Mies lastenhoitajana päiväkodissa? Epäilyttää
Miksi mies suuntautuu tuollaiselle alalle? Joo joo tasa-arvo plaa plaa. Itseäni vaan epäilyttää. Aluksi ajattelin, että ok, ihan kiva, mikäs siinä. Mutta kun tapasin miehen, niin hälytyskellot alkoivat soida päässä. Tunnen erään toisenkin miespuolisen lastenhoitajan, ja hän vaikuttaa ihan mukavalta ja normaalilta kaikinpuolin. Mutta tuo toinen... Olenko vainoharhainen vai voiko tämä olla jotain intuitiota..?
Voiko päiväkodissa olla tilanne, että mies olisi kahdestaan lapseni kanssa? Sitten kaikki on hyvin, jos aina paikalla on muitakin hoitajia ja lapsia.
Kommentit (67)
Ikävä sanoa, mutta vaistot ovat valitettavan usein oikeassa. Ei toki aina. Tuli vaan mieleen tuo itäsuomalainen yliopistoparittaja, josta kyllä aika moni mieskin sai likaiset vibat, harva vaan arvasi miten oikeassa oli.
Itse tunnen monta päiväkodissa työssä ollutta miestä, joissa ei taatusti ole mitään epäilyttävää ja ovat hyviä ja päteviä opettajia. Mutta jos vastaan tulisi perverssinoloinen miespuolinen lastenhoitaja, en yrittäisi vaientaa vaiston ääntä vain siksi, että aiemmin on ollut hyviä kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole pelkästään siitä, että hän on mies. Ahdistuisin samalla tavalla naisestakin, jos hänestä tulisi jokin outo tunne. Eikä ole mitään sitä vastaan, että miehiä toimii opettajina. Itselläni on siitä ainoastaan positiivisia kokemuksia ja lempiopettajani ovat olleet miehiä.
Tuo kyseinen mies vain sai epäilyksen aikaan.
Osaako joku vastata edes tuohon, että voiko tulla tilanne missä mies olisi kahdestaan lapseni kanssa?
AP
Mitäs tykkäisit, jos minulle tulisi sinusta "outo tunne" jostain, sanotaan vaikka, että tunteeni kertoo, että sinä olet mahdollisesti varas ja menisin tämän "tiedon" kanssa puhumaan työantajallesi.
Olet oikeassa. Se peroviili on palkattu sinne kosketteleen sun lastasi.
Vierailija kirjoitti:
Hitsi, itse olen mies ja kouluttautunut lähihoitajaksi, suuntautuen juurikin lapsiin ja nuoriin ja siis päiväkodissa töissä. Lisäksi minulla on 9v tytär, jonka yksinhuoltaja olen. Mutta kiitos ap, kun avasit silmäni. Tämä on todella epäilyttävää, pitääkin irtisanoutua ensi viikolla ensitöikseni, ja varmaan antaa lapsi adoptioon / huostaanotettavaksi, ja käpertyä jonnekkin koloon, pois ihmisten ilmoilta, sillä miehethän ovat niin epäilyttäviä ja pahoja, aina :D
Kirjoitat ihan kuin nainen..
Päivittäin tulee tilanteita joissa hoitaja on yksin lasten kanssa. Myös nukkarissa ja vessassa ja pukemassa ja riisumassa. Saattaa jäädä päivän viimeisenä myös pihaan. Huuuuu.
Voin vaikka vannoa että pedareita on enemmän yläasteilla kun päiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Korrekti, asiallinen, etäinen jne ovat siis pedofiilin tuntomerkkejä? Lapseni päiväkoti on sitten pullollaan naispedareita.
Sama. Pitääkin heti maanantaina tehdä ilmoitus niistä kaikista kymmenistä pedareista, joiden olen nähnyt työskentelevän päiväkodissa. Asiallisuus on musta se pahin ja selkein merkki!
Vierailija kirjoitti:
Hitsi, itse olen mies ja kouluttautunut lähihoitajaksi, suuntautuen juurikin lapsiin ja nuoriin ja siis päiväkodissa töissä. Lisäksi minulla on 9v tytär, jonka yksinhuoltaja olen. Mutta kiitos ap, kun avasit silmäni. Tämä on todella epäilyttävää, pitääkin irtisanoutua ensi viikolla ensitöikseni, ja varmaan antaa lapsi adoptioon / huostaanotettavaksi, ja käpertyä jonnekkin koloon, pois ihmisten ilmoilta, sillä miehethän ovat niin epäilyttäviä ja pahoja, aina :D
6 pilkkua yhdessä lauseessa?
Tottakai voi olla, vielä suuremmalla todennäköisyydellä, jos haet lapset "myöhään".
Mutta ainakin meidän päiväkodissa on lapsilla kaksinaikuisen kanssa leikkituokioita, jotka suoritetaan eripaikassa, ettei kukaan häiritse toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varma merkki pedofiilistä!
Vierailija kirjoitti:
Ikävä sanoa, mutta vaistot ovat valitettavan usein oikeassa. Ei toki aina. Tuli vaan mieleen tuo itäsuomalainen yliopistoparittaja, josta kyllä aika moni mieskin sai likaiset vibat, harva vaan arvasi miten oikeassa oli.
Itse tunnen monta päiväkodissa työssä ollutta miestä, joissa ei taatusti ole mitään epäilyttävää ja ovat hyviä ja päteviä opettajia. Mutta jos vastaan tulisi perverssinoloinen miespuolinen lastenhoitaja, en yrittäisi vaientaa vaiston ääntä vain siksi, että aiemmin on ollut hyviä kokemuksia.
Mäkin oon herkkä aistimaan ihmisistä asioita. Nuorisoalan pääsykokeissa oli semmonen vanha setä myös hakemassa opiskelemaan. Oikein semmonen niljakas ja pervon oloinen. Siitä vaan aisti sen. :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varma merkki pedofiilistä!
Noinko muka-hauska huumorintaju sulla on?
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole pelkästään siitä, että hän on mies. Ahdistuisin samalla tavalla naisestakin, jos hänestä tulisi jokin outo tunne. Eikä ole mitään sitä vastaan, että miehiä toimii opettajina. Itselläni on siitä ainoastaan positiivisia kokemuksia ja lempiopettajani ovat olleet miehiä.
Osaako joku vastata edes tuohon, että voiko tulla tilanne missä mies olisi kahdestaan lapseni kanssa?
AP
No, aloitit tän avauksen näin:
"Miksi mies suuntautuu tuollaiselle alalle? Joo joo tasa-arvo plaa plaa. Itseäni vaan epäilyttää."
Eli lähtökohtaisesti epäilyttävää oli miehen haluavan "tuollaiselle alalle".
Ja kyllä, hän varmaankin on lapsesi kanssa joissain tilanteissa kahden.
Mitä aiot tehtä? Valittaa johtajalle, että sulla on epäilevä tunne, koska hän on mies ja käyttäytyy liian asiallisesti ja jäykästi.
Kaikenlaisia...
Vanhempien kannattaa kuunnella omaa intuitiota. Toisaalta oman lapsen kanssa voi jutella kuluneesta päivästä ja sitä kautta saada selville millaisia tilanteita päivä on pitänyt sisällään. Hyvinkin pienet osaavat varsin loogisesti ja suoraan kertoa asioita. Olin harjoittelijana päiväkodissa ja ihan taaperotkin kertoivat vaikka ja mitä tarhanulkopuolisesta kotielämästään. Toiminee toisinkin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus: kyllä päiväkodissa voi olla tilanteita jolloin aikuinen on lapsen kanssa kahdestaan.
Just. Tää ei kyllä nyt lohduta yhtään.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin oon herkkä aistimaan ihmisistä asioita. Nuorisoalan pääsykokeissa oli semmonen vanha setä myös hakemassa opiskelemaan. Oikein semmonen niljakas ja pervon oloinen. Siitä vaan aisti sen. :/
Olet aivan väärällä alalla. Sinun pitäisi olla tuomari, jotta voisit aistiesi perusteella tuomita rangaistuksia kaikille vanhoille sedille. Amerikassa voisit jopa tuomita ne kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet aivan väärällä alalla. Sinun pitäisi olla tuomari, jotta voisit aistiesi perusteella tuomita rangaistuksia kaikille vanhoille sedille. Amerikassa voisit jopa tuomita ne kuolemaan.
Vituttaako autistia kun en itse erota vastaantulijasta oliko hän tuttusi vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Mitäs tykkäisit, jos minulle tulisi sinusta "outo tunne" jostain, sanotaan vaikka, että tunteeni kertoo, että sinä olet mahdollisesti varas ja menisin tämän "tiedon" kanssa puhumaan työantajallesi.
No en nyt aio mennä miehen työnantajalle tai kellekään muulle puhumaan tuntemuksestani. Täytyy vaan miettiä, että miten lapsen hoitojärjestelyt sitten hoitaa.
AP
Älkää epäilkö.
Tulen hyvin toimeen lasten kanssa ja pienet lapset valehtelematta näyttää tykkäävän minusta. Huomasin tämän jo nuorena kun siskoni sai ensimmäisen lapsen. Olisi suorastaan kohtaloa vastaan rimpulointia jos en työskentelisi lasten parissa.
Isättömiä lapsia ei ole olemassakaan. On vain lapsia joilta isä on salattu, syystä tai toisesta. On lapsia, joiden isät ovat heidät unohtaneet. Joskus on hyvä ettei lapsi tiedä kuka hänen oikea isänsä on. Mutta toistaiseksi tarvitaan myös miestä että lapsia syntyy-vaikkakin koeputkessa.