Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

18-vuotiaana kihloihin

Vierailija
02.11.2023 |

18v. Tyttäreni ja hänen 18v. poikaystävä on ollut yhdessä 14-vuotiaasta saakka ja siis jonkin ajan päästä 4 vuotta. Kyseessä on todella vastuuntuntoinen pari, jotka ovat kumpikin vakaita luonteiltaan ja elämäntyyleiltään. Tyttäreni vihjasi yksi päivä; että luulee pojan kosivan häntä pian, koska niin olivat aiemmin puhuneet, että 18-vuotiaana sitten. 

Minä en näe asiassa ongelmaa tai mitään ihmeellistä, mutta mitäs mieltä muut? Haluan lähinnä selvittää, miten nyky-yhteiskunnassa kihlaantuminen nähdään. 

Ihanaa tulevaa viikonloppua kaikille! 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea heille! Mieli saattaa tietysti vielä muuttua (muuttuuhan se kypsemmilläkin) joten mielestäni hyvä, että eivät vielä häitä suunnittele.

Ja saattaahsn se mennä ihan hyvin: 

Minulla on hyvä ystävä, joka, joka tapasi miehensä ollessaan 16, kihlautuivat 18-vuotiaana, menivät naimisiin kun ystäväni oli 19, saivat ensimmäisen 4 lapsestaan kun ystäväni oli 20. Siitä on nyt 35 vuotta ja liitto kukoistaa. 

Vierailija
2/12 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tytär odottaa pojan kosivan, eikä kosi itse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa jos heillä ei tosiaan ikinä ole ollut mitään on/off jaksoja tai pettämistä yms. Itsekkin menin kihloihin jo 18-vuotiaana ja naimisiin 19-vuotiaana. Nyt olemme olleet jo monta vuotta naimisissa ja kuukauden ikäinen vauva :)

Vierailija
4/12 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta täysin ok. Menin itse kihloihin 20-vuotiaana. Kaverini meni 18-vuotiaana.

Vierailija
5/12 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kysyin tyttäreltä ihan asiaa. Pari käynyt kuulemma keskustelua, ja pojalle ollut kuulemma kosinta sellainen juttu jonka on unelmoinut toteuttavansa :) Tyttärelleni ei ollut yhtä tärkeää päästä kosimaan ja kuulemma parin vuoden kohdalla jo oli poika sanonut että "sinun ei sitten tarvitse että odota vaan"

Vierailija
6/12 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välitän onnittelut heille! Itsekin mietin tuota, että vanhemmatkin kihlaparit voivat erota ja taustalla jo vuosien vahva suhde, niin kun ovat yhteenkasvaneita. 

Vierailija
7/12 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tytär odottaa pojan kosivan, eikä kosi itse?

Hei, kysyin tyttäreltä ihan asiaa. Pari käynyt kuulemma keskustelua, ja pojalle ollut kuulemma kosinta sellainen juttu jonka on unelmoinut toteuttavansa :) Tyttärelleni ei ollut yhtä tärkeää päästä kosimaan ja kuulemma parin vuoden kohdalla jo oli poika sanonut että "sinun ei sitten tarvitse että odota vaan"

Vierailija
8/12 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea heille! Mieli saattaa tietysti vielä muuttua (muuttuuhan se kypsemmilläkin) joten mielestäni hyvä, että eivät vielä häitä suunnittele.

Ja saattaahsn se mennä ihan hyvin: 

Minulla on hyvä ystävä, joka, joka tapasi miehensä ollessaan 16, kihlautuivat 18-vuotiaana, menivät naimisiin kun ystäväni oli 19, saivat ensimmäisen 4 lapsestaan kun ystäväni oli 20. Siitä on nyt 35 vuotta ja liitto kukoistaa. 

Välitän onnittelut heille! Itsekin mietin tuota, että vanhemmatkin kihlaparit voivat erota ja taustalla jo vuosien vahva suhde, niin kun ovat yhteenkasvaneita. 

Vierailija
9/12 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella on jo 25 vuotiaana kaikki ajatukset ja poliittiset näkemykset sun muut muuttuneet, eli ei kannata mennä naimisiinn 18v.

Silloin on hyvä todeta, hei jos olemme kerran yhdessä aina, niin voimme mennän naimisiin 7 vuoden kuluttua, kun olen 25v.

Vierailija
10/12 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin 18 vuotiaana naimisiin ja nyt ollaan oltu naimisissa 29 vuotta. Olin myös 14 vuotias kun alettiin olee.

Vierailija
11/12 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monella on jo 25 vuotiaana kaikki ajatukset ja poliittiset näkemykset sun muut muuttuneet, eli ei kannata mennä naimisiinn 18v.

Silloin on hyvä todeta, hei jos olemme kerran yhdessä aina, niin voimme mennän naimisiin 7 vuoden kuluttua, kun olen 25v.

Ja kun on 25v. Voikin todeta, että hei, kun tässä on näin pitkään pärjätty ilman avioliittoa, niin miksi turhaan avioitua.

Vierailija
12/12 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 60-luvun radikaalinaisen tytär ja minut on kasvatettu siihen että on hyvä säilyttää irrallisuus miehistä ja avioliitto on turhake. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme