Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?

Vierailija
05.06.2016 |

Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.

Kommentit (1347)

Vierailija
41/1347 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon aina saanu hyvää palvelua. Jos myyjä ei heti huomioi mua, menen kyllä rohkeasti pyytämään apua enkä ala vittuilemaan. Uskon että niin metsä vastaa kuin siihen huudetaan. Jos pikaruokalassa hampparia ei kuulu, menen rohkeesti kysymään, luultavasti kyseessä on ollut inhimillinen erehdys ja melkein aina oon saanu jälkkärin tms hyvitykseksi unohduksesta. Ärrän tätejä säälin, hirveä kiire, pieni palkka ja asiakkaat köyhiä ja vittumaisia. Ei ihme jos ei jaksa olla syy korvissa koko päivää...

Just näin. Olen aina ystävällinen myyjille ja saan hyvää palvelua. Keljua odottaa myyjän hymyilevän pirtsakasti 8h, kun asiakkaat kohtelevat kuin torakkaa. Lähes aina nuutuneinkin kassa vastaa ystävällisyyteen ystävällisyydellä.

Vierailija
42/1347 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin punakaarttilainen paskantärkeä mulkku on ollut törkein tapaamani henkilö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1347 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

R-kioskeilla usein nuoria pirkkoja, joita ei näytä kiinnostavan homma pätkään. Puhetyyliki on sellanen ärsyttävän löysä ja välinpitämätön. Ja puhelin piippaa koko ajan viestejä. Ehkä jopa purkka suussa.

Ei niillä ole taukoja. Työpäivänä ei saa syödä eikä käydä wc:ssä. Siellä ne palvelee vaipat jalassa ja syö lounaaksi purukumia. Eikö mikään riitä?

Vierailija
44/1347 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt alkoi muistumaan kun lukee toisten vastauksia.

Pikaruokapaikoista poistun, jos olen odottanut annosta 30 minuuttia ja näen, että muiden annoksia viedään jo kymmeniä siinä välissä. Ihmetelkööt sitten purilaisensa kanssa, että missä pöydässä se asiakas istuu. Elämäni ei ole muutamasta eurosta kiinni. Olisi joskus kiva olla kärpäsenä katossa ja nähdä kun se myyjä etsii asiakasta ;)

Sinkkumies

Jos kymmeniä jälkeesi tilanneita asiakkaita on jo palveltu, myyjä ei enää etsi sinua, vaan kuitti ostoksestasi on kadonnut jonnekin. Jos kävisit kassalla, saisit purilaisesi heti, koska siellä se pyörii tiskissä, kunnes myydään toiselle/heitetään hävikkiin sillä oletuksella, että keittiö teki vahingossa ylimääräisen tai se on jäänyt jonkun paketista, ja asiakas myöhemmin reklamoi.

Jos asiakasta joskus etsitään salissa, siellä pyörähdetään kysymässä kerran, kahdesti asiakkaan perään. Kun asiakasta ei löydy, ruoka odottaa jonkin aikaa lämpimässä, kunnes heitetään pois, kun asiakas ei saavu kyselemään. Ei sillä ravintolalle ole väliä, onhan se jo maksettu, asiakas saa ihan vapaasti jättää sen syömättä.

Eli kannattaa käydä kassalla huomauttamassa, silloin saat ruokasi. Jos et käy, ei siellä kukaan mitenkään kärsi sen vuoksi, että jätät virheen oikaisematta. Sinä vain menetät maksetun ruoan.

Vierailija
45/1347 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-Rauta, pääkaupunkiseutu. Nuorehko naismyyjä.

Kävimme kokeilemassa hooverboardia vapaa-ajallani. Vastasi kaikkiin kysymyksiin veemäisesti, tylysti. Kuin murrosikäinen vastaa vanhemmalleen huonona päivänä, nenäkkäästi. Syy oli selvä; hän ei tuntenut tuotetta kunnolla. Hymyilin, kiitin ja poistuin paikalta.

Sinänsä huono juttu, koska firma, jossa työskentelen on potentiaalinen iso K-Raudan tuotteiden tilaaja.

Onneksi löytyy vaihtoehtoja ja: muissa ketjun liikkeissä olen saanut aina hyvää palvelua, vapaalla ja työajalla.

Vierailija
46/1347 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

R-kioskeilla usein nuoria pirkkoja, joita ei näytä kiinnostavan homma pätkään. Puhetyyliki on sellanen ärsyttävän löysä ja välinpitämätön. Ja puhelin piippaa koko ajan viestejä. Ehkä jopa purkka suussa.

Ei niillä ole taukoja. Työpäivänä ei saa syödä eikä käydä wc:ssä. Siellä ne palvelee vaipat jalassa ja syö lounaaksi purukumia. Eikö mikään riitä?

Nuo selitykset ovat aina kaikkein säälittävimpiä. Huono asiakaspalvelu on huonoa asiakaspalvelua. Se että onko syy myyjässä, myymälänhoitajassa tai koko ketjun johtajassa on heidän välisensä kina. Se että asiakaspalvelija palvelee huonosti siksi että ylempänä on niin määrätty ei muuta asiakkaan ostokokemusta yhtään sen paremmaksi.

Vierailija
47/1347 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävimme kokeilemassa hooverboardia vapaa-ajallani. Vastasi kaikkiin kysymyksiin veemäisesti, tylysti. Kuin murrosikäinen vastaa vanhemmalleen huonona päivänä, nenäkkäästi. Syy oli selvä; hän ei tuntenut tuotetta kunnolla. Hymyilin, kiitin ja poistuin paikalta.

Sinänsä huono juttu, koska firma, jossa työskentelen on potentiaalinen iso K-Raudan tuotteiden tilaaja.

Onneksi löytyy vaihtoehtoja ja: muissa ketjun liikkeissä olen saanut aina hyvää palvelua, vapaalla ja työajalla.

Mietitäänpäs:

- K-rauta ei perehdytä myyjiään niin hyvin, että kaikkiin kysymyksiin voisi vastata täydellisesti.

- Pikkutarkka perehdytys koko valikoimaan ja uutuuksiin olisi todella kallis, hidas ja myyjien motivaatiota ja sitoutumista vaativa projekti. 

Maksaisiko tällainen investointi itseään takaisin K-raudalle? Ei helvetissä. Ja silti nopea googletus tarjoaisi paremmat tiedot yksittäisestä tuotteesta kuin myyjä.

Jos firma tekee oikeasti isoa tilausta ja tahtoo tuotteesta tietoa, he ottavat yhteyttä tuotteen valmistajaan, eivätkä mene kiusaamaan jotain kympin tuntipalkalla vuokratöitä tekevää opiskelijaa.

Halusitko vain lirkutella nuorelle tytölle bisneksistäsi, vai johtaako teidän firmaanne oikeasti joukko simpansseja?

Vierailija
48/1347 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut huonoa palvelua. Olematonta palvelua olen kylläkin mallia kukaan ei tule ravintolassa ottamaan tilausta vastaan tms.

Vierailija
49/1347 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole koskaan saanut todella huonoa palvelua missään. Toiset tuntuvat saavan yhtenään ja joka paikassa. Jännä juttu.

Vierailija
50/1347 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo selitykset ovat aina kaikkein säälittävimpiä. Huono asiakaspalvelu on huonoa asiakaspalvelua. Se että onko syy myyjässä, myymälänhoitajassa tai koko ketjun johtajassa on heidän välisensä kina. Se että asiakaspalvelija palvelee huonosti siksi että ylempänä on niin määrätty ei muuta asiakkaan ostokokemusta yhtään sen paremmaksi.

Ongelman syyn löytäminen on ensimmäinen askel kohti ongelman ratkaisemista, mutta sinä se taidat vain haluta öyhöttää. Ulvo riittävän lujaa, niin asiat ratkaisevat itsensä.

Vierailija
51/1347 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin laitattanut eri kaupungissa hiustenpidennykset, ja kolmen kuukauden kuluttua niitä piti kiristää kotipaikkakunnallani. Soittelin muutamaan kampaamoon, että onnistuuko ja tämän kyseisen kampaamon omistaja puhelimessa hehkutti, että tämän he osaavat erityisen hyvin! Kyseessä oli siis sellaiset ommeltavat pidennykset (omat hiukset tiukoilla leteillä, johon pidennykset ommellaan), niiden laittaminen oli kestänyt n. tunnin. Menin kampaamoon ja omistaja laittoi harjoittelijan purkamaan lettejä. Kesti neljä (!) tuntia, että pidennykset olivat irti. Kampaamon omistaja tuli katsomaan ja tuumasi, että "tosi ruman värinen tää sun tukka täällä, menepäs kotiin ja värjää ja tule huomenna uudestaan, me suljetaan nyt muutenkin". No, hieman hämmentyneenä menin kauppaan hakemaan hiusvärin (hävetti kauheasti kun hiukset oli sen käsittelyn jälkeen kauhean näköiset) ja värjäsin kotona.

Seuraavana päivänä menin takaisin ja omistaja itse alkoi letittää hiuksiani ompelua varten. Letteihin käytetään sellaisia pieniä, jäykkiä silikonirenksuja ja kampaaja huomasi ettei heillä moisia ole. Niinpä hän lähetti harkkarin hakemaan halpahallista tilalle kumilenkkejä, sellaisia tavallisia punaisia. Epäilin vähän että kestääköhän ne esim pesua, mutta kampaajan vastaus oli että no ihan hyvin, on näitä ennenkin käytetty! No, selvä.. Muutaman tunnin kuluttua pidennykset oli päässä ja kassakone kilahti 280€.

No, kahden viikon kuluttua kumilenkit katkesivat yksi kerrallaan ja pidennykset putosivat. Soitin kampaamoon ja nainen alkoi tosi tylysti syyttää minua, että olen hoitanut niitä nyt väärin, käyttänyt väärää shampoota jne. Hetken väännön jälkeen kampaaja suostui, että tulen korjaamaan tilannetta.

Pidennykset otettiin pois, ja ne kiinnitettiin eri tyylillä, teipeillä. Ne taisivat sitten pysyäkin kauemmin kuin kaksi viikkoa. Mutta koskaan en saanut mitään pahoitteluja tai hyvitystä hinnasta.

Terkkuja Kaustiselle.

Vierailija
52/1347 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmann, Oulu. Olisin ostanut tarjouskorissa olleet sukat. Kassalla hinta oli ihan muuta kuin mitä tuotteessa ja alennustaulukossa. Sanoin myyjälle, joka alkoi kiskomaan hintalappua irti pakkauksesta, kun "koneen mukaan hinta on väärin". Voi jösses. Pyysin rahat takaisin tuotteesta, koska sitä ei myyty minulle hintaan joka oli tuotteessa. Koriin jäi vielä suuri määrä samoja tuotteita samalla hinnalla. Vissiin epäystävällinen myyjä kävi repimässä hintalaput irti muistakin vastaavista pakkauksista.

Kyseessä oli vanhempi, todella epäystävällinen naismyyjä. Eikä edes pahoitellut, vaan väärä hinta oli asiakkaan vika...

Vierailija
53/1347 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietitäänpäs:

- K-rauta ei perehdytä myyjiään niin hyvin, että kaikkiin kysymyksiin voisi vastata täydellisesti.

- Pikkutarkka perehdytys koko valikoimaan ja uutuuksiin olisi todella kallis, hidas ja myyjien motivaatiota ja sitoutumista vaativa projekti. 

Maksaisiko tällainen investointi itseään takaisin K-raudalle? Ei helvetissä. Ja silti nopea googletus tarjoaisi paremmat tiedot yksittäisestä tuotteesta kuin myyjä.

Jos firma tekee oikeasti isoa tilausta ja tahtoo tuotteesta tietoa, he ottavat yhteyttä tuotteen valmistajaan, eivätkä mene kiusaamaan jotain kympin tuntipalkalla vuokratöitä tekevää opiskelijaa.

Halusitko vain lirkutella nuorelle tytölle bisneksistäsi, vai johtaako teidän firmaanne oikeasti joukko simpansseja?

Käytöstavat. Muuta ei tarvita minun kanssani toimiessa. "En tunne tuotetta tarpeeksi, selvitetäänpä" olisi riittänyt minulle vallan mainiosti. Veetuilun sijaan, jonka ei käsittääkseni katsota kuuluvan aspan osaamisalueisiin. Tuo tuote ei kuulu firmani tilaamiin tuotteisiin vaan ihan vapaa-ajalla olin asioimassa.

Vierailija
54/1347 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sitten eräässä Jyskissä. Kolme nuorta naista ja heillä oli kai joku ihan siihen työhön kuuluva hässäkkä. Kukaan ei sanonut päivää eikä tarjonnut apua. Olin sillä hetkellä ainoa asiakas. Sen jälkeen tuli vielä toinen asiakas eikä häntäkään noteerattu mitenkään, vaan naiset jatkoivat asiansa selvittelyä. Varmaan joku tärkeä asia oli, mutta eikö noista kolmesta yksi olisi joutanut myymään. Yksi juoksi siitä ohi ja yritin kysyä jotain, mutta ei noteerannut mitenkään. Ei edes sanonut, että joku muu voisi palvella. Lähdin pois ja sanoin heippa, ei vastattu siihenkään. Onpa ero, kun toisen kaupungin Jyskissä taas se ylipalvelu jo tuli korvista ulos. "Hyvää päivää tervetuloa Jyskiin, miten voin palvella" sanottin joka ikiselle, joka ovesta tuli. Kun oli jotain kysyttävää, kaksi oli jo siinä valmiina. 

Vierailija
55/1347 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena naisena ostamassa uutta autoa itselleni ja löysinkin eräästä liikkeestä sopivan farmarin mistä olin kiinnostunut. Olin liikkeellä isäni kanssa ja aina jos kysyin automyyjältä autosta jotakin, tämä myyjä vastasi isälleni. Ei millään suostunut kohdistamaan asiakaspalvelua minuun vaikka minä se asiakas olin. Isänikin siitä lopulta mainitsi myyjälle, joka nyrpeästi alkoi ottaa minunkin läsnäolon huomioon. En selvästikään hänen mielestään ollut sopiva ostaja, vaikka todellisuudessa työskentelin tuolloin eräässä autojen merkkiliikkeessä ja tiesin vallan riittävästi autoista - varsinkin kun huolsin juurikin näitä tämän merkin autoja työkseni. 

Myyjä oli nenäkäs, epäasiallisesti pukeutunut vanhempi mies ja ai että minulla keitti tämän käytös. Kaikesta tämä piikitteli ja lopulta alkoi 'uhkailla', että jos en samalla sekunnilla tee ostopäätöstä niin 'kuules plikka, tämä auto lähtee maailmalle, ennen kuin te naiset osaatte mitään päättää! On niin haluttu ja harvinainen malli." Totesin miehelle, että pitäköön koslansa, minua on turha yrittää viilata linssiin. Vein rahani muualle, vaikka auto itsessään olisikin ollut mieleinen. 

Vierailija
56/1347 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietitäänpäs:

Käytöstavat. Muuta ei tarvita minun kanssani toimiessa. "En tunne tuotetta tarpeeksi, selvitetäänpä" olisi riittänyt minulle vallan mainiosti. Veetuilun sijaan, jonka ei käsittääkseni katsota kuuluvan aspan osaamisalueisiin. Tuo tuote ei kuulu firmani tilaamiin tuotteisiin vaan ihan vapaa-ajalla olin asioimassa.

Kuulostaa yhä prinsessamekkoihin puettujen simpanssien johtamalta firmalta, jos tilauksista päätetään yhden vapaa-ajalla tapahtuneen asiakaspalvelukokemuksen perusteella. Paitsi jos olette tilaamassa myyjätytteleitä... Ei vaan, silloinkin yhden kappaleen otos on yhdentekevä.

Vierailija
57/1347 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoo keskuksen k-raudassa 3 ja 5 vuotiaan kanssa ja tarvitsin 1,2 m laudanpätkän. Esitin asian myyjälle, joka siihen, no tuolla ulkona niitä lautoja on ja kai siellä sahakin on. Joo. Lähdin toiseen kauppaan, jossa minulle annettiin 1,2 metriä höylättyä lautaa.

Tossa tilanteessa se kaikkein parasta ois ollu alkaa sahaamaan, koko lautapino. Oho, meni vinoon, oho liian lyhyt, lapsiakin pitää vahtia. Loppujen lopuksi oisit menny kassalle sen oman laudan kanssa ja taakse ois jääny vino pino viallisesti sahattua lautaa. Kun ei oikein osaa ja ei oo mittanauhaa. Minkäs sitä sille ois voinu. Olisin ainakin nauraen poistunu liikkeestä lautani kanssa. :D

Vierailija
58/1347 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Iso-Roballa olevassa Etolassa saa maailman huonointa palvelua. Tai no, ei voi olla huonointa, kun sitä ei ole. Asiakkaat ovat myyjille ja putiikin pitäjille täyttä ilmaa, tai sitten puhutellaan kuin halpaa makkaraa. Joskus poikkean jos etsin jotain tiettyä juttua, mutta en kyllä mielelläni.

Vierailija
59/1347 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muslimi ja käytän hiukset, kaulan ja niskan peittävää huivia, mutta olen täysin suomalainen (=hyvin vaaleaihoinen). Asun ulkomailla ja olin tulossa käymään Suomessa, kun jouduin yllättäen pistotarkastukseen. Tää tullinainen oli tosi mukava ja rento tyyppi, eikä myöskään sanonut mitään siitä että mulla oli pari ylimäärästä askia tupakkaa.

Se mikä tilanteesta teki hieman jos ei nyt törkeän mutta huvittavan, oli se että olen lentänyt elämäni aikana monia monia kertoja, mutta tämä oli ensimmäinen kerta kun käytin huivia tullessani Suomeen, ja jouduin "satunnaiseen pistotarkastukseen" :D Mutta niin kuin sanoin, nainen oli tosi mukava ja ystävällinen, mutta tilanteesta jäi sellanen "mitäs tähän nyt sanois"- fiilis. Saas nähä joudunko pistotarkastukseen seuraavallakin kerralla :D

Vierailija
60/1347 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietitäänpäs:

Kuulostaa yhä prinsessamekkoihin puettujen simpanssien johtamalta firmalta, jos tilauksista päätetään yhden vapaa-ajalla tapahtuneen asiakaspalvelukokemuksen perusteella. Paitsi jos olette tilaamassa myyjätytteleitä... Ei vaan, silloinkin yhden kappaleen otos on yhdentekevä.

Luepa viestisi uudelleen. Puhutko useinkin ihmisille tuolla tavoin? Käytöstavat ovat oiva apu muiden ihmisten kanssa kommunoikoidessa. Ihmistä, joka solvaa ei oteta vakavasti, aikuisten maailmassa.

Tilaan toki edelleen K-Raudasta, mutta tuohon nimenomaiseen liikkeeseen en astu enää koskaan.

Kritiikkisi osuu muuten pahasti väärään osoitteeseen. En ole vaikea ihminen, enkä saanut koskaan aiemmin noin huonoa palvelua. Ymmärrän sen, että kaikilla on huono päivä ja katson läpi sormien osaamattomuuttakin, jos aspa on ystävällinen ja hyväkäytöksinen. Olen itsekin toiminut aspana, parissa ensimmäisessä työpaikassani. Tämä kyseinen ihminen oli kirjaimellisesti törkeä minua kohtaan, mikä oli hämmentävää. Ainoa selitys minkä keksin oli pahat mt-ongelmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän