Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko lapsellinen jos teen näin miehelleni?

Vierailija
03.06.2016 |

Olemme seurustelleet noin puoli vuotta ja mies on ollut vähän liiankin täydellinen, kunnes lähti pari viikkoa sitten yksin reissuun. Matka on vähän vaarallinenkin ja hän on paljon yksin kaukana kaupungeista, joten sovimme että hän pistää aina viestiä kun saa netin käyttöön ettei minun tarvitse olla huolissaan (eksäni on ollut joskus vuosia sitten kadoksissa monta päivää sillä tavalla että meitä läheisiä valmisteltiin siihen ettei tule elossa enää takaisin). Eka viikko meni hyvin, mutta nyt hän on ollut pysähtyneenä erääseen suurempaan kaupunkiin missä tavannut muita suomalaisia ihan sattumalta. Olen iloinen että tavannut uusia reissukavereita mutta tämän jälkeen hänen yhteyden ottonsa ovat olleet vähäisiä. Ensin hän ei perunut meidän skype treffejä vain koska tapasin nämä ihmiset ja "unohti ilmoittaa" vaikka vartti ennen oli ollut paikalla ja puoli tuntia aikasemmin sanonut odottavansa puheluani.

Seuraavan kerrran hänestä kuului kännissä ja kertoi mitä oli tapahtunut ja miksi ei vastannut ja toivotti hyvät yöt. Tätä samaa linjaa jatkui pari päivää ja nyt ei ole herrasta taas kuulunut mitään vaikka sovittiin että ilmoittaa kun lähtee seuraavaan kohteeseen (lähtenyt tänä aamuna) ja eilen olisi pitänyt sopia siitä että olen ensiviikolla tulossa näkemään häntä. Hän ei edes kysynyt ostinko liput jo... Tai kysellyt vointiani vaikka tiesi että tipuin hevosen selästä pari päivää sitten niin että menetin tajuntani ja jouduin ensiapuun.

On ollut eilen illalla online ja sen jälkeen ei mitään. Puhelin hälyttää kun soitan, eli akku ei ole loppu.
Mies ei ole koskaan ollut kunnon parisuheessa aikasemmin tai ikinä joutunut olemaan huolissaan toisesta ihmisestä, on vähän oman napansa ympärillä pyörivää sorttia. Ajattelin että lähden nyt mökille ja jätän puhelimen kotiin, enkä ilmoita asiasta. Palaa vasta huomen illalla ja toivon että mies joutuu hiukan miettimään missä olen kun en ole ollut online enkä vastaa puheluihin. Tiedän nimittäin että tänään taas kelpaa skype seura kun on täysin yksin.

Mitä mieltä olette? Onko liian ilkeää?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette olleet yhdessä puolivuotta ja jos on tottunut itsenäiseen elämään. Reissuakin varmaan suunniteltu pidempään kuin te olette olleen yhdessä niin ei niitä kahleita voi noin piukille vetää.

Vierailija
42/87 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä reisussa miehesi on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te olette olleet yhdessä puolivuotta ja jos on tottunut itsenäiseen elämään. Reissuakin varmaan suunniteltu pidempään kuin te olette olleen yhdessä niin ei niitä kahleita voi noin piukille vetää.

Te olette olleet yhdessä puolivuotta ja jos on tottunut itsenäiseen elämään niin ei noin vaan voi suuntaa muuttaa. Reissuakin varmaan suunniteltu pidempään kuin te olette olleen yhdessä niin ei niitä kahleita voi noin piukille vetää

Vierailija
44/87 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kai mä ala miettimään heti koko suhdetta uudelleen kun puoli vuotta mennyt ilman ongelmia ja kaikki on ollut vaan ihanaa. Olen itsekkin ollut reissussa ja pitänyt nuorempana esim omiin vanhempiini huonosti yhteyttä, joten tiedän että aina ei kerkiä. 

On kuitenkin kyse ihmisestä joka on aina mennyt ja tullut niin kuin itselle sopii eikä ole ollut kenestäkään koskaan aidostu huolissaan. Olen yrittänyt asiaa sanoa hyvällä ja sanonut että vähempikin yhteydenpito on ihan ok. Mutta se ei ole ok jos ei peru skype treffejä vaikka puoli tuntia ennen niiden alkua hehkuttanut asiaa. Siitä huolestuu väkisinkin kun ei sitten toiseen yht äkkiä saakkaan yhteyttä. Tai ettei ilmoittele mitään itsestään vaikka niin on sovittu ja aikaa on aivan varmasti! Kiire hänellä ei todellakaan reissussa ole, olen itse samantapaisen reissun joskus tehnyt.

Tiedän että mies on reissussa innoissaan, on hänen ensimmäinen reissunsa yksin ja haastavemmissa olosuhteissa. Eli kyseessä on vähän itsensä etsimis reissu. Kannustin häntä jopa lähtemään, vaikka olisi helposti jäänyt kotiin minun kanssani!

Kysyn asiaa siksi että en yleensä harrasta mitään tälläistä pelleilyä ja pelailua, mutta nyt tuntuu että se olisi hyvä opetus kaiken muun oppimansa lisäksi tällä haastavalla reissulla. Enkä tosiaan ole luvannut hänelle mitään yhteydenottoja nyt koska emme ole olleet niin paljon yhteyksissä parina päivänä että olisin kerinnyt joten ei odota yhteydenottoani. Minusta tuntuu että olen ollut hänelle jopa liian kiltti ja ymmärtäväinen ja nyt hän pitää minua itsestäänselvyytenä. Olen kiltti ja todella ymmärtäväinen oikeastikkin, en vain halua olla ihmisten kanssa jotka käyttävät tätä hyväkseen. Siksi ehkä haluaisin testata vähän tikulla jäätä.

Vastahan minä kyselin asiaa teiltä, kun äitini sitä ehdotti. En ole vielä tehnyt yhtään mitään! AP

Vierailija
45/87 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies lähtiessä lupasi?  Jos jotain LUVATAAN, se pidetään. Mitkään olosuhteet eivät ole syynä, jos HALUAA pitää yhteyttä. Kun ne kerran toimii... Jos on meno esim. klo 9.00 sitten otetaan yhteys klo.8

Minua henkilökohtaisesti inhottavat ihmiset, jotka vähät veisaavat läheistensä huolesta, jos on reissussa esim. paikassa, jossa voi tapahtua vaikka mitä (ryöstöt, luonnonmullistukset, onnettomuudet). Se kertoo sitä missä kohtaa olet tärkeysjärjestyksessä. Ensin on oma hauskanpito ja sitten jossain pitkän matkan päässä sinä...Minä vähän luulen, että on löytynyt niin mielenkiintoista seuraa, että kaukana oleva tyttis halutaankin unohtaa.

Ota se puhelin mukaan, mutta laita joko äänettömälle tai et vastaa yhteydenottoihin. Onhan se vähän lapsellista, mutta sitä saa mitä tilaa. 

Vierailija
46/87 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet. Sinun ei ole mikään pakko olla suhteessa miehen kanssa, joka ei pidä sovituista asioista kiinni.

ps. mies ei ole exäsi

Ei mies ole exäni mutta olen normaalia ihmistä enemmän huolissan jos läheisistäni ei kuulu tämän tapauksen vuoksi. Avatakseni tilannetta exäni oli purjehtimassa valtameren yli kunnes katosit yli viikoksi niin ettei heihin saatu mitään yhteyttä. Ei siis kadonnut omasta tahdostaan. Ihmiset ei selvästikkään ymmärrä kuinka raskasta tuollainen on tai millaiset arvet se kuitenkin jättää... AP

Nytet ole huolissaan vaan mustasukkainen

Vierailija
47/87 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reissu suuniteltiin lyhyellä varoitusajalla ja autoin miestä paljon koska olen ollut samanlaisella reissulla. AP

Vierailija
48/87 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trine kirjoitti:

Mitä mies lähtiessä lupasi?  Jos jotain LUVATAAN, se pidetään. Mitkään olosuhteet eivät ole syynä, jos HALUAA pitää yhteyttä. Kun ne kerran toimii... Jos on meno esim. klo 9.00 sitten otetaan yhteys klo.8

Minua henkilökohtaisesti inhottavat ihmiset, jotka vähät veisaavat läheistensä huolesta, jos on reissussa esim. paikassa, jossa voi tapahtua vaikka mitä (ryöstöt, luonnonmullistukset, onnettomuudet). Se kertoo sitä missä kohtaa olet tärkeysjärjestyksessä. Ensin on oma hauskanpito ja sitten jossain pitkän matkan päässä sinä...Minä vähän luulen, että on löytynyt niin mielenkiintoista seuraa, että kaukana oleva tyttis halutaankin unohtaa.

Ota se puhelin mukaan, mutta laita joko äänettömälle tai et vastaa yhteydenottoihin. Onhan se vähän lapsellista, mutta sitä saa mitä tilaa. 

AAMEN

Vierailija
49/87 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet. Sinun ei ole mikään pakko olla suhteessa miehen kanssa, joka ei pidä sovituista asioista kiinni.

ps. mies ei ole exäsi

Ei mies ole exäni mutta olen normaalia ihmistä enemmän huolissan jos läheisistäni ei kuulu tämän tapauksen vuoksi. Avatakseni tilannetta exäni oli purjehtimassa valtameren yli kunnes katosit yli viikoksi niin ettei heihin saatu mitään yhteyttä. Ei siis kadonnut omasta tahdostaan. Ihmiset ei selvästikkään ymmärrä kuinka raskasta tuollainen on tai millaiset arvet se kuitenkin jättää... AP

Nytet ole huolissaan vaan mustasukkainen

Kenelle?

Vierailija
50/87 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä reisussa miehesi on?

Etkö lukenut? Mies on hyvin VAARALLISELLA matkalla YKSIN, kuitenkin törmäsi suomalaisiin, jolloin pitikin ryypätä ja jättää skypetreffit väliin, josta ap ärsyyntyi. Mutta mikä maa kyseessä se on ap vielä keksimättä?

Vierailija
51/87 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kai mä ala miettimään heti koko suhdetta uudelleen kun puoli vuotta mennyt ilman ongelmia ja kaikki on ollut vaan ihanaa. Olen itsekkin ollut reissussa ja pitänyt nuorempana esim omiin vanhempiini huonosti yhteyttä, joten tiedän että aina ei kerkiä. 

On kuitenkin kyse ihmisestä joka on aina mennyt ja tullut niin kuin itselle sopii eikä ole ollut kenestäkään koskaan aidostu huolissaan. Olen yrittänyt asiaa sanoa hyvällä ja sanonut että vähempikin yhteydenpito on ihan ok. Mutta se ei ole ok jos ei peru skype treffejä vaikka puoli tuntia ennen niiden alkua hehkuttanut asiaa. Siitä huolestuu väkisinkin kun ei sitten toiseen yht äkkiä saakkaan yhteyttä. Tai ettei ilmoittele mitään itsestään vaikka niin on sovittu ja aikaa on aivan varmasti! Kiire hänellä ei todellakaan reissussa ole, olen itse samantapaisen reissun joskus tehnyt.

Tiedän että mies on reissussa innoissaan, on hänen ensimmäinen reissunsa yksin ja haastavemmissa olosuhteissa. Eli kyseessä on vähän itsensä etsimis reissu. Kannustin häntä jopa lähtemään, vaikka olisi helposti jäänyt kotiin minun kanssani!

Kysyn asiaa siksi että en yleensä harrasta mitään tälläistä pelleilyä ja pelailua, mutta nyt tuntuu että se olisi hyvä opetus kaiken muun oppimansa lisäksi tällä haastavalla reissulla. Enkä tosiaan ole luvannut hänelle mitään yhteydenottoja nyt koska emme ole olleet niin paljon yhteyksissä parina päivänä että olisin kerinnyt joten ei odota yhteydenottoani. Minusta tuntuu että olen ollut hänelle jopa liian kiltti ja ymmärtäväinen ja nyt hän pitää minua itsestäänselvyytenä. Olen kiltti ja todella ymmärtäväinen oikeastikkin, en vain halua olla ihmisten kanssa jotka käyttävät tätä hyväkseen. Siksi ehkä haluaisin testata vähän tikulla jäätä.

Vastahan minä kyselin asiaa teiltä, kun äitini sitä ehdotti. En ole vielä tehnyt yhtään mitään! AP

Anna sitten asia olla ja sitä tilaa nauttia. Puolvuotta ja vedät jo nyt jotain draamakerhoa ja epävarmuutesi taitaa kuitenkin olla se joka syö suhdetta, lässyn lässyn kilteyden yms. kanssa. Ei parisuhde ole mitään valtapeliä, kumpi loukaan enemmän ja lujemmin. Jos itseluottamus ei riitä riskin ottoon parisuhteessa niin silloin ollan yksin, eikä mietitä miten pääsee tilantessa niskan päälle.

Vierailija
52/87 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanhoja olette? Joudun laittamaan tämän lauseen tänne näköjään aika usein, mutta onko sinulla enää muuta elämää kuin mies? Joo, olet menossa mökille, mutta sitä en niin kummoisena repäisynä pidä. Olette olleet yhdessä vasta puoli vuotta, joten vauhkoamisesi miehen tekemisistä tuntuu hyvin turhuudelta ja mustasukkaiselta liioittelulta. Et ole miehen äiti, et ole hänelle välttämättä edes kovin tärkeä varsinkin nyt kun hän saa sinuun reippaasti etäisyyttä ja huomaa, että elämää on muuallakin kuin kotona. Jos mies ei ole ennenkään ollut pitkissä suhteissa, niin sille on varmasti syynsä ja nyt tämä teidän kahden suhde ja sinun kyttäämisesi alkoi varmasti kiristämään mieltä ihan rankasti. Älä roiku miehessä, anna hänen mennä ja tehdä mitä haluaa. Etsi sinä itsellesi joku sohvaperuna.

Vierailija
53/87 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mutta vanhempana naisena aina ihmetyttää, miten nopeasti jotkut alkavat kutsua seurustelukaveriaan 'mieheksi'. Varmaan sama kuin engl. 'my man' eli miesystävä, mutta puolen vuoden seurustelun jälkeen se tuntuu jotenkin kovin jämähtäneeltä ja omistavalta.

Vierailija
54/87 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies on yksin vaarallisella reissulla, jolla aikaa kuitenkin riittää. Aloittaja tietää tämän, koska on itsekin ollut samanlaisella reissulla. Nettiä ei ole kuin harvakseltaan, mutta sattui (ilmeisesti aiemmin ventovieraita) suomalaisia kuitenkin tulemaan vastaan ja tuttuun suomalaiseen tapaan heidän kanssa ystävystyi ja lähti ryyppäämään. Vaarallisessa paikassa ei ehkä ole juuri nettiä, mutta baareja kyllä. Aloittajan mies on siis Venäjällä vodkanmaistelureissulla.

Vierailija
55/87 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies saa kadota pariksi päiväksi ilmoittamatta mutta ap ei? 

Vierailija
56/87 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen tietää mitä miehet tuollaisilla reissuilla tekee. Ei siinä kotiin jäänyttä tyttöystävää kaivata. Suosittelen miehen lähettämistä testeihin reissun jälkeen.

Vierailija
57/87 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskalla reissulla on irti kotimaasta ja sidoksista. Kotimaan arkea elävät sen sijaan voivat miettiä poissaolevaa reissaajaa paljonkin.

Todella tyhmää yrittää pitää kiinni toisesta ihmisestä Suomesta käsin. Anna vapaus - hän palaa luoksesi jos haluaa.

Vierailija
58/87 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies saa kadota pariksi päiväksi ilmoittamatta mutta ap ei? 

Mihin se mies on kadonnut? 

Vierailija
59/87 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanhoja olette? Joudun laittamaan tämän lauseen tänne näköjään aika usein, mutta onko sinulla enää muuta elämää kuin mies? Joo, olet menossa mökille, mutta sitä en niin kummoisena repäisynä pidä. Olette olleet yhdessä vasta puoli vuotta, joten vauhkoamisesi miehen tekemisistä tuntuu hyvin turhuudelta ja mustasukkaiselta liioittelulta. Et ole miehen äiti, et ole hänelle välttämättä edes kovin tärkeä varsinkin nyt kun hän saa sinuun reippaasti etäisyyttä ja huomaa, että elämää on muuallakin kuin kotona. Jos mies ei ole ennenkään ollut pitkissä suhteissa, niin sille on varmasti syynsä ja nyt tämä teidän kahden suhde ja sinun kyttäämisesi alkoi varmasti kiristämään mieltä ihan rankasti. Älä roiku miehessä, anna hänen mennä ja tehdä mitä haluaa. Etsi sinä itsellesi joku sohvaperuna.

olemme 25-30 väliltä. Minulla on todellakin oma elämä ja olen ollut reissussa ja nähnyt kavereita, harrastanut, käynyt töissä ja ensi viikolla lähden taas reissuun ennen kuin menen tapaamaan miestä. Mies on tähän mennessä ollut se mustasukkainen ja halunnut vain nysvätä kotona ja siksi vähän jopa patistin häntä lähtemään. En ole EDELLEENKÄÄN hänelle vauhkonnut vaan sanonut asiasta normaalin keskustelun välissä. Emme ole riidelleet yhtään tms. AP

Vierailija
60/87 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä on löytynyt "jännä" reissutyttö, siinä unohtuu äkkiä kotihiiri seinäruusu.

Jos jotain hyvää, niin se että uusi tyty on suomalainen, pääset vielä tapaamaan ex-poikaystäväsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän