Olenko lapsellinen jos teen näin miehelleni?
Olemme seurustelleet noin puoli vuotta ja mies on ollut vähän liiankin täydellinen, kunnes lähti pari viikkoa sitten yksin reissuun. Matka on vähän vaarallinenkin ja hän on paljon yksin kaukana kaupungeista, joten sovimme että hän pistää aina viestiä kun saa netin käyttöön ettei minun tarvitse olla huolissaan (eksäni on ollut joskus vuosia sitten kadoksissa monta päivää sillä tavalla että meitä läheisiä valmisteltiin siihen ettei tule elossa enää takaisin). Eka viikko meni hyvin, mutta nyt hän on ollut pysähtyneenä erääseen suurempaan kaupunkiin missä tavannut muita suomalaisia ihan sattumalta. Olen iloinen että tavannut uusia reissukavereita mutta tämän jälkeen hänen yhteyden ottonsa ovat olleet vähäisiä. Ensin hän ei perunut meidän skype treffejä vain koska tapasin nämä ihmiset ja "unohti ilmoittaa" vaikka vartti ennen oli ollut paikalla ja puoli tuntia aikasemmin sanonut odottavansa puheluani.
Seuraavan kerrran hänestä kuului kännissä ja kertoi mitä oli tapahtunut ja miksi ei vastannut ja toivotti hyvät yöt. Tätä samaa linjaa jatkui pari päivää ja nyt ei ole herrasta taas kuulunut mitään vaikka sovittiin että ilmoittaa kun lähtee seuraavaan kohteeseen (lähtenyt tänä aamuna) ja eilen olisi pitänyt sopia siitä että olen ensiviikolla tulossa näkemään häntä. Hän ei edes kysynyt ostinko liput jo... Tai kysellyt vointiani vaikka tiesi että tipuin hevosen selästä pari päivää sitten niin että menetin tajuntani ja jouduin ensiapuun.
On ollut eilen illalla online ja sen jälkeen ei mitään. Puhelin hälyttää kun soitan, eli akku ei ole loppu.
Mies ei ole koskaan ollut kunnon parisuheessa aikasemmin tai ikinä joutunut olemaan huolissaan toisesta ihmisestä, on vähän oman napansa ympärillä pyörivää sorttia. Ajattelin että lähden nyt mökille ja jätän puhelimen kotiin, enkä ilmoita asiasta. Palaa vasta huomen illalla ja toivon että mies joutuu hiukan miettimään missä olen kun en ole ollut online enkä vastaa puheluihin. Tiedän nimittäin että tänään taas kelpaa skype seura kun on täysin yksin.
Mitä mieltä olette? Onko liian ilkeää?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Olet. Sinun ei ole mikään pakko olla suhteessa miehen kanssa, joka ei pidä sovituista asioista kiinni.
ps. mies ei ole exäsi
Ei mies ole exäni mutta olen normaalia ihmistä enemmän huolissan jos läheisistäni ei kuulu tämän tapauksen vuoksi. Avatakseni tilannetta exäni oli purjehtimassa valtameren yli kunnes katosit yli viikoksi niin ettei heihin saatu mitään yhteyttä. Ei siis kadonnut omasta tahdostaan. Ihmiset ei selvästikkään ymmärrä kuinka raskasta tuollainen on tai millaiset arvet se kuitenkin jättää... AP
Vierailija kirjoitti:
Et ansaitse yhtäkään miestä , niin kauan kuin elät prinsessaharhoissasi, olet läheisriippuvainen, kakaramainen ja olet näpäyttelemässä ja kostamassa kaikkea, jopa näin naurettavaa asiaa.
Mitäs jos kasvaisit ensin aikuiseksi, ja alat sitten vasta seurustelemaan?
En ole ap mutta pitäsikö ap:n siis vain odotella kotona miestä ilman yhteydenottoja ja katsoa sormien läpi että mies ryyppäämisen takia jättää sovitut puhelut välistä ilmoittamatta.
Ja vaikka sanoo asiasta niin asiassa ei tapahdu muutosta. Onhan toi nyt vähän lapsellinen keino, mutta miehelle joka ei ole koskaan ollut huolissaan kenestäkään varmasti ihan opettavainenkin juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ansaitse yhtäkään miestä , niin kauan kuin elät prinsessaharhoissasi, olet läheisriippuvainen, kakaramainen ja olet näpäyttelemässä ja kostamassa kaikkea, jopa näin naurettavaa asiaa.
Mitäs jos kasvaisit ensin aikuiseksi, ja alat sitten vasta seurustelemaan?
En ole ap mutta pitäsikö ap:n siis vain odotella kotona miestä ilman yhteydenottoja ja katsoa sormien läpi että mies ryyppäämisen takia jättää sovitut puhelut välistä ilmoittamatta.
Ja vaikka sanoo asiasta niin asiassa ei tapahdu muutosta. Onhan toi nyt vähän lapsellinen keino, mutta miehelle joka ei ole koskaan ollut huolissaan kenestäkään varmasti ihan opettavainenkin juttu.
Totta kai pitää vaan istua ja odottaa...vai pitäisiko kuitenkin miettiä miksi olla suhteessa ihmisen kanssa joka ei tuon vertaa arvosta?
Voisihan se nainenkin opetella luottamaan, että aikuinen mies osaa jo huolehtia itsestään, eikä huolestua kuin jostain pikkulapsesta.
Ymmärtäähän sen, että huolettaa, mutta jos on jossain kehitysmaassa tai missälie ja on paljon nähtävää ja koettavaa niin aikataulut ei vaan täsmää. Ymmärtäisit itsekin, jos olisit reppureisailemassa käynyt.
Sano vain, että olet huolissasi, koska hän on sinulle tärkeä ihminen.
Oletko sinä miehen äiti? Peilaat, kun entinen miehesi katosi niin olet paniikkinappula pohjassa? Kaikilla meillä on tietoisuus, että elämässä ei sitä ennustettavuutta ole ja mitä tahansa voi sattua, mutta ei tuolla tavoin voi elää varsinkaan miehen kanssa joka ei näytä välittävän hittojakaan.
Pidä kivaa mökillä. "Toivottavasti" kostosi ei mene ihan hukkaan, kun mies ei ota yhteyttä ja eikä huomaa "poissaoloasi" ollenkaa.
Ongelmathan selviää pistämällä vahingon kiertämään.
Kuulostaa siltä, ettei miesystäväsi varmaan edes tajuaisi "kostotoimenpidettäsi". Itse varmaan ottaisin puhelimen mukaan, mutta en aktiivisesti yrittäisi ottaa yhteyttä.
Toisaalta mieshän voi sitten sanoa että ethän sinäkään ole koko ajan tavoitettavissa etkä vastannut tai ollut skypessä. Jos siis asia tulee myöhemmin puheeksi. Sanotko sitten että niin kun halusin kostaa sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, ettei miesystäväsi varmaan edes tajuaisi "kostotoimenpidettäsi". Itse varmaan ottaisin puhelimen mukaan, mutta en aktiivisesti yrittäisi ottaa yhteyttä.
Mulle kävisi niin, että tuijottaisin koko ajan puhelinta ja harmistuisin vaan lisää, kun ukosta ei vieläkään kuulu mitään. :D
Ihme kommentteja aloittajalle taas.
Vierailija kirjoitti:
Millaiset kommentit kelpaisivat? Mielipiteesi jäi vähän epäselväksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole twitter niin viestissä saa olla yli 160 merkkiä. Tulisi oma mielipiteesi vähän selvemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä siinä nyt sitten on, jos kehoitetaan aloittajaa miettimään onko suhde häntä varten?
Vierailija kirjoitti:
Jaxuhalejako pitäisi jakaa?
Vierailija kirjoitti:
Vakio kommenttisi huomioitu taas.
Poista ukko puhelimesi yhteystiedoista, käy viettämässä mukava mökkiviikonloppu ja jatka elämääsi. Ei tuollaisella huithapelilla mitään tee.
M
Se on sillä reissulla toisen naisen kanssa! No ei varmaan...
Omasta kokemuksesta voin sanoa että matkoilla/lomalla tuollainen aikataulutettu yhteydenpito on aivan hanurista. Se varmasti sopii sille joka elää arkea kotona mutta sille reissussa olevalle se ei olekaan niin yksinkertaista kuin äkkiseltään luulisi. Tulee yllättäviä juttuja ja käänteitä jolloin on, KYLLÄ, parempaakin tekemistä kuin puhua kotiin.
Me olemme puolisoni kanssa usein reissussa omien kavereiden kanssa ja joskus jopa yksinkin. Ollaan yhdessä vartavasten sovittu että mitään aikataulutettuja puheluita ei järjestetä - on niitä joskus yritetty mutta niistä tosiaan helposti tulee vaan "riesa" molemmille. Ei riesa siinä mielessä että ei haluaisi toiseen yhteyttä pitää, päinvastoin, mutta matkoilla sitä aika usein (ainakin meille) tulee jotain yllättävää tai mielenkiintoista jolloin aikataulut jaa kakkoseksi.
Meillä ainakin toimii se kaikkein parhaiten että silloin tällöin laitetaan toiselle viestiä - ehkä nopea kertaus mitä on tehty jne... se on itseasissa mukavaa kun ne viestit tulee yllättäen, odottamatta :o)
Mielestäni ap vois vähän löysentää sitä hihnaa miehestään...
Se on tavannut jonkun naisen ja olet historiaa.
Vierailija kirjoitti:
mä varmaan itsekin kostonhimoissani miettisin jotain tollasta, mutta lapsellistahan se on. Kaikenlisäksi, mies ei välttämättä olis moksiskaan siitä ettei saa sua illalla skypellä kiinni, joten kosto menis ihan pilalle. Anna sen nauttia lomasta kun on kerta sinne päässy.
Juuri näin. Kosto osuu aina eniten kostajaan
Mun mielestä ihan oikein vähä näpäyttää toista just noin. Paras ois jos mies yrittäisi juuri tuolloin ottaa yhteyttä ja joutuisi vähän ihmettelemään myös.
Meillä oli miehen kans vähä sama homma alkuaikoina, mies meni miten tykkäsi ja ilmoitteli kun ehti, yleensä kerran viikossa. Mä olisin halunnu olla yhteydessä joka päivä ja hermostuin kun mies antoi yleensä vain sunnuntai-iltaisin kuulua itsestään. Helposti siinä ajatukset lensi ja tuli mieleen kaikenlaista. Ja luonnollisesti turhauduin ja "kostin". Mutta mies ei vaan tajunnut käytöstään kun ei ollut ennen vakavasti seurustellut, oli tottunut menemään miten tykkää. Ei ilkeyttään tai välinpitämättömyyttään sitä tehnyt. Mutta rankkaa aikaa se oli minulle, onneksi siitä selvittiin puhumalla. :)
Kannattaa kyllä ottaa asia puheeksi ja selvittää mieltä hiertävät asiat juurta jaksain. Tsemppiä!