Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?

Vierailija
05.06.2016 |

Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.

Kommentit (1509)

Vierailija
1481/1509 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin vuosia sitten alusvaatekauppaan ja halusin ostaa itselleni sievät alusvaatteet. Olin jo täysi-ikäinen. Kaupassa katselin ja kysyin kokomerkintöjä jolloin myyjä ilmoitti "sulle en ainakaan myy mitää"

Provo. Pitsihepeneitä saa myydä vaikka 10-vuotiaalle. Miksi pikkuliikkeen omistaja sabotoisi omaa kaupankäyntiään?

Olin tulossa sanomaan samaa. Ihan keksitty juttu. Miten joku viitsii ja mitä tästä tarinoinnista saa? Voi toki olla, että näiden juttujen keksijöillä prakaa mielenterveys.

Vierailija
1482/1509 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen reilusti ylipainoinen nainen. Olin menossa isoäitini nimipäiväjuhliin ja ajattelin että olisi kohteliasta viedä leivokset kaikille, eli kolme kappaletta, isoäidille, isoisälle ja minulle. Olin kahden pienen lapseni kanssa leivosvitriinillä ja tilasin kolme omenaviineriä. Vanhempi hyvin hoikka naismyyjä katsoi minua päästä varpaisiin, sitten lapsiani ja sanoi "No sinulle voin tämän myydä mutta lapsistasi et tee tuollaisia kuin sinä olet" Oletti että ne leivokset olivat lapsilleni, ei sillä että asia olisi paskan vertaa kuulunut hänelle.

Tämäkin on täysin keksitty juttu. Ei kukaan aspa puhu asiakkaalle näin. Hohhoijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1483/1509 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teimme asuntolainajakemusta pankkiin.

Hakemusta käsitteli henkilö, joka suorastaan vi((uili puhelimessa. Hän esimerkiksi sanoi: Kuinka se voi olla niin vaikeaa, sieltä kotisohvalta tehdä tätä lainahakemusta?

Ei muuten otettu lainaa sieltä ja pankki vaihtui.

Vierailija
1484/1509 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röntgenissä ollessa röntgenhoitaja huokaili, pyöritteli silmiään, tiuski ja väänteli jalkaani, kun en heti tajunnut miten jalkani asettelen lattiaan röntgenkuvaa varten. Hän oli muutenkin jotenkin niin vihamielinen, että kuvien jälkeen vaatteita ja kenkiä laittaessani purskahdin vain itkuun, vaikka koitin pidätellä edes siihen asti, että olisin päässyt huoneesta pois. Jotain se siinä vielä oli kertomassa, mutta lähdin vain kesken sen puheen pois.

Aina ennen tuota, ja tuon tapauksen jälkeen olen saanut joka paikassa vain hyvää tai neutraalia palvelua. 

Vierailija
1485/1509 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku kuvittelee täällä kerrottuja tarinoita keksityiksi? Itsekin olen saanut joistain liikkeestä huonoa palvelua. Näköjään on moni muukin, ne putiikit kun ei kauaa pysy pystyssä.

Kerran olin etsimässä kummitytölleni synttärilahjaa ja näin yhden liikkeen ikkunassa kivan puseron. Menin sisälle ja kysyin myyjältä missä niitä on. Myyjä katsoi minua päästä varpaisiin ja sanoi, että meillä ei ole sinun kokoa. En jäänyt selittämään, että olisin ostanut koon S tai XS, löysin lahjaksi jotain muuta toisesta kaupasta.

Vierailija
1486/1509 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmannilla alkoi huutaa varashälytin. Samaan aikaan kanssani porttien läpi astui ulos viereisellä kassalla asioinut vanhempi mies,mutta hän sai kävellä vapaasti ulos kun minun nuoren naisen piti näyttää taskut.

En enää mennyt Tokmannille.

Ainakin ennen ne varashälyttimet on voineet huutaa milloin mistäkin syystä tai peräti jättää huutamatta. Kerran kävi itselleni että maksoin vaatteen ja kävelin ulos. Kotona huomasin hälyttimen ja piti sitten myöhemmin palata samaan kauppaan irroittamaan varashälytin. Kerran kävi että maksettu paketissa oleva kodinkone alkoi huudattaa porteissa. Viittilöitiin palaamaan, exukkoni oli todella nolona ja punaisena mutta itse en ollut millänikään. Emme olleet mitään varastaneet vaan hälytintä ei edellinen kassa ollut poistanut.

Ei minua ainakaan hävetä yhtään jos pysäyttävät, enhän ole mitään varastanutkaan =)  Sanoisin että pikemminkin asennekysymys.

Vierailija
1487/1509 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän erilainen tilanne, mutta tälleen maksavana asiakkaana: Eräs autokoulu Tampereella. Yksi opettajista tuntui lähtökohtaisesti suhtautuvan asiakkaisiin, kuin rikollisiin, joita hänen kuuluu rangaista: Oli heti alusta asti lannistava ja vihamielinen. Tiuski, irvaili ja läksytti ja ihmetteli, kuinka huonosti ajan. Koitti syyllistää selittämällä, kuinka pelkää kyydissäni ja kuinka pysäyttelyni ja liikkeelle lähtöni vaurioittavat hänen selkäänsä.

Ikinä äijä ei sanonut mitään niin asiatonta, että olisin heti voinut laittaa vastaan olematta nenäkäs, tai tehdä valitusta ilman, että hän olisi voinut kumota sen syyttämällä ajotaitojani tai laittamalla kaiken herkkänahkaisuuteni piikkiin. Hän pysyi siinä rajalla, että olisi totuudenmukaisesti pystynyt tarvittaessa sanomaan olleensa "oikeassa". Eli todella hienosti hiottua, varmasti jo pitkään harjoitettua lyttäämistä.

Nuorena tyttönä kävin Enskan autokoulun Hsingissä. Ajo-opettajani oli ihan hirveä. Haukkui ja muutenkin ylimielinen. Suurimmalta osin painajaista koko hänen kanssaan autossa oleminen. Toiset kertoivat kuinka mukavia opettajia heillä oli. Mentiin sitten inssiajoon ja ajo-opettajani sanoi "et tule pääsemään läpi, turhaan tultiin". Olipa siinä kannustus. Inssiajoon sain todella mukavan ja symppiksen ajomestarin. Täysin erilainen ihminen kun ajo-opettajani. Ehkä siksikin ja suurelta osin siksi, pääsin läpi ja sain ajokortin. 

Vierailija
1488/1509 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi pankissa , mikään asia ei onnistunut eikä mennyt oikein .

Vierailija
1489/1509 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku kuvittelee täällä kerrottuja tarinoita keksityiksi? Itsekin olen saanut joistain liikkeestä huonoa palvelua. Näköjään on moni muukin, ne putiikit kun ei kauaa pysy pystyssä.

Kerran olin etsimässä kummitytölleni synttärilahjaa ja näin yhden liikkeen ikkunassa kivan puseron. Menin sisälle ja kysyin myyjältä missä niitä on. Myyjä katsoi minua päästä varpaisiin ja sanoi, että meillä ei ole sinun kokoa. En jäänyt selittämään, että olisin ostanut koon S tai XS, löysin lahjaksi jotain muuta toisesta kaupasta.

Minulle henkkamaukan anorektinen ja neitimäinen myyjä totesi Lahdessa parikymentä vuotta sitten, ettei heillä ole mitään minunlaisille. Menkkamekko saa puolestani pitää lapsityövoimalla tehdyt lattianpesuriepunsa, ostan muualta laadukkaampia.

Vierailija
1490/1509 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kekäleen jakkukalkkunamyyjä katsoi päästä varpaisiin, eikä suostunut myymään minulle mitään. Kun totesin, että menen sitten tuhlaamaan 500 euroa muualle, tuli Kaarinalle niin hätä, että heltat leuan alla heiluivat.

Kiitos Lahden Pökäle, en enää koskaan asioi ketjussa ja haukun myymäläketjua jokaiselle aina kun tilaisuus vain tulee.

Vierailija
1491/1509 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitko ketjua ollenkaan? Ei kukaan kiellä etteikö huonoa palvelua olisi. Osa jutuista on vaan selvästi keksittyjä ja vähintään väritettyjä. Tämän tajuaa etenkin jos on ikinä itse tehnyt mitään aspahommia.

Ja pitää muistaa, että tällä palstalla kirjoittelee muutkin kuin "normaalit" ja ulosanti on sen mukaista.

Vierailija
1492/1509 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kekäleen jakkukalkkunamyyjä katsoi päästä varpaisiin, eikä suostunut myymään minulle mitään. Kun totesin, että menen sitten tuhlaamaan 500 euroa muualle, tuli Kaarinalle niin hätä, että heltat leuan alla heiluivat.

Kiitos Lahden Pökäle, en enää koskaan asioi ketjussa ja haukun myymäläketjua jokaiselle aina kun tilaisuus vain tulee.

"Ei suostunut myymään minulle mitään"

Ja tarinointi jatkuu. Et vain viitsi kertoa, miten tuo tilanne oikeasti meni.

Vierailija
1493/1509 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei suostunut myymään minulle mitään"

Ja tarinointi jatkuu. Et vain viitsi kertoa, miten tuo tilanne oikeasti meni.

No, kerrotaanpa Nico-Tiinalle yksityiskohtia.

Olin menossa ostamaan uutta kevättakkia Pökäleestä. Tämä eläkeikää lähestyvä kalkkuna katsoi minua päästä varpaisiin ja totesi, ettei täällä ole mitään kaltaiselleni ( juu, en ollut pukeutunut ykkösiin vaan suoraan töistä tulossa ). Kun kerroin summan, niin johan alkoi tapahtua ja jopa alkoi löytyä. Varasin kolme takkia ja sanoin tulevani hakemaan ne ihan hetken päästä, enkä enää koskaan astunut liikkeeseen sisälle. Ilmeisesti Pökäleen myyjää varten pitää pukeutua kuin linnan juhliin, että kelpaa.

Vierailija
1494/1509 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Jotakin jää nyt pois.

Vierailija
1495/1509 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspana kommentoin, että moni asiakas tulkitsee tilanteita aivan omalla tavallaan, joten joitakin juttuja tässä ketjussa on kyllä vaikeaa ottaa todesta.

Annan esimerkin omasta tulkinnasta ja värittämisestä.

Aspa: valitettavasti suuremmat koot ovat loppu.

Asiakas kertoo täällä, kuinka sen ja sen kaupan myyjä sanoi häntä lihavaksi ja/tai "ei meillä oo sulle mitään."

"Myyjä mittaili päästä varpaisiin"

Oikeasti katsoi sinua miettien, mitä kokoa lähtee tarjoamaan.

Tai aspa ohjaa toiselle osastolle, jossa toinen myyjä osaa paremmin neuvoa asiassa x.

Asiakas: tuo myyjä ei suostunut palvelemaan minua!!! Törkeä myyjä!!!

Yleistä on sekin, että halutaan joku kantistarjous, muttei suostuta liittymään kanta-asiakkaaksi tai joku muu vastaava tämän tilanteen variaatio. Netissä tämä muuttuu muotoon "huono palvelu".

Ei ollut.

Jne. Jne. Aika moni voi ihan omalla käytöksellään vaikuttaa saamaansa palveluun. Ja aika moni voisi ihan kuunnella ja ymmärtää sen sijaan että keksii omat villit versiot ja esiintyy palstoilla kaltoin kohdeltuna uhrina.

Kyllä, on olemassa myös huonoa palvelua, mutta väitän että paljon vähemmän kuin mitä näiden juttujen perusteella voisi luulla.

Vierailija
1496/1509 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt törkeä, mutta huvitti. Menin Alkoon ostamaan valkkaripulloa ja kaksi myyjää oli jumittunut kahdenkeskikseen keskusteluun juuri sen hyllyn eteen, josta olisi halunnut katsella. Koitin hakea kontaktia, mutta he eivät kiinnittäneet minuun mitään huomiota. Menin sitten kassalle ja tämä kassalla oleva miespuolinen työntekijä karjaisi kovaan ääneen niinkuin olisi aiemminkin joutunut samaan tilanteeseen: "HEI TÄÄLLÄ OLISI ASIAKAS!". Tällöin nämä keskustelevat naisetkin heräsivät, ja toinen katosi takahuoneeseen.

Ärsyttäviä ollaan me asiakkaat, kun häiritään työntekijöiden päivää.

Vierailija
1497/1509 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danske bank as. palvelu@

Automaatti vaatii painamaan aina vas

Numeroita

Vierailija
1498/1509 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. Jotakin jää nyt pois.

No, kerrotaanpa Nico-Tiinalle yksityiskohtia.

Olin menossa ostamaan uutta kevättakkia Pökäleestä. Tämä eläkeikää lähestyvä kalkkuna katsoi minua päästä varpaisiin ja totesi, ettei täällä ole mitään kaltaiselleni ( juu, en ollut pukeutunut ykkösiin vaan suoraan töistä tulossa ). Kun kerroin summan, niin johan alkoi tapahtua ja jopa alkoi löytyä. Varasin kolme takkia ja sanoin tulevani hakemaan ne ihan hetken päästä, enkä enää koskaan astunut liikkeeseen sisälle. Ilmeisesti Pökäleen myyjää varten pitää pukeutua kuin linnan juhliin, että kelpaa.

Haaskasit omaa aikaasi😂 myyjä joutuu olla siellä yhtä kauan joka tapauksessa. Ei varmaan arvosta sinun näköisiä yhtään enempää ton jälkeen. Jos olet valmis haaskaamaan aikaasi tohon niin olisit vaan antanut palautetta yrittäjälle.

Vierailija
1499/1509 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä olisi niiiin monta pankit, ruokatoimitukset, asentaja....

Vierailija
1500/1509 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aspana kommentoin, että moni asiakas tulkitsee tilanteita aivan omalla tavallaan, joten joitakin juttuja tässä ketjussa on kyllä vaikeaa ottaa todesta.

Annan esimerkin omasta tulkinnasta ja värittämisestä.

Aspa: valitettavasti suuremmat koot ovat loppu.

Asiakas kertoo täällä, kuinka sen ja sen kaupan myyjä sanoi häntä lihavaksi ja/tai "ei meillä oo sulle mitään."

"Myyjä mittaili päästä varpaisiin"

Oikeasti katsoi sinua miettien, mitä kokoa lähtee tarjoamaan.

Tai aspa ohjaa toiselle osastolle, jossa toinen myyjä osaa paremmin neuvoa asiassa x.

Asiakas: tuo myyjä ei suostunut palvelemaan minua!!! Törkeä myyjä!!!

Yleistä on sekin, että halutaan joku kantistarjous, muttei suostuta liittymään kanta-asiakkaaksi tai joku muu vastaava tämän tilanteen variaatio. Netissä tämä muuttuu muotoon "huono palvelu".

Pitäisi osata käyttäytyä siten ettei asiakkaalle tule epämukava olo.