Voiko auton pesettää pakkasella?
Ajaa sellaiseen automaattipesulaan vai miksi niitä sanotaan.
Kommentit (15)
Voi, mutta ovet saattavat jäätyä kiinni, kun vettä jää tiivisteisiin.
Voi tietysti, just oli tarkoitus tänään käyttää pesulla. On tuossa 200 metrin päässä ja heti sieltä suoraan autohalliin kuivumaan . Oon kyllä pessyt pakkasella myös silloin, kun oli ihan vaan tavallinen ulkona oleva autopaikka
Tottakai voi pesettää hallissa tai automaatissa mutta huolellinen kuivaaminen on pakollista.
Kannattaa ajaa pesun jälkeen talliin kuivamaan.
nuoruudessa eräs v**tunut koulukaveri ruiskutti puutarhaletkulla luokanvalvojan auton jääkimpaleeksi. oli kännissä joo. asui luokanvalvojan naapurissa.
Vierailija kirjoitti:
Voi tietysti, just oli tarkoitus tänään käyttää pesulla. On tuossa 200 metrin päässä ja heti sieltä suoraan autohalliin kuivumaan . Oon kyllä pessyt pakkasella myös silloin, kun oli ihan vaan tavallinen ulkona oleva autopaikka
No sä voit, kun sulla on lämmin hallipaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sä voit, kun sulla on lämmin hallipaikka.
Ei mulla oo lämmintä hallipaikkaa vaan tuollainen pressutalli https://rakennustyot.com/paras-pressutalli/ ja siellä hallilämmitin.
En pesisi autoa jos pakkasta yli 5 astetta
Minkä takia sä et voi olla hiljaa?
Vierailija kirjoitti:
En pesisi autoa jos pakkasta yli 5 astetta
ai miksi et?
Lämpötilanmuutos kovasta pakkasesta pesuun ja takas pakkaseen voi vahingoittaa maalipintaa. Toki myös jäätyy luukkujen tiivisteet ja lukot, ellet saa lämpimään kuivumaan.
Liian harva muistaa tai ymmärtää talvisin voidella luukkujen tiivisteet silikonilla sekä lukkojen salpamekanismit lukkoöljyllä.
Sen auton voi ajaa vaikka ensin sisälle ostarin parkkitaloon, sen jälkeen pesuun samassa parkkitalossa ja sen jälkeen taas sisäparkkiin kuivumaan.
Voi pesettää, mutta jäätyy.