Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häissämme tarjottiin vegaaniruokaa, saimme kuulla pahaa jälkeenpäin

Vierailija
08.06.2016 |

Vietimme häitä nyt edellisenä lauantaina. Sekä mies että minä olemme vegaaneja, jolloin tietenkin lihan tai eläinperäisten ruokien tarjoaminen ei tuntunut meille luontevalta. Ajattelimme että ihmiset ottaisivat asian positiivisena kokemuksena.
Jo suunnitteluvaiheessa isälleni asia tuntui olevan ylitsepääsemätön ongelma, asiasta tuli riitaa vielä häitä edeltävällä viikolla. Häpesi kuulema valintaamme.
Nyt jäljestä olemme kuulleet negatiivisia asioita myös ystäviemme suusta (tosin niin että selän takana oli puhuttu).
Kuulema missään häissä ei ole ollut niin huonoja tarjoiluja kuin meidän häissämme. Hääpäivä on edelleen meille kaunis ja ihana, inhottavaa vaan tuollainen häiden mustaaminen muiden taholta.
Onko oikeasti niin tärkeää tarjota lihaa tai kalaa häissä, onko oikeasti niin vastenmielistä kerran kokeilla kahviin mantelijuomaa?
Luulisi että aikuiset ihmiset osaisivat olla avoimin mielin ja ymmärtää että häät olivat meidän näköisemme.
Miten te olisitte kokeneet asian sekä meidän että vieraiden kannalta?

Kommentit (6229)

Vierailija
2301/6229 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän isääsi paremmin kun hyvin. Juhlissa kestitään vieraita ja näin ollen olisi ollut fiksua tiedustella tulijoiden mieltymyksistä. Vegeä olisin sijoittanut muiden tarjoiluiden oheen.

Vierailija
2302/6229 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihaa syövä mies, mutta minusta olisi ilahduttavaa jos olisin vieraana häissä, jossa pääsisin syömään ruokia, joita en välttämättä olisi koskaan aikaisemmin syönyt.

Sehän olisi mainio tapa aloittaa keskustelu samassa pöydässä istuvien, itselleni vieraiden ihmisten kanssa, puhua ruoasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2303/6229 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ihmetytä että on tullut negatiivista palautetta 🤣 se että te olette vegenistejä ei trkoita sitä että valitsette kaikkien puolesta pupujen ruuan.

Vierailija
2304/6229 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään vegaaniruoan tarjoaminen häissä on yhtä itsekästä ja ajattelematonta vieraita kohtaan, kuin alkoholittomat häät perusteella "emme itse käytä alkoholia". Minä itse en tupakoi, mutta ei tulis mieleenkään sanoa juhlissani vieraille, että nää on muuten sitten savuttomat juhlat ettäs tiiätte.

Vierailija
2305/6229 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmo1123 kirjoitti:

No eipä ihmetytä että on tullut negatiivista palautetta 🤣 se että te olette vegenistejä ei trkoita sitä että valitsette kaikkien puolesta pupujen ruuan.

No tarkoittaa se ainakin itse järjestämissä juhlissa :) 

Vierailija
2306/6229 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemmo1123 kirjoitti:

No tarkoittaa se ainakin itse järjestämissä juhlissa :) 

Olen minäkin ollut kerran juhlissa, joissa vieraita ei huomioitu ollenkaan :(

Vierailija
2307/6229 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten vaikka vieraat olivat tyytymättömiä? Ihmiset nyt tykkäävät lätistä. Ei minua ainakaan haittaa vaikka yksittäiset areriakerrat eivät olisi niin nautinnollisia. Syö sit seuraavalla aterialla sitä mitä haluaa. Tietysti voihan se olla sellaiselle ihmiselle pettymys joka on tottunut punavoihin, riisipiirakoihin ja kermakakkuun, mutta antaa pettyä.

Vierailija
2308/6229 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeat kirjoitti:

"joku heräisi" Tämä on just tämä kun vegaanius on kuin joku lahko ja häätkin pitää olla kuin herättäjäjuhlat. Aika ilotonta porukkaa.

Tämä! Tapailin kerran vegaaninaista ja oli järkyttävän raskas ja vihainen ihminen. 

Vierailija
2309/6229 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten vaikka vieraat olivat tyytymättömiä? Ihmiset nyt tykkäävät lätistä. Ei minua ainakaan haittaa vaikka yksittäiset areriakerrat eivät olisi niin nautinnollisia. Syö sit seuraavalla aterialla sitä mitä haluaa. Tietysti voihan se olla sellaiselle ihmiselle pettymys joka on tottunut punavoihin, riisipiirakoihin ja kermakakkuun, mutta antaa pettyä.

Niin, mitä sitten jos seuraavissa Linnan juhlissa onkin tarjolla jokaiselle vieraalle vain yksi karjalanpiirakka, siivu banaania, puolikas kirsikkatomaatti, ruokalusikallinen suklaakakkua. Syövät sitten kotonaan mitä haluavat!

Vierailija
2310/6229 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitä sitten jos seuraavissa Linnan juhlissa onkin tarjolla jokaiselle vieraalle vain yksi karjalanpiirakka, siivu banaania, puolikas kirsikkatomaatti, ruokalusikallinen suklaakakkua. Syövät sitten kotonaan mitä haluavat!

Tai ravintolassa nälkäisenä ruuan tilattuasi pöytään tuodaan kirsikkatomaatti karjalanpiirakan päällä, jälkkäriksi pieni pala suklaakakkua päällään banaaninlohko ja kahvia kauralla. Hinta 27 euroa.

Ei olisi ollenkaan pettymys. Miksi olisi? Kyllä voi mennä sitten kotiinsa syömään.

Vierailija
2311/6229 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hopeat kirjoitti:

"joku heräisi" Tämä on just tämä kun vegaanius on kuin joku lahko ja häätkin pitää olla kuin herättäjäjuhlat. Aika ilotonta porukkaa.

Tämä! Tapailin kerran vegaaninaista ja oli järkyttävän raskas ja vihainen ihminen. 

Ei voi yleistää, mutta aika usein on juurikin näin. Vegaaneja kuvaa todella joskus, hyvien luonteenpiirteiden lisäksi, tietty vihaisuus ja rentouden puute. Siihen on varmasti ihan luonnollinen selitys se, että saadakseen riittävästi tarvitsemiaan ravintoaineita vegaaniruuasta, täytyy pohtia tarkkaan ruokailuiden sisältö. On ymmärrettävää, että päivittäinen ravintoaineiden riittävyyden pohtiminen ja ehkä jopa kiellettyjen ruoka-aineiden houkutusten torjuminen vie mielialaa matalammalle.

Sekaani suunnittelee ruokiaan kevyellä mielellä, "tänään maistuisi toi jääkaapissa oleva broileri, miten sen laittaisin, ehkä appelsiininlohkoilla ja rosmariinilla täytettynä uuniin ja viereen peruna- ja porkkanalohkoja."

Vegaani miettii lounastaan, "jääkaapissa on pala tofua, ja keitänpä siihen riisin viereen, ja tomaatteja kylkeen. tuleekohan tästä riittävästi proteiinia? tekis kyllä mieli ruskeaksi paistunutta uunibroileria tai itse tehtyjä lihapullia ja puolukkaa. nälkä!"

Vierailija
2312/6229 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ne vieraan pahaa puhuvat. Varmaan naureskelevat, että olihan kevyet eväät ja vertailivat minkä nakkikopin kautta kukin meni kotiin.

Sait annettua ihmisille sen kokemuksen minkä halusit. Se, miten ihmiset kokemuksen kokevat, ei ole sinun hallinnassa. Heillä on oikeus kokea asia myös epämiellyttävänä.

Mitä opit tästä? Kuuntele vanhempiasi ja usko, kun sinulle yritetään jotain kertoa.

Ihmiset antavat häissä aika isojakin lahjoja varsinkin nuorelle parille. Tuolla tarjoilulla voi tulla vähän sellainen olo, että pariskunta yrittää tienata juhlilla - vaikka se ei tarkoitus olisikaan.

Vierailija
2313/6229 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään vegaaniruoan tarjoaminen häissä on yhtä itsekästä ja ajattelematonta vieraita kohtaan, kuin alkoholittomat häät perusteella "emme itse käytä alkoholia". Minä itse en tupakoi, mutta ei tulis mieleenkään sanoa juhlissani vieraille, että nää on muuten sitten savuttomat juhlat ettäs tiiätte.

Näin sitä voi olla eri mieltä asioista. Olen ollut kolme kertaa alkoholittomissa häissä, sillä hääparilla oli vakaumus, jonka mukaan he eivät käytä alkoholia. En todellakaan pitänyt heitä itsekkäinä ja ajattelemattomina, vaikka omissa häissä on alkoholia tarjottukin.

Vierailija
2314/6229 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vanhakyynikko kirjoitti:

No niin kaikki pikku vegaanipallerot.

Nyt tutimaan ja näkemään hekumallisia unia mehevästä pihvistä.

Älkää kastelko huosujanne.

Huosut!

Jälleen uusi sana, vauva.fi maaseessa hoisitaan huosuja xD

Vierailija
2315/6229 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ne vieraan pahaa puhuvat. Varmaan naureskelevat, että olihan kevyet eväät ja vertailivat minkä nakkikopin kautta kukin meni kotiin.

Sait annettua ihmisille sen kokemuksen minkä halusit. Se, miten ihmiset kokemuksen kokevat, ei ole sinun hallinnassa. Heillä on oikeus kokea asia myös epämiellyttävänä.

Mitä opit tästä? Kuuntele vanhempiasi ja usko, kun sinulle yritetään jotain kertoa.

Ihmiset antavat häissä aika isojakin lahjoja varsinkin nuorelle parille. Tuolla tarjoilulla voi tulla vähän sellainen olo, että pariskunta yrittää tienata juhlilla - vaikka se ei tarkoitus olisikaan.

Kukaan ei halua kuulua niihin, jotka hoitaa juhlat niukoilla ja halvoilla tarjoiluilla ja kerää vain isot lahjat. Se on varmasti yksi syy, ainakin isoissa häissä, että tarjottavaa täytyy olla. Pienimmissä häissä, kun vieraat ovat kaikki läheisiä, haluaa viettää ilahduttaa läheisiä ja muistaa mahdollisimman monen toiveet ja tarjota rakkailleen parasta. 

Vierailija
2316/6229 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vanhakyynikko kirjoitti:

No niin kaikki pikku vegaanipallerot.

Nyt tutimaan ja näkemään hekumallisia unia mehevästä pihvistä.

Älkää kastelko huosujanne.

Huosut!

Valitan!

Minulla on joskus tämä ou-uo ongelma.

Varsinkin kun deadline pakkaa päälle kellon muodossa.

Ja oikean käden etusormi on nopeampi kuin silmä.

Vierailija
2317/6229 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullakestit nuo olivat eikä mikään ruokatarjoilu. Ilmankos valitettiin.

Vierailija
2318/6229 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suklaakakkua, sieni-savutofupiirakkaa, riisipiirakoita hummuksen ja kirsikkatomaattien kera, keksejä, maissileipää ja hedelmiä ja marjoja

Ap

Vieraiden napina johtunee myös tarjoiluiden köyhyydestä. Noilla eväillä ei nälkä lähde ja jos lähteekin, niin kohta on taas uudelleen nälkä. 

Mikä se sellainen ruoka millä lähtee nälkä lopullisesti?

Väärin laitettu pallokala?

Vierailija
2319/6229 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saituus ei ole hyve.

Vierailija
2320/6229 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestittekö hääjuhlat vain itseänne varten vai vieraita varten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi