastua syöpään?

Ei mitenkään, koska he ovat parempia ihmisiä ja tämän vuoksi eivät ole verrattavissa tavallisiin, lihaa syöviin ihmisiin. Parempia ihmisiä eivät taudit ja sairaudet koske. 

Vierailija
1060/6229 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaakakkua, sieni-savutofupiirakkaa, riisipiirakoita hummuksen ja kirsikkatomaattien kera, keksejä, maissileipää ja hedelmiä ja marjoja

Ap

Hyvän kuuloiset alkupalat, mutta mitä oli pääruoaksi?