Säälittää ihmiset, jotka eivät koskaan käy bilettämässä
Kuitenkin haluaisitte, muttette uskalla koska teidät on kasvatettu vanhempien lellikeiksi. Voi teitä, ottakaa nyt joskus ilo irti elämästä, ette te siihen kuole!
Kommentit (69)
Ei yökerhoissa/renkutusbaareissa ole mitään nautittavaa. Kerran kävin ruuhkaiseen aikaan baarissa ja se oli ihan hemmetin ahdistava kokemus. Kännisiä örveltäjiä joka puolella, passaa musiikkia niin kovalla, että tärykalvot särkyy ja helkatin kalliit juomat. En vaan yhtään nauti siitä, että olen känniörvelöiden ympäröimänä. En todellakaan. Se on masentavaa ja ahdistavaa. En saa siitä minkään valtakunnan iloa. Terassit ja pubit on asia erikseen. Mutta en mä niissäkään jaksa yhtenään laukkoa. Se tunnelma on aina ihan eri tavalla rento ja paljon hilpeämpi ku ollaan ihan tutulla kaveriporukalla jonkun luona tai vähän rauhallisimmilla mestoilla.
Sitten saattaisin innostua, jos pääsisin johonki 20-30 luvun teema clubille missä jazz raikaa ja on ihan erilainen tunnelma. Tai joku 50 luvun teema baari jossa oikeasti se tanssiminen on jotain ihan muuta.
Miksi pitäisi tykätä bilettämisestä? Itse tykkään lukemisesta ja leipomisesta. N 26
Öhm. Lähestyn uhkaavasti kolmeakymppiä ja tykkään bailaamisesta. Monesti tosin se bailaaminen mulle on kotona musiikin luukuttamista ja pikkarikännien vetämistä, mut joskus on hauska lähtee johonkin kunnon räkälään hoilaamaan karaokea sydämen kyllyydestä. Mun mielestä siinä ei ole mitään pahaa ja ymmärrän aloituksen pointin. Kun joskus toivottavasti saamme lapsia, niin luultavasti silloin on mukavempaa vaan nyhviä sohvalla viikonloput 😊
Säälittää tollaset ketkä käy yökerhoissa ja säälii muita!
Menisit joskus metsäpsyke bileisiin tai isossa hallissa pidettäviin konemusiikki reiveihin, siellä on sitä kunnon biletystä eikä mitään kännissä huojumista ja seksiseuran etsimistä.
EPEK= ei pysty ei kynene enää.
Se myötähäpeä liaan humalassa olevia naisia kohtaan on vaan niin sietämätön. Puhumattakaa heidän yökerho vaatetuksesta. Ripsivärit poskella saadut itkupotkuraivarit pokelle, joka ei päästä sisään. :D Tajuux sä et mä en pääse ulos kun kerran vuodes, yhyy yhyy...missä te ootte ollu vankilassako? Ei ku mul on lapsia
Itse olin todellinen bilettäjä ikävuodet 21-25. Sain monesti jopa porttikieltoja, kun meni vähän liian lujaa. Joten tietyllä tavalla myös aika paljon hävettää nuo ajat. Nykyään voin käydä ehkä 1-5 kertaa vuodessa baarissa ja se on ihan riittävä.
Mielestäni "nuoruuden elämisellä" tarkoitetaan myös sitä, että jos hölmöilee sen voi laittaa ns. nuoruuden piikkiin. Mutta, jos 3-4 kymppisenä heiluu vielä baarissa räkäkännissä niin se on aika noloa. Tosin ei se räkäkänni nuorenakaan mikään kiehtova vaihtoehto ole. Mutta itsellä se meni aika pitkälti siihen. Olen vielä alle 3-kymppinen mutta mieluummin säästän rahat, laitan rahat matkustamiseen ja vietän rauhallisia koti-iltoja. Välillä kuulen yöllä kun naapurissa palaillaan 4-5 aikaan yöstä kotiin ja seuraavana päivänä mietin, että nyt he varmasti makoilevat krapulassaan, kun itse olen lähdössä lenkille. Aikansa kutakin, bilettäminen on hauskaa kun se on osa tiettyä elämänvaihetta mutta, jos se elämänvaihe kestää koko elämän se ei ole enää niin hauskaa.
Mua taas säälittää bilettäjät joilla elämä on nii tylsää että pitää himmentää pää et tuntuis kivalta.
Tyypillinen biletysilta:
- ONKO HYVÄ MEININKI TÄÄLLÄ?
- AI MITÄ?
- NIIN ETTÄ ONKO HYVÄ MEININKI?
- EMMÄ KUULE, MEEN HAKEE LISÄÄ KALJAA, VENAA
Juuh eli jooh.
Jos minä tunnen itseni ja tykkään itsestäni ihan tälläisenä kuin olen, niin mitä aihetta sulla on sääliä? (Tosin, mua ei muiden säälit liikuta paskan vertaa :D ) Eli, olen kotona viihtyvää lajia, hyvä viini, herkut, elokuva tai kirja, mukavissa kotivaatteissa. Ihanaa. En minä edes jaksaisi "bilettää" tai mitä sillä termillä nyt tarkalleen ottaen ap tarkoitat? Kyllä mä joskus menen miehen kanssa pubiin parille oluelle, mutta siinäkin se pointti on viihtyisä ympäristö jossa musiikki ei soi liian lujaa -jos ollenkaan- ja joku hyvänmakuinen erikoisempi olut, ja keskustelu miehen kanssa, ehkä vähän muiden ihmisten seurailu. Sen kummempaa biletystä en kaipaa.
Ahdistun ihmislaumoissa. Jopa kaupassa käynti saattaa joskus ahdistaa.
Olisihan se kiva tutustua uusiin ihmisiin ja juhlia ja vaikkapa löytää se toinen puolisko, mutta näillä sitä on vaan mentävä.
Paska tilanne sinänsä, koska en kotona kehenkään tutustu. Kukaan ei ovelta tule hakemaan. Jne.
N22
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se "kovaa" on bilettää siinä teini-iässä ja nuorena aikuisena, mutta enemmän kyllä säälittää ne, joille biletys jää päälle vielä 30 ikävuoden jälkeenkin.
Ja vielä enemmän säälittää ne ihmiset, jotka säälii muita siitä, että ei "biletä tarpeeksi". Kertoo enemmän sinun ajatusmaailman rajallisuudesta kuin mistään muusta.
Haha. Vai ettei muka voi bilettää yli kolmikymppiset! Ite oon jo 50+ ja tykkään bilettää. Kuulun tosin sateenkaariporukkaan, jossa biletys on hyväksyttyä missä iässä tahansa. Kaikki homot tosin ei tykkää bilettää. Homoille biletys sopii, koska ei ole perhettä rasitteena. Ei haittaa, jos pitää nukkua pitkään toipuakseen yöstä.
Ap:lle sanoisin, ettö ihmisiä kiinnostavat eri jutut. Jos itse haluat bilettää, se on ok. Mutta jos joku ei halya, se on on täysin hänen oma asiansa.
Herra x
Kerran, pari vuodessa kun jonnekin baariin erehdyn, niin muistan, miksi käyn niin harvoin. :D olihan se hauskaa kun olin 18, mutta ei oo enää.
Tanssimassa on ihan kiva käydä, mutta todellisuudessa musiikki on monesti huonoa, jalat liimautuu tahmaiseen lattiaan, urpot tuppautuu seuraan, juomaa läikkyy päälle... kaiken kruunaa mahdolliset lasinsirut ja kourijat.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta. Parikymppisenä tuli kyllä käytyä baarissa lähes joka viikonloppu. Olen nyt kolmevitosena kasvanut sen yli jos bilettämisellä tarkoitetaan baarielämää. Mieluummin olen kotosalla tai ystävien luona viettämässä iltaa. Saunotaan, syödään, pelaillaan lautapelejä, juodaan viiniä, olutta tms kuka mitäkin. Joskus menee aamuun saakka jos on tosi kivaa :D En kaipaa sääliäsi pätkääkään :) Pidän elämästäni juuri nyt.
Eivät nuo asiat ole mitenkään vaihtoehtoisia baarissa käymiselle. Juuri toissaviikonloppuna pelasin kavereiden kanssa lautapelejä ja join viiniä, ja sen jälkeen lähdettiin vielä baariin yksille. Baareissa käyminen on ainakin minulle osa kaupunkielämää siinä missä kahvilla käyminenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kerran, pari vuodessa kun jonnekin baariin erehdyn, niin muistan, miksi käyn niin harvoin. :D olihan se hauskaa kun olin 18, mutta ei oo enää.
Tanssimassa on ihan kiva käydä, mutta todellisuudessa musiikki on monesti huonoa, jalat liimautuu tahmaiseen lattiaan, urpot tuppautuu seuraan, juomaa läikkyy päälle... kaiken kruunaa mahdolliset lasinsirut ja kourijat.
Oletpa käynyt huonoissa paikoissa.
Mä biletin ihan tarpeeksi teininä. Ei vaan tee mieli eikä ole tarvetta. Inhoan kovaäänistä musiikkia kun ei voi edes jutella, kännisiä ihmisiä ja perseenpuristelijoita. En vaan saa niistä mitään irti.
Tanssimassa (vakioita) voin käydä, kuuntelen mielelläni klubilla musiikkia ja vietän iltaani joskus jossain laadukkaassa viinibaarissa. Ehkä kerran vuodessa jotain. Mieluummin teen hyvää ruokaa kotona ja kutsun ihania ystäviäni syömään, saadaan jutella rauhassa ja nauttia hyvästä seurasta.
Säälittävintä mitä tiedän on ne 40+ pissikset jotka luulevat olevansa niin seksyjä ja upeita muutaman bissen jälkeen.
Miksi minun pitäisi yksin lähteä bileettämään, hankkimaan krapulaa ja tulla muiden kourimaksi, räkimäksi tai arvosteltavaksi. Mieluummin harrastan liikuntaa, syön terveellisesti ja harrastan vaikka jousiammuntaa, nautin luonnosta nuokin ajat.
Mä en halua. En tykkää.
Mitä se sun napaa kaivaa että kaikki ei ole samanlaisia kuin sinä ja tykkää eri asioista?Kuka sä olet päättämään miten ihmiset saa pitää hauskaa?
37v perheellinen mies olen.
Ja juhliminen ja kapakis istuminen just nyt parasta..
Kuten näistäkin vastauksista voi lukea niin monella se elämä lerpahtaa siinä kolmenkympin korvilla, ja sen jälkeen haistaan pieruverkkareissa villasukat jalassa kotisohvalla ja kuvitellaan olevansa kypsä aikuinen. Bilettämisestä käy Trivial Pursuitin pelaaminen. Surullista. Paikoilleen jämähtänyttä ja homehtunutta menoa :/
En oikein näe siinä täydessä, hikisessä baarissa hengailua bilettämisenä. Täynnä humalaisia ihmisiä ja musiikki on p*skaa. Et kuule mitä kaverisi sanoo vaikka vieressä seisoisi.
Jos taas kyseessä on esim. illanistujaiset kaverin luona niin se on kivaa, tai mukavat häät niin viihdyn loistavasti.
Ennen tykkäsin terassillakin käydä mutta jotenkin semmonen "lässynlässynlää oon kännissä"-huutelu mitä jotkut "puumat" leopardikuvioisissa topeissa ja valkoisissa caprihousuissaan huutelevat ei innosta.