Heittelen tavaroita kun menee tunteisiin oikein kunnolla
Tätä siis tapahtuu n. kerran vuodessa.
Menen aivan sekaisin: itken, huudan, raivoan, heitän niitä tavaroita. Pahinta on, etten pysty kontroloimaan tunteitani :( Kun olen tarpeeksi itkenyt ja huutanut, niin olosta tulee seesteisempi, mutta alavireinen ja surullinen.
Tällä kertaa tämän purkauksen aiheutti se, että mies on käyttäytynyt minua kohtaan loukkaavasti ja ollut epärehellinen. Tiedän silti, että oma käytökseni on väärin. Mutta todella vaikea hillitä itsensä, ihan kun olisin sillä raivon hetkellä joku toinen ihminen :(
Mikä avuksi?
Kommentit (7)
Kuulostaa, että sinulla saattaa olla jotain tiedostamattomia tunteiden patoutumia, jotka eivät pääse purkautumaan normaaleja reittejä, ja jotka nousevat pintaan tällaisina purkauksina. Se, että tunteet menevät välillä ns. "yli" on normaalia, mutta se, ettet koe pystyväsi kontrolloimaan itseäsi/tunteitasi, ei kuulosta hyvältä. Oletko koskaan jutellut asiasta esimerkiksi lääkärillä?
Oletko minä?
Joku vihanhallintakurssi olisi kai paikallaan. Onneksi tapahtuu tosi harvoin tuo räjähtäminen enkä ikinä ole satuttanut ketään.
Ymmärrä nyt täysin, ettei sinulla ole mitään oikeutta tuhota yhtään mitään. Se ei ole hellyttävää, söpöä eikä naisellista. Varsinkin jos tuhoat jonkun muun kuin sisnun maksamaa omaisuutta, olet pelkästään huomionkipeä kusipää. Halusit neuvoja: aikuistu ja lakkaa käyttäytymästä kuin joku vajaaälyinen elämäm koululainen
Vierailija kirjoitti:
Oletko minä?
Joku vihanhallintakurssi olisi kai paikallaan. Onneksi tapahtuu tosi harvoin tuo räjähtäminen enkä ikinä ole satuttanut ketään.
Jos mitään pahaa ei tapahdu, miksi pitäisi mennä kurssille? Temperamenttia löytyy täältäkin, ja en huolestu niin kauan kuin en aiheuta mitään pahaa muille ja tavaroillekin vain vähäisiä vaurioita.
Mä olin ihan loppuunpalanut, kun käytös meni tohon. Oletko muutenkin äkkipikainen luonne? Terapiassa oppii vaihtoehtoisia suhtautumisia haitallisiin reagointitapoihinsa.
Kyllä minulla on varmasti niitä tunteiden patoutumia. Olen tehnyt paljon töitä sen eteen, että oppisin näyttämään tunteeni paremmin. Vielä edelleenkin tunteet tulevat minulle viiveellä. Jos joku loukkaa minua, saatan tajuta sen vasta seuraavana päivänä, enkä siis pysty pitämään puoliani. Itkeminenkin on välillä haasteellista, mutta toisaalta kun saan itkettyä, niin olo paranee huomattavasti.
Jos kerrat rajoittuu kertaan vuodessa, niin heittele pois. Korjaa arvokkaat ja tuhoa aiheuttavat kamat pois näkyvistä.
Nimim. Heittäjän vikaa itessäkin