Jos kutsutte yövieraita, panostakaa nyt edes vähän aamiaiseen!
Vaikka oma aamiaisenne koostuisikin kaurapuurosta, raejuustosta ja ruispaloista margariinilla ja kumijuustolla päällystettynä, tarjotkaa vieraillenne jotain muuta. Tai viekää ne vaikka hotelliin aamiaiselle, jos ette osaa hommata aamiaistarpeita.
Kommentit (231)
Hah, miksi panostaisin aamiaiseen? :D Jos haluaa hotelliaamupalan, niin menköön sinne hotelliin. Sitä syödään, mitä tarjotaan ;)
Heh :D Kuulostaa oikeasti siltä että ap on juuri palannut elämänsä ensimmäiseltä hotellilomalta (vai olitko peräti Ruotsinlaivalla) ja saanut melkoisen ahaa-elämyksen aamupalabuffetista :) Söpöä.
Minä en edes tiennyt, mitä on nutella..no en tuota osta. Meillä on vaan jotain tummaa leipää, mutta jos haluaa puuroa, sitä saa kyllä. Muroja ja croissantteja en hanki, en myrkytä vieraitakaan moisella moskalla. Leivän päälle on juustoa ja leikkelettä ja kaapissa on kyllä kasviksia, jotain laitetaan pöytään ja pyytämällä saa muutakin. Munia on aina kaapissa, saa missä muodossa haluaa, jos pyytää. Mutta en ala mitään hotellikattausta tekemään, koska kokemus on opettanut, että moni kuitenkin ottaa vain sen leivän eikä muuta. Ai niin maustamatonta jugurttia ja/tai rahkaa ja marjoja hedelmiä on kanssa. Hedelmiä on aina pöydässä vapaasti otettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä, jos se vieras menisi ihan omatoimisesti hotelliin, eikä tuppautuisi muiden nurkkiin. Jos mä tosiaan jonkun kotiini kutsun, niin ostan kyllä tarjottavaa, mutta ei oo mun vastuulla, jos tarjottavat ei kelpaa. Ihme kitisiä olet ap.
Yleensä ne vieraat kyllä kutsutaan eikä ne tuppaa muiden nurkkiin. Ei meille ainakaan kukaan änkeä.
No kyllä meille ainakin tuppaa. Asutaan pk-seudulla ja paljon sukulaisia asuu muualla Suomessa. Lentomatkojen yhteydessä ym. aina halutaankin tulla kylään ja ilmaiseen hotelliin. Ei tuoda omia lakanoita, pyyhkeitä eikä mitään tuliaisia. Vielä pitäisi viedä ja hakea lentokentälle hankaliin aikoihin ja syöttää ja juottaa. Muuten ei tunnu seura hirveästi kiinnostavan.
Ei yövieraat tule aamiaisen takia vaan seksin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä, jos se vieras menisi ihan omatoimisesti hotelliin, eikä tuppautuisi muiden nurkkiin. Jos mä tosiaan jonkun kotiini kutsun, niin ostan kyllä tarjottavaa, mutta ei oo mun vastuulla, jos tarjottavat ei kelpaa. Ihme kitisiä olet ap.
Yleensä ne vieraat kyllä kutsutaan eikä ne tuppaa muiden nurkkiin. Ei meille ainakaan kukaan änkeä.
No kyllä meille ainakin tuppaa. Asutaan pk-seudulla ja paljon sukulaisia asuu muualla Suomessa. Lentomatkojen yhteydessä ym. aina halutaankin tulla kylään ja ilmaiseen hotelliin. Ei tuoda omia lakanoita, pyyhkeitä eikä mitään tuliaisia. Vielä pitäisi viedä ja hakea lentokentälle hankaliin aikoihin ja syöttää ja juottaa. Muuten ei tunnu seura hirveästi kiinnostavan.
Voi miten ikävä asenne sulla. Itse vartuin lentokentän lähellä ja oli jännittävää, kun sukulaiset olivat meillä ennen ja jälkeen matkan yötä. Toisaalta kyllä sitten muuten sukuloitiin maakunnassa kesäisin. Mukavia muistoja molemmat!
Mä oon vissiin sit niin mukava, että hommaan aina vieraille sellaista tarjottavaa mistä ajattelen heidän pitävän. En itsekkäästi tarjoa sitä mistä mä pidän.
Vierailija kirjoitti:
Minä en edes tiennyt, mitä on nutella..no en tuota osta. Meillä on vaan jotain tummaa leipää, mutta jos haluaa puuroa, sitä saa kyllä. Muroja ja croissantteja en hanki, en myrkytä vieraitakaan moisella moskalla. Leivän päälle on juustoa ja leikkelettä ja kaapissa on kyllä kasviksia, jotain laitetaan pöytään ja pyytämällä saa muutakin. Munia on aina kaapissa, saa missä muodossa haluaa, jos pyytää. Mutta en ala mitään hotellikattausta tekemään, koska kokemus on opettanut, että moni kuitenkin ottaa vain sen leivän eikä muuta. Ai niin maustamatonta jugurttia ja/tai rahkaa ja marjoja hedelmiä on kanssa. Hedelmiä on aina pöydässä vapaasti otettavaksi.
Hyi saatana. Tuo sun kattaus on kyllä sellaista moskaa että parempi kun jätät vieraat kutsumatta.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon vissiin sit niin mukava, että hommaan aina vieraille sellaista tarjottavaa mistä ajattelen heidän pitävän. En itsekkäästi tarjoa sitä mistä mä pidän.
Niin, tätä kutsutaan vieraanvaraisuudeksi. Se on palstamammoille varsin vieras käsite. Puuro + raejuusto + ruisleipä saa kelvata kun kelpaa palstamammallekin.
Mungoanna
Värikäs Pipsa
Mamut hittoon
Vierailija kirjoitti:
Mungoanna
Värikäs Pipsa
Mamut hittoon
Eikö Nutella saanutkaan tarpeeksi kannatusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten?
Hyvää ja tuoretta valkoista ja tummaa leipää, kunnon juustoa, makkaraa, leikkelettä. Jotain vihreää lisäksi. Kananmunia keitettynä tai munakkaana. Croissantteja (jos saa tuoreena), nutellaa tai marmeladia. Tuoremehua. Hyvää kahvia ja teetä.
Ei tarvitse olla tämän monimutkaisempaa.
ap.
Ruispalat eivät ole tummaa leipää? Voisit viedä kyseiset aamiastarvikkeer vaikka tuliaisina niin saisit toivomasi aamupalan.
Tummaa se voi olla, mutta ei kuitenkaan ruisleipää.
Miten niin?
Ruisleipä sisältää: ruisjauhoa, vettä, suolaa
Höpöhöö.
Kunnon ruisleivässä ei ole kuin ruisjauhoja. Katsopas joskus ruispalojen tuoteselosteitta, niissä on noin 35% ruisjauhoja, loput on vehnää. Oululaisen jälkiuunileivässä on 100% täysjyväruista jauhoina, se on ruisleipää.
Kelpaisiko itseleivotut sämpylät, juustoo, leikkeleitä. Munakokkelia paistettujen herkkusienien ja kinkun kanssa. Tuoretta kahvia tai teetä
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, koska näköjään Nutellakin on porukalle vieras, että se on tosi hyvää paitsi croissantien myös esim. lättyjen tai pullapitkon kanssa. Tosin en ihmettelisi vaikka palstamammat laittaisi raejuustoa niidenkin päälle. Että varmasti on terveellistä :DD
ap.
Joo hyi nyt saatana. Olin kaverilla yötä ja siellä tosiaan oli aamulla croissantit ja nutellat ja vohvelit. Otin pyöreän melkein ruskean leivän puolikkaan (kamalaa vaaleaa paskaa, ei ruisleipää nähnytkään) sekä päälle juustoviipaleen ja kurkkua. Juomaksi halusin vettä ja mustan kahvin. Mutta voi kun emäntä oli ihan kätösin koneella tehnyt vohvelit ja oli mehut ja nutellat, enkö todellakaan syö voi kun ihan mua varten? Elekää, pliis. Terveellisyydestä en tiedä, mutta se nutella jo haisi niin, että semmoista en vaan syö.
Vierailija kirjoitti:
Kelpaisiko itseleivotut sämpylät, juustoo, leikkeleitä. Munakokkelia paistettujen herkkusienien ja kinkun kanssa. Tuoretta kahvia tai teetä
Tässä! Jos vielä saisi palan jotain oikeasti tummaa leipää, niin tuun heti sun luo yöksi!265
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tätä kutsutaan vieraanvaraisuudeksi. Se on palstamammoille varsin vieras käsite. Puuro + raejuusto + ruisleipä saa kelvata kun kelpaa palstamammallekin.
Kyllä tämä mamma on kritisoinut vain ap:n ihmeellistä listaa. En odota, että yövieraat söisivät puuroa ja ruisleipää raejuuston kanssa. Meillä vaan ei syödä noita ap:n listaamia asioita juurikaan ja yövieraiden takia emme osta sellaista moskaa, joka jäisi jääkaappiin tyhjän pantiksi tai joutaisi roskiin.
Meillä saa kananmunaa (keitettynä, paistettuna ja kokkelina), kahvia, itsetehtyjä sämpylöitä, tumma leipää, vihanneksia leikattuina, leikkelettä, kermajuustoa, puuroa, mysliä, raejuustoa, luonnon/kreikkalaista/turkkilaista jogurttia, rahkaa, pähkinöitä, hedelmiä (banaani, ananas, vesimeloni, omena, päärynä etc), kotimaisia marjoja vuoden ajasta riippuen joko tuoreena tai pakastettuina (herukat, mansikka, metsä- ja pensasmustikka, lakka etc). Luultavasti myös pekonia saisi, koska mies on alkanut sitä välillä syömään. Kahvin kanssa, jos makeanhimo iskee, joko itse tehtyä marjapiirakkaa tai tummaa suklaata.
Musta on kiva kokata ihmisille,vieraat ei ole mikään vaiva.Laitan aamiaisenkin hyvin.Tämä koska haluan,en itse odota samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lukisit tämän ketjun, huomaisit, että 99 % on ihmetellyt lähinnä ap:n listaa nutelloineen ja pullapitkoineen ja croissantteineen, EI puolustellut leipäpakettia pöydällä ja kumijuustoa, vaan sanonut, että tarjoaa aivan normaalin aamupalan leipineen, leikkeleineen ja kahveineen jne.
Kyllä meillä tarjotaan vieraille ihan kunnollinen aamupala, mutta mieleenkään ei pälkähtäisi ostaa nutellaa tai marmeladia, koska en tiedä tutuissa yhtäkään joka niitä söisi. No, lapset varmaan söisi nutellaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä! Jos vielä saisi palan jotain oikeasti tummaa leipää, niin tuun heti sun luo yöksi!265
Kelpaisiko virosta tuotu mustaleipä vai pitääkö olla perinteistä ruisleipää ☺️
En ole ylempi mutta jos vieras ei osoita mitään kiitollisuutta siitä että olen tarjonnut hänelle yösijan ja ruokaa vaan ainoastaan valittaa että miksi ei ole sitä tai tätä niin en näe kyllä mitään syytä miksi minun pitäisi olla häntä kohtaan erityisen huomaavainen ja hyvä emäntä. Onko se sitten kavereiden kategorisoimista. Itse näen sen vain vastavuoroisuutena; niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.