Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?

Vierailija
05.06.2016 |

Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.

Kommentit (1347)

Vierailija
81/1347 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri tökki etusormellaan mun mahamakkaroita ja sanoi, että painoa vois pudottaa. Tiedän sen kyllä ilman tota tökkimistäkin.

Vierailija
82/1347 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut näistä ovat aitoa, huonoa asiakaspalvelua mutta useampaan toteaisin, että kokeilkaapa itse asiakaspalveluammattia.

Itsellä on kokemusta sekä ravintola-alalta, puhelinasiakaspalvelusta että muun laisesta "face-to-face"-asiakaspalvelusta ja koittakaa ymmärtää että kun 70% asiakkaista on ihan oikeasti joko aivan älyllisesti vajaita, veemäisiä tai muuten vaan mahdottomia palveltavia niin ei teitäkään hymyilyttäisi. Sitten kun näitä palvelee sen 8h päivässä 7 päivää viikossa ja kuuntelee sitä haistattelua, ehdottelua, törkeyksiä, v*ttuilua, sekalaista älämölöä, ja tuhat kertaa kuultuja paskoja läppiä niin kyllä hymy hyytyy. Itseänikin harmittaa millaisen ihmisvihaajan asiakaspalvelutyö on minusta tehnyt ja haluamattakin se pinna vaan lyhenee ja lyhenee vuosien kuluessa. Loppujen lopuksi ei tarvita kuin yksi ääliö joka kokee että maksusuoritus löytää hienosti perille ilman viitettä kun kirjoittaa viestiksi "lasku elokuu", niin että tekisi mieli huutaa että oletko sinä ihan v*tun vajaa.

Ja jos meinaat tähän vastata että vaihda alaa niin voin kertoa että nuorena ihmisenä on todella vaikea löytää työtä joka ei ole asiakaspalvelutyötä.

Jos kiinnostaa tarinan toinen puoli, käykää vähän lukemassa www.aasiakas.net. Sielläkin varmasti moni asiakas kokenut tulleensa aivan väärin kohdelluksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1347 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikissa Helsingin Chico'sin ravintoloissa luokattoman huonoa palvelua. Ruoat ala-arvoista tasoa ja hinnat laatuun nähden pöyristyttävät.

Vierailija
84/1347 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin lippua Oulun linja-autoasemalla ja myyjä vain tuhahti päämäärästäni, että "eihän sinne enää mikään mene". Menipä kuitenkin ja hänenhän se olisi pitänyt paremmin tietää, hah!

Kampin Picnicissä jätin tarjottimen osittain syötyine ruokineen ja avaamattoman juomapullon kanssa pöytään siksi aikaa, kun kävin vessassa, aikeina oli ostaa vielä tämän jälkeen kahvia. Tarjotin oli hävinnyt pöydästä (huom. asiakkaat palauttavat tarjottimet itse hyllyköihin). Menin sitten kassalta kyselemään, joka alkaa kysyä tiskarilta, että puhuuko tämä suomea (samassa vuorossa töissä eikä tietoa mitä kieltä toinen puhuu???). Pullon sain takaisin, ruoka mennyt jo roskiin ja kahvi jäi ostamatta.

Vierailija
85/1347 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustan Halosella en ole ikinä saanut minkäänlaista palvelua. Muutaman kerran asioinut, enää en mene. Viime kerralla yläkerrassa pyörivästä kahdesta myyjästä toinen moikkasi (=nyökkäsi), kun tervehdin reippaasti. Toinen vaan katsoi muualle. Muissa Halosen liikkeissä meno ihan eri ja mukavaa palvelua.

Vierailija
86/1347 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K-Rauta, pääkaupunkiseutu. Nuorehko naismyyjä.

Kävimme kokeilemassa hooverboardia vapaa-ajallani. Vastasi kaikkiin kysymyksiin veemäisesti, tylysti. Kuin murrosikäinen vastaa vanhemmalleen huonona päivänä, nenäkkäästi. Syy oli selvä; hän ei tuntenut tuotetta kunnolla. Hymyilin, kiitin ja poistuin paikalta.

Sinänsä huono juttu, koska firma, jossa työskentelen on potentiaalinen iso K-Raudan tuotteiden tilaaja.

Onneksi löytyy vaihtoehtoja ja: muissa ketjun liikkeissä olen saanut aina hyvää palvelua, vapaalla ja työajalla.

Mietitäänpäs:

- K-rauta ei perehdytä myyjiään niin hyvin, että kaikkiin kysymyksiin voisi vastata täydellisesti.

- Pikkutarkka perehdytys koko valikoimaan ja uutuuksiin olisi todella kallis, hidas ja myyjien motivaatiota ja sitoutumista vaativa projekti. 

Maksaisiko tällainen investointi itseään takaisin K-raudalle? Ei helvetissä. Ja silti nopea googletus tarjoaisi paremmat tiedot yksittäisestä tuotteesta kuin myyjä.

Jos firma tekee oikeasti isoa tilausta ja tahtoo tuotteesta tietoa, he ottavat yhteyttä tuotteen valmistajaan, eivätkä mene kiusaamaan jotain kympin tuntipalkalla vuokratöitä tekevää opiskelijaa.

Halusitko vain lirkutella nuorelle tytölle bisneksistäsi, vai johtaako teidän firmaanne oikeasti joukko simpansseja?

Käytöstavat. Muuta ei tarvita minun kanssani toimiessa. "En tunne tuotetta tarpeeksi, selvitetäänpä" olisi riittänyt minulle vallan mainiosti. Veetuilun sijaan, jonka ei käsittääkseni katsota kuuluvan aspan osaamisalueisiin. Tuo tuote ei kuulu firmani tilaamiin tuotteisiin vaan ihan vapaa-ajalla olin asioimassa.

Kuulostaa yhä prinsessamekkoihin puettujen simpanssien johtamalta firmalta, jos tilauksista päätetään yhden vapaa-ajalla tapahtuneen asiakaspalvelukokemuksen perusteella. Paitsi jos olette tilaamassa myyjätytteleitä... Ei vaan, silloinkin yhden kappaleen otos on yhdentekevä.

Älä viitsi. Kyllä ylimielinen ja huono asiakaspalvelu on huonoa asiakaspalvelua. Vaikka myyjänä olisi nuori nainen.

T. Ohis

Vierailija
87/1347 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantista ei saa palvelua, tai en ainakaan minä saa. Sokoksen meikkiosastolla kiertelin aikani, mutta myyjillä oli liian kiire sopia työvuorojaan.

Vierailija
88/1347 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulun Vilassa (ja nykyisin monessa muussakaan rättikaupassa) ei koskaan saa katsella vaatteita rauhassa. Kun ystävällisesti kieltäytyy avusta, nämä parikymppiset naismyyjät alkavat nasaaliäänellä tyrkyttään: "Oi tämä olis niiiiiin ihana, mullakin on tuommoinen ja voin suositella sulle! Mikä sun koko on?"

Tämä on kyllä välillä ikävää, mutta siitä heille maksetaan.

Rupeaa olemaan vähän sama meno kuin esim. Auto- ja huonekalukaupoilla: jollet myy, ei ole töitä

Ja jos myyjätär ei olisi tehnyt näin, olisitko tullut tänne sanomaan, ettei Oulun Vilassa myyjä huomioi sinua ?

Entisenä vaatemyyjänä tiedän että 50% asiakkaista tarvitsee apua esim. Kokonsa löytämisessä, vaikkei sitä myönnäkään.

Vierailija
89/1347 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaateliike Seppälässä myyjällä oli vaikeuksia saada viivakoodia toisesta kynsilakasta, joten mainitsin vain että niin ne oli kaksi yhden hinnalla (ettei olisi tarvinut siitä toisesta ehkä sitä viivakoodia otettua), sanoi mulle että "TIEDÄN" ja jäi vaan katsomaan mua. Olin häkeltynyt ja odotin vaan että hoitaa hommansa loppuun. Kaverini näki taustalla koko homman ja oli myös suu auki. Olin mielestäni ystävällinen...

Vierailija
90/1347 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt alkoi muistumaan kun lukee toisten vastauksia.

Pikaruokapaikoista poistun, jos olen odottanut annosta 30 minuuttia ja näen, että muiden annoksia viedään jo kymmeniä siinä välissä. Ihmetelkööt sitten purilaisensa kanssa, että missä pöydässä se asiakas istuu. Elämäni ei ole muutamasta eurosta kiinni. Olisi joskus kiva olla kärpäsenä katossa ja nähdä kun se myyjä etsii asiakasta ;)

Sinkkumies

En mä ainakaan pikaruokalan työntekijänä jaksa enää ihmetellä, jos asiakas lähtee kävelemään ennen kuin on saanut tilauksensa. Välillä kuitti poistuu kassasta, välillä toiset työntekijät vetävät myymänsä tuotteet toisten nenän edestä ja tiettyä tuotetta voidaan tehdä vain tietty määrä kerrallaan. Kymmenen minuutin odottelun jälkeen voi sitä tilausta tulla _asiallisesti_ kyselemään. Pikaruokaravintoloiden työntekijät on tottuneet kaikenlaiseen, oikeastaan mikään asiakkaiden suunnalta kuultava ei jaksa yllättää. Työpäivinä me ollaan ihmisten silmissä roskasakkia, jonka työtä pyritään monesti tahallaan hankaloittamaan.

Vierailija
91/1347 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tätä vuotta ajattelee, niin huonointa palvelua olen saanut Kouvolan Veturissa (kauppakeskus) ja tarkemmin Sinuhen kahvilassa. Siniseen hikinauhaan sonnustautunut nuorehko naishenkilö jutteli oikeastaan koko toimituksen ajan työtoverinsa kanssa. Siellä myyjä siis kaataa kahvin asiakkaalle ja kysyy jossain vaiheessa maitovarasta. Sekin kysyttiin työparille puhuttujen lauseiden lomasta (tietysti työtoveria katsoen). Kahvinkaatopiste on noin viiden metrin päästä itse tiskistä, joten oli hieman hankala kuunnella, että milloin puhuu välistä minulle ja milloin työparilleen, kuin kuitenkin koko ajan tätä tuijotti.

Maksun tullessa myyjä ei ilmoittanut hintaa ja toimituksen ajaksi kääntyi selkä minuun päin juttelemaan työparilleen. Maksun onnistuessa siihen ei reagoitu mitenkään, vaan lätinä työparin kanssa jatkui. Ehdin kaataa itselleni kermat kahviin ja parkkeerata kuppini kanssa pöytään, kun kuulin, että kassakone meni automaattisesti kiinni ja vasta sen jälkeen myyjä tuli repäisemään kuitin siitä pois (ei siis tarjonnut sitä minulle tai puhunut ylipäätään mitään).

Pöydässä olleessa kuulin myyjien kovaäänistä keskustelua takahuoneesta, joka sisälsi mm. pohdiskelua siitä, kenen kanssa joku Aleksi seurustelee ja pohdintoja bikinien alaosista yms. Yritin siis itse lukea lehteä ja keskittyä siihen, mutta eihän siitä mitään tullut, kun tuollaista mölötetään kovaäänisesti korvaan.

Vierailija
92/1347 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin muumimaassa käymässä ja pois lähdössä. Siinä sillan päässä oli sitten se muumijuna parkissa ja aateltiin koska oli kauhea helle että tuolla vois ottaa kyytiä bussipysäkille. Koska en ollut varma ajaako juna jotain muitakin reittejä kysyin kohteliaasti kuskilta mihin päin hän oli lähdössä. Hän naureskeli pilkallisesti että ei hän nyt ainakaan tuonne päin (muumimaa) lähde kun siellä on meri vastassa. No kysyin vain sitten että milloin hän lähtee. Taas kuski vain vastasi ylimielisesti että sitten kun häntä itseä huvittaa. En tiedä miksi mutta menimme kuitenki junaan istumaan ilman tietoa mihin päin tästä nyt lähdetään ja milloin.

Vierailija
93/1347 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin muumimaassa käymässä ja pois lähdössä. Siinä sillan päässä oli sitten se muumijuna parkissa ja aateltiin koska oli kauhea helle että tuolla vois ottaa kyytiä bussipysäkille. Koska en ollut varma ajaako juna jotain muitakin reittejä kysyin kohteliaasti kuskilta mihin päin hän oli lähdössä. Hän naureskeli pilkallisesti että ei hän nyt ainakaan tuonne päin (muumimaa) lähde kun siellä on meri vastassa. No kysyin vain sitten että milloin hän lähtee. Taas kuski vain vastasi ylimielisesti että sitten kun häntä itseä huvittaa. En tiedä miksi mutta menimme kuitenki junaan istumaan ilman tietoa mihin päin tästä nyt lähdetään ja milloin.

Ai että raivostuttaa tämmöiset kuskit!! Muistan kun matkustin ekaa kertaa lapsena yksin bussilla ja kysyin kuskilta ujosti että pysähtyykö kys. bussi pysäkillä x, niin kuskin piti päästä siihen velmuilemaan "no enpä tiedä, katotaan saanko sen pysähtymään". x( Olin sitten epätietoinen ja itku kurkussa koko matkan.

Vierailija
94/1347 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut näistä ovat aitoa, huonoa asiakaspalvelua mutta useampaan toteaisin, että kokeilkaapa itse asiakaspalveluammattia.

Itsellä on kokemusta sekä ravintola-alalta, puhelinasiakaspalvelusta että muun laisesta "face-to-face"-asiakaspalvelusta ja koittakaa ymmärtää että kun 70% asiakkaista on ihan oikeasti joko aivan älyllisesti vajaita, veemäisiä tai muuten vaan mahdottomia palveltavia niin ei teitäkään hymyilyttäisi. Sitten kun näitä palvelee sen 8h päivässä 7 päivää viikossa ja kuuntelee sitä haistattelua, ehdottelua, törkeyksiä, v*ttuilua, sekalaista älämölöä, ja tuhat kertaa kuultuja paskoja läppiä niin kyllä hymy hyytyy. Itseänikin harmittaa millaisen ihmisvihaajan asiakaspalvelutyö on minusta tehnyt ja haluamattakin se pinna vaan lyhenee ja lyhenee vuosien kuluessa. Loppujen lopuksi ei tarvita kuin yksi ääliö joka kokee että maksusuoritus löytää hienosti perille ilman viitettä kun kirjoittaa viestiksi "lasku elokuu", niin että tekisi mieli huutaa että oletko sinä ihan v*tun vajaa.

Ja jos meinaat tähän vastata että vaihda alaa niin voin kertoa että nuorena ihmisenä on todella vaikea löytää työtä joka ei ole asiakaspalvelutyötä.

Jos kiinnostaa tarinan toinen puoli, käykää vähän lukemassa www.aasiakas.net. Sielläkin varmasti moni asiakas kokenut tulleensa aivan väärin kohdelluksi.

No en todellakaan allekirjoita tätä, vaikka ex-kassa olenkin! Kyllä 99% nimenomaan on niitä tavallisia asiakkaita, joiden kanssa pystyy asioimaan normaalisti. Loput on muuten vaan vatipäitä tai kännissä/aineissa.

Vierailija
95/1347 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forumin Italossa. Vanhempi tarjoilija antoi odotuttaa itseään niin kauan että epäilimme joko olleen kännissä tai sitten vaan kettuuntunut työhönsä. Puoli tuntia ehdittiin istua ennen kuin tuli tekemään juomatilausta. Aikaa oli siivota viereisiä pöytiä, (uusia asiakkaita ei ollut odottamassa) & tehdä muuta joutavaa kuten tuijottaa seinään kassalla. Pizzat oli valmispohjasta, aiemmin ollut ihan hyviä lättyjä, kiireen vuoksi vissiin käyttivät pakastepohjia, tuon käynnin jälkeen ei olla menty eikä mennä ja varoitan muitakin.

Vierailija
96/1347 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta olin perustamassa omaa lakiasiantoimistoa tänne Helsinkiin ja menin hakemaan starttirahaa TE-keskuksesta. Oli bisnespläänit tehty, takataskussa OTM-tutkinto, VT -arvonimi+ EU-Itäalueprojektien asiantuntija + työkokemusta 9 vuotta eri juristialoilta. Puhun myös venäjää....

No menin papereiden kanssa varatulle ajalle keskustelemaan herran kanssa. En ollut tajunnut, että mun pitäisi lakki kourassa olla ja puhua kirjakieltä, vaan pohjoisesta kun olen niin puhuin murrettani (puhun sitä edelleen....) ja housutki oli farkut. Herra TE alkoi nauramaan mulle päin naamaan, että opettele edes puhumaan niin, että helsinkiläiset sua ymmärtää, en osaa edes pukeutua, mun todistukset väärennetty ja että Helsingissä niin monta juristitoimistoa, että alan tekemään testamentteja oluttuopin hinnalla..... Hän ei mulle starttirahaa anna.

Olin aivan hölmistyksissäni. Ja hiljaa.... Eihän se nyt noin pitäny mennä. Sain kasattua ajatukseni kokoon, nousin ylös ja vaadin TE-herran pomoa paikalle. Ei kuulemma tavoitettavissa just nyt. Pyysin pomon puhelinnroa, no sitäkään ei just nyt löytyny. Ilmoitin TE-herralle, että ei tarvitse antaa, löydän sen kyllä itsekin parilla soitolla. Totesin vaan, että toivottavasti sinäkin löydät oman työalan, kun tämä se selvästi ei ole.

Seuraavana päivänä TE-herra soitti ja halusi sopia uuden ajan mun kanssa. Totesin, että eiköhän me jo "neuvoteltu". Sanoi, että on tutkinut papereita tarkemmin ja myöntää starttirahan... :D Mistähän syystä :D Menin paikalle. Juristivaatteet päällä ja puhuin vaan kirjakieltä. Starttiraha tuli ja vielä myöhemmin jatkoa starttiin..... Edelleenkään en tee testamentteja oluttuoppia vastaan.... Yritys ollu pystyssä 10 tän kuun 18. päivä....

Pitäisköhän etsiä papereista herran nimi ja lähettää 10 v kortti... :D

Fatalji

Vierailija
97/1347 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin remontoitavaan kohteeseen uudet wc-istuimes K-raudasta maksoin ne asennusten kera ja entisten pyttyjen pois viemisestä myös.

Joku 18 v. nuorukainen toi pytyt, jätti ne ulos ja melkein juoksi karkuun kun näki minut. Kysyin asennuksesta. Hän tokaisi "asenna ite!" ja kaasutti pois. 

Kävin liikkeessä tuloksetta. Kävi ilmi että olin ostanut viimeiset kappaleet sitä mallia wc-pyttyjä ja heillä ei ole ammattitaitoa asentaa näitä. Koskaan en saanut korvausta ylihinnasta ja jouduin toisesta firmasta tilaamaan asennuksen.

Soneran 24h internet palvelu oli poikkeuksetta vuorokausia, välillä viikon mittaisia katkoksia. Ja kaikkia laitteita piti vaihtaa...tuon tuosta.

Vierailija
98/1347 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus aikaa sitten kirjoittanut tämän asiakaspalvelutilanteen tänne. Mutta lyhyesti:

Tapahtui Stockalla kauan sitten. Olin valinnut kaverini opastuksella hienon villakankaan pikkumustaan. Pakka kainalossa odottelin vuoroani. Tunsin sitten kuinka joku yritti nykiä pakkaa kainalostani. Hämmästykseni oli suuri, kun huomasin, että nykijä oli Stockan kangasosaston myyjä. Yritin kertoa, että olen ostamassa siitä pakasta itselleni muutaman metrin. Myyjä totesi vain, että hän tarvitsee pakan toiselle asiakkaalle ja että minun pitäisi käydä valitsemassa toinen pakka. Ja niin myyjä lähti pakan kanssa. Pakka oli loppumaisillaan, joten sitä ei kannattanut odottaa. Niin sitten valitsin toisen kankaan! Käsittämätön ja naurettava juttu. Muistan vieläkin tilanteen tosi selvästi, myyjän ulkonäön, samoin hänen asiakkaana olleen keski-ikäisen vaalean naisen, joka seurasi kohtausta sivusta. Kirjoitin kyllä Stockalle palautetta ja pyysin lukemaan jossain myyjien koulutustilaisuudessa.

Vierailija
99/1347 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 vuotta olin perustamassa omaa lakiasiantoimistoa tänne Helsinkiin ja menin hakemaan starttirahaa TE-keskuksesta. Oli bisnespläänit tehty, takataskussa OTM-tutkinto, VT -arvonimi+ EU-Itäalueprojektien asiantuntija + työkokemusta 9 vuotta eri juristialoilta. Puhun myös venäjää....

No menin papereiden kanssa varatulle ajalle keskustelemaan herran kanssa. En ollut tajunnut, että mun pitäisi lakki kourassa olla ja puhua kirjakieltä, vaan pohjoisesta kun olen niin puhuin murrettani (puhun sitä edelleen....) ja housutki oli farkut. Herra TE alkoi nauramaan mulle päin naamaan, että opettele edes puhumaan niin, että helsinkiläiset sua ymmärtää, en osaa edes pukeutua, mun todistukset väärennetty ja että Helsingissä niin monta juristitoimistoa, että alan tekemään testamentteja oluttuopin hinnalla..... Hän ei mulle starttirahaa anna.

Olin aivan hölmistyksissäni. Ja hiljaa.... Eihän se nyt noin pitäny mennä. Sain kasattua ajatukseni kokoon, nousin ylös ja vaadin TE-herran pomoa paikalle. Ei kuulemma tavoitettavissa just nyt. Pyysin pomon puhelinnroa, no sitäkään ei just nyt löytyny. Ilmoitin TE-herralle, että ei tarvitse antaa, löydän sen kyllä itsekin parilla soitolla. Totesin vaan, että toivottavasti sinäkin löydät oman työalan, kun tämä se selvästi ei ole.

Seuraavana päivänä TE-herra soitti ja halusi sopia uuden ajan mun kanssa. Totesin, että eiköhän me jo "neuvoteltu". Sanoi, että on tutkinut papereita tarkemmin ja myöntää starttirahan... :D Mistähän syystä :D Menin paikalle. Juristivaatteet päällä ja puhuin vaan kirjakieltä. Starttiraha tuli ja vielä myöhemmin jatkoa starttiin..... Edelleenkään en tee testamentteja oluttuoppia vastaan.... Yritys ollu pystyssä 10 tän kuun 18. päivä....

Pitäisköhän etsiä papereista herran nimi ja lähettää 10 v kortti... :D

Fatalji

Herranen aika!!

Vierailija
100/1347 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että varsinkin nuorten kohdalla hieman vanhemmat myyjät esim Sokoksissa ja Stockmannilla saattaa olla kiihkeä ja vilkas rupattelu meneillään monesti kun noissa paikoissa käyn. sitten kun tulen kassalle ostosteni kanssa niin juttelu taukoaa ehkä 5 sekunniksi jos senkään ajaksi kun sanotaan hinta. Tai mulle ei välttämättä kohdisteta sanaakaan tai edes katsota päin, vaan puhutaan vaan sille toiselle jotain ihmeellistä minkä luulisi ehtivän hoitaa myöhemminkin.

En tiedä kohtaako ns oikeasti aikuiset ihmiset tätä, mutta parikymppiselle on tuttua. Nuoremmat myyjät on yleensä tosi kohteliaita, ei toki hekään aina kaikki. Ja ei tietenkään tarvii olla jatkuvasti hymy takaraivoon asti ja sellanen super kohtelias, ihan normaali moikka ja hinnan sanominen yms riittää, plussaa jos hymyilee vielä kun itekkin moikkaan ja hymyilen ja kiitän.

Mankkaan Tokmannissa myös eräs myyjä joka näyttää aina jotenkin kettuuntuneelta, en kyl tiiä onko hän vielä siellä. Kuitenkin, kerran kun kävin siellä, oli korttikone mennyt jotenkin rikki. Mielestäni tätä ei kuitenkaan oltu selvästi sanottu missään, myyjä oli ehkä sanonut sen edelliselle asiakkaalle mutta en itse ollut kuullut tai oli mennyt ihan ohi. Kun rupeen tökkimään korttia koneeseen niin myyjä oikein ärähtää että EI VOI NYT LAITTAA SINNE!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan