Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häissämme tarjottiin vegaaniruokaa, saimme kuulla pahaa jälkeenpäin

Vierailija
08.06.2016 |

Vietimme häitä nyt edellisenä lauantaina. Sekä mies että minä olemme vegaaneja, jolloin tietenkin lihan tai eläinperäisten ruokien tarjoaminen ei tuntunut meille luontevalta. Ajattelimme että ihmiset ottaisivat asian positiivisena kokemuksena.
Jo suunnitteluvaiheessa isälleni asia tuntui olevan ylitsepääsemätön ongelma, asiasta tuli riitaa vielä häitä edeltävällä viikolla. Häpesi kuulema valintaamme.
Nyt jäljestä olemme kuulleet negatiivisia asioita myös ystäviemme suusta (tosin niin että selän takana oli puhuttu).
Kuulema missään häissä ei ole ollut niin huonoja tarjoiluja kuin meidän häissämme. Hääpäivä on edelleen meille kaunis ja ihana, inhottavaa vaan tuollainen häiden mustaaminen muiden taholta.
Onko oikeasti niin tärkeää tarjota lihaa tai kalaa häissä, onko oikeasti niin vastenmielistä kerran kokeilla kahviin mantelijuomaa?
Luulisi että aikuiset ihmiset osaisivat olla avoimin mielin ja ymmärtää että häät olivat meidän näköisemme.
Miten te olisitte kokeneet asian sekä meidän että vieraiden kannalta?

Kommentit (6229)

Vierailija
5981/6229 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häät on ollut ideologian pakkosyöttöä vieraille.

Ahaa! Siellä oli siis luentoja veganismista ja propagandaa lihansyöntiin vastaan? Vieraat sidottiin tuoleihin pakotettuna katsomaan tietoiskuja?

Vai oliko sittenkin siellä tarjolla kasvisruokaa, kota söivät ne jotka halusivat ja ne jotka eivät halunneet - eivät syöneet? Et taida ymmärtää, mitä pakkosyöttäminen (sic!) tarkoittaa.

Vierailija
5982/6229 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vispipuuro tehdään maitoon eikä se ole tällöin vegaaninen. Et pääse koskaan naimisiin, koska vegaanipojat heikkenee vuosi vuodelta jäädessään vaille elintärkeää lihaproteiiinia.

Ikinä en ole tehnyt vispipuuroa maitoon ja yleensä ohjeetkin on "keitä vettä ja marjoja"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5983/6229 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vispipuuro tehdään maitoon eikä se ole tällöin vegaaninen. Et pääse koskaan naimisiin, koska vegaanipojat heikkenee vuosi vuodelta jäädessään vaille elintärkeää lihaproteiiinia.

Vispipuuroa ei ikinä tehdä maitoon. Kuitenkin tuotakin väitettä on tässä peukuttanut kahdeksan tyyppiä. Aika huolestuttavaa, miten tietämättömiä ollaan suomalaisesta ruokakulttuurista.

Lihaproteiini ei oo elintärkeää, itsekin oon ollut jo 45 vuotta elossa ilman sitä. 

Vierailija
5984/6229 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs piditte ollenkaan teennäisiä häitä.

Vierailija
5985/6229 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmö.

Vierailija
5986/6229 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n "ruoka" häissään: Suklaakakkua, sieni-savutofupiirakkaa, riisipiirakoita hummuksen ja kirsikkatomaattien kera, keksejä, maissileipää ja hedelmiä ja marjoja.

Vieraiden allergioita (lääkärintodistukset allergioista oli vaadittu ja toimitettu) ei ollut otettu huomioon, kaukaa tulleet saivat tyytyä yhteen riisipiirakkaan, lapset järsivät maissileipää ja hedelminä oli kaupan alelaarista ostettuja kasvismyrkkyjä täynnä olevia omenoita. Tomaatitkin Espanjasta ja niitä oli yksi kirsikkatomaatti per vieras. Onko ihme, että palautetta tuli? Ruuan PUUTTEESTA.

Vierailija
5987/6229 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja soijaa syödessään altistuvat vuosikymmenet naishormonille.

Vierailija
5988/6229 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja soijaa syödessään altistuvat vuosikymmenet naishormonille.

Kovaa vauhtia miehet naisistuvat. Vegaanit vihaavat miehiä ja poikia pahoinpitelemällä heitä henkisesti.

Vierailija
5989/6229 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaakakkua, sieni-savutofupiirakkaa, riisipiirakoita hummuksen ja kirsikkatomaattien kera, keksejä, maissileipää ja hedelmiä ja marjoja

Ap

Aika suppea menu. Itse olen kaakaolle allerginen joten siinä meni suklaakakku. En tykkää sienistä. Riisipiirakat ok mutta minkä makuista hummusta? Eikö edes mitään vegaanista margariiniä ollut tarjolle? Tomaatit ok jos erillään. Keksejä juu. Maissileipä ja normihedelmöt ok. Allerginen monille trooppisille.

siis nämähän on olleet kahvihäät. Piirakat vähän kuivia ja hedelmät ja keksit ok. Itse kyllä manaisin ruuan puutetta jos on pitkät häät.

Vierailija
5990/6229 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa pitää sanoa, että vika oli suurella todennäköisyydellä ruoan puutteessa. Ja se kahvimaito olisi hieman pelastanut tilannetta, vaikka olisi muuten vegaanista ruokaa ja makeaa. Mantelijuoma ei sovi millään kahviin, sen sijaan kaurajuoma sopii ja on kaiken lisäksi kotimainen vaihtoehto. Sitä olisin laittanut vaihtoehdoksi lehmänmaidon lisäksi. AP:n menu sopii enemmän lyhyemmälle visiitille ja pienemmälle porukalle. Hääjuhliin taas kokoontuu sukulaisia, isovanhempia, sisaruksia ja kavereita eri ikäluokista ja taustoista.  Joukossa myös mahdollisesti erityisruokavaliota noudattavia, joten jotain sopivaa on keksittävä.  Salaattibuffet olisi ollut jo hyvä alku AP:n "häissä".

Vierailija
5991/6229 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka häät ovatkin hääparin juhlat, niin hyvien tapojen mukaisesti vieraat tulisi aina myös huomoida. On todella vaivautunut ja epäkutsuttu olo mennä vaikka kylään jos omia allergioita/vakaumuksia ei ole huomioitu mitenkään. Itse pyrin aina siihen että kaikki vieraat olisi mahdollisimman hyvin huomioiti, vegaaneille tarjoan aina vegaanisen vaihtoehdon joka ei ole mikään kaupan valmispulla/pakastepihvi vaan tarjottaviin on oikeasti panostettu. Kyllä huomioinnin pitäisi toimia toisinkin päin! Olisitte kutsuneet sitten häihinne pelkkiä vegaaneja. Jotenkin alkaa tuntua ettå Vegaani on synonyymi itsekeskeiselle huomionhakuiselle ihmiselle, tämå johtuu ihan siitå miten tuotte asiaanne esille ja miten vauhkoatte asiasta. Ei pidä unohtaa toisten ihmisten kunnioittamista eikä suvaitsevaisuutta edes hyvän asian puolesta.

Vierailija
5992/6229 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpön löpön. Olen vegaani jonka treeni kulkee hyvin ja rauta nousee salilla. Asun tiukkapilluisen balleriinan kanssa, ja naidaan koko ajan. Veganiuden parhaita juttuja onkin se, että kroppa, niin ylä- kuin alapää, toimii todella hyvin. Kannattaa katsoa dokumentti Game Changers; itse vaihdoin vegaaniksi sen jälkeen ja olen kyllä ollut todella tyytyväinen. Bonuksena vegaani saa syödä helvetisti hyvää ruokaa ilman että lihoaa.

Myös aika moni huippu-urheilija on vegaani (esim Carl Lewis, Williamsin siskot, Lewis Hamilton, Mike Tyson, Nate Diaz) ja kaikki todenneet että vegaanius auttaa kropan palautumisessa.

Tutkittu tosiasia on, että lihaa mussuttavat miehet ovat oikeasti vaarassa saada suolistosyövän. Yritä siinä sitten pärjätä kun suurin osa ohutsuolesta puuttuu, tai olet haudassa.

Jos nainen haluaa miehen joka jaksaa kyntää vielä eläkkeellä, niin kannattaa valita vegaani. Näin se vaan on. xD

Vierailija
5993/6229 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpön löpön. Olen vegaani jonka treeni kulkee hyvin ja rauta nousee salilla. Asun tiukkapilluisen balleriinan kanssa, ja naidaan koko ajan. Veganiuden parhaita juttuja onkin se, että kroppa, niin ylä- kuin alapää, toimii todella hyvin. Kannattaa katsoa dokumentti Game Changers; itse vaihdoin vegaaniksi sen jälkeen ja olen kyllä ollut todella tyytyväinen. Bonuksena vegaani saa syödä helvetisti hyvää ruokaa ilman että lihoaa.

Myös aika moni huippu-urheilija on vegaani (esim Carl Lewis, Williamsin siskot, Lewis Hamilton, Mike Tyson, Nate Diaz) ja kaikki todenneet että vegaanius auttaa kropan palautumisessa.

Tutkittu tosiasia on, että lihaa mussuttavat miehet ovat oikeasti vaarassa sa

Ei nyt hyvänen aika näiden vegaaneiden ylimielisten kommenttien kanssa. Läskit sekasyöjät, erityisesti miehet, ovat vaarassa saada sydänkohtauksen ja sekasyöjät syöttää lapsilleen vain nugetteja ja hampurilaisia.

Juuri tein Meksikon vuokaa broilerin fileesuikaleista, suippopaprikoista, tomaateista ja punasipulista, joka on kuorrutettu ranskankermalla ja juustoraasteella. Nautin itsetehdyn avokadolisukkeen sekä tuoreen korianterin ja salaatin kera. Tämäkö on sitä roskaruokaa? Miksi kaupat myy sitten kasvisnakeilla olevia hodareita ja muita eineksiä? Jos haluan pitää mättöpäivän, niin teen itse pizzaa, johon laitan fetaa ja tuoreita kasviksia. Fetalla tai mozzarellalla täytetyt kasvispizzat ovat suosikkejani. 

Jouluna maistuu sitten lohi, salaatit ja parit itse tehdyt laatikot. Pienen pakkauksen kinkkua ostin, koska en yksinelävänä kehtaa paistaa kokonaista enkä jaksaisi sitä kaikkea syödä. Jotain kasvisruokaa sitten teen joulun jälkeen, en ole vielä keksinyt mitä. Itselläni on aika paljonkin kasvisruokapäiviä, mahtuu joukkoon myös joitain ihan vegaanisiakin ruokia jos ovat osoittautuneet syötäväksi tai hyviksi. 

Vierailija
5994/6229 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vispipuuroa ei ikinä tehdä maitoon. Kuitenkin tuotakin väitettä on tässä peukuttanut kahdeksan tyyppiä. Aika huolestuttavaa, miten tietämättömiä ollaan suomalaisesta ruokakulttuurista.

Lihaproteiini ei oo elintärkeää, itsekin oon ollut jo 45 vuotta elossa ilman sitä. 

Onpa ennätys! Oikein 45 vuotta ilman lihaa. Eikä 70- ja 80-luvulla tarjonta ollut niin suurta. Lisäravinteillako olet pärjännyt lihatta?

Vierailija
5995/6229 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli varmasti aikamoiset pierujuhlat

Vierailija
5996/6229 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa ennätys! Oikein 45 vuotta ilman lihaa. Eikä 70- ja 80-luvulla tarjonta ollut niin suurta. Lisäravinteillako olet pärjännyt lihatta?

Jep, toisinsanoen koko ikäni. Eli ei kovin elintärkeältä vaikuta tuo lihaproteiini, muuten en varmaan ois koko elämääni pystynyt ilman sitä elämään. 

En oo mitään lisäravinteita käyttänyt, muuta kuin d-vitamiinia yritän talvella muistaa ottaa. Ihan vaan kasviksia, viljoja, palkokasveja ja siemeniä, lapsuudessa ja nykyään myös kananmunia ja maitotuotteita.

Vierailija
5997/6229 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllähän vegeruoka pierettää, että saa kuulla pahaa syömisen jälkeen omastakin persvärkistä.

Mä söin tänään perunoita, punajuuripihvejä ja salaattia. Ei mua vaan pierettänyt yhtään. 

Punajuuripihvit voisi hyvin maistuakin perunoiden ja salaatin kanssa. Pavut taas pierettävät.

Vierailija
5998/6229 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset eivät pidä aatteellisesta propagandasta ja tuputtamisesta, aika yllättävää.

Tämä vahvasti. Kasvissyöjät eivät juuri koskaan tyydy huolehtimaan vain omasta ruokalautasestaan, vaan lähes aina pyrkivät vegetariaatin diktatuuriin. On turha ihmetellä jälkikäteen muiden reaktiota.

Vierailija
5999/6229 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajelisin tollaisiin häihin vähän kauempaa niin haluaisin tietää etukäteen ettei ruokaa ole, jolloin söisin vaikka McDonaldsilla matkan varrella. Ei paljon huvita pitää hauskaa kun vatsa kurnii.

Vierailija
6000/6229 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vain jättänyt nämä vegehäät väliin. Tämä pari on varmasti jo eronnut, koska tuollainen kerää huonoa karmaa, kun häävieraista ei välitetä. Edellinen huono hääjuhla vei siihen, että liitto kesti alle puoli vuotta.