Olenko lapsellinen jos teen näin miehelleni?
Olemme seurustelleet noin puoli vuotta ja mies on ollut vähän liiankin täydellinen, kunnes lähti pari viikkoa sitten yksin reissuun. Matka on vähän vaarallinenkin ja hän on paljon yksin kaukana kaupungeista, joten sovimme että hän pistää aina viestiä kun saa netin käyttöön ettei minun tarvitse olla huolissaan (eksäni on ollut joskus vuosia sitten kadoksissa monta päivää sillä tavalla että meitä läheisiä valmisteltiin siihen ettei tule elossa enää takaisin). Eka viikko meni hyvin, mutta nyt hän on ollut pysähtyneenä erääseen suurempaan kaupunkiin missä tavannut muita suomalaisia ihan sattumalta. Olen iloinen että tavannut uusia reissukavereita mutta tämän jälkeen hänen yhteyden ottonsa ovat olleet vähäisiä. Ensin hän ei perunut meidän skype treffejä vain koska tapasin nämä ihmiset ja "unohti ilmoittaa" vaikka vartti ennen oli ollut paikalla ja puoli tuntia aikasemmin sanonut odottavansa puheluani.
Seuraavan kerrran hänestä kuului kännissä ja kertoi mitä oli tapahtunut ja miksi ei vastannut ja toivotti hyvät yöt. Tätä samaa linjaa jatkui pari päivää ja nyt ei ole herrasta taas kuulunut mitään vaikka sovittiin että ilmoittaa kun lähtee seuraavaan kohteeseen (lähtenyt tänä aamuna) ja eilen olisi pitänyt sopia siitä että olen ensiviikolla tulossa näkemään häntä. Hän ei edes kysynyt ostinko liput jo... Tai kysellyt vointiani vaikka tiesi että tipuin hevosen selästä pari päivää sitten niin että menetin tajuntani ja jouduin ensiapuun.
On ollut eilen illalla online ja sen jälkeen ei mitään. Puhelin hälyttää kun soitan, eli akku ei ole loppu.
Mies ei ole koskaan ollut kunnon parisuheessa aikasemmin tai ikinä joutunut olemaan huolissaan toisesta ihmisestä, on vähän oman napansa ympärillä pyörivää sorttia. Ajattelin että lähden nyt mökille ja jätän puhelimen kotiin, enkä ilmoita asiasta. Palaa vasta huomen illalla ja toivon että mies joutuu hiukan miettimään missä olen kun en ole ollut online enkä vastaa puheluihin. Tiedän nimittäin että tänään taas kelpaa skype seura kun on täysin yksin.
Mitä mieltä olette? Onko liian ilkeää?
Kommentit (87)
Kannattaisiko mieluummin vaikka kertoa, mikä sinua siinä käytöksessä harmittaa? Ei se kaveri toiselta puolelta maailmaa osaa sinun sanattomia viestejäsi lukea, hyvä jos osaa Suomessakaan.
Teet ihan oikein. Noin vähän seurusteluakin vasta alla ja viis veisaa sun toiveista! Ja sulle vielä edellinenkin teki noin! Jätä se pyörimään napaansa kiertävälle radalle.
mä varmaan itsekin kostonhimoissani miettisin jotain tollasta, mutta lapsellistahan se on. Kaikenlisäksi, mies ei välttämättä olis moksiskaan siitä ettei saa sua illalla skypellä kiinni, joten kosto menis ihan pilalle. Anna sen nauttia lomasta kun on kerta sinne päässy.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko mieluummin vaikka kertoa, mikä sinua siinä käytöksessä harmittaa? Ei se kaveri toiselta puolelta maailmaa osaa sinun sanattomia viestejäsi lukea, hyvä jos osaa Suomessakaan.
Olen sanonut jo asiasta pari kertaa. Kotona ollessaan on todella huomaavainen ja pitää lupauksensa. Ymmärrän kyllä että poikkeus olosuhteet, mutta hän ei välitä vaikka olen sanonut asiasta nätisti ja yhdessä puhelussa todella harmistuneestikkin ja tietää mitä olen joskus käynyt läpi eksän kanssa.Tiedän myös että hänellä ei ole liikaa tekemistä kyseissä reissussa vaikka olisikin tavannut ihmisiä. Netistä voi olla pulaa välillä, mutta luulisi pystyvän vastaamaan viesteihin kun ne näkeekin. AP
Jotenkin luulen, että miehesi ei ole kiinnostunut sinusta tarpeeksi, sillä kyllä nyt yleensä ollaan huolissaan jos toinen on joutunut onnettomuuteenkin. Fiksuinta olisi että juttelisit asiasta hänelle.
Haloo. Oletko itse ollut ikinä tuollaisella matkalla, jolla sattuu ja tapahtuu? Ei se ny keskity siellä vaan muistamaan kellonhetket, jolloin pitää rauhoitella kotomaassa olevaa tyttöystävää, eikä minusta edes tarvitse!
Anna miehelle vapautta, niin se jää sun luo. Pidä kiinni niskavilloista pakottaen, niin se lähtee heti ekan tilaisuuden tullen. Parisuhteessa olo on on ihan vapaaehtoinen valinta, ei siinä pakottamalla olla. Ja tämä koskee siis myös parisuhteen hoitoa, ei uskollisuutta yksistään.
SANO miehelle, että olit vähän pahoillasi, kun hän ei muistanut olla yhteydessä kun lupasi. Kysy, onko tiuha yhteydenpito hänelle hankalaa nyt, ja sopikaa hiukan harvennetut yhteydenotot. Kerro, että olennaisempaa on, että sitten kun hän on luvannut ottaa yhteyttä, hän myös OTTAA, koska sinulla on eksän takia aina pieni huoli päällä.
Siis HYVÄLLÄ viesti perille, ei lapsellisella kostomentaliteetilla!
Vierailija kirjoitti:
mä varmaan itsekin kostonhimoissani miettisin jotain tollasta, mutta lapsellistahan se on. Kaikenlisäksi, mies ei välttämättä olis moksiskaan siitä ettei saa sua illalla skypellä kiinni, joten kosto menis ihan pilalle. Anna sen nauttia lomasta kun on kerta sinne päässy.
No jos siitä ei mitään kuuluisi niin harkitsisin kyllä suhdetta uudelleen viimeistään siinä vaiheessa. Mies kyllä tietää että olen helposti tavoitettavissa ja tähän menessä ollut korviaan myöten rakastunut minuun eikä se ole jäänyt keltään huomaamatta joten ihmettelen tätä U-käännöstä! AP
Anna nyt toisen olla lomalla. Lomalla ollaan lomalla ja niiden ihmisten kanssa jotka on siellä eikä sulle jokaista liikettä raportoimassa. Ei nykyisen miehen kuulu maksaa hintaa siitä että sun exä teki katoamistemppuja.
Jos et sen vertaa osaa luottaa tai olla erossa niin ei tuo suhde tule toimimaan
Vierailija kirjoitti:
Haloo. Oletko itse ollut ikinä tuollaisella matkalla, jolla sattuu ja tapahtuu? Ei se ny keskity siellä vaan muistamaan kellonhetket, jolloin pitää rauhoitella kotomaassa olevaa tyttöystävää, eikä minusta edes tarvitse!
Anna miehelle vapautta, niin se jää sun luo. Pidä kiinni niskavilloista pakottaen, niin se lähtee heti ekan tilaisuuden tullen. Parisuhteessa olo on on ihan vapaaehtoinen valinta, ei siinä pakottamalla olla. Ja tämä koskee siis myös parisuhteen hoitoa, ei uskollisuutta yksistään.
SANO miehelle, että olit vähän pahoillasi, kun hän ei muistanut olla yhteydessä kun lupasi. Kysy, onko tiuha yhteydenpito hänelle hankalaa nyt, ja sopikaa hiukan harvennetut yhteydenotot. Kerro, että olennaisempaa on, että sitten kun hän on luvannut ottaa yhteyttä, hän myös OTTAA, koska sinulla on eksän takia aina pieni huoli päällä.
Siis HYVÄLLÄ viesti perille, ei lapsellisella kostomentaliteetilla!
Jäi nyt varmasti sanomatta että kyllä olen asiasta hänelle sanonut ilman mitään raivoamisia ja on pyytänyt anteeksi. Sanoin myös että ymmärrän vähemmät yhteydenotot, mutta en sitä että ei viitsi sovittuja juttuja pitää. En ole todellakaan raivonnut ja roikkunut hänessä täältä kotoa käsin. AP
Vierailija kirjoitti:
Anna nyt toisen olla lomalla. Lomalla ollaan lomalla ja niiden ihmisten kanssa jotka on siellä eikä sulle jokaista liikettä raportoimassa. Ei nykyisen miehen kuulu maksaa hintaa siitä että sun exä teki katoamistemppuja.
Hän on täysin yksin vaarallisissa olosuhteissa. Ei millään Aasian reppureissulla viiden parhaan kaverin kanssa. Olemme olleet tämän lyhyen puolen vuoden aikana ilman toista normalilla lomilla ja kaikki sujui ihan hyvin. AP
Miksi jättäisit puhelimen kotiin?
Mitä jos tarttee soittaa mökille apua? Etkö osaa olla vastaamatta puhelimeen? Pitääkö oikeen lähteä omaa puhelinta mökille asti karkuun?
Mitäs jos siitä ei kuulu mitään kuitenkaan?
Minusta asiasta pitäisi puhua ihan avoimesti, eikä typistää itseään lapsen tasolle. Jos tämä ei auta niin mietit asiaa uudelleen uusin silmin millaisen käytöksen mahdollistat ja onko kyseinen suhde sinua varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on täysin yksin vaarallisissa olosuhteissa. Ei millään Aasian reppureissulla viiden parhaan kaverin kanssa. Olemme olleet tämän lyhyen puolen vuoden aikana ilman toista normalilla lomilla ja kaikki sujui ihan hyvin. AP
Miksi vetää kännejä ja bilettää jos on yksin vaarallisissa olosuhteissa?
Olet. Sinun ei ole mikään pakko olla suhteessa miehen kanssa, joka ei pidä sovituista asioista kiinni.
ps. mies ei ole exäsi
Et ansaitse yhtäkään miestä , niin kauan kuin elät prinsessaharhoissasi, olet läheisriippuvainen, kakaramainen ja olet näpäyttelemässä ja kostamassa kaikkea, jopa näin naurettavaa asiaa.
Mitäs jos kasvaisit ensin aikuiseksi, ja alat sitten vasta seurustelemaan?
Tuota noin, täällä on sanottu kaikki jo, esim. se että mieluummin suora keskustelu kuin lapsellisen pelit. Tästä olen samaa mieltä. Mutta mutta, jos kuitenkin lähdet mökille niin älä jätä puhlinta kotiin. Pidä vaikka äänettömällä, äläkä vastaa, mutta älä lähde yksin ilman puhelinta, koska sullekin voi jotain sattua, esim. kaadut ja murrat jalkasi ni huolehdi nyt itsestäsi kuitenkin, että sinulla on siellä mökillä yhteys ulkomaailmaan.
Itse tykkään myös mökillä olla ilman puhelinta tai nettiä rauhassa, mutta puhelin on kyllä kassissa mukana kaiken varalta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jättäisit puhelimen kotiin?
Mitä jos tarttee soittaa mökille apua? Etkö osaa olla vastaamatta puhelimeen? Pitääkö oikeen lähteä omaa puhelinta mökille asti karkuun?
Mitäs jos siitä ei kuulu mitään kuitenkaan?
Jos olen vuorokauden mökillä niin olen ennenkin jättänyt puhelimen kotiin, mutta ilmoittanut ihmisille asiasta ja hätätapauksia varten meillä on kyllä puhelin mökilläkin.
Haluaisin muutenkin lähteä mökille ilman puhelinta nyt ja oli tarkoitus laittaa miehelle viestiä mutta oma äitini ehdotti että en ilmottaisi mitään erityistä.
Jos miehestä ei kuulu mitään niin mietin uudelleen onko tämä se mies jonka kanssa haluan olla ottaen huomioon mitä on luvannut minulle ja tietää huoleni tai että olen ollut juuri onnettomuudessa. Tai yleensäkkin näin monen päivän minimi yhteydenpidon jälkeen vihdoin kun on yksin ei häntä kiinnostaisi ottaa minuun yhteyttä niin ihmettelisin. On roikkunut minussa viimeiset puolivuotta ja nyt yht äkkiä ei soittaisi vaikka ei ole muutakaan tekemistä. AP
Tässä viedään mimmiä ihan 6-0 :D Sen sijaan, että nostaisin kytkintä niin käyttäydyn kuin pikkulapsi jolta on viety kaikki lelut kun kaikki ei mene niin kuin itse haluaa. Wuf wuf ja koira jatkaa pallien nuolemistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vetää kännejä ja bilettää jos on yksin vaarallisissa olosuhteissa?
Hänellä oli kahden päivän pysähdys kohteessa jossa bilettäminen ei ole yleistä mutta tapasi sattumalta suomalisia joiden kansas siten lähtenyt ulos relaamaan. Joka on ihan ok, kunhan peruisi skype treffit! AP
Olet lapsellinen. Toivottavasti miehesi ymmärtää lopettaa suhteenne.