Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna ristiäiset, edelleen riidellään tyttären nimestä :(

Vierailija
03.06.2016 |

Minun mielestäni: Elina Ritva Katariina, kutsumanimenä Elina.
Miehen mielestä: Ritva Elina Katariina, kutsumanimenä Ritva.

Ritva kuulosti pitkään aivan kammottavalta nimeltä, mutta lämpenin sille, kun mies oli siihen niin kiintynyt. Suostuin ja totuin nimeen, mutta vain toisena nimenä. Nyt viimeiset kaksi viikkoa mies onkin vaatinut, että Ritva pitäisi olla ensimmäinen nimi ja samalla myös kutsumanimi.

Minä jo ehdotin, että luovutaan sekä Elinasta että Ritvasta ja mietitään nimet, jotka miellyttävät molempia. Näin kumpikaan ei "voita".

Kummasta te pidätte enemmän? Ritvasta vai Elinasta?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompromissina Katariina. On noista kolmesta nimestä sitäpaitsi siedettävin ja nätein.

Vierailija
22/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritva on kaunis ja erikoinen nimi. Se ehdottomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei tosiaankaan mitään ritvaa :DD

Vierailija
24/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritva Elina Katariina, kutsumanimenä Elina. Ritva tosiaan senikäisten nimi, että lapsi vain tulee kiusatuksi siitä ja tn. inhoaa nimeään jossain vaiheessa itsekin. Etunimet sointuvat paremmin yhteen noin päin.

Ei mitää kiirettä, minun nimestä (tosiaan nimestä, ei järjestyksestä) kiisteltiin vielä kun pappi oli jo paikalla ja mulla mekko päällä :)

Vierailija
25/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi vaihtaa omaksi nimekseen Ritva...ihan kamala nimi. Joku Jorma olisi vastaava pojan nimi.

Jorma ja Ritva...tulee mieleen 60v. juoppopariskunta.

Jos Elina ei miehelle kelpaa niin keksikää jonkin uusi nimi.

Mutta äitinä sinun tehtävä on suojella lasta ja 1. homma on se ettei lapsirukan nimeksi tule Ritva!

Vierailija
26/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää just juteltiin tyttären kanssa, etten osaa ajatella noita pirkkoja ja ritvoja pienen lapsen niminä. toivottavasti eivät tule vielä vuosiin kiertoon. Muutenkin oli puhetta noista kovista nimistä: Kari, Sari, Marko, Sirpa... Ärrää Koota, ei kiitos. Tekevät nimestä ruman.

Tässä tilanteessa valitsen Elinan

Sari vaan..

Vierailija
27/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Elina Katariina. Jos nyt kolme etunimeä pitää olla. Minusta kaksi riittäisi hyvin.

Vierailija
28/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritva-Elina, silloin kaverit voi kutsua joko Rituksi tai Elluksi

Vierailija
29/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas, tehkää mitä teette mutta Ritva on oikeesti kaikista suomalaisista nimistä kammottavin, by far!

Vierailija
30/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette laita Katariinaa ensimmäiseksi nimeksi? Se on vallan mainio nimi, klassinen ja kaunis ja itse asiassa kutsumanimenä varsin harvinainen.

Vierailija
31/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elina. Ritva kuulostaa vanhalta eläkkeeläiseltä. 

Vierailija
32/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elina on niiiiin yleinen nykyään.

Vierailija
33/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritu Ellu Kata. Voi pientä:)

Vierailija
34/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritva! Niitä ei monia ole tuossa sukupolvessa. Elinoita taas on runsaammin. Sitä paitsi Ritva on kivan pirtsakka nimi. Siinä on asennetta. Elina on vähän semmoinen nönnönnöö, vaikka toki ihan kaunis nimi.

Vierailija
35/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompromissi eli kummatkin hylkää suosikkinsa. Vaihtoehto nimiä Roosa, Taimi, Siiri, Eeva, Sanni.

Vierailija
36/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummo on Ritva! Hän on maailman paras mummo, joten nimestä tulee mukavat mielleyhtymät. Voisin ihan hyvin antaa lapselle nimeksi. Asun ulkomailla ja täällä ei kukaan pitäisi sitä mummonimenä... 30 v. työkaverini täällä on itseasiassa nimeltään Ritka, joten läheltä liippaa. Mulla on itselläni myös mummonimi tyyliin Raili ja olen syntynyt 90 luvulla, kun joka luokalla oli Jennoja, Niinoja ja Lauroja. Eikä haittaa yhtään!

Vierailija
37/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi Reetta tai Riina? Reetta Katariina tai Riina Karoliina tms.

Vierailija
38/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miltä se lapsi näyttää! Onko enempi Ritvan vai Elinan näköinen? Vai onko sittenkin enempi Peppi tai Pipsa?

Meillä oli lista P-alkuisia nimiä valmiina ennen synnytystä ja sitten kun lapsi syntyi, siitä näki heti, että Pinjahan se on.

Vierailija
39/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten arvostelukykyyn ei valitettavasti kannata näissä asioissa luottaa, kysymys kuitenkin toisen loppuelämästä. Tutun lapsen nimeksi meinasi tulla Jori kun isä oli päättämässä. Edustaa mulle kans 50+ hyvinsyöneen ja -juoneen ulkonäköä

Vierailija
40/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin Ritva on kamalin nimi? Ettekö tunne yhtäänä Kirstiä, Birgittaa, Sirpaa, Kyllikkiä, Päiviä jne. jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi