Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häissämme tarjottiin vegaaniruokaa, saimme kuulla pahaa jälkeenpäin

Vierailija
08.06.2016 |

Vietimme häitä nyt edellisenä lauantaina. Sekä mies että minä olemme vegaaneja, jolloin tietenkin lihan tai eläinperäisten ruokien tarjoaminen ei tuntunut meille luontevalta. Ajattelimme että ihmiset ottaisivat asian positiivisena kokemuksena.
Jo suunnitteluvaiheessa isälleni asia tuntui olevan ylitsepääsemätön ongelma, asiasta tuli riitaa vielä häitä edeltävällä viikolla. Häpesi kuulema valintaamme.
Nyt jäljestä olemme kuulleet negatiivisia asioita myös ystäviemme suusta (tosin niin että selän takana oli puhuttu).
Kuulema missään häissä ei ole ollut niin huonoja tarjoiluja kuin meidän häissämme. Hääpäivä on edelleen meille kaunis ja ihana, inhottavaa vaan tuollainen häiden mustaaminen muiden taholta.
Onko oikeasti niin tärkeää tarjota lihaa tai kalaa häissä, onko oikeasti niin vastenmielistä kerran kokeilla kahviin mantelijuomaa?
Luulisi että aikuiset ihmiset osaisivat olla avoimin mielin ja ymmärtää että häät olivat meidän näköisemme.
Miten te olisitte kokeneet asian sekä meidän että vieraiden kannalta?

Kommentit (6229)

Vierailija
6021/6229 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin juuri itselleni, että häissäni on täysin karnivorinen menu. Ei grammaakaan kasvia tarjolla kenellekään.

Ei tosin ole sitä morsianta. Taidan vongata vielä sitä yhtä, jonka perässä olen ollut vasta 30 vuotta. Akka on tosin vegaani itsekin, mutta pitäähän se naisen nyt kertaalleen sulhasensa vuoksi uhrautua ja popsia muutama lihapulla. Ei ole liikaa vaadittu!

Vierailija
6022/6229 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea. Siis oliko se ruoka jotenkin pahaa vai? Minä en ole syönyt lihaa 8 ikävuoden jälkeen, mutta onhan olemassa myös pahaa vegeruokaa. Jokin vöner-rulla on suunnilleen ällöttävistä ällöttävin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6023/6229 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi oli oikeassa nyyh

Olin siellä ja laitoin levän sekaan hiemaan hevosen s p e r ma a

Vierailija
6024/6229 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niinkään ruuasta, vaan ruuan puutteesta, pihiydestä, vieraanvarattomuudesta ja haluttomuudesta tuottaa iloa läheisilleen, 

Kun vieraita kutsun niin pidän tärkeänä ottaa huomioon jokaisen mieltymykset. Epäkohteliasta ottaa huomioon vain omat mieltymykset. Minä,minä .minä.minä.....

Vierailija
6025/6229 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niinkään ruuasta, vaan ruuan puutteesta, pihiydestä, vieraanvarattomuudesta ja haluttomuudesta tuottaa iloa läheisilleen, 

Kun vieraita kutsun niin pidän tärkeänä ottaa huomioon jokaisen mieltymykset. Epäkohteliasta ottaa huomioon vain omat mieltymykset. Minä,minä .minä.minä.....

MINUN juhlat, MINUN tavallani järjestetyt. Ota tai jätä mutta turha valittaa.

Vierailija
6026/6229 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lupasin juuri itselleni, että häissäni on täysin karnivorinen menu. Ei grammaakaan kasvia tarjolla kenellekään.

Ei tosin ole sitä morsianta. Taidan vongata vielä sitä yhtä, jonka perässä olen ollut vasta 30 vuotta. Akka on tosin vegaani itsekin, mutta pitäähän se naisen nyt kertaalleen sulhasensa vuoksi uhrautua ja popsia muutama lihapulla. Ei ole liikaa vaadittu!

Voithan sinä tarjota lehmää tai poroa. Ne ovat olleet eläessään vegaaneja. 

Vierailija
6027/6229 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä-minä-minä menen naimisiin toisen minä-minä-minän kanssa ja häissämme on vegaaniruokaa josta minä pidän ja kutsumme vieraita, mutta minä en halua heidän viihtyvän, ilahtuvan tai syövän kuin yhden viinirypäleen. Minä haluan, että minun häälahjatoiveeni täytetään.

Vierailija
6028/6229 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset eivät pidä aatteellisesta propagandasta ja tuputtamisesta, aika yllättävää.

Tämä vahvasti. Kasvissyöjät eivät juuri koskaan tyydy huolehtimaan vain omasta ruokalautasestaan, vaan lähes aina pyrkivät vegetariaatin diktatuuriin. On turha ihmetellä jälkikäteen muiden reaktiota.

Juurikin näin! Vegaanihäissä tarjotaan niukat vegaani "ruuat" ja uhriudutaan AV vauvalla palautteesta.

Sekasyöjien häissä tarjotaan runsaasti ruokaa, lihasta, kasviksista ja juureksista tehtyä. Ja otetaan vastaan positiivista palautetta herkullisesta ruuasta ja lämpimästä yhdessä olosta juhlissa.

Juuri olin häissä, joissa todella mahtavat ruuat, ei mitään Ap:n tyylisiä nahistunutta tomaattia ja riisikakkua "vegaaniruokana", vaan herkullista syötävää kaikille, oli rosvopaistia riistasta, lohta, lihapullia, kikhernepullia, juureslaatikoita, yrttiperunoita, uunijuureksia, erilaisia salaatteja, leipiä, levitteitä ja paljon paljon muuta.

Jälkkäripöytä notkui herkuista ja illalla myöhään tarjottiin grillivartaita sekä lihalla että ilman ja uuniperunoita. Mutta pari olikin sekaaniasyöjiä, jotka järjestivät häät, koska halusivat viettää aikaa yhdessä läheistensä ja ystäviensä kanssa eikä vain järjestää juhlia itselleen ja kutsua toisia lahjan kera "ihastelemaan" "omannäköistä eli pihiä ruokatarjoilua" lahjojen kerjääminen mielessään.

Vierailija
6029/6229 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä ruoasta on tullut häitten kohokohta? Hääparin onnittelutkin jo taitaa jäädä varjoon. 

Omissa häissäni 70-luvulla oli vain voileipiä, kakku ja pulla sekä keksit kaffen kera ja moitteita ei kuulunut. 

Vierailija
6030/6229 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyvä ruoka kuuluu häihin. On kohteliasta tarjota vaihtoehtoja. Minulle tulee pelkästä kasvisruuasta huono olo. 

Vierailija
6031/6229 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin sun puolella! Ne huonot kommentit ovat melko varmasti sitä tämän ajan trendikästä Andrew Tate anti-woke ajatusmaailmarataa, jossa ei ole päätä eikä häntää. Ei arvosteta muiden erilaisia valintoja ja ne vain haukutaan sanalla "woke"! Ihan kuin ei olis oikeutta erilaisiin eettisiin valintoihin. Olivat kuitenkin teidän häät, muiden pitäiis kunnioittaa sitä TEIDÄN päivänä, joka on toteutettu TEILLE sopivien käytäntöjen mukaan.

Oon ite mus li mi ja jos meen naimisiin niin siel tulee oleen halal tarjoilut eikä alkoholia. Voi tulla siitä valitusta kans kenties, toivoisin tosin, että kutsumani ihmiset ovat sellaiset jotka ymmärtäisivät että häät näyttävät aina kaikessa juhlaparilta, ja niin sen kuuluu mennä.

Vierailija
6032/6229 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan tässä, että kaitpa nämä veganismia ja kasvisruokia kauhistelevat jättävät sitten myös kaikkialla

muualla kaikki kasvisruoat syömättä, kun ne kerran ovat heidän mielestään niin kammottavia ja syömäkelvottomia.

Kaikki missä on soijaa, sieniä tai mukalihaa, jää syömättä. Palkokasveja ei suoli oikein sulata, joten niitä ei pysty kovin monta syömään. Joten, pelkkää kasvisruokaa tulee syötyä harvoin. Lihatonta kyllä, esim juustomunakasta, siihen sopii kaveriksi paistettu parsakaali. Ei lihansyönti = kasvisinho

Vierailija
6033/6229 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs pahaa siinä on? Kyllä hyvää ruokaa voi tehdä ilman kermaa ja voitakin. Itse en luopuisi, vaikka muuten olen täysin kasvissyöjä.

Vierailija
6034/6229 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paskoja kavereita sinulla myös. Lisätään se tuohon ed. kommenttiini.

Vierailija
6035/6229 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan oli veemäistä olla vieraana, sillä morsianta taatusti kiukutti kun ei maistunut kahvi mantelijuomalla ja pelkät riisipiirakat tomaateilla. 

Vierailija
6036/6229 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän muillekin on aina tarjolla omia ruokia niin miksei sitten sekasyöjille? Aina meitä syrjitään.

Vierailija
6037/6229 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulevien yo-juhlien tarjoilut vegaanisia juhlittavan toiveesta, mutta on testannut reseptejä koko lukioajan :) itse rakastan lihaa ym, mutta tämä on nykyaikaa ja näin nyt tehdään :)

Vierailija
6038/6229 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämäkin pari ole eronnut tai kääntynyt vähintään pois veganismista tajuttuaan sen ankeuden.

Vierailija
6039/6229 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämäkin pari ole eronnut tai kääntynyt vähintään pois veganismista tajuttuaan sen ankeuden.

Liitto kesti tasan kaksi vuotta, jotka kuluivat taisteluun siitä kumman näköistä elämää eletään.

Vierailija
6040/6229 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein