Nordean osakkeet!
Paljon noista kannattaa laittaa rajahinnaksi. Yritin ostaa tänään mutta toimeksianto raukesi. Kukaan ei siis myynyt markkinahintaan. 100 osaketta olisin ostanut. Toinen olisi toi Mandatum mitä voisin ostaa.
Kommentit (22)
Nyrkkisääntönä on, että katsot millä on viimeksi myyty ja asetat sen rajahinnaksi toimeksiantoon. Voi se kauppa syntyä halvemmallakin, jos kurssi on laskeva ja joku laittaa myyntiin pienemmällä pyyntihinnalla. Eli rajahinta ei tarkoita, että sinun pitäisi välttämättä siitä niin paljon maksaa, jos halvemmallakin on saatavilla. Jos taas kurssi olisi nouseva ja haluaisit kuitenkin ehdottomasti ostaa, niin viimeinen toteutunut hinta ei välttämättä riitä, joten laita rajahinta hiukan yli sen, millä on viimeksi myyty.
Mitähän mahdat tarkoittaa tuolla ettei kukaan myy markkinahintaan? Markkinahinta on se, millä syntyy kaupat.
Hassua, minäkin yritin ostaa, mutta se ei yllättäen romahtanutkaan enää sen jälkeen.
Mä ostin perjantaina 1200 kappaletta. 10,60 sain hinnaksi. Voi olla, että net tosta vielä rommaa, mutta nousuakin saatetaan saada, heti kun tulee yksikin kunnon hyvä uutinen. Plus jos ei tule pankkikriisiä, Nordea on kunnon osingonmaksaja kyllä.
Miten joku ei osaa asettaa sopivaa rajahintaa?
Heti avauksen jälkeen kävi 9,65. Siitä se sitten lähti nousuun. Sain alle kympillä kotiutettua. Rajahintaahan voi muuttaa milloin huvittaa, jos ei mee toimeksianto läpi.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin perjantaina 1200 kappaletta. 10,60 sain hinnaksi. Voi olla, että net tosta vielä rommaa, mutta nousuakin saatetaan saada, heti kun tulee yksikin kunnon hyvä uutinen. Plus jos ei tule pankkikriisiä, Nordea on kunnon osingonmaksaja kyllä.
Miten joku ei osaa asettaa sopivaa rajahintaa?
Aion lahjoittaa lapsille tuosta 100 + 100 jahka kerkeän. Sellaisen oudon havainnon tein, että omille lapsilleen ei ilmeisesti pysty OSTAMAAN osakkeita?! En ainakaan saanut OP:llä mitenkään toimimaan sellaista temppua, että olisin lasten AO-tilille omalta tililtäni ostanut. Jo on taas outoa.
Vierailija kirjoitti:
Heti avauksen jälkeen kävi 9,65. Siitä se sitten lähti nousuun. Sain alle kympillä kotiutettua. Rajahintaahan voi muuttaa milloin huvittaa, jos ei mee toimeksianto läpi.
Möit?
Saksalaisesta Reinhmetallista ois saanu kunnon kaupat. Rommautti 27% miinukselle. Oli monelle kunnon tilipäivä. Tätä kai trumppikin halusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Möit?
Eiku tankkasin lisää. "Ilmaista" rahaa oli jaossa.
En ymmärrä mitään mutta jatkakaa rauhassa keskustelua. En viitsi nyt edes perehtyä kun ei ole rahaa, ottaisi ehkä pattiin vain. Lueskelen tätä kaikkea sivulta seuraten.
tänään oli
Osto 10,230
Myynti 10,240
Ylin 10,640
Alin 9,656
jos noissa rajoissa olet tehnyt ostotoimeksiannon, niin olisi ehkä mennyt varsinkin kun vaihto oli
23346126 kpl
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Möit?
eli sati aille kympillä ostettua, ei kotiutettua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Möit?
EIhän nuo mitenkään erityisen halpoja ole. Katsoin juuri, että olen ostanut Nordeaa mm. koronakeväänä 2020 hintaan 4,65 ja tankannut lisää silloin heinäkuussa hintaan 6,50. Kymppi ei ole minusta siis Nordean osakkeesta mitenkään erityishalpa hinta, olen siis kuitenkin ostellut välillä kympin tuntumaankin, koska onhan se toki hyvä osake ja vakaa osingonmaksaja. Nyt viime perjantaina kuitenkin valintani osui Mandatumiin. Katsotaan mitä viikko tuo tulessaan.
Kiitos neuvoista. Ostan siis ekaa kertaa ja kaikki uutta. On ollut varsinainen selvittely että pääsin edes tähän asti ja kukaan ei ole ollut neuvomassa. Tiedän kyllä mitä haluan ostaa. Tuskin teille kaikille ollut se aloitus niin vaan helppoa.
Hyvä neuvoja sain teiltä. Kiitos siitä.
Vierailija kirjoitti:
EIhän nuo mitenkään erityisen halpoja ole. Katsoin juuri, että olen ostanut Nordeaa mm. koronakeväänä 2020 hintaan 4,65 ja tankannut lisää silloin heinäkuussa hintaan 6,50. Kymppi ei ole minusta siis Nordean osakkeesta mitenkään erityishalpa hinta, olen siis kuitenkin ostellut välillä kympin tuntumaankin, koska onhan se toki hyvä osake ja vakaa osingonmaksaja. Nyt viime perjantaina kuitenkin valintani osui Mandatumiin. Katsotaan mitä viikko tuo tulessaan.
No ei noi kaksi niin vaan irtoa kun maksaa hyvää osinkoa.
Ap
Yritän siis huomenna uudestaan. Säästöt vapautuu kahden viikon päästä ja niistä korko 3.3 mutta sitten laskee roimasti niin siirryn osakkeisiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
"Heti avauksen jälkeen kävi 9,65. Siitä se sitten lähti nousuun. Sain alle kympillä kotiutettua. Rajahintaahan voi muuttaa milloin huvittaa, jos ei mee toimeksianto läpi."
Miten tästä kokemattomalle lukijalle voisi syntyä vaikutelma, että tällä palstalla keskustelevat keskenään ainoastaan pörssimeklarit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei noi kaksi niin vaan irtoa kun maksaa hyvää osinkoa.
Ap
Voi olla että olet tehnyt jotain väärin, jos et saa ostetuksi. Minulla ei ainakaan ole koskaan ollut ongelmia ostaa noista kumpaakaan. Laitoin nyt perjantai-iltapäivänä ostotoimeksiannon Nordean verkkopankissa, että Mandatumia 1000 kpl, ja rajahinnaksi sen millä sitä oli viimeksi myyty, eli 5,346. Kauppapaikka oli siinä vaiheessa jo kiinni. Tänään katsoin, että kaupat oli toteutuneet hintaan 5,14. Olen ihan tyytyväinen. Mistä sinä siis yrität ostaa ja millä perusteella asetat rajahinnan? Ehkä sinun kannattaa olla yhteydessä oman pankin rahoitusneuvojaan tai varainhoitajaan?
Tosissaanko kyselet av-mammoilta tällaista?