Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna ristiäiset, edelleen riidellään tyttären nimestä :(

Vierailija
03.06.2016 |

Minun mielestäni: Elina Ritva Katariina, kutsumanimenä Elina.
Miehen mielestä: Ritva Elina Katariina, kutsumanimenä Ritva.

Ritva kuulosti pitkään aivan kammottavalta nimeltä, mutta lämpenin sille, kun mies oli siihen niin kiintynyt. Suostuin ja totuin nimeen, mutta vain toisena nimenä. Nyt viimeiset kaksi viikkoa mies onkin vaatinut, että Ritva pitäisi olla ensimmäinen nimi ja samalla myös kutsumanimi.

Minä jo ehdotin, että luovutaan sekä Elinasta että Ritvasta ja mietitään nimet, jotka miellyttävät molempia. Näin kumpikaan ei "voita".

Kummasta te pidätte enemmän? Ritvasta vai Elinasta?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elina on tytön nimi. Ritva on aikuisen naisen nimi

Vierailija
2/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsi parkaa !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooooh en tykkää kummastakaan, mutta Elina on mielestäni enemmän tämän hetken nuoren nimi. Ritvat on pian eläkeellä, eikä uutta "ritva-aaltoa" ole lähimain tulossa. Ritva on mummon nimi.

Sama kuin Pertti on "papan" nimi, vaikka se Pertti onkin joskus ollut vauva... 

Vierailija
4/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihyvänenaika

Vierailija
5/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muu; kumpikin luopuu ykkössuosikistaan. 

Meillä oli aikanaan pojan kanssa vääntö siten että minun suosikkini oli Samuel, miehen Tuomas ja Mikaelista saatiin kompromissi. (eikä olla pätkääkään uskonnollisia)

Teille ehdolle vaikka  Suvi, Sini, Sanna, Susanna 

Vierailija
6/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elina! Ritva on vanhan rouvan nimi!

Vierailija
7/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritva on kyllä aika jäätävä nimi, anteeksi. Elina on nätti ja lempeän kuuloinen (siskonikin on Elina).

Mielestäni nimen täytyy miellyttää molempia, ei kompromisseja. Minä olisin kovasti halunnut tyttömme nimeksi nimen jolle mieheni ei lämmennyt joten jatkoimme niin kauan, että löysimme nimen josta molemmat pitävät. Ja aloitimme nimien makustelun jo siinä vaiheessa kun saimme ultrassa tietää sukupuolen niin hyvin oli aikaa vaikka lopulta tosi tiukille meni kuitenkin.

Vierailija
8/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimien kierto on noin 100 vuotta, ja tuo Ritva on kyllä taas tulossa, mutta vasta jonkin ajan kuluttua.... Elina on sellainen ikivi(h)reä, jota annetaan sukupolvesta toiselle jatkuvasti ja mielestäni ihan hirveän tylsä. Aloittaessani tätä vastausta meinasin kirjoittaa, että ehdottomasti Elina. Mutta mutta.. Saisikohan noista jotain kompromissia? Olisiko Rita mielestäsi yhtään kivempi? Tai sitten niin, että Ritva Elina, mutta kutsumanimeksi Elina. Lapsi voi tietenkin itse alkaa kutsua itseään Ritvaksi - tai Elinaksi - riippumatta kumman annatte. Tai hän voi vaihtaa kokonaan. Minä itse olen vaihtanut kokonaan. Entinen ristimänimeni on nykyinen toinen nimeni, ja kutsumanimeni (jonka olen myös virallistanut) on aivan jotain muuta.

Vierailija
9/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan lämmetä nimelle Ritva, kuulostaa jotenkin virkistävän uudelle. ;) Elina on tusinanimi ja monella toisena nimenä.

Vierailija
10/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritva -Elina Katariina.

Kukin voi kutsua miten tahtoo. Ritvaksi tai Elinaksi tai Ritva-Elinaksi.

Mummoni oli Elina, ja kuulostaa hauskalta kun täällä sitä sanotaan nuoren tytön nimeksi 😃

Vierailija
11/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mutta Ritva on kyllä ihan kamala. Siis vauvalla. Nykyaikana. Se menee kategoriaan Pentti, Pertti, Jorma. Ei ei ja vielä kerran ei! Tykkään kyllä vanhanaikaisista nimistä, mutta nuo luettelemani nimet eivät vielä ole riittävän vanhoja. Ehkä niidenkin aika tulee vielä, mutta ei missään nimessä nyt. Tuntemani Ritva (eli Ritu :)) on lähempänä 70 ikävuotta, tosi hauska ja mukava ihminen mutta kyllä hullulta tuntuisi pienen lapsen nimenä. 

Elinastakaan en erityisesti tykkää, joten voisittehan keksiä vielä aivan uuden nimen kutsumanimeksi ja jättää nämä Ellut ja Ritut sinne kakkos- ja kolmosnimiksi? Jos on joku erityinen pakko saada Ritva sinne (esim. miehellesi tosi rakas mummo tms) niin jättäkää nuo nimet roikkumaan, ei kuitenkaan kutsumanimeksi.

Vierailija
12/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritva on ihan järkky nimi :( Älä tee sitä!

Vierailija
13/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pitää ristiäiset ylppäripäivänä???

Vierailija
14/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritva samaa tyyliä kuin Sirkka, Pirjo ja Sirpa. Ottakaa uudet joista miettiä. Tuo Rita oli jo hyvä ehdotus. Ja jopa Reeta, Riikka tai Riittakin olisi parempi kuin Ritva. Sori kaikki Ritvat! :)

Vierailija
15/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritva ja Elina - Reetta?

Vierailija
16/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa mielummin se Katariina ekaksi nimeksi

Vierailija
17/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ritva ja Elina - Reetta?

'

Elinoita on 80 000, Ritvoja 40 000 ja Reettoja 6 000. I wote for Reetta! Reeta ei mielestäni ole siinä mielessä hyvä, että sitten joutuu aina sanomaan, että yhdellä t:llä, koska Reetta on Reetaa helpompi lausua/käsittää. Riitta on kamala, Ritva-sarjaa.

Vierailija
18/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritva eli Ritu. Voi ei! ;D Pikku-Rituliini parka.

Vierailija
19/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katariina etunimeksi!

Vierailija
20/80 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katariina etunimeksi!

Niin ja anteeksi siis kutsumanimeksi :)