Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kutsutte yövieraita, panostakaa nyt edes vähän aamiaiseen!

Vierailija
07.06.2016 |

Vaikka oma aamiaisenne koostuisikin kaurapuurosta, raejuustosta ja ruispaloista margariinilla ja kumijuustolla päällystettynä, tarjotkaa vieraillenne jotain muuta. Tai viekää ne vaikka hotelliin aamiaiselle, jos ette osaa hommata aamiaistarpeita.

Kommentit (231)

Vierailija
141/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, koska näköjään Nutellakin on porukalle vieras, että se on tosi hyvää paitsi croissantien myös esim. lättyjen tai pullapitkon kanssa. Tosin en ihmettelisi vaikka palstamammat laittaisi raejuustoa niidenkin päälle. Että varmasti on terveellistä :DD

ap.

Tiedoksesi: tiedostavat, akateemiset keskieurooppalaiset tuttavani eivät ole vuosiin ostaneet Nutellaa, sillä se on valtaosin palmuöljyä. Eli harkitse tarkkaan, kenelle sitä tarjoat.

Jaa. Minä asun Keski-Euroopassa ja Nutellaa mussutetaan täällä edelleen ihan yleisesti. En tiedä miten tuo akateemisuus siihen pitäisi liittyä. Itse olen akateeminen samoin kuin suurin osa tuttavistani ja nutella maistuu kaikille. Itse en kyllä kovin usein sitä syö.

Erikoinen ketju tämä.

Vierailija
142/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy välillä ap:n kaltainen nirppa nokka kylässä. On valitettu siitä ja siitä aamiaisella tarjotusta. Nyttemmin käyn aina vessassa ennen aamiaista enkä pese käsiä vaan leikkaan rouvalle leivät valmiiksi. Hauska katsella sitten aamiaisella kuinka "herkut" käy kaupaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten?

Hyvää ja tuoretta valkoista ja tummaa leipää, kunnon juustoa, makkaraa, leikkelettä. Jotain vihreää lisäksi. Kananmunia keitettynä tai munakkaana. Croissantteja (jos saa tuoreena), nutellaa tai marmeladia. Tuoremehua. Hyvää kahvia ja teetä.

Ei tarvitse olla tämän monimutkaisempaa.

ap.

Miksi pitäisi ostaa jotain sellaista, jota talon väki ei itse syö? Mihin ne sen ruuat sen vieraan jälkeen nakataan? Roskiin? Meillä ei esim. syödä Nutellaa, marmeladia, vaaleaa leipää, croissantteja tai makkaraa. Teetä juodaan todella harvoin, joten silläkään ei ole juuri myöhempää käyttöä. Tuoremehu voitaisiin ostaa normivalikoiman lisäksi.

Ehdotus: jos vaikka opettelisitte syömään noita ruokia? 

Miksi yhdenkään ihmisen pitäisi vartavasten opetella syömään nutellaa tai marmeladia?

teetä ja tuoremehua kyllä itse vieraita varten hankkisin ihan itsestäänselvästi ja useampaa sorttia leipää, mutta en todellakaan marmeladia tai nutellaa, en croissantteja myöskään. Harva syö myöskään jotain leikkelemakkaraa, paitsi ehkä salamia satunnaisesti.

Meillä on tarjolla aika perusaamiainen, leipää, levitettä, juustoa, kinkkua, kurkku-tomaatti-paprika, ehkä suolakurkku, tuoremehu ja mahdollisesti (ei aina)  jugurtti, keitettyjä munia tms.

Vierailija
144/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama keskustelu on käyty täällä lukuisia kertoja :)

Vierailija
145/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes tiedä mitä on Nutella. Kuulostaa ulostuslääkkeeltä..

Vierailija
146/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä käy välillä ap:n kaltainen nirppa nokka kylässä. On valitettu siitä ja siitä aamiaisella tarjotusta. Nyttemmin käyn aina vessassa ennen aamiaista enkä pese käsiä vaan leikkaan rouvalle leivät valmiiksi. Hauska katsella sitten aamiaisella kuinka "herkut" käy kaupaksi.

Hieroo vähän paskaknöllejä siihen leipään ja katsoo kun hienostorouva Buckée oikealta nimeltään Bucket pistelee sitä poskeensa.

Vierailija
147/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutapa ulkomaille, varsinkin johonkin mielenkiintoiseen kohteeseen, esim. suurkaupunkiin tai lämpimään.

Ei heti lopu yökyläilyt.

Näinpä juuri. Ja joillekin pitäisi sen muun passaamisen lisäksi vielä toimia ilmaisena oppaana, tietenkin niin, että käyttää omia lomapäiviä siihen.  Ja ei tarvi kutsua, niitä tulijoita on muutenkin.

Jos vieraita olisi kerran vuodessa viikonlopun ajan, niin tottamaar sitä voisi toimia ehtoisana emäntänä ja pistää pitopöydät aamuin illoin notkumaan. Mutta kun toimii ilmaisena hotellina jatkuvasti, niin vaihtoehdot on, että joko ei majoita juuri ketään tai sitten ei vaan panosta.

AP repii nyt varmaan verkkarinsa, mutta meillä on useammin käynyt niin, että vieraat on käynyt kaupassa ja laittanut illallisen valmiiksi, kun ollaan tultu miehen kanssa töistä.

Vierailija
148/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, koska näköjään Nutellakin on porukalle vieras, että se on tosi hyvää paitsi croissantien myös esim. lättyjen tai pullapitkon kanssa. Tosin en ihmettelisi vaikka palstamammat laittaisi raejuustoa niidenkin päälle. Että varmasti on terveellistä :DD

ap.

Ei se tarkoita, etteikö ihmiset tuntisi Nutellaa (vanha tuote), jos sitä ei haluta syödä. Olen asunut Saksassa vuosia ja en ikinä ymmärtänyt miksi niin monet laittoivat leivän palan, sämpylän tai croissantin päälle ensiksi voita ja sitten vielä Nutellaa. Tätä sitten syötettiin aamupalalla etenkin lapsille. Tai miksi  syödä Nutellaa ja hedelmän paloja? Ylimakeaa ja turhaa.

Vierailija
149/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Tiedoksesi: tiedostavat, akateemiset keskieurooppalaiset tuttavani eivät ole vuosiin ostaneet Nutellaa, sillä se on valtaosin palmuöljyä. Eli harkitse tarkkaan, kenelle sitä tarjoat.

Jaa. Minä asun Keski-Euroopassa ja Nutellaa mussutetaan täällä edelleen ihan yleisesti. En tiedä miten tuo akateemisuus siihen pitäisi liittyä. Itse olen akateeminen samoin kuin suurin osa tuttavistani ja nutella maistuu kaikille. Itse en kyllä kovin usein sitä syö.

Erikoinen ketju tämä.

Akateemisuuden mainitsin siksi, että esimerkiksi ranskalaista kampaajatuttavaani palmuöljyn epäeettisyys ei kiinnosta, vaikka juuri ranskalaisten akateemisten tuttavieni muistan kampanjoineen Nutellaa vastaan jo viitisen vuotta sitten. Saksassa ekologinen ajattelu on keskimäärin vielä suositumpaa kuin Ranskassa. Toki juntteja löytyy kaikista yhteiskuntakerroksista. 

Vierailija
150/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten?

Hyvää ja tuoretta valkoista ja tummaa leipää, kunnon juustoa, makkaraa, leikkelettä. Jotain vihreää lisäksi. Kananmunia keitettynä tai munakkaana. Croissantteja (jos saa tuoreena), nutellaa tai marmeladia. Tuoremehua. Hyvää kahvia ja teetä.

ap.

Miksi pitäisi ostaa jotain sellaista, jota talon väki ei itse syö? Mihin ne sen ruuat sen vieraan jälkeen nakataan? Roskiin? Meillä ei esim. syödä Nutellaa, marmeladia, vaaleaa leipää, croissantteja tai makkaraa. Teetä juodaan todella harvoin, joten silläkään ei ole juuri myöhempää käyttöä. Tuoremehu voitaisiin ostaa normivalikoiman lisäksi.

Ehdotus: jos vaikka opettelisitte syömään noita ruokia? 

Miksi opettelisin? Annapa ihan vapaamuotoinen selitys, että miksi kenenkään pitäisi opetella syömään juuri noita kyseisiä asioita? Kiinnostaa.

Vierailija
151/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pitäisin lähinnä loukkauksena jos joku tulis meille kauppakassin kanssa ja toteis että syödään nämä. Kyllä minä olen huolehtinut ettei vieraiden tarvitse nälkää nähdä. Korkeintaan siis korkeintaan viini pullon voi tuoda mutta sekin juotaisiin vasta illalla, ei missään nimessä ruuan kanssa sillä sekin meillä mietitään etukäteen.

Juuri näin, isäntäväki huolehtii tarjottavista ja vieraat tuotavat mitä tuovat.

Vierailija
152/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n pointin. Vieraana en kehtaisi tuollaista vaatia, mutta kun meille tulee yövieraita, pilkon aina lautasille tomaattia, kurkkua ja paprikaa ja siivutan juustoa ja laitan tarjolle myös leikkelettä. Lisäksi voin keittää sen puuron ja laittaa tarjolle voisilmän ja hilloa. Keitän myös kananmunia ja saatan paistaa pekonia ja laittaa tarjolle jotain hedelmää.

En kehtaisi tarjota pelkkää ruipalaa kumijuustolla ilman mitään kasviksia.

Vierailija
153/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kyllä vähän samaa mieltä ap:n kanssa. Jos kutsuu vieraat yökylään, niin miksei satsaisi aamiaiseen kun varmasti illan tarjottaviinkin on satsattu.

Viimeksi kun kutsuttiin tuttavaperhe tein munakokkelia, paistoin pannulla pekonit ja uunissa pakastepatongit. Oli myös tarjolla juustot, tomaatit, kurkut, leikkeleet, tuoremehut, murot, jugurtit ym. Kahvia ja teetä keitin tietysti myös.

Minua ahdistaa tuttavani, jotka tuputtavat sitä aamupalaa. Juon aamulla vain pari kuppia kahvia, koska ruokahaluni herää vasta myöhemmin. Jos väkisin syön aamulla, koko päivän on mahani kipeä. 

Joissain paikoissa on käynyt vuosien varrella niin, että olen sanonut, että musta kahvi riittää, mutta emäntä tuputtaa rasvaista pekonia ja jotain vaaleaa höttöpatonkia tms. Kun yritän vielä kertoa, että ei kiitos, alkaa se martyyrivinkuminen, että kun minä näin suuren työn tein.

Sitten on vain pakko yrittää nakertaa jotain, vaikka aamulla ruoanajatuskin tekee pahaa.

Sama mulla.  En syö aamuisin mitään.  Vasta iltapäivällä.   Vehnä turvottaa hirveästi.  Liekö vehnä vai hiiva.

Vierailija
154/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten?

ap.

Nutellaa? Oikeesti. Syökö joku vielä sulaa pähkinäsuklaata? Mä muistan, että sitä oli 80-luvulla hotelleissa.

Vierailija
155/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten?

ap.

Makkaraa ja leikkelettä? Ero oli?Ihan hk:n sinistä ap siis haluaa känttynsä päälle. Mikäs siinä.

Vierailija
156/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:n pointin. Vieraana en kehtaisi tuollaista vaatia, mutta kun meille tulee yövieraita, pilkon aina lautasille tomaattia, kurkkua ja paprikaa ja siivutan juustoa ja laitan tarjolle myös leikkelettä. Lisäksi voin keittää sen puuron ja laittaa tarjolle voisilmän ja hilloa. Keitän myös kananmunia ja saatan paistaa pekonia ja laittaa tarjolle jotain hedelmää.

En kehtaisi tarjota pelkkää ruipalaa kumijuustolla ilman mitään kasviksia.

Mutta sulla ei oo nutellaa eikä marmeladia, ei edes croissantteja.

Vierailija
157/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten?

ap.

Nutellaa? Oikeesti. Syökö joku vielä sulaa pähkinäsuklaata? Mä muistan, että sitä oli 80-luvulla hotelleissa.

Ulkomailla lapset syö ja paljon. Omammekin oppivat sujuvasti parissa kuukaudessa muutostamme. Mutta se on kyllä meillä hyvin, hyvin harvinainen ostos ja liittyy lähinnä lasten kavereiden yökyläilyihin. Minäkään en ole aikuisiin nutellan popsijoihin törmännyt, mutta tietty harvemmin olen täällä muiden perheiden ruokapöydässä, lapset yökyläillessään kyllä, eli ehkä en vaan tiedä.

Vierailija
158/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loiventava kalja ja punasta marlboroa. Siinä aamupalaa ap:llekin. Mitä helvataa on Nutella ?

Vierailija
159/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten?

ap.

No syö. Sehän on nyt kunnon hitti. Googlaa Nutella, niin löydät miljoonayksi reseptiä ja vinkkiä mihin kaikkeen sitä voi käyttää.

Vierailija
160/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten?

ap.

Yöks. Kamalan rasvaiset ja sokeriset eväät sulla ap.

Ap on läski

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi