Pikaneuvoja. Meidän pihaan ilmestyi vieras koira.
Kiltti, pieni, vieras koira, panta kaulassa, ei kuitenkaan tietoja pannassa, antaa ottaa kiinni.
Mihin pitää soittaa? Vai annanko mennä menojaan, tämä on ihan rauhallinen omakotialue, osaisi se ehkä kotiinkin.
Eli mitä teen?
Kommentit (34)
Laitat ilmoituksia kaupan seiniin, laita faceen, soita löytöeläinpaikkaan?
Otat kiinni ja viet johonkin eläinsuojaan. Jos ei ole kauhean kuuma tai sada niin voit kiertää koiran kanssa vähän lähialueella ja kysellä tunnistaako kukaan karkuria. Älä päästä menemään!
Minä ajaisin sen helvettiin sieltä. Muiden karanneet koirat ei ole minun vastuullani.
Sniif. Jotenkin liikuttavaa. Koira tuli teidän pihaan, kun ei löydä enää kotiin? Mutta eikö koiralla ole valtavan hyvä hajuaisti? Luulisi löytävän. Miksi tuli teille? Vain koira tietää vastauksen.
Mikä paikkakunta? Paikkakunnilla on sopimukset löytöeläinten hoitopaikoista, soita sinne. Tulevat kyllä hakemaan, mutta ota koira kiinni, eivät lähde hakemaan irrallaan olevaa koiraa.
Anna sille vettä:)
Laita ilmoitus karkurit. fi sivustolle !
Et voi päästää enää menemään, koska syyllistyt heitteillepanoon, ja jos koira nyt jää auton alle, on syy sinun. Viet sen rankkurille. Jos se on kaukana, soitat poliisit ja sanot, että heidän pitää viedä, koska olet sairas ja ottanut kolmiolääkettä etkä voi ajaa.
Varmaan löytää kotiin, mutta voi yhtä hyvin jäädä auton allekin. Itse en anna kulkureiden koskaan jatkaa matkaansa, vähänkö harmittaisi sitten lasten suru, jos rakas lemmikki olisi päässyt karkuun, jäänyt auton alle enkä itse tehnyt mitään estääkseni... :( Ota kiinni ja soita paikalliseen löytölään.
Kiitos kun vaivaudut! :)
Vierailija kirjoitti:
Minä ajaisin sen helvettiin sieltä. Muiden karanneet koirat ei ole minun vastuullani.
Jos sulta katoais perheenjäsen, olisko sulle aivan ok jos kukaan ei yrittäis saada häntä kotiin mikäli tilaisuus olis?
Vierailija kirjoitti:
Et voi päästää enää menemään, koska syyllistyt heitteillepanoon, ja jos koira nyt jää auton alle, on syy sinun. Viet sen rankkurille. Jos se on kaukana, soitat poliisit ja sanot, että heidän pitää viedä, koska olet sairas ja ottanut kolmiolääkettä etkä voi ajaa.
Heitteillepanija ei siis ole huolimaton omistaja? Minä hätistäisin piskin tiehensä.
Juu, laita ilmoitus/lue ahkerasti sivustoa karkurit.fi.
Itse olen pitänyt pari päivää, että omistaja ehkä ehtii reagoida, ja sitten vienyt eläinsuojaan. Kerran näin ilmoituksen karkaajasta siellä, kun olin jo vienyt pihallemme eksyneen ajokoiran eläinsuojaan ja soitin omistajalle. Oli kyllä aika töksö ukko siellä päässä, koira oli 15 km päässä kotoaan, eikä ukko edes kiittänyt, löi luurin suurinpiirtein korvaan. Mietin sen jälkeen, olisko pitänyt itse pitää se koira...mutta se on laitonta.
Toivottavasti haki koiransa. Itselläni on kaksi sakemannia, ja olisin iki-iloinen, jos siinä tilanteessa joku minulle kertoisi, missä koirani luuhailee.
Rapsuta sitä ihanaa hauvelia korvan takaa <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulta katoais perheenjäsen, olisko sulle aivan ok jos kukaan ei yrittäis saada häntä kotiin mikäli tilaisuus olis?
Öh, kysymys oli koirasta, ei mistään mummosta.
Vierailija kirjoitti:
Että oikein heitteillepanoon syyllistyy, jep jep.. :DD
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö hevonpaskaa tällainen heitteillejättö. Koira on esine ja tuo esine ei kuulu edes aloittajalle. Sen voi päästä vapaasti juoksemaan minne haluaa, jos ei halua asille tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Laitat ilmoituksia kaupan seiniin, laita faceen, soita löytöeläinpaikkaan?
Mutta mitä koiralle tehdään sillä aikaa? Päästetään menemään? Otetaan sisälle varisuttamaan karvoja ja kusemaan lattioille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että oikein heitteillepanoon syyllistyy, jep jep.. :DD
Näin poliisit minulle sanoivat. Olin ottanut kiinni pihaamme tunkeutuneet saksanpaimenkoiran, joka oli vieras minulle. Meidän koiralla sattui olemaan juoksu, joten oli tosi hankalaa saada pidettyä ne erillään. Soitin poliisille, joka lupasi viedä sen rankkurille. Odotin neljä tuntia ja soitin uudelleen. Heillä oli vuoro vaihtunut eikä kukaan ollut muistanut kertoa koiranhakukeikasta. Sanoin, että päästän koiran menemään, ettei se pane minun hurttaani paksuksi, mutta sain ehdottoman kiellon ja ilmoituksen, että tulee heitteillepanosyyte, jos koiralle nyt käy jotain. Parin tunnin päästä tulivat sitten hakemaan. En aio ottaa enää tämän jälkeen kiinni yhtäkään irtokoiraa, hätistän vain pois meidän pihasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö hevonpaskaa tällainen heitteillejättö. Koira on esine ja tuo esine ei kuulu edes aloittajalle. Sen voi päästä vapaasti juoksemaan minne haluaa, jos ei halua asille tehdä mitään.
Jos koiralle sattuu jotain tai jos koira itse tekee jotain, se on omistajan vika. Jos koira on otettu kiinni ja sitten uudelleen päästetty vapaaksi, syypää on tämä irtipäästäjä. Viime kädessä vastuu on siis aina sillä ihmisellä, joka koiran päästää vapaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koiralle sattuu jotain tai jos koira itse tekee jotain, se on omistajan vika. Jos koira on otettu kiinni ja sitten uudelleen päästetty vapaaksi, syypää on tämä irtipäästäjä. Viime kädessä vastuu on siis aina sillä ihmisellä, joka koiran päästää vapaaksi.
Lakiteksti esiin ja vähän äkkiä. Tosin ei taida löytyä, vai mitä? :D
Muistaakseni karkurit.fi