Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?

Vierailija
05.06.2016 |

Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.

Kommentit (1350)

Vierailija
841/1350 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella Itsenäisyydenkadulla naissuutari jolle vein kengät korjattavaksi. Tiesin mitä kengille pitää tehdä ja pyysin haluamiani korjauksia ja kysyin niiden hintaa. Kyseessä oli vuosia vanhat varrelliset nahkakengät joita oli aiemminkin korjattu.

Yllätyin täysin kun suutari sanoi että ei ala tuollaisia asioita tekemään, että voi kyllä irrottaa panna kengät kokonaan uusiksi, uusia pohjat ja vetoketjut (jotka olivat ihan kunnossa) ja se maksaisi yli sata euroa. Kysyin miksei voisi tehdä vain sitä mitä pyysin jotta kengät tulisivat käyttökuntoon. Kuulemma ei ala niin huonoihin kenkiin käyttää aikaansa. Vein sitten Asematunnelin suutarille joka teki pyytämäni korjaukset kenkiin ja maksoin 30 euroa. Kengät ovat usein käytössä ja aivan hyvät ja toimivat. Harmi kun tuota paikkaa ei enää ole.

Vierailija
842/1350 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takki Haloselta. Napit lensi eka kertaa pukiessa. Paluttessa myyjö kivahti että eihän tuolla hinnalla voi vaatia "ateljee laatua". Heitti toisen kuin kluun koiralle "tuossa pitäisi olla vähän paremmin kiinni"

Kokemukset Itiksen Halosen naistenosaston asiakaspalvelusta ovat yleisesti huonoja. Yksin saat haahuilla koko liikkeen läpi, myyjä ei milloinkaan aktiivisesti lähesty ja tarjoa apua, nassu nyrpyssä puuhaavat mitä puuhaavat. Jos sovitat vaatteita, kukaan ei koskaan tule kysymään istuuko tai tarvitsetko apua. Kerran olin kasannut käsiini aimo kasan vaatteita( ostan kerralla paljon) ja kun en jaksanut enää kantaa niitä laitoin kassan tiskille ja ajattelin, että kierrän vielä loput .  Myyjä siihen, että ai viedäänkö nämä takaisin? Pakko oli siihen tokaista, että ei, ostaisin nämä mutta kierrän vielä jos sopii ja ostava asiakas on teille tervetullut?

Sitten ylipäätänsä ärsyttää pääStocmannilla, että olet ostanut monen sadan euron vaatteen niin ainoa henkilö, joka on kiinnostunut sinusta ostajana on se kassa, joka tokaisee: ostatko muovipussin? En käy enää Stockalla vaan vien rahani sinne, jossa ymmärretään asiakkaan kokonaiskokemus ostamisesta ja kääritään kauniisti kallis ostos tyylikkääseen paperikassiin tms. ja jossa saa tarvittaessa sekä palvelua että suositteluja minulle sopivista vaatteista ja asusteista.

Miksi se myyjä ei saanut kysyä niistä vaatteista? Jos jätit ne kassalle ja olit lähdössä kassalta pois niin on aika luonnollista olettaa, että et ota niitä.

No olinpas hölmö! En tajunnut, että jotkut siis keräävät vaatteita kaupasta ja sitten vain jättävät ne kassalle ja häipyvät :D. Itse kun tyhmänä laitan vatteet takaisin sinne mistä ne olen ottanutkin ja kassalle vien vaatteet siksi että haluan ostaa ne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1350 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon aina saanu hyvää palvelua. Jos myyjä ei heti huomioi mua, menen kyllä rohkeasti pyytämään apua enkä ala vittuilemaan. Uskon että niin metsä vastaa kuin siihen huudetaan. Jos pikaruokalassa hampparia ei kuulu, menen rohkeesti kysymään, luultavasti kyseessä on ollut inhimillinen erehdys ja melkein aina oon saanu jälkkärin tms hyvitykseksi unohduksesta. Ärrän tätejä säälin, hirveä kiire, pieni palkka ja asiakkaat köyhiä ja vittumaisia. Ei ihme jos ei jaksa olla syy korvissa koko päivää...

Just näin. Olen aina ystävällinen myyjille ja saan hyvää palvelua. Keljua odottaa myyjän hymyilevän pirtsakasti 8h, kun asiakkaat kohtelevat kuin torakkaa. Lähes aina nuutuneinkin kassa vastaa ystävällisyyteen ystävällisyydellä.

Näinpä. Välillä tulee asiakkaiksi muksuja jotka ehkä vaivalla pusertavat jonkun moin mutta eivät osaa sanaa kiitos. Voin vielä jotenkin ymmärtää sen erityisesti nuoremmilta lapsilta, mutta en sitä jos aikuinen ei osaa avata suutaan. Varsinkin ne perheidensä kanssa tulevat näyttävät aika surkeaa esimerkkiä lapsilleen. Näille tekisi mieli vain töksäyttää hinta pokerinaamalla ja ihan ilman kiitoksia tai muuta ylimääräistä. 

Sen sijaan mukaville asiakkaille ei ole vaiva eikä mikään hymyillä. 

Vierailija
844/1350 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takki Haloselta. Napit lensi eka kertaa pukiessa. Paluttessa myyjö kivahti että eihän tuolla hinnalla voi vaatia "ateljee laatua". Heitti toisen kuin kluun koiralle "tuossa pitäisi olla vähän paremmin kiinni"

Kokemukset Itiksen Halosen naistenosaston asiakaspalvelusta ovat yleisesti huonoja. Yksin saat haahuilla koko liikkeen läpi, myyjä ei milloinkaan aktiivisesti lähesty ja tarjoa apua, nassu nyrpyssä puuhaavat mitä puuhaavat. Jos sovitat vaatteita, kukaan ei koskaan tule kysymään istuuko tai tarvitsetko apua. Kerran olin kasannut käsiini aimo kasan vaatteita( ostan kerralla paljon) ja kun en jaksanut enää kantaa niitä laitoin kassan tiskille ja ajattelin, että kierrän vielä loput .  Myyjä siihen, että ai viedäänkö nämä takaisin? Pakko oli siihen tokaista, että ei, ostaisin nämä mutta kierrän vielä jos sopii ja ostava asiakas on teille tervetullut?

Sitten ylipäätänsä ärsyttää pääStocmannilla, että olet ostanut monen sadan euron vaatteen niin ainoa henkilö, joka on kiinnostunut sinusta ostajana on se kassa, joka tokaisee: ostatko muovipussin? En käy enää Stockalla vaan vien rahani sinne, jossa ymmärretään asiakkaan kokonaiskokemus ostamisesta ja kääritään kauniisti kallis ostos tyylikkääseen paperikassiin tms. ja jossa saa tarvittaessa sekä palvelua että suositteluja minulle sopivista vaatteista ja asusteista.

Miksi se myyjä ei saanut kysyä niistä vaatteista? Jos jätit ne kassalle ja olit lähdössä kassalta pois niin on aika luonnollista olettaa, että et ota niitä.

No olinpas hölmö! En tajunnut, että jotkut siis keräävät vaatteita kaupasta ja sitten vain jättävät ne kassalle ja häipyvät :D. Itse kun tyhmänä laitan vatteet takaisin sinne mistä ne olen ottanutkin ja kassalle vien vaatteet siksi että haluan ostaa ne.

Yleensä ne viedään kassalle ostotarkoituksessa mutta myös joko maksetaan sitten heti tai vaihtoehtoisesti sanotaan tyyliin "otan nämä mutta katselen vielä hetken". Jos joku toisi tavaraa kassalle ja häipyisi sanomatta mitään, olettaisin itsekin että ei ilmeisesti sitten ota niitä. Kaikenlaisia kummallisia ihmisiä on ja jotkut nyt pitävät myyjiä orjina.

Vierailija
845/1350 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siinä nyt kävi, että myyjä parka kysyi ystävällisesti sinulta, että viekö hän vaatteet pois ja sinä äksyilit hänelle turhaan. Toivottavasti tajuat hävetä edes vähän.

Vierailija
846/1350 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalevan prisman powerissa oikeesti kukaan ei halua palvella, pojat vaan juttelee keskenään ja kaikki myyjät puhelimella

Vierailija
847/1350 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

DNA:n liikkeestä ostin vuosia sitten mokkulan ja pyysin näyttämään kuinka joku mekanismi toimii siinä ja ruuhkaa ei ollut. Myyjä tiuskaisi että 'No en voi, minä en ole mikään palvelija!' Olin vielä ujo ja kiltti parikymppinen tuolloin.

Vierailija
848/1350 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

25v sitten Varkaudessa eräässä ruokapaikassa tarjoilija toi ruokajuomaksi oluen ja pyysi maistamaan että onko se vielä hyvä, kun aukaistessa ei ollut pullo sihahtanut ollenkaan....

Vierailija
849/1350 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen wattenfalin sähköyhtiöstä ,olen muuttamassa kesäkuussa ja katsonut sähköyhtiön eri hintoja ja verrannut, naishenkilö, aggressiivinen myynti alkoi melkeinpä heti kun kerroin että olen verrannut eri yhtiöiden hintoja yms

Myyjä: "Meillä on Suomen halvimmat sähköt ja valittu kansainvälisesti maailman parhaimmaksi sähköyhtiöksi"

Minä: Juu,mun ystävä tietää näistä sähköasioista käykö että mietin asiaa ja palaan sitten asiaan?"

Myyjä: no olen työskennellyt 4 vuotta sähköasioiden parissa että enköhän minä jotakin näistä asioista tiedä, voidaan kytkeä sulle sähköt tästä näin

Minä: okei, mutta haluan miettiä ja harkita asiaa

Myyjä: no sitten en voi sua auttaa näissä sähköasiassa,hyvää päivänjatkoa!

Ja luuri kiinni...

Wattenfall: vaikka myisitte ilmaiseksi sähköä en tuon perusteella ottaisi Teiltä sähköä koska myynti oli aggressiivista ja töykeää!

Vierailija
850/1350 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siinä nyt kävi, että myyjä parka kysyi ystävällisesti sinulta, että viekö hän vaatteet pois ja sinä äksyilit hänelle turhaan. Toivottavasti tajuat hävetä edes vähän.

Perikymmentä vuotta sitten, ennen huonolaatuisen pikamuodin yleistymistä, vaateliikkeissä oli joko sovituskoppien vieressä tanko ja pöytä, mihin sovitetut vaatteet joita ei ole ostamassa jätettiin, tai sitten ne vietiin kassalle pienimmissä liikkeissä, jotta myyjä pystyi nopeasti tarkastamaan, onko sovitusessa sauma revennyt tai muuta tapahtunut, eli onko vaate myyntikelpoinen seuraavalle ostajaehdokkaalle. Silloin ei ollut varaa heittää roskiin puolta varastoa, kuten nykyään, vaan jokainen vaate oli pidettävä hyvässä kunnossa.

Joten toivottavasti hieman lähihistoriaa tuntematon hölmö asiakas muistaa ensi kerralla sanoa, onko ottamassa ne vaatteet hetken kuluttua, eikä vain ajattele sitä, eikä siis ole enää hölmö.

Omat törkeimmät asiakaspalvelukokemukseni liittyvät siihen, kun minua kohdellaan heikkolahjaisena kehitysvammaisena, yrittäessäni saada lakisääteistä apua synnynäiseen fyysiseen vammaani. Yritä siinä vääntää rautalankaa terveysalan ammattilaiselle, ettei alaraajan vamma, vaikka synnynnäinen onkin, vaikuta älykkyyteen. Yksikin möläytti suoraan, etten vaikuta vammaiselta, kuten ennakko-oletuksensa oli.

Ja palstan hyvien tapojen mukaan lopuksi maininta, että tämä oli siis ensimmäinen kommenttini/viestini tähän lankaan.

Vierailija
851/1350 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Giganteissa on myyjiä ihan turhaan. Eivät tunne lainkaan tuotteita vaan marssivat suoraan koneelle suorittamaan hakuja ja lukevat sieltä. Tämän toki osaa asiakaskin. Eivät siis tuota yhtään mitään lisäarvoa ostotapahtumaan.

Vierailija
852/1350 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounasravintolassa päivän leikkeeseen sai valita, mitä lämpimiä vihanneksia haluaa annokseen.

Luettelosta valitsin jotain ja myös bataattia jossain muodossa.

Annos tuli ja leikkeen lisäke oli bataattia jo valmiiksi ja nyt sitten myös lisäkkeenä.

Olihan siinä sitten bataattia kerrakseen.No, menee tämä, tuumasin.

No, annoksesta löytyi myös pitkä, tumma hius ja tästä valitin asiallisesti ja rauhallisesti.

Kassatyttö tokaisi töykeästi : No ei se meiltä ainakaan ole ! Ei ole tuollaisia hiuksia kellään !

Mainittakoon, että itselläni lyhyet, vaaleat hiukset.

En odottanutkaan Hercule Poirotin tutkimusta, vaan pahoittelut ja ehkä jonkun pikku hyvityksen, vaikka keksin kahvin kanssa tms.

Ruoka jäi siltä osin kesken syömättä.

Semmoista viime vuonna 2021 Pirkanmaalla.

Vierailija
853/1350 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Giganteissa on myyjiä ihan turhaan. Eivät tunne lainkaan tuotteita vaan marssivat suoraan koneelle suorittamaan hakuja ja lukevat sieltä. Tämän toki osaa asiakaskin. Eivät siis tuota yhtään mitään lisäarvoa ostotapahtumaan.

Tämänhän ei ole myyjien vaan firman vika, ei ole mitään koulutusta tai perehdytystä vaan kaikesta pitäisi tietää kaikki ilman sitä. Olen itse isossa tavaratalossa, tuhansista tuotteista pitäisi jo ekana päivänä tietää kaikki vaikka mitään ei työnantaja opeta tai kouluta. Kerro niistä siinä sitten.

Vierailija
854/1350 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilla ei myyjää löydy sitten millään. Ja kun lopulta löytyy, ollaan niin flegmaattisia ja työn raskaan raatajia, että kysymykseesi vastataan väsyneellä äänellä. Tämä Lahdessa Triossa ja etelä-Lahdessa.

Vierailija
855/1350 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräillä festareilla muutama vuosi sitten Happoradion keikalla. Bändi soitti aivan övereillä volyymeillä että sisäelimet pomppi ja korvat piippasi. Yleisön useista pyynnöistä huolimatta bändi ei suostunut pienentämään volyymejä. Mikä oli todella naurettavan lapsellista. Asiakaspalvelijoitahan nämäkin ovat ja heille palveluista lipun hinnassa maksetaan.

Vierailija
856/1350 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko tää pk-seutu on jatkuvaa heikkoa asiakaspalvelukokemusta! Se on ikään kuin ja ikävästi talon tapa. No okei niitä hyviä ja osaavia on toki about 7%.

Tämä! Toki näissä 2000-luvun jälkeen syntyneissä on jo ihan erilaista palveluvoimaa. Mutta jotenkin outoa, miten täällä pk-seudulla se yleinen tympeys palveluammatissa on yhä niin rutiinia.

Vierailija
857/1350 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 10 vuotta sitten Delta-auto - omaan autoon tuli vikavaloa ja kiire oli. Soitin la aamusta kun huolto aukesi heti 0800 huoltoon. Puhelin soi ja soi ja soi.... Totesin että tarvii asia saada hoidettua ja lähdin samalla ajelemaan lopulta Delta-autoon. Klo yhdeksän pääsen tiskille, kaveri lukee aamulehteä jalat pöydällä, puhelin soi vieressä (ja edelleen oma puhelin yrittää soittaa).

En ole tuon jälkeen astunut kyteiseen putiikkiin kertaakaan ja kertonut tätä tarinaa kaikille, että varmasti tietävät minkälaista palvelua minä olen saanut.

Vierailija
858/1350 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- 16-vuotiaana, mutta jo omillani asuvana ostin Prismasta kynttilän ja tulitikkuja, myyjä sanoi ettei voi myydä niitä alaikäiselle. Olin ihan suu auki että pitääkö minun oikeasti pyytää isäni/äitini ostamaan minulle tulitikkuja? Lopulta toinen  myyjä sanoi jotain että "voit sinä ne myydä".

- Odotin esikoistani kun bussikuski itketti edessäni ollutta pikkutyttöä, lapsi halusi tietää että onko oikeassa bussissa ja kuski karjaisi että  "tuolla edessähän se lukee!" Moitti tyttöä myös tyhmäksi, kun ei heti tajunnut miten päin bussikortti pitää olla kädessä. Tässä vaiheessa puutuin tilanteeseen ja sanoin että ihminen se pieni veronmaksajakin on ja että harkitsen vakavasti valitusta noin törkeästä käytöksestä. Tästä tuohtuneena kuski lähti liikeelle talla pohjassa ennenkuin ehdin istumaan ja sain viime tipassa kiinni tolpasta etten kaatunut, ja siis  raskaus selvästi näkyi jo.  Tein sen valituksen ja väitin siinä kaatuneeni enkä vain meinanneeni kaatua. Ei näkynyt kys.  kuskia sen jälkeen!

- Ostin ärrältä tupakka-askin ja kahvin, puhuin samalla puhelimeen ja  säikähdin kun myyjä huusi " PISTÄ SE PUHELIN POIS KUN PUHUN SINULLE!" Oli kysynyt jotain tarkentavaa siitä röökiaskista, enkä ollut kuullut.  Katsoin myyjää silmiin ja sanoin kylmästi  että no anteeksi kun en lyönyt luuria korvaan äidilleni, joka soitti juuri kertoakseen että hänellä on syöpä.

En siedä epäoikeudenmukaisuutta, kohdistuu se sitten minuun tai muihin. Koulussa puolustin kiusattuja ja olin toistuvasti jälki-istunnossa, kun en antanut kässänmaikan hyppyyttää minua asemansa varjolla. Enkä nyt puhu mistään teinien aukroriteetti-ongelmasta, vaan tämä ope saattoi sanoa jollekin oppilaalle "Käyppä avaamassa ikkuna kun on niin kuuma. Ei se ikkuna!  Tai itseasiassa käyppä sulkemassa se" jne jne

-

En usko. Ei kukaan kerro toiselle puhelimessa että "hei tytär. mulla on syöpä" kyllä se on sellainen asia mikä pitää kasvotusten sanoa.

En ymmärtänyt. Miksi ei puhelimessa? Mikä siinä on niin kummallista, ettet voi uskoa, että kukaan tekisi niin? Kyllä minä voisin puhelimessa sen kertoa. Juttelen muutenkin muutaman sukulaisen kanssa kaikki mahdolliset asiat puhelimessa.

Ja vaikka olisinkin outo poikkeus, niin sitten toisaalta jotkuthan esim. asuvat kaukana sukulaisistaan eivätkä pääse näkemään usein. Eivät kai hekään odottaisi tiedon kanssa seuraavaa tapaamista, kenties kuukausien päähän?

Korona-aikaan ei palvelutaloon voinut mennä, joten kerroin äidilleni (puhelimessa) löytyneestä syövästä.

Eli koronasulku suojeli sekä sinua, syöpäsairasta, että vanhaa äitiäsi. Ja tämäkö on huono asia?

Vierailija
859/1350 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus vuosia sitten Tampereen keskustan Tokmannilla joku vartija seurasi minua kuin hai laivaa vaikka käyttäydyin ihan normaalisti. Tervehdin myyjää saapuessani, olin ihan "normaalin" näköinen nuori nainen enkä käyttäytynyt epäilyttävästi. Etsin mitä olin tullut ostamaan ja aina hyllyväliä vaihtaessani hän ilmestyi kurkkimaan jostain kulman takaa. Minulle tuli olo, että hän piti minua varkaana vaikka olin tavallinen, maksava asiakas. Oli ahdistavaa ja nöyryyttävää yrittää tehdä ostoksia kun vartija hengittää niskaan.

Minulla oli vastaavanlainen kokemus eräässä kaupassa muutama vuosi sitten. Kävin siellä useamman kerran muutaman viikon aikana ja joka kerta joku vartijoista oli lähettyvillä ja seurasi selvästi minua minne meninkin. Olen ihan normaalisti käyttäytyvä henkilö ja tein ostokseni ihan tavalliseen tapaan, mutta aina juuri minua seurasi vartija oikeastaan heti kauppaan tulostani asti siihen asti kun menin maksamaan. Kassojen ulkopuolellakin vartija seisoi ja katseli kun pakkaan ostoksiani. Olin siis aivan tavallisen näköinen, normaalisti käyttäytyvä, maksava asiakas, joka tekin ruokaostokset siellä kaupassa. Kertaakaan en edes yrittänyt sieltä varastaa mitään mutta aina nimenomaan minua seurattiin siellä. Sitten kerran kysyin vartijalta, että miksi juuuri minua seurataan, mutta hän vain seisoskeli siinä sanomatta mitään. Rupesin sitten käymään eräässä toisessa kaupassa, vaikka se olikin kalliimpi ja kauempana kotoani mutta ainakaan siellä minua ei tuijotettu koko ajan kuin olisin varas.

Vierailija
860/1350 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohja Spa. Olin menossa uimaan yhdeksi päiväksi. Mutta asiakas palvelijat juttelivat keskenään, kun sanoin, että hei: "Haluaisin ostaa lipun kylpylään?" Niin minulle tiuskaistiin, että mihin minulla on kiire? Ja todella epäkohtelias puheen sävy, että me ei haluta palvella sinua, ja haluanko pyyhkeen? Eivät kertoneet, että se tulee hintaan myös, ja  kylpylä käyntiin? Muutenkin todella loukkaavaa ja epäkohteliasta käytöstä Lohja Spa kylpylässä. En ollut hotelli vieras, vaan tulossa vain uimaan yhdeksi päiväksi. Tämä tapahtui noin 3 kolme vuotta sitten. Toivottavasti henkilökunta muuttunut tämän jälkeen. Joten tulot ehkä laskevat koko Lohja Spa kylpylässä huonon asiakas käyttäytymisen myötä. Ja en tiedä onko vika johdossa tai missä? Usein on kyse huonosta johdosta, jos henkilökunta ei voi hyvin, niin kostavat sen asiakkaisiin? Tai jollain henkilökunnalla on asenneongelma? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi