Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häissämme tarjottiin vegaaniruokaa, saimme kuulla pahaa jälkeenpäin

Vierailija
08.06.2016 |

Vietimme häitä nyt edellisenä lauantaina. Sekä mies että minä olemme vegaaneja, jolloin tietenkin lihan tai eläinperäisten ruokien tarjoaminen ei tuntunut meille luontevalta. Ajattelimme että ihmiset ottaisivat asian positiivisena kokemuksena.
Jo suunnitteluvaiheessa isälleni asia tuntui olevan ylitsepääsemätön ongelma, asiasta tuli riitaa vielä häitä edeltävällä viikolla. Häpesi kuulema valintaamme.
Nyt jäljestä olemme kuulleet negatiivisia asioita myös ystäviemme suusta (tosin niin että selän takana oli puhuttu).
Kuulema missään häissä ei ole ollut niin huonoja tarjoiluja kuin meidän häissämme. Hääpäivä on edelleen meille kaunis ja ihana, inhottavaa vaan tuollainen häiden mustaaminen muiden taholta.
Onko oikeasti niin tärkeää tarjota lihaa tai kalaa häissä, onko oikeasti niin vastenmielistä kerran kokeilla kahviin mantelijuomaa?
Luulisi että aikuiset ihmiset osaisivat olla avoimin mielin ja ymmärtää että häät olivat meidän näköisemme.
Miten te olisitte kokeneet asian sekä meidän että vieraiden kannalta?

Kommentit (6229)

Vierailija
2261/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halley10 kirjoitti:

Voi miten hyvältä maistuu kunnon liha. Aitoja ja hyviä makuja. Siihen kylkeen kasviksia lisukkeena. Ihanat maitotuotteet, kalat, kananmunat. Ei tule puutetta mistään. Ennen osattiin juhlavieraita arvostaa

Miten herkullista lämminsavulohta, rasvaista, juuri savustettua ja maukasta. Kyytipoikana perunoita, porkkanoita, ruusukaalia ja salaattia. Saaristolaislimppua ja päällä paksu sipaisu voita. Sitten kahvit ja sisältä kosteaa, aitoon suklaaseen leivottua mutakakkua paksun kermavaahdon kera. Juhlaherkkuja.

Ja joku houkuttelee vegaaniksi tekolihalla... että se on portti vegaaniuteen... siis, onko tällaisen mahdolliseksi kuvitteleva ihminen ikinä syönytkään hyvää ruokaa? Kasviksia tulee syötyä valtavat määrät ilman vegaaniksi kääntymistäkin (ehkä jopa enemmän) ja olemista jatkuvassa nälässä ja ravintoaineiden puutteessa ja taistelemassa lihanhimoa vastaan. Kun se kielletty muuttuu himoittavaksi. Kun kaikki ruoka on sallittua, on helpompi pitää huolta itsestä ja perheestä  ja suunnitella pääosin terveellisistä vaihtoehdoista koostuva arki ja kruunata juhlat herkuilla. Nämä kaikki herkut ja vapaus olla sellainen kuin on ja ilo antaa muidenkin tehdä omat valintansa. Mitäpä muuta sitä elämäänsä toivoisi. Ystäviä unohtamatta :)

Vierailija
2262/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen vegaaniruoka on oikeesti hyvää. Munkin kaltainen mukavuudenhaluinen laiskamato onsiirtynyt vegaanituotteisiin, kun niin helposti saatavilla ja ihan yhtä hyvää kuin mikä tahansa muukin. Joka väittää muuta, ei ole viimevuodina kyllä kokeillut. Huimaa kehitystä tapahtunut oikeesti.

Mikä siinä eläinten syömisessä on niin tärkeetä? Miten te vegaanien vihaajat oikein niinku perustelette vegaaniasioista suuttumisen?

Ai näinkö: " Minulle on tärkeää syödä eläimen ruumiista leikattuja palasia ja juoda eläimen poikasen maitoa. Vastustan sellaista, että joku pyrkii siihen, ettei eläimet kärsisi. Vaadin, että kun mulla on nälkä, niin eläin tapetaan."

Sori mut tossa on teidän arvot, tiedostitte sitä tai ei. Joka sana on totta. Miten on niin tärkeää saada aiheuttaa kipua ja kuolema jollekin olennolle, joka ei oletehnyt sulle mitään pahaa? Tähän ois kiinnostava saada vastaus.

Ap:lle, hyvä kun näytitte tietä. Surullista, mitä jouduitte kokemaan. Muttanäytitte tietä. Joku heräsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2263/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vanhakyynikko kirjoitti:

Mun tekee mieli välillä vaikka nakkikeittoa tai hodareita - ja nykyään sen saa tyydettyä ilman, että syö kuolleista tapetuista eläimistä tehtyjä nakkeja.

Totta kai valitsen mielummin vegenakin, kun sian rasvasta ja ruumiista sun muusta tehdyn nakin.

Oletko koskaan kuullut kana-, kala-, riista-, lammas- tai nautanakeista?

Vai onko tuo sian rasva-ruumis-sun muut sinulle jokin fetissi, parafilia tai peräti koprofilia?

Perseenreiäthän siellä nakissa on, oli kyseessä lammas tai kala. Onko sulla joku fetissi persereikiin.

Googleta ihmeessä, mitä nuo sun luettelemat sanat tarkoittaa.

Käytän sanoja, joiden merkityksen tiedän.

Nakeissa en ole havainnut minkäänlaisia reikiä.

Muuten, miten reikiä käytettäisiin jonkin täytteenä?

Näin meidän kesken: Mahdollinen fetissini persereikiin  (sinun arvelusi ja ilmaisusi) syntyi silloin kun olin pitkän urani jossain vaiheessa keinuhevostehtaalla asentamassa heppojen persereikiä.

Mukavaa puuhaa.

Vierailija
2264/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette törkeä, itsekäs vegaaninatsi pariskunta, toivottavasti joku normisyöjä pyytää teidät juhliinsa ja tarjoilee vain liharuokia, siinähän vikisette koska itse toimitte samalla tavalla.

Vierailija
2265/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vegaani syö mitään tekolihaa, älykääpiöt. Mä en edes muista lihaa. En kaipaa. Esim pihvejä, vartaita jne saatavissa yhtähyvinä tai parempina kuin liha, mutta ällöttävä tirisevä veri yms ruumiin nesteet puuttuu.

Kasvimaito ja vegaaniruoat myös säilyy paremmin. Jääkaapissa siis. Kai nyt, kun kyseessä ei ole (OIKEASTI) ruumiin palat tai ruumiin eritteet. Ruumis mätänee suht nopsaan, niin luonto toimii. Liha ja lehmänmaito nyt vain oikeesti on RUUMISTA ja RUUMIIN ERITETTÄ. Näin nyt vain on. Ei tee mieli.

Suosittelen maistamaan soijamaitoa, hernepohjaisia pihvejä (esim Hälsans Kök tai Poutun Muu-satja). Parempia kuin liha. Vannoutuneet lihansyöjävanhempani esim on tätä mieltä. Ylittivät vanhukset omat ennakkoluulonsa, hyväntahtoisia kun ovat.

Vierailija
2266/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin tehty vegaaniruoka on todella hyvää. Kokeilkaa vegaaniravintoloita Helsingissä. Ap:n menuun olisi kannattanut lisätä jokin ruokaisasaatti ja pari erilaista piirakkaa.

Hyvin tehty kasvis-/vegaaniruoka on hyvää, kuten myös hyvin tehty liharuoka. Se vaan, että noin 99 kertaa sadasta, se "herkulliseksi mainostettu, itsetehty kasvisruoka" on jotain aivan jäätävää skeidaa.

Suomalaiset eivät ole edes perinteisissä sekaruoissa kovinkaan kummoisia kokkeja, mutta kun yhdistetään surkea kokki ja puolituntemattomat ainekset ja mausteet, niin tack och adjö vaan.

Vierailija
2267/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette törkeä, itsekäs vegaaninatsi pariskunta, toivottavasti joku normisyöjä pyytää teidät juhliinsa ja tarjoilee vain liharuokia, siinähän vikisette koska itse toimitte samalla tavalla.

Kerrotko vielä, miten toisten olentojen tappamiseen perustuva kokkaus on verrattavissa paljon terveellisempään ja toisten hengen pelastamiseen ja eläinkidutuksen vähentämiseen tähtäävään kokkaukseen?

Oliko vaikea lukea noin pitkä lause? Olet paitsi ilkeä ja julma ihminen, niin pohjattoman tyhmä ja sielultasi ruma, vähäarvoinen otus.

Vierailija
2268/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankeinta on se, että vaikka on sata kertaa selittänyt vegaanikaverilleen olevansa keliaakikko, eikä se enää tarjoa esim. leipää, niin yritti kuitenkin myöhemmin syöttää minulle seitania.

Ja seitanhan on käytännössä puhdasta gluteenia.

Onneksi tiedustelin ennen maistamista, mitä annoksessa oli.

Vegaanit ei taida itsekään aina tietää, mitä suuhunsa laittavat.

Vierailija
2269/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silavaa. Voi ne tehdä ilman silavaakin jos tykkää kuivista, ei niin mehevistä makkaroista.[/quote]

Se on rasvainen osa siasta. Makkarassani on myös sikaa! Ja sen on hyvää! Makkarat tehtyäni naapurit hinkuvat meille pitoihin. Niin hyvää se on. Makkaroitten kanssa syödään perunaa, porkkanaa, sipulia ja vaikka mitä. Ruoka on minulle iloinen asia :) [/quote]

Oliiviöljyssä raakapaistettuja oikeanlaatuisesta perunoista (kiinteä) perunasuikaleita ja haudutettuja sipulisiivuja, sopiva yrttimauste ja tilkka kunnon kermaa. Nam!

Vierailija
2270/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"joku heräisi" Tämä on just tämä kun vegaanius on kuin joku lahko ja häätkin pitää olla kuin herättäjäjuhlat. Aika ilotonta porukkaa.

Vierailija
2271/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vegaani syö mitään tekolihaa, älykääpiöt. Mä en edes muista lihaa. En kaipaa. Esim pihvejä, vartaita jne saatavissa yhtähyvinä tai parempina kuin liha, mutta ällöttävä tirisevä veri yms ruumiin nesteet puuttuu.

Kasvimaito ja vegaaniruoat myös säilyy paremmin. Jääkaapissa siis. Kai nyt, kun kyseessä ei ole (OIKEASTI) ruumiin palat tai ruumiin eritteet. Ruumis mätänee suht nopsaan, niin luonto toimii. Liha ja lehmänmaito nyt vain oikeesti on RUUMISTA ja RUUMIIN ERITETTÄ. Näin nyt vain on. Ei tee mieli.

Suosittelen maistamaan soijamaitoa, hernepohjaisia pihvejä (esim Hälsans Kök tai Poutun Muu-satja). Parempia kuin liha. Vannoutuneet lihansyöjävanhempani esim on tätä mieltä. Ylittivät vanhukset omat ennakkoluulonsa, hyväntahtoisia kun ovat.

Ei pannulla tirise veri vaan lihasneste.

Veri vuodatetaan ja otetaan talteen teurastetusta eläimestä.

Kovin ovat verenhimoisia nämä vegaanit.

Valheellista mielikuvamarkkinointia, joka jostain syystä jatkuu aina vaan.

Tai tiedän kyllä syyn.

Vierailija
2272/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon vegaanit menee sokeria? Yhden kuulin sanovan että on nälkä kokoajan ja siksi pitää syödä herkkuja. Eläinrasva ja eläinproteiini on ihmisille se mikä imeytyy parhaiten. Yhdet häät nyt ei sitä heilauta, mutta kyllä ne vaikutukset alkaa näkymään ja tuntumaan jossain vaiheessa. Onko joku katsonut sitä ohjelmaa kun hoidettiin hiusongelmia? Siis hiukset lähti. Lääkäri sanoi monelle että syö eläinproteiinia. Nythän tämä porukka on valitettavasti niin "aivopesty".

Vierailija
2273/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen vegaaniruoka on oikeesti hyvää. Munkin kaltainen mukavuudenhaluinen laiskamato onsiirtynyt vegaanituotteisiin, kun niin helposti saatavilla ja ihan yhtä hyvää kuin mikä tahansa muukin. Joka väittää muuta, ei ole viimevuodina kyllä kokeillut. Huimaa kehitystä tapahtunut oikeesti.

Mikä siinä eläinten syömisessä on niin tärkeetä? Miten te vegaanien vihaajat oikein niinku perustelette vegaaniasioista suuttumisen?

Ai näinkö: " Minulle on tärkeää syödä eläimen ruumiista leikattuja palasia ja juoda eläimen poikasen maitoa. Vastustan sellaista, että joku pyrkii siihen, ettei eläimet kärsisi. Vaadin, että kun mulla on nälkä, niin eläin tapetaan."

Sori mut tossa on teidän arvot, tiedostitte sitä tai ei. Joka sana on totta. Miten on niin tärkeää saada aiheuttaa kipua ja kuolema jollekin olennolle, joka ei oletehnyt sulle mitään pahaa? Tähän ois kiinnostava saada vastaus.

Ap:lle, hyvä kun näytitte tietä. Surullista, mitä jouduitte kokemaan. Muttanäytitte tietä. Joku heräsi.

En ole vegaanien vihaaja, mutta vastaan kuitenkin. Wikipedian mukaan lihansyönti on saalistuksen muoto. Siinä eläin syö toisen eläimen lihaa. Jotkin kasvit, kuten kihokit ja yökönlehdet, harrastavat myös lihansyöntiä. Lihansyöjät ovat kuitenkin pääasiassa kuluttajia. Lihansyöntiä harrastavat eliöt ovat lihansyöjiä.

Itse metsästän omat lihani ja kalastan kalani. Poimin toki myös marjat metsästä sekä kerään sienet.  Tavoitteeni on olla aiheuttamatta kenellekään kipua vaan suorittaa kaato täysin kivuttomasti ja nopeasti. Vastustan kärsimyksen tuottamista villeille elämille, tuotantoeläimille sekä lemmikkieläimille.

Suhtaudun avoimesti toisten ihmisten valintoihin, ne ovat heidän valintojaan ja minun valintani ovat omiani. Mielestäni on vallan mainiota, että maailmassa elää erilaisia ihmisiä erilaisine valintoineen. Esimerkiksi, kuten mainitsit, toiset ovat vegaaneja ja toiset syövät lihaa.

En pitänyt lapsena erityisemmin lihasta ja opin syömään sitä kunnolla vasta aikuisena. Syön edelleen lihaa vähän, pääasiassa syön kasviksia. Kuitenkin metsästän ja kalastan ja pidän hyvän lihan ja kalan mausta höystettynä juureksilla, kasviksilla ja yrteillä. Pidän siitä, että saan olla mukana ruuan hankkimisesta sen valmistamiseen asti. 

Pidän siitä, että voin tarjota perheelleni täysipainoista, ravitsevaa ja terveellistä ruokaa  ja opettaa lapsilleni, että oman ruuan hankkimisen eteen tulee nähdä vaivaa ja että jokainen suupala, jonka syömme ansaitsee kiitoksen ravitsemisestamme.

Vierailija
2274/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeat kirjoitti:

"joku heräisi" Tämä on just tämä kun vegaanius on kuin joku lahko ja häätkin pitää olla kuin herättäjäjuhlat. Aika ilotonta porukkaa.[/quote

Oot lapsellinen ja ihan väärässä.

Ihan yleinen sanonta suomen kielessä, ettäjoku herää ymmärtämään jotakin.

Siihen kohtaan tartuit ilkeillen, kun etviitsi vastata itse asiassa siihen pirun hyvin muotoiltuun pointtiin, että miksi vegaanien kiusaajille tosiaan ON niin tärkeetä, että eläimet varmasti kärsii. Miten joko voi provosoitua sellaisesta, että toinen yrittää estää eläinten kärsimyksen? Miten siitä voikin suuttua koko junttien syvät rivit?

Mun teoria tolle vihalle on, että tulee niin tyhmä olo, kun tajuaa, että toinen pyrkii hyvää ja itse toteuttaa pahaa, vaikkei toki alunperin ole niin tarkoittanut. Väitän, et jokainen normaali ihminen on joskus hetken kärsinyt nähdessään, jos eläintä lyödään tai se tapetaan. Moni meistä on vaan tukahduttanut sen surun ja vegaani tuo pintaan tän, koska vegaani tekee asialle jotain siinä missä itse on alistunut siihen, että se eläin kärsii javähintäön lapsena kärsi tästä faktasta itse.

Nimittäin hyvinharva ihminen vihaa eläimiäeikä ole koskaan kiintynyt yhteenkään eläimeen. On tietysti tunnevammaisia mielisairaita, jotka nauttii eläimen kärsimisedtä, muttakyllä se porukka on vähemmistöä. Perus lihansyöjä on vain itsekäs ja vähän sivistymätön. Silloin kprkeammalla moraalilla varistettu ihminen koetaan uhkana.

Maailma onneks muuttuu.

Vierailija
2275/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vegaanien vihaaja, mutta vastaan kuitenkin. Wikipedian mukaan lihansyönti on saalistuksen muoto. Siinä eläin syö toisen eläimen lihaa. Jotkin kasvit, kuten kihokit ja yökönlehdet, harrastavat myös lihansyöntiä. Lihansyöjät ovat kuitenkin pääasiassa kuluttajia. Lihansyöntiä harrastavat eliöt ovat lihansyöjiä.

Itse metsästän omat lihani ja kalastan kalani. Poimin toki myös marjat metsästä sekä kerään sienet.  Tavoitteeni on olla aiheuttamatta kenellekään kipua vaan suorittaa kaato täysin kivuttomasti ja nopeasti. Vastustan kärsimyksen tuottamista villeille elämille, tuotantoeläimille sekä lemmikkieläimille.

Suhtaudun avoimesti toisten ihmisten valintoihin, ne ovat heidän valintojaan ja minun valintani ovat omiani. Mielestäni on vallan mainiota, että maailmassa elää erilaisia ihmisiä erilaisine valintoineen. Esimerkiksi, kuten mainitsit, toiset ovat vegaaneja ja toiset syövät lihaa.

En pitänyt lapsena erityisemmin lihasta ja opin syömään sitä kunnolla vasta aikuisena. Syön edelleen lihaa vähän, pääasiassa syön kasviksia. Kuitenkin metsästän ja kalastan ja pidän hyvän lihan ja kalan mausta höystettynä juureksilla, kasviksilla ja yrteillä. Pidän siitä, että saan olla mukana ruuan hankkimisesta sen valmistamiseen asti. 

Pidän siitä, että voin tarjota perheelleni täysipainoista, ravitsevaa ja terveellistä ruokaa  ja opettaa lapsilleni, että oman ruuan hankkimisen eteen tulee nähdä vaivaa ja että jokainen suupala, jonka syömme ansaitsee kiitoksen ravitsemisestamme.

Kiitos hyvästä vastauksesta. Mutta et olekaan vegaanien vihaaja, selvästikään. Sinullaon selkärankaa.

Suurin osa syötävästä lihasta ei kuitenkaan ole kohdannut noin ylevää loppua.

Vierailija
2276/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ihan tavallinen ihminen on, sekasyöjä. Tämäkin on teidän vainoharhaisuuttanne. Kannattaa ottaa sitä B- vitamiinia, rauhoittaa hermoja.

Vierailija
2277/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä typerät sukulaiset. Meillä oli häissä alkupalana tuoreherneistä tehty sosekeitto, pääruokana mm. grillattua artisokkaa, karamellisoituja juureksia, riisiä ja härkäpavuista tehtyä tikka masalaa. Herkkävatsaisille oli vaihtoehtona nyhtökaura-perunanpaistos. Salaattia oli tarjolla myös. Jälkkärinä oli mansikkasorbet, lakritsavaahto ja jotain lakuvaahtokarkin tyyppisiä koristeena.

2278/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vegaani, mutta syön kasvispainotteisesti. (Kala, maitotuotteet ja kananmuna menee.) Vegaaniruoka voi olla todella hyvää, mutta joo kyllä se voi olla myös mautonta. Ihan niinkuin muukin ruoka. Mun mielestä ei edes tarvis tehdä mitään numeroa siitä että ruoka on vegaanista, kaikissa ruoissa sitä hädin tuskin huomaa, ellei asiasta mainita erikseen. Olisin ollut todennäköisesti tyytyväinen vegaaniseen tarjoiluun.

Ja musta on huono vertaus että entäs jos vegaanina menis häihin jossa olis vain liharuokatarjoilu. Siis en tiiä ketään sekasyöjää / lihansyöjää, joka söisi pelkkää lihaa (tai pelkkiä liha-, muna- ja maitotuotteita) eikä yhtään kasviksia. :D Eli : Sekasyöjä syö "kaikkea" (toki jokaisella hlökohtaiset mieltymykset plööplöö) jolloin kasvisruoka (vegaaninen) sopii. Vegaani syö vain kasviperäisiä = liharuoat ei sovi.

Pölkkypäitä sellaiset, jotka haukkuvat tarjoilun takia. Ei oo pakko kaikesta tykätä, mut typerä moittia, ja vaikee kuvitella, ettei valikoimasta olis löytynyt kaikille jotain mikä maistuis?? Ja seki on ok jos menee grillin kautta kotiin, ei siinä mitään, pöljää vaan haukkua tarjoilua.

Vierailija
2279/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista kirjoitti:

Paljon vegaanit menee sokeria? Yhden kuulin sanovan että on nälkä kokoajan ja siksi pitää syödä herkkuja. Eläinrasva ja eläinproteiini on ihmisille se mikä imeytyy parhaiten. Yhdet häät nyt ei sitä heilauta, mutta kyllä ne vaikutukset alkaa näkymään ja tuntumaan jossain vaiheessa. Onko joku katsonut sitä ohjelmaa kun hoidettiin hiusongelmia? Siis hiukset lähti. Lääkäri sanoi monelle että syö eläinproteiinia. Nythän tämä porukka on valitettavasti niin "aivopesty".

Myösvegaaneissa on epöterveellisesti syöviä, kts esim "sipsikaljavegaanit". Jasanomayta pn selvää, että lihansyöjissä on myös paljon epäterveellisen mässyn ystäviä.

Itselläni on paksut, pitkät hiukset, jotka kiiltävöt ja lainehtivat kauniisti. Mässytystä en harrasta, juhlissa taitoisinaanleffassa maistuukyllä kskut, karkit siinä missä muillekin.

Voin erittäin hyvin, sama pätee perheeseeni, 10 v suurin piirtein takana vegaaniruokavaliota. Emme ter asiasta ongelmaa emnekä vaadi missään mitään, hyvin voin syödä mitä vsin edim vanhemman polven luona kylässä.

Olo on kevyempi kun ei ole lihaa sulamassa omassa elimistössä. Oikeesti. Lapsia ei ole pakotettu ja pieninä söivät lehmänmaitotuotteita D-vitamiininimeytymisen varmistamiseksi, myös lihaa ovat syöneet.

Mulle on tärkeetä se ilmastojuttu ja ravinnon sulamisen helppous sekä eläinten hyvinvointi. Musta on outoa, jos joku ei niinku YHTÄÄN muka ymmärtä näitä arvoja.

Vierailija
2280/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhakyynikko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pannulla tirise veri vaan lihasneste.

Veri vuodatetaan ja otetaan talteen teurastetusta eläimestä.

Kovin ovat verenhimoisia nämä vegaanit.

Valheellista mielikuvamarkkinointia, joka jostain syystä jatkuu aina vaan.

Tai tiedän kyllä syyn.

Niin no siinähän luki että veri ja muut ruumiin nesteet. Viisastelut siis asiasta, joka oli jo mainittu..,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän