Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kutsutte yövieraita, panostakaa nyt edes vähän aamiaiseen!

Vierailija
07.06.2016 |

Vaikka oma aamiaisenne koostuisikin kaurapuurosta, raejuustosta ja ruispaloista margariinilla ja kumijuustolla päällystettynä, tarjotkaa vieraillenne jotain muuta. Tai viekää ne vaikka hotelliin aamiaiselle, jos ette osaa hommata aamiaistarpeita.

Kommentit (231)

Vierailija
21/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä, jos se vieras menisi ihan omatoimisesti hotelliin, eikä tuppautuisi muiden nurkkiin. Jos mä tosiaan jonkun kotiini kutsun, niin ostan kyllä tarjottavaa, mutta ei oo mun vastuulla, jos tarjottavat ei kelpaa. Ihme kitisiä olet ap.

Yleensä ne vieraat kyllä kutsutaan eikä ne tuppaa muiden nurkkiin. Ei meille ainakaan kukaan änkeä.

Vierailija
22/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kertoma aamupala todella huono. Tosin, jos saisin kylässä tuollaista, söisin sen valittamatta. Kotona voin sitten syödä hyvin. Onhan se ymmärrettävää, että monikaan ei tiedä hyvästä ruuasta mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä vähän samaa mieltä ap:n kanssa. Jos kutsuu vieraat yökylään, niin miksei satsaisi aamiaiseen kun varmasti illan tarjottaviinkin on satsattu.

Viimeksi kun kutsuttiin tuttavaperhe tein munakokkelia, paistoin pannulla pekonit ja uunissa pakastepatongit. Oli myös tarjolla juustot, tomaatit, kurkut, leikkeleet, tuoremehut, murot, jugurtit ym. Kahvia ja teetä keitin tietysti myös.

Vierailija
24/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten?

Hyvää ja tuoretta valkoista ja tummaa leipää, kunnon juustoa, makkaraa, leikkelettä. Jotain vihreää lisäksi. Kananmunia keitettynä tai munakkaana. Croissantteja (jos saa tuoreena), nutellaa tai marmeladia. Tuoremehua. Hyvää kahvia ja teetä.

Ei tarvitse olla tämän monimutkaisempaa.

ap.

En ole ikinä nähnyt aikuisen ihmisen käyttävän nutellaa... En ikinä keksisi ostaa sitä yökyäilijöiden varalle ellei kyseessä ole (muut kuin suomalaiset) lapset. En myöskään marmeladia enkä croissantteja. Noita muita voisi ehkä ollakin, tosin leikkeleestä yhtä sorttia, esim. kinkkua.

Vierailija
25/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kyllä vähän samaa mieltä ap:n kanssa. Jos kutsuu vieraat yökylään, niin miksei satsaisi aamiaiseen kun varmasti illan tarjottaviinkin on satsattu.

Viimeksi kun kutsuttiin tuttavaperhe tein munakokkelia, paistoin pannulla pekonit ja uunissa pakastepatongit. Oli myös tarjolla juustot, tomaatit, kurkut, leikkeleet, tuoremehut, murot, jugurtit ym. Kahvia ja teetä keitin tietysti myös.

No harvemmin noita yökylävieraita kutsutaan ihan vaan en yökyläilyn takia ja asumaan omaan kotiin. Mnestihan kyse on ns. pakkotilanteesta. Esim. toisella puolen Suomea asuvaa tuttavaperhettä tai kaveria halutaan nähdä, mutta matka on niin pitkä ettei päiväseltään kyläily onnistu. Tai halutaan kutsua tuttavia mökille tai jonnekin. Mielestäni yösijan tarjoaminen on jo sellainen kädenojennus isänniltä, että mielestäni vieraan on ihan kohteliasta tuoda jotain ruokatarpeita.

Vierailija
26/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mukava kun yökylään tuleva on myös itse huomaavainen ja tuo kenties mukanaan haluamiaan "parempia" tarvikkeita. Tuskin emäntä/isäntä vastustelee jos vieraalla itsellään on mukanaan hyvää tuoretta leipää, parempaa mehua, erikoiskahvia, hedelmiä yms.

Vierailija
27/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä, jos se vieras menisi ihan omatoimisesti hotelliin, eikä tuppautuisi muiden nurkkiin. Jos mä tosiaan jonkun kotiini kutsun, niin ostan kyllä tarjottavaa, mutta ei oo mun vastuulla, jos tarjottavat ei kelpaa. Ihme kitisiä olet ap.

Yleensä ne vieraat kyllä kutsutaan eikä ne tuppaa muiden nurkkiin. Ei meille ainakaan kukaan änkeä.

Kyllä jotkut änkeää ja aika törkeästikin vielä. Ihmisiä on moneen junaan. Turha on ap:n kuitenkaan täysihoitoa odottaa, jos saa toisen kotona yöpyä. Hotellissa on oikeus vaatia palvelua rahan vastineeksi.

Vierailija
28/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No harvemmin noita yökylävieraita kutsutaan ihan vaan en yökyläilyn takia ja asumaan omaan kotiin. Mnestihan kyse on ns. pakkotilanteesta. Esim. toisella puolen Suomea asuvaa tuttavaperhettä tai kaveria halutaan nähdä, mutta matka on niin pitkä ettei päiväseltään kyläily onnistu. Tai halutaan kutsua tuttavia mökille tai jonnekin. Mielestäni yösijan tarjoaminen on jo sellainen kädenojennus isänniltä, että mielestäni vieraan on ihan kohteliasta tuoda jotain ruokatarpeita.

Meille tuo tuttavaperhe tuli 10 km:n päästä omalla autolla eli tarkoituksena oli nimenomaan yökyläillä, koska lapsista on niin mukavaa nukkua siskonpetillä muiden muksujen kanssa. Aikuiset taas saa ottaa rauhassa vähän kippoa ja kenenkään ei tarvitse ajaa kun jäädään yökylään.

Vierailija
29/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittajan kanssa periaatteessa samaa mieltä. Tai siis tuollaista aamiaista itse tarjoilen, ja kyllä aamiainen on myös yökyläilyn parasta antia, kun yövyn ystävieni luona. Usein paistetaan vohveleita tai tehdään jotakin muuta tukevampaa, brunssimaista aamiaissafkaa. On onni tuntea ihmisiä, jotka arvostavat hyvää ruokaa, yhdessä syömistä ja vieraanvaraisuutta.

Vierailija
30/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö kotonaskin aina tuommoisen aamupalan?

Vierailija
31/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina, kun minä menen yökylään jonkin luo, olen säästänyt yhden tai useamman hotelliyön hinnan. Ja sen vuoksi AINA vien tullessani jotain, joko kunnon tuliaisia tai käyn tulomatkalla kaupassa ja tarjoudun kokkaamaan tms. En edes oleta meneväni täyshoitoon toisten ihmisten luo, enkä ole niin avuton ettenkö osaa itse hakea kaupasta ruokaa jota haluan syödä, ja joka maistuu muillekin.

Joten myös ap:n ongelma on ratkaistu sillä että kävelee kauppaan. Kasva aikuiseksi, osta kaupasta ihan omilla rahoillasi teille kaikille jotain hyvää syötävää.

Täh? Minä en ainakaan odota vieraita tuovan mitään muuta kuin itsensä. Meiltä tulee tarjottavat ja yösija, koska olen kerran heidät kutsunutkin. Aivan älytöntä ajatella, että vieraan pitäisi aamulla ensi töiksensä lampsia kauppaan ostamaan tarjottavia.

Miksi kutsua ihmisiä, jos heidän tehtävänsä on ostella ruuat ja kokata kyläpaikassa? Pitääkö tuoda omat vuodevaatteetkin :DD?

No, minä otan vuodevaatteet mukaan, jos olen matkassa omalla autolla.

Vierailija
32/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina, kun minä menen yökylään jonkin luo, olen säästänyt yhden tai useamman hotelliyön hinnan. Ja sen vuoksi AINA vien tullessani jotain, joko kunnon tuliaisia tai käyn tulomatkalla kaupassa ja tarjoudun kokkaamaan tms. En edes oleta meneväni täyshoitoon toisten ihmisten luo, enkä ole niin avuton ettenkö osaa itse hakea kaupasta ruokaa jota haluan syödä, ja joka maistuu muillekin.

Joten myös ap:n ongelma on ratkaistu sillä että kävelee kauppaan. Kasva aikuiseksi, osta kaupasta ihan omilla rahoillasi teille kaikille jotain hyvää syötävää.

Täh? Minä en ainakaan odota vieraita tuovan mitään muuta kuin itsensä. Meiltä tulee tarjottavat ja yösija, koska olen kerran heidät kutsunutkin. Aivan älytöntä ajatella, että vieraan pitäisi aamulla ensi töiksensä lampsia kauppaan ostamaan tarjottavia.

Miksi kutsua ihmisiä, jos heidän tehtävänsä on ostella ruuat ja kokata kyläpaikassa? Pitääkö tuoda omat vuodevaatteetkin :DD?

Tämä kehoitus oli vain nirsoille vieraille, kuten ap, eli heille joille tavallinen aamupala ei kelpaa.

Vierailija
33/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä otan vuodevaatteet mukaan, jos olen matkassa omalla autolla.

Ja aina tietenkin omat lakanat ja pyyhkeet.

Vierailija
34/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka juntti menee yökylään ilman että vie mukanaan osan siitä "paremmasta" aamiaisesta? Isäntäväen pitäisi hankkia kaikki tarvikkeet, passata kaikin tavoin, laittaa teille aamiainen valmiiksi.. Ja mitä te teette. Valitatte.

Me viedään yökylään mennessä aina reilusti kaikenlaisia tuoretuotteita, josta yhdessä ystäviemme kanssa valmistamme aamiaisen. 

Vierailija
35/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan kutsu yövieraita. Minusta yökyläilyt ovat enemmän lasten kuin aikuisten juttuja. Joskus mulla käy vieraita, jotka ovat itse pyytäneet mua majoittamaan heidät yöksi esim siksi, että ovat aamulla lähdössä lomamatkalle ulkomaille ja satun asumaan lentokentän lähellä. He säästävät hotellimaksun verran rahaa yöpymällä meillä ilmaiseksi, miksi minun pitäisi tarjota heille vielä hotelliaamiainen? Lentokentän lähellä on hotellejakin, yöpykööt niissä, jos haluavat hotelliaamiaisen.

Vierailija
36/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä provo.

Vierailija
37/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tuo tuttavaperhe tuli 10 km:n päästä omalla autolla eli tarkoituksena oli nimenomaan yökyläillä, koska lapsista on niin mukavaa nukkua siskonpetillä muiden muksujen kanssa. Aikuiset taas saa ottaa rauhassa vähän kippoa ja kenenkään ei tarvitse ajaa kun jäädään yökylään.

No pakkotilannehan se tuokin on. Aikuiset haluaa ottaa kuppia, joten omalla autolla kotiin ei pääse. Takseista tai julkisesta liikenteestä teilläpäin ei ilmeisesti ole tietoakaan. Edelleen se yösijan ja todennäköisesti niiden lämpien ruokien tarjoaminen on sellainen kädenojennus, ettei isäntien enää todellakaan tarvitse ruveta kattamaan ruhtinaallista aamiaistarjoilua pöytään. Erittäin tökeröä vierailta tulla yökylään tyhjin käsin. 

Vierailija
38/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti luonani olen tarjonnut yövieraille aamiaiseksi kahvia, leipää ja olutta. Itsekin olen saanut tuollaista aamiaista ystävieni luona, se on sellainen perinne. Hyvin lähtee lauantai käyntiin :)

Vierailija
39/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen kanssa on tapana viedä mukanamme hiukan ruokatarvikkeita, kun mennään yökyläilemään. En halua, että toiset joutuvat kestittämään meitä yksipuolisesti.

Vierailija
40/231 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mukava kun yökylään tuleva on myös itse huomaavainen ja tuo kenties mukanaan haluamiaan "parempia" tarvikkeita. Tuskin emäntä/isäntä vastustelee jos vieraalla itsellään on mukanaan hyvää tuoretta leipää, parempaa mehua, erikoiskahvia, hedelmiä yms.

Niin että siinä sitten keitellään vuorollaan kahvia isäntäväki omaa ja vieras omaa kahvia vai pitääkö vieraan ottaa mukaan oma kahvinketinkin????

Voi herran jumala missä on ihmisten vieraanvaraisuus??????????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi