Miksi Ikea sisustukselle nauretaan? "Hahaha noiki tavarat jostain Ikeasta ostettuja!!" jne
Esim. tällä palstalla oon usein törmänny tälläseen omituiseen toimintaan. Mikä juttu tää Ikea sisustus hommeli oikein on? Onko Ikean tavarat niin halpoja, että sen takia nauretaan jos jollakin on kodissaan koko sisustus Ikeaa tai suurimmaksi osaksi? Onko noloa ostaa Ikeasta?
Mulla ei oo mitään Ikeasta ostettua, en ole koskaan Ikeassa käynykään. Mutta äsken selasin Ikean sivua ja ihan kivan näköstäkin tavaraa siellä on, joten en ymmärrä..?
Kommentit (117)
Joku joka säästää kauan hienoon nahkasohvaan pitää muiden helppoja ratkaisuja huonoina. Ikeassa on hyvännäköisiä kalusteita mutta se että ne pitää koota itse, jonkun mielestä huono,halpa, wt, mitä tahansa negatiivista.
Koska on pakko saada tuntea ylemmyyttä edes jossain asiassa, kun muuten koko elämä on niin paskaa.
ikea sopii hyvin kaikille hinnoista ja tiettyjen tuotteidenkestävyyden takia loistavasti. Mutta itse koen näin 35vuotiaana että haluan ostaa ja omistaa laadukkaampaa tavaraa ja esinettä kuin Ikea. kuten sohvaa, sänkyä tai taidetta..
Ei edes entinen sohva josta maksoin 500€ kestänyt kahta vuotta joten ostin sitten muualta KOTIMAISEN ja olrn ollut enemmän kuin tyytyväinen.
ainoat asiat joita kotiini tuon on kynttilät, tyynyt, peitot ja tietyt keittiöön kuuluvat kulutustavarat...
Varattomuudellehan on Suomessa naurettu aina. Siitä on kyse. Koska Ikean huonekalut ovat edullisia, se kertoo kai sitten ostajan varattomuudesta, ja sehän on Suomessa, tässä ylimielisyyden ja itsensä korottamisen tyyssijassa, naurettavaa, ettei ole johonkin varaa.
Autojen kanssa sama juttu.
Kuka antaa naureskeleville vajakeille vallan päättää oman kotinsa sisustuksesta?
Koska niitä on jokaisella ,ovat laaduttomia kertakäyttö kamppeita eivätkä sisällä minkäänlaista persoonallisuutta .
Ikean kalusteet on helposti tunnistettavissa, siksi niistä on helpompi kommentoida. En pidä esim. Sotkaa kovin kummoisena liikkeenä, ostan mielummin Ikeasta. Sielläkin on monenlaatuista tavaraa, mutta ne Ikean kalusteet, joita meille on hankittu, ovat olleet helppoja koota ja oikein koottuna tukevia ja hyviä. Mutta että sisustaa koko kotinsa Ikealla...no jos tykkää asua Ikean kuvastossa, niin miksei. Mutta aika persoonaton sellainen koti on.
Vierailija kirjoitti:
ikea sopii hyvin kaikille hinnoista ja tiettyjen tuotteidenkestävyyden takia loistavasti. Mutta itse koen näin 35vuotiaana että haluan ostaa ja omistaa laadukkaampaa tavaraa ja esinettä kuin Ikea. kuten sohvaa, sänkyä tai taidetta..
Ei edes entinen sohva josta maksoin 500€ kestänyt kahta vuotta joten ostin sitten muualta KOTIMAISEN ja olrn ollut enemmän kuin tyytyväinen.
ainoat asiat joita kotiini tuon on kynttilät, tyynyt, peitot ja tietyt keittiöön kuuluvat kulutustavarat...
Mun ULKOMAALAINEN ikea sohva on kestänyt nyt 7v eikä uudelle häpeä. Ehkä meillä on erilaiset elämäntyylit, itse esimerkiksi siivoan ja huollan kalusteita.
Itselläni on ajattelutapa, että säästän niin kauan, että saan jotain mitä todella haluan ja on tarpeeksi laadukas. Ärsyynnyn ajattelutavasta, että ostetaan nyt sitten jotain mikä on "ihan ok", mutta ei kuitenkaan täysin sitä mitä haluaa. Ikea sopii hyvin tuohon jälkimmäiseen. Mieluummin olen vaikka ilman sohvaa niin kauan kunnes olen kerännyt tarpeeksi rahaa haluamaani tai edes löytänyt täydellisen mieleisen sohvan. Kaikissa tilanteissa ei välttämättä toimi, mutta olin muuton jälkeen 3 kuukautta ilman keittiöpöytää ennen kuin löysin yksilön, joka minulle kelpasi.
Ikeaa on myös typerää suosia halpuuden takia. Kierrätyskeskuksista/nettihuutokaupoista löytäisi helposti oikeasti hyvistä materiaaleista (esim. puusta, ei lastulevystä) tehtyjä kalusteita halvemmalla kuin Ikeasta.
Sisustuksen ei kuulu olla helppoa ja samantien valmista, vaan ennemminkin rakentua pikku hiljaa ajansaatossa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä Ikeasta vuonna 2001 ostetut huonekalut ovat vieläkin kunnossa ja katseenkestäviä. Meillä on nelihenkinen perhe ja lemmikki. Elämme käsittääkseni normaalisti.
Maskusta ostetut reclainer-tuolit hajosivat vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Varattomuudellehan on Suomessa naurettu aina. Siitä on kyse. Koska Ikean huonekalut ovat edullisia, se kertoo kai sitten ostajan varattomuudesta, ja sehän on Suomessa, tässä ylimielisyyden ja itsensä korottamisen tyyssijassa, naurettavaa, ettei ole johonkin varaa.
Autojen kanssa sama juttu.
Jep. Ja kännykät sama juttu ainakin meidän suvussa. Yks serkku ostaa aina heti uuden kännykän ku ilmestyy uus kännykkä samsungilt. Serkulla on 2 pientä lasta ja hyvä et niillä on ees varaa ostaa ruokaa. Ne ostaa vain uusia kännyköitä eikä ole varaa perus elämiseen.
Näinpä. Sitä paitsi Ikeassakin on tosi monen hintaista ja laatuista tavaraa. Hinta-laatusuhde yleensä silti kohdillaan myös niissä kaikista edullisimmissa tuotteissa. Ikeassa on myös mm. täysipuinen, tukeva ruokailuryhmä reilulla satasella, täysipuinen tukeva ja taatusti kestävä lipasto noin satasella jne. Paljon kalliimpaa löytyy myös, edes Ikeassa ei missään nimessä kaikki ole halpaa.
Hanki kavereita, jotka arvostavat sinua sen perusteella mitä sinä olet, ei siksi mitä sinulla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ainoat asiat joita kotiini tuon on kynttilät, tyynyt, peitot ja tietyt keittiöön kuuluvat kulutustavarat...Mun ULKOMAALAINEN ikea sohva on kestänyt nyt 7v eikä uudelle häpeä. Ehkä meillä on erilaiset elämäntyylit, itse esimerkiksi siivoan ja huollan kalusteita.
Meille ostettiin noin 7 vuotta sitten vuodesohva Ikeasta. Samaan aikaa miehen äiti osti kotimaisen vuodesohvan. Anoppi on näin jälkikäteen harmitellut ostostaan. Nimittäin meidän sohvassa on edelleen hyvä istua, mutta ihan anopin itsensä mielestä heidän sohva on todella huono istua ja nukkua. Harmitellut sitä että pisti "kotimaiseen laatuun" varmaan kolme kertaa se mitä me Ikeaan. Eikä sillä hääppöistä saanut.
Ikean sohvassa oli paras istua, joten valitsin kyseisen sohvan istuttuani noin neljässäkymmenessä sohvassa ennen valintaani.
Tietenkin Ikealle nauretaan, koska Ikea on halpa. KUNNON kalusteet saa Vepsäläiseltä. :D
Toisaalta - pelkkä ajatuskin siitä, että ottaisin kotiini jättimäisen, erittäin mauttoman kalliin nahkamöykyn on vielä koomisempi kuin Ikean huonekalu.
Meillä on ikeasta sohva, lipasto, ruokapöydän tuolit ja vauvan sänky. Äkkiä päässä laskin, niin oisiko about tonni näihin pulitettu, joten ei haittaa yhtään :D
Meillä kiinteät kalusteet kylpyhuoneeseen ja kodinhoitohuoneeseen sekä isot vaatekaapit on hankittu Ikeasta, aika monta valaisintakin itse asiassa. Muuten sisustellaan ajan kanssa, mistä sattuu milloinkin löytymään sopivin. Nyt on hakusessa nojatuolit, Ikeassa tällä hetkellä mun suosikki, mutta jahkaillaan vielä. Lastulevykalusteita en huoli mistään kaupasta.
Harvoinpa tosi halvalla saa oikeasti hyvää, mutta Ikeassa voi kyllä käydä niinkinpäin. Aina kannattaa ostoksilla olla kriittinen. Mielestäni Ikean tuotteita ei pidä niputtaa yhteen nippuun "halpaa, ei hyvä". Laatu on laidasta laitaan. Ei se ole sen kummempaa muissakaan ketjukalustekaupoissa.
Mulla on Ikeasta neliosainen Hemnes-kirjahylly, koska mistään muualta en löytänyt puista järkihintaan (alle 2500 euron ei tunnu saavan kotimaasta sen kokoista), ja lastulevy ei kestä kirjojen painoa. Hylly on ollut nyt neljä vuotta ja muuttanut kerran, ja se on aivan ehjä eikä tasot notku. Lisäksi pidän siitä, että jalkoja voi säätää, kun lattia on vähän epätasainen.
Muutenkin pidän siitä, että toisin kuin suomalaiset ketjukalustekaupat, Ikea myy koko kodin ratkaisuja. Ei tarvitse juosta kymmenessä kaupassa etsiessään mattoa, vessaharjaa, syöttötuolia ja lipastoa.
Minusta on aika ylimielistä halveksia toisten ostoksia.
Miten ihmeessä te jotkut huomaatte heti, mikä tavara on Ikeasta hommattu? Lukeeko niissä kalusteissa isoilla kirjaimilla "IKEA"? Tuskin :D No mut, en kyllä ite huomaisi, jos menisin jonkun kotiin, että mikä tavara/tavarat on Ikeasta.
Mulla on yks kaveri, jolla on ihan kaikki huonekalut ostettu Ikeasta. Aivan kaikki. En ois tätä asiaa tienny, ellei ois kertonu, vaikka siellä asunnossaki oon monta kertaa käyny.
Teillä on joku salainen Ikea tutka.
Minulla ei ole ollut varaa laittaa sisustukseen isoja summia. Ostin Ikeasta oikeastaan koko sisustuksen ja sain sen summalla, jolla en olisi saanut kuin pienen osan muualta. Olin ja olen tyytyväinen kauniiseen kotiini. Ei siitä heti uskoisi, että koko helahoito on maksanut alle tonnin.