Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?
Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.
Kommentit (1480)
Vartijat pilaavat kyllä monta ostos kertaa! Tollottavat ja kyttäävät asiakkaita. Kamalaa TIRKISTELYÄ ! Epäasiallisia kauppiaita ja vartijoita on paljon !!
Kestääkö vartijoiden toiminta päivän valoa!
Vierailija kirjoitti:
Lidli ja hälärit alkoi huutaa. Vartija oli salamana siinä että näytä laukku! sanoin ettei ole.
Taputteli mun toppaliivin taskut kaikkien katsoessa ja myös villapuseron hihat taputteli,vitutti ja kysyin otanko kengätki pois. No ei tarvinnut mutta muovipussiin vielä kurkkas,eihän siellä ollut ku kahvia ja kissaruokaa.
Kys,. Lidli on lähikauppani ja harmittaa kun olisi hyviä tuotteita,mutta tuon kohtelun jälkeen enää enää mene.
Saako vartijat muka taputella ihmisiä?!
Vierailija kirjoitti:
Espoo keskuksen k-raudassa 3 ja 5 vuotiaan kanssa ja tarvitsin 1,2 m laudanpätkän. Esitin asian myyjälle, joka siihen, no tuolla ulkona niitä lautoja on ja kai siellä sahakin on. Joo. Lähdin toiseen kauppaan, jossa minulle annettiin 1,2 metriä höylättyä lautaa.
Näissä, etenkin rautakauppa- ja urheiluliikejutuissa olisi todella kiva tietää, oletko asiakkaana nainen vai mies. Olen nainen ja oma kokemukseni etenkin rautakaupoista on sellainen, että olen kuin ilmaa kaikille myyjille. Kun olen mieheni kanssa ollut liikkeellä, on avuliaita myyjiä heti ilmestynyt. Myös osaksi kodinkonekaupoissa sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidli ja hälärit alkoi huutaa. Vartija oli salamana siinä että näytä laukku! sanoin ettei ole.
Taputteli mun toppaliivin taskut kaikkien katsoessa ja myös villapuseron hihat taputteli,vitutti ja kysyin otanko kengätki pois. No ei tarvinnut mutta muovipussiin vielä kurkkas,eihän siellä ollut ku kahvia ja kissaruokaa.
Kys,. Lidli on lähikauppani ja harmittaa kun olisi hyviä tuotteita,mutta tuon kohtelun jälkeen enää enää mene.
En tiedä,ainakin festareille mennessä taputellellaan mutta en osaa sanoa ruokakaupasta.
-Eri
Päämäärä Oy. Törkeää valehtelua ja kiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoo keskuksen k-raudassa 3 ja 5 vuotiaan kanssa ja tarvitsin 1,2 m laudanpätkän. Esitin asian myyjälle, joka siihen, no tuolla ulkona niitä lautoja on ja kai siellä sahakin on. Joo. Lähdin toiseen kauppaan, jossa minulle annettiin 1,2 metriä höylättyä lautaa.
Näissä, etenkin rautakauppa- ja urheiluliikejutuissa olisi todella kiva tietää, oletko asiakkaana nainen vai mies. Olen nainen ja oma kokemukseni etenkin rautakaupoista on sellainen, että olen kuin ilmaa kaikille myyjille. Kun olen mieheni kanssa ollut liikkeellä, on avuliaita myyjiä heti ilmestynyt. Myös osaksi kodinkonekaupoissa sama juttu.
Kiinnostaa myös, liittykö tämä naisen pukeutumiseen. Menen itse aina rautakauppaan, tietotekniikkaliikkeeseen, autokorjaamoon jne. "miesten paikkoihin" väljissä urheiluvaatteissa ja laittamattomana, silloin saa aina palvelua hyvin. Mutta auta armias jos menet samoissa vaatteissa jonnekin Wiklundin tai Stockan kosmetiikkaosastolle. Myyjät suunnilleen juoksee karkuun. Sinne täytyy laittaa ihan eri vaatteet ja meikata ja sitten tulee taas hyvää palvelua. Naurattaa välillä, kun tuntuu että pitää pukeutua paikan mukaan kaupoillakin :D
Polarn O. Pyret Ainoa, ei palvelua, oli liike sitten typötyhjä tai ei. Myyjät on pääsääntöisesti kassan takana ja heiluttelee kynää, välillä käy sivuhuoneessa. Usein ei edes tervehdi, vaikka kuulee kyllä asiakkaan saapuvan. Heillä on nimittäin se pimpelipomkello ovella, joka ilmoittaa. Myyjille ei ole ilmeisesti koulutuksissa kerrottu, että asiakas palvellaan ensin ja sitten puretaan tavaraa. Hassua vaan, ettei niitä purettavia tavaroitakaan yleensä näy, vain se paperinivaska. On käynyt mielessä, että esittävätkö kiireistä, ettei tarvitse ottaa asiakkaaseen kontaktia.
Tänäkin syksynä matkasin tuon Popin myymälän kautta Iso Omenaan Reimalle ostamaan kuorivaatteet ja asusteet. Liki 300e ostosreissulla odotan nimittäin jo vähän muutakin kuin 100% itsepalvelua. Lisäksi kassalla nolottaisi myyjän, tai siis rahastajan puolesta. Harmi että omenasta lopetti Popin myymälä, siellä yleensä sentään palveltiin.
Vierailija kirjoitti:
Autokaupat näyttävät olevan ketjun klassikko, eikä syyttä. Naisena varsinkin autokaupoilla saa lähes aina paskaa palvelua ja lähtökohtainen oletus on, että nainenhan haluaa pienen värikkään kauppakassin.
Oltiin miesystävän kanssa Ideaparkin autokaupoilla kiertelemässä ja vaikka joka kerta tehtiin selväksi että MINÄ olen sitä autoa ostamassa ja minulle se tulee työmatka-ajoon, niin jatkuvasti sitä miestä siinä vaan palveltiin tyylillä "kyllä mahtuu vaimon vaateostokset tänne takapenkille" "hehheh automaattikin niin uskaltaa päästää perheen naisetkin ratin taakse". "Haluatko lähteä koeajolle" ja tarjoaa miehelle avaimia jne.
Oisko ollut Kamux ainoa liike, jossa sattui myyjäksi nuorempi mies jolla oli selkeästi paljon paremmin hallussa ajatus siitä, että nainenkin voi jotain ymmärtää autoista, sekä olla se lopullisen ostopäätöksen tekijä, jopa laskun maksaja.
Tulee mieleen kuulemani tarina eräältä automyyjältä. Keski-iän ylittänyt naishenkilö asteli kauppaan ja totesi että hän haluaisi jonkun tehokkaan ja sporttisen auton. Kokematon rivimyyjä oli heti mainostamassa jotain käytettyjä pikku kauppakasseja, luokkaa Fiat Punto, kunnes toinen myyjä aisti tilanteen paremmin ja tuli mukaan käymään niitä oikeasti tehokkaampia autoja myyntirivistä läpi. Leidi lähti lopulta upouudella Volvo S60 sedanilla tehokkaimmalla koneella ja parhaalla lisävarustepaketilla varustettuna, jonka maksoi ilman rahoitusta.
Naisia vähättelemällä voi jäädä isot kaupat tekemättä tuolla alalla.
Mentiin muutama vuosi sitten käymään mieheni kanssa Gigantissa, kun minun piti ostaa uusi läppäri. Kun olin valitsemassa mieleistäni, siihen tuli myyjä (mies) neuvomaan, näytti eri malleja ja kuvaili niiden ominaisuuksia. Mutta hän katsoi ja puhui koko ajan vain miehelleni. Minua päin ei edes vilkaissut, vaikka kerroimme heti alkuun, että läppäri tulee minulle. Tokaisin, että kertoisit nuo asiat mieluummin minulle, kun minä tässä olen ostamassakin.
Kun sitten lopulta löysin parhaalta vaikuttavan koneen, myyjä ei meinannut myydä sitä minulle. Intti, että se ei ole minun tarpeisiini hyvä ja yritti suositella toista. Lopulta miehenikin ärtyi ja totesimme, että kai meidän on sitten mentävä ostoksille muualle. Silloin myyjä lopulta suostui viemään läppärin maksettavaksi.
"Tulee mieleen kuulemani tarina eräältä automyyjältä. Keski-iän ylittänyt naishenkilö asteli kauppaan ja totesi että hän haluaisi jonkun tehokkaan ja sporttisen auton. Kokematon rivimyyjä oli heti mainostamassa jotain käytettyjä pikku kauppakasseja, luokkaa Fiat Punto, kunnes toinen myyjä aisti tilanteen paremmin ja tuli mukaan käymään niitä oikeasti tehokkaampia autoja myyntirivistä läpi. Leidi lähti lopulta upouudella Volvo S60 sedanilla tehokkaimmalla koneella ja parhaalla lisävarustepaketilla varustettuna, jonka maksoi ilman rahoitusta.
Naisia vähättelemällä voi jäädä isot kaupat tekemättä tuolla alalla."
Kuulostaa ihan autokauppiaan tarinalta. Niillähän on siellä valmiina odottamassa niitä upouusia autoja kaikilla moottoreilla ja varustelutasoilla odottamassa, että joku vaan kävelee sisään ja ostaa sen ilman rahoitusta. Varmaan kaikki väritkin tarjolla. Ei tarvitse tilata mistään ja odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vartijat pilaavat kyllä monta ostos kertaa! Tollottavat ja kyttäävät asiakkaita. Kamalaa TIRKISTELYÄ ! Epäasiallisia kauppiaita ja vartijoita on paljon !!
Kestääkö vartijoiden toiminta päivän valoa!
Luultavasti epäilevät kaikkia myymälävarkaiksi muutaman takia, itse jouduin vartijankoppiin kun kassalla hälytykset piippas;:( myyjä oli hlvetin epäkohtelias kun soitti vartijalle ja päin naamaa sanoi että olisin varastanut jotakin, vartija oli kyl ystävällinen ja tutkimuksen jälkeen paljastui että mun reppuun jääneet hotellin valokortit (ne jotka laitetaan hotelli huoneessa jotta valot syttyisi aiheutti hälytyksen, vartija pahoitteli ja toivotti hyvää päivänjatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä,ainakin festareille mennessä taputellellaan mutta en osaa sanoa ruokakaupasta.
-Eri
Ei koske näköjään fyysinen koskemattomuus muuta kuin vankilassa..
Tampereen kauppahallissa on sen niminen ravintola kuin Kauppahallin kotilounas. Siellä on kassalla ei-suomalaisen näköinen nuori nainen, joka on tosi töykeä ja v*ttuuntunut. Toisaalta kyseisessä paikassa ruoka on niin mautonta ja pahaa, ellei peräti raakaa, että olisin itsekin samanlainen, jos sitä pitäisi ihmisille myydä.
Vähän erilainen tilanne, mutta tälleen maksavana asiakkaana: Eräs autokoulu Tampereella. Yksi opettajista tuntui lähtökohtaisesti suhtautuvan asiakkaisiin, kuin rikollisiin, joita hänen kuuluu rangaista: Oli heti alusta asti lannistava ja vihamielinen. Tiuski, irvaili ja läksytti ja ihmetteli, kuinka huonosti ajan. Koitti syyllistää selittämällä, kuinka pelkää kyydissäni ja kuinka pysäyttelyni ja liikkeelle lähtöni vaurioittavat hänen selkäänsä.
Ikinä äijä ei sanonut mitään niin asiatonta, että olisin heti voinut laittaa vastaan olematta nenäkäs, tai tehdä valitusta ilman, että hän olisi voinut kumota sen syyttämällä ajotaitojani tai laittamalla kaiken herkkänahkaisuuteni piikkiin. Hän pysyi siinä rajalla, että olisi totuudenmukaisesti pystynyt tarvittaessa sanomaan olleensa "oikeassa". Eli todella hienosti hiottua, varmasti jo pitkään harjoitettua lyttäämistä.
Jos tuo tyyppi olisi ollut tuolla asenteella kaupan kassana, niin ei hän olisi nähnyt toista työpäiväänsä. Lisäksi tuollainen valmiiksi jo hiukan hermostuneen, ajotaidottoman oppilaan tarkoituksenmukainen kuumottelu on potentiaalisesti hyvin vaarallistakin.
Vierailija kirjoitti:
Vähän erilainen tilanne, mutta tälleen maksavana asiakkaana: Eräs autokoulu Tampereella. Yksi opettajista tuntui lähtökohtaisesti suhtautuvan asiakkaisiin, kuin rikollisiin, joita hänen kuuluu rangaista: Oli heti alusta asti lannistava ja vihamielinen. Tiuski, irvaili ja läksytti ja ihmetteli, kuinka huonosti ajan. Koitti syyllistää selittämällä, kuinka pelkää kyydissäni ja kuinka pysäyttelyni ja liikkeelle lähtöni vaurioittavat hänen selkäänsä.
Ikinä äijä ei sanonut mitään niin asiatonta, että olisin heti voinut laittaa vastaan olematta nenäkäs, tai tehdä valitusta ilman, että hän olisi voinut kumota sen syyttämällä ajotaitojani tai laittamalla kaiken herkkänahkaisuuteni piikkiin. Hän pysyi siinä rajalla, että olisi totuudenmukaisesti pystynyt tarvittaessa sanomaan olleensa "oikeassa". Eli todella hienosti hiottua, varmasti jo pitkään harjoitettua lyttäämistä.
Jos tuo tyyppi olisi ollut tuolla asenteella kaupan kassa
Huh, onpas törkeän kuuloinen :/
Vierailija kirjoitti:
Polarn O. Pyret Ainoa, ei palvelua, oli liike sitten typötyhjä tai ei. Myyjät on pääsääntöisesti kassan takana ja heiluttelee kynää, välillä käy sivuhuoneessa. Usein ei edes tervehdi, vaikka kuulee kyllä asiakkaan saapuvan. Heillä on nimittäin se pimpelipomkello ovella, joka ilmoittaa. Myyjille ei ole ilmeisesti koulutuksissa kerrottu, että asiakas palvellaan ensin ja sitten puretaan tavaraa. Hassua vaan, ettei niitä purettavia tavaroitakaan yleensä näy, vain se paperinivaska. On käynyt mielessä, että esittävätkö kiireistä, ettei tarvitse ottaa asiakkaaseen kontaktia.
Tänäkin syksynä matkasin tuon Popin myymälän kautta Iso Omenaan Reimalle ostamaan kuorivaatteet ja asusteet. Liki 300e ostosreissulla odotan nimittäin jo vähän muutakin kuin 100% itsepalvelua. Lisäksi kassalla nolottaisi myyjän, tai siis rahastajan puolesta. Harmi että omenasta lopetti Popin myymälä, siellä yleensä sentään palveltiin.
Millaista pälvelyä tarvit vaatekaupassa? En minä ainakaan tarvitse lakeijaa hymyilemään viereeni kun haen kokoani vastaavan vaatteen, menen sovituskoppiin ja kävelen kassalle. Itse, kun olen aina suhtautunut ostosreissuihin yksinkertaisesti tarvikkeidenhankkimisreissuina, niin on jotenkin absurdia että joillekin teistä onnistuneeseen kaupassa käyntiin kuuluu myös pokkuroiduksi tuleminen. Minulle myyjä todellakin on vain rahastaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänäkin syksynä matkasin tuon Popin myymälän kautta Iso Omenaan Reimalle ostamaan kuorivaatteet ja asusteet. Liki 300e ostosreissulla odotan nimittäin jo vähän muutakin kuin 100% itsepalvelua. Lisäksi kassalla nolottaisi myyjän, tai siis rahastajan puolesta. Harmi että omenasta lopetti Popin myymälä, siellä yleensä s
Itse olen vain tyytyväinen, jos saan katsella valikoimaa rauhassa, eikä myyjä tule vierelle heti. Jos kaipaan apua esim. lasten ulkovaatteiden valinnassa, niin sitten olen tuossa mainitsemassasikin liikkeessä mennyt kassalle kysymään. Kyllä myyjä silloin on aina tullut auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tampereen kauppahallissa on sen niminen ravintola kuin Kauppahallin kotilounas. Siellä on kassalla ei-suomalaisen näköinen nuori nainen, joka on tosi töykeä ja v*ttuuntunut. Toisaalta kyseisessä paikassa ruoka on niin mautonta ja pahaa, ellei peräti raakaa, että olisin itsekin samanlainen, jos sitä pitäisi ihmisille myydä.
Itse käyn siellä aina välillä enkä ole huomannut mitään epäasiallista ko myyjän käytöksessä. Myyjä on ollutkin siellä jo vuosikaudet työssä. Ilmeisesti samassa myyjässä kuitenkin ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Tampereella Nanda Devi on ihan kuuluisa törkeästä "palvelustaan". Itse en enää siellä käy juuri sen vuoksi, vaikka ruoka onkin hyvää. Eivät myöskään myönnä koskaan virhettään eivätkä korjaa sitä tai hyvitä mitenkään, jos tuovat väärän ruuan pöytään.
Joo, se on kyllä ihme, miten siellä kuitenkin väkeä tuntuu käyvän. Itse lopetin kymmenen vuotta sitten kun palvelu oli noin paskaa.
Eräs baari/kahvila. Päätettiin käydä siellä kaverini kanssa kahvilla. Myyjä vain mulkoili, eikä sanonut sanaakaan, kun tilattiin kahvit. Tervehdittiin ja kiitettiin kuitenkin kohteliaasti. Istuttiin pöytään juomaan kahvia ja myyjä vain tuijotti meitä vihaisesti kassan takaa. Oltiin hiljaa ja asiallisesti. Lopuksi kaverini päätti käydä vessassa, mutta avasi vahingossa siivouskomeron oven. Silloin myyjä vihdoin puhui meille, eli alkoi raivoamaan täysillä että: "ÄLÄ MENE SINNE SIIVOUSKOMEROON!!!!". Lähdettiin aika äkkiä pois.