Mies lastenhoitajana päiväkodissa? Epäilyttää
Miksi mies suuntautuu tuollaiselle alalle? Joo joo tasa-arvo plaa plaa. Itseäni vaan epäilyttää. Aluksi ajattelin, että ok, ihan kiva, mikäs siinä. Mutta kun tapasin miehen, niin hälytyskellot alkoivat soida päässä. Tunnen erään toisenkin miespuolisen lastenhoitajan, ja hän vaikuttaa ihan mukavalta ja normaalilta kaikinpuolin. Mutta tuo toinen... Olenko vainoharhainen vai voiko tämä olla jotain intuitiota..?
Voiko päiväkodissa olla tilanne, että mies olisi kahdestaan lapseni kanssa? Sitten kaikki on hyvin, jos aina paikalla on muitakin hoitajia ja lapsia.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole pelkästään siitä, että hän on mies. Ahdistuisin samalla tavalla naisestakin, jos hänestä tulisi jokin outo tunne. Eikä ole mitään sitä vastaan, että miehiä toimii opettajina. Itselläni on siitä ainoastaan positiivisia kokemuksia ja lempiopettajani ovat olleet miehiä.
Tuo kyseinen mies vain sai epäilyksen aikaan.
Osaako joku vastata edes tuohon, että voiko tulla tilanne missä mies olisi kahdestaan lapseni kanssa?
AP
No, aloitit tän avauksen näin:
"Miksi mies suuntautuu tuollaiselle alalle? Joo joo tasa-arvo plaa plaa. Itseäni vaan epäilyttää."
Eli lähtökohtaisesti epäilyttävää oli miehen haluavan "tuollaiselle alalle".
Ja kyllä, hän varmaankin on lapsesi kanssa joissain tilanteissa kahden.
Mitä aiot tehtä? Valittaa johtajalle, että sulla on epäilevä tunne, koska hän on mies ja käyttäytyy liian asiallisesti ja jäykästi.
Kaikenlaisia...
Joo, kyllä se lähtökohtaisesti epäilyttää. On varmasti vilpittömiä ja kunnollisia mieshoitajia. Mutta on pedareitakin.
En aio valittaa. Mutta en halua lastani hänen hoitoonsa. Täytyy katsella vaihtoehtoja.
AP
Tosi väsynyttä hei trolli. Lue Pravdaa ja hakkaa naisiasi ja lapsiasi mutta älä luulekaan että saat läpi tuota propagandapaskaa Suomessa. Täällä luotetaan ihmisiin toisin kuin teidän paskalandiassa.
Jos mies on Venäjältä, voi olla väkivaltainen lapsia kohtaan. Siellä se kuuluu kulttuuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien kannattaa kuunnella omaa intuitiota. Toisaalta oman lapsen kanssa voi jutella kuluneesta päivästä ja sitä kautta saada selville millaisia tilanteita päivä on pitänyt sisällään. Hyvinkin pienet osaavat varsin loogisesti ja suoraan kertoa asioita. Olin harjoittelijana päiväkodissa ja ihan taaperotkin kertoivat vaikka ja mitä tarhanulkopuolisesta kotielämästään. Toiminee toisinkin päin.
Oma lapseni ei osaa kertoa, jos joku häntä vaikka menisi koskettelemaan. Tai ottaa hänestä vaikka vessassa kännykällä kuvan. Kauhea stressi nyt päällä, en halua lasta tuonne hoitoon. Muut hoitajat siellä vaikuttivat ihan hyviltä, mutta ei se riitä jos tuo mies kuitenkin on kaksin niiden lasten kanssa!
AP
Tasa-arvon todellinen luonne. Miestä saa aivan surutta syyttä ties mistä ja loan linkoaminen nyt vaan on hyväksyttävä koska kyseessä on mies. On totta, että palstalla on vatipää joka jauhaa näistä asioista mutta tässä sekin seinähullu olis oikeassa.
-m36
Muista Ap, että naisetkin voivat olla pedareita. Ehkä sinun on parasta jäädä kotiin hoitamaan lastasi. Varovasti puistossa sitten!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet ovst potentiaalisia raiskaajia eikä niitä saa päästää opetus-, terveys- eikä sosiaalialalle töijin muuten kuin kahden riuskan naisen vartoimina. Et ylireagoi mitenkään vaan esitä kirjallinen vaatimus kunnan opetustoimeen.
Misandria suomalaista miestä kohtaan on hyvä läppä mielestäsi? Tee samalla tavalla leimaava ja yleistävä vitsi maahanmuutajista, ja huomaat että kaikesta ei kannattaisi vitsailla. Nauti sinäkin ilmaisista pilluronkkimisistasi miesten miljardien eurojen tulonsiirroilla, vielä kun voit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitsi, itse olen mies ja kouluttautunut lähihoitajaksi, suuntautuen juurikin lapsiin ja nuoriin ja siis päiväkodissa töissä. Lisäksi minulla on 9v tytär, jonka yksinhuoltaja olen. Mutta kiitos ap, kun avasit silmäni. Tämä on todella epäilyttävää, pitääkin irtisanoutua ensi viikolla ensitöikseni, ja varmaan antaa lapsi adoptioon / huostaanotettavaksi, ja käpertyä jonnekkin koloon, pois ihmisten ilmoilta, sillä miehethän ovat niin epäilyttäviä ja pahoja, aina :D
6 pilkkua yhdessä lauseessa?
Varma merkki pedofiilistä!
Noinko muka-hauska huumorintaju sulla on?
No ei oikeastaan ollut musta edes hauskaa, siis olen jolle kommentoit. Tää on vain niin käsittämättömän typerä ketju. Joku ihminen on ollut asiallinen ap:lle ja nyt se miettii jo uusia hoitojärjestelyjä lapselleen. Sitten kun joku kommentoi ap:n täyttä absurdiutta, niin siitä huomataan vain joku pilkkujen määrä! Joskus mietin että ihmisten pitäis kohdata elämässään enemmän ongelmia ja haasteita että niitten ois pakko kasvaa aikuisiks. Kyllä niitä elämäänsä kyllästyneitä tätejä on monet päiväkodit täynnä. Mistäs tiedätte etteivät itseään viihdyttääkseen tee jotain niitten lastenne kanssa?
Kaikkihan riippuu siitä onko ap:n vaistot yleensä oikeassa vai ei. Ja miten usein ne hälyttävät. Itse luotan omaan vaistooni, koska se on ollut aina tavallaan oikeassa, eli olen luottanut siihen tiettyjen ihmisten kohdalla ja selvinnyt vahingoitta. Mutta tilastona sen verran, että jos olen 40+-ikään mennessä tavannut tuhansia ihmisiä ja niistä muutama on hälyttänyt, ei ole ollut mikään ongelma kuunnella vaistojansa. Jos taas kävisi niin, että vaistot menevät vainoharhan puolelle, silloin niihin ei tietenkään voisi luottaa.
P.S. Henkilö, joka tiesi vuosikymmeniä sitten että Jimmy Savile ja Rolf Harris olivat pervoja. Tein joskus oksurefleksiä kun nuo vilahtivat jossain tv-ohjelmissa, ja ympärillä ihmiset ihmettelivät että mikä miehissä vikana... Ja juu, en tavanomaisesti yöki lastenviihteentekijöille.
Tunnen yhden pervon päiväkodinsedän, mutta tiedän myös, ettei se lapsille tekisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitsi, itse olen mies ja kouluttautunut lähihoitajaksi, suuntautuen juurikin lapsiin ja nuoriin ja siis päiväkodissa töissä. Lisäksi minulla on 9v tytär, jonka yksinhuoltaja olen. Mutta kiitos ap, kun avasit silmäni. Tämä on todella epäilyttävää, pitääkin irtisanoutua ensi viikolla ensitöikseni, ja varmaan antaa lapsi adoptioon / huostaanotettavaksi, ja käpertyä jonnekkin koloon, pois ihmisten ilmoilta, sillä miehethän ovat niin epäilyttäviä ja pahoja, aina :D
No ei oikeastaan ollut musta edes hauskaa, siis olen jolle kommentoit. Tää on vain niin käsittämättömän typerä ketju. Joku ihminen on ollut asiallinen ap:lle ja nyt se miettii jo uusia hoitojärjestelyjä lapselleen. Sitten kun joku kommentoi ap:n täyttä absurdiutta, niin siitä huomataan vain joku pilkkujen määrä! Joskus mietin että ihmisten pitäis kohdata elämässään enemmän ongelmia ja haasteita että niitten ois pakko kasvaa aikuisiks. Kyllä niitä elämäänsä kyllästyneitä tätejä on monet päiväkodit täynnä. Mistäs tiedätte etteivät itseään viihdyttääkseen tee jotain niitten lastenne kanssa?
Tässä on nyt tartuttu tohon asiallisuuteen, mikä ei oikeastaan ole olennaista. Miehen olemus ja ulkonäkö vaan huusivat pedoa. En nyt uskalla sen tarkemmin kuvailla ettei tunnisteta.
Muista hoitajista ei tullut mitään epäileviä fiboja.
AP
Elokuva Jahti vuodelta 2012 tulee ekana mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt tartuttu tohon asiallisuuteen, mikä ei oikeastaan ole olennaista. Miehen olemus ja ulkonäkö vaan huusivat pedoa. En nyt uskalla sen tarkemmin kuvailla ettei tunnisteta.
AP
Kerrohan toki meille muillekin, millainen on pedofiilin olemus ja ulkonäkö?
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies suuntautuu tuollaiselle alalle?
Tämä voi tietenkin tulla yllätyksenä yh:lle, jonka mies läksi kuultuaan raskaudesta, mutta jotkut miehet tykkäävät lapsista. Jotkut jopa haluavat tehdä omia lapsia. Ja ihan ilman mitään seksuaalisia taka-ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Kerrohan toki meille muillekin, millainen on pedofiilin olemus ja ulkonäkö?
Oletko nähnyt elokuvan Trust?
AP
Tuomitaanhan niitä aina tasaisin väliajoin Suomessa, päiväkodissa työskennelleitä pedofiilejä. Ei siitä kauaa ole, kun oli juuri yksi tapaus. Mahdollista se kyllä on. Jos sinua häiritsee, niin vaihda päiväkotia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan riippuu siitä onko ap:n vaistot yleensä oikeassa vai ei. Ja miten usein ne hälyttävät. Itse luotan omaan vaistooni, koska se on ollut aina tavallaan oikeassa, eli olen luottanut siihen tiettyjen ihmisten kohdalla ja selvinnyt vahingoitta. Mutta tilastona sen verran, että jos olen 40+-ikään mennessä tavannut tuhansia ihmisiä ja niistä muutama on hälyttänyt, ei ole ollut mikään ongelma kuunnella vaistojansa. Jos taas kävisi niin, että vaistot menevät vainoharhan puolelle, silloin niihin ei tietenkään voisi luottaa.
P.S. Henkilö, joka tiesi vuosikymmeniä sitten että Jimmy Savile ja Rolf Harris olivat pervoja. Tein joskus oksurefleksiä kun nuo vilahtivat jossain tv-ohjelmissa, ja ympärillä ihmiset ihmettelivät että mikä miehissä vikana... Ja juu, en tavanomaisesti yöki lastenviihteentekijöille.
En ole saanut samanlaisia hälytyksiä ennen kenestäkään. Mietinkin, että olenko nyt jotenkin vinksahtanut, vai voinko olla oikeassa..?
AP
Mun mielestä on aina parasta kun jotkut ihmiset selittää, että vaistoaa aina onko toinen paha yms. Kun alan oikeat ammattilaiset (psykologit, psykiatrit yms.) Toteavat jatkuvalla syötöllä, että ihmisen mieli ei ole suoraan luettavissa. Jostakin voi saada hyvinkin nopeaa selville juttelun jälkeen ettei kaikki ei ole kotona, mutta monesti ne pahimmat ihmiset on kyllä niitä jotka huijaa kaikkia mennen, tullen ja palatessa.
Toisesta ihmisestä pedogiiliepäilyn esittäminen ilman todisteita on myös äärimmäisen vahingoittavat ja toivottavasti hyvinkin rangaistava teko.
Hoida muksu kotona jos epäilet ihmisiä!
Ps. Antaa myös todella harhaisen kuvan ihmisestä, joka selittää varmana tietona "mutku musta tuntuu siltä ja mun vaisto on niin oikeassa aina"
Voit olla oikeassa. Se on ihan mahdollista. Kukaan ei voi sitä etukäteen sanoa. Jos oikeasti huolettaa, etsi uusi hoitopaikka lapsellesi. Vanhemman pitää voida jättää lapsi huoletta päiväksi hoitoon. Ei tee hyvää sinullekaan, jos stressaat asiaa jatkuvasti. Syykin on tarpeeksi hyvä, jos sinusta siltä tuntuu, muiden mielipiteillä ei ole väliä. Sinulla on omat kokemuksesi, joiden perusteella valintoja teet. Kukaan ei voi sanoa, että olisit hullu tai väärässä.
??