Oletko lukenut peruskoulun/lukion oppikirjoja kertauksena aikuisiällä?
Koulussa olin laiska ja yleissivistykseni on varsinkin tiettyjen aineiden kohdalla heikko. Olenkin miettinyt, että voisi lainata ja lukea "kertauksena" asioita uudestaan. Onko kukaan tehnyt näin?
Kommentit (5)
En. Mutta viime sunnuntain Hesarissa ollesta ysi luolan matikan tehtäviä katsellessa onnistuin ratkomaan yhtä vaille kaikki oikein, jonka jälkeen huomasin ajattelevani, että matikan taitoja varmaankin pitäisi jossain "hieman" kerrata. joakinen joka on lukenut yhtään enempää tekstejäni on varmasti saattanut ajatella, että kuinkahan minulle voisi vihjaista, että en osaa kirjoittaa; ikäänkuin en tietäsi sitä itse.
Vierailija kirjoitti:
En. Mutta viime sunnuntain Hesarissa ollesta ysi luolan matikan tehtäviä katsellessa onnistuin ratkomaan yhtä vaille kaikki oikein, jonka jälkeen huomasin ajattelevani, että matikan taitoja varmaankin pitäisi jossain "hieman" kerrata. joakinen joka on lukenut yhtään enempää tekstejäni on varmasti saattanut ajatella, että kuinkahan minulle voisi vihjaista, että en osaa kirjoittaa; ikäänkuin en tietäsi sitä itse.
Itsehän taisin saada niistä lähinnä ne pinta-alatehtävät ja tällaiset oikeaan elämään liittyät jutut tehtyä, mutta esim. yhtälöiden laskenta on unohtunut aikoja sitten.
Joo :) Historiaa on tullut kerrattua lukion kirjoista ja matikkaa opiskeluaikana (opiskelin sekä kaupallista että humanistista alaa, siksi tällainen kombo). Kertaamiseen hyviä, kun asiat yleensä selkeästi ja kattavasti esitetty koulukirjoissa. Tämän jälkeen on ollut helpompi lukea tenttikirjoja.
Eri kielten kielioppia olen myös kertaillut joskus lukion kirjoista. Suosittelen siis :)
Lapsen oppikirjoja on tullut luettua. On nyt nelosella. Kielten kirjojakin on jonkun verran tullut selattua.
Lasten koulukirjat on tullut luettua kyllä, että sinänsä joo.