Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen opiskelija ja en saanut taaskaan kesätöitä :(

Vierailija
02.06.2016 |

Muita kohtalotovereita? Hain todella moneen paikkaan ja pääsin jopa pariin haastatteluun, mutta en kuitenkaan tullut valituksi. Tuo viesti "valitettevasti et tullut tällä kertaa valituksi" alkaa ottaa niin päähän, että en kestä enää. Tänään olisi ollut viimeinen toivo vielä saada paikka, kun odotin valinnan tulosta, mutta viesti oli taas kielteinen.

Menee tämäkin kesä taas ilman kesätöitä. Tottakai kesästä voi nauttia ilman töitäkin (onpahan enemmän vapaa-aikaa), mutta olisi ollut tärkeää saada edes vähän työkokemusta lisää ja tietysti rahaa.

Mitäs te muut opiskelijat olette yleensä tehneet kesäisin, jos ette ole saaneet kesätöitä? Pitäisikö vain suorittaa kesäopintoina jotain kirjatenttejä tms?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelin jos en saanut töitä. Yhtenä kesänä tein vapaaehtoiset op:t pois ja toisena olin harjoittelussa (no kai sen voi laskea töiksi).

Vierailija
2/60 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa millainen kurssitarjonta korkeakoulussasi on kesällä. Itsekin suoritin yksi kesä juuri tuollaisia kirjatenttejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama juttu! Jotain osa-aika hommia pääsen todennäköisesti tekemään kuukauden päästä, mutta nekin tosiaan vaan töihin kutsuttaessa :/ sossusta siis rahaa ainakin kesäkuun ajaksi

Vierailija
4/60 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile prostituutiota, vai eikö laiskalle kelpaa työ kuin työ?

Vierailija
5/60 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä alaa opiskelet? Voin neuvoa työnhaussa. :)

Mitä työtä olet valmis tekemään?

Vierailija
6/60 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudut ihan hemmetin monen firman "tarvittaessa töihin kutsuttava"-listoille. Ainakin Helsingissä oon saanut opiskelijana tehdä tarpeekseni duunia. Tosin sitten siinä päivystämisessä on kyllä kiinni, joten Ruisrockit ynnä muut joutuu jättämään väliin. Eivät meinaan katso yhtä eitä pidemmälle.

Vierailija
7/60 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorita jotain pätevyyskortteja tai perehdy johonkin hyödylliseen aiheeseen.

Vierailija
8/60 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut koko opiskelujen ajan kaupassa töissä ja kesäisin ottanut enemmän vuoroja. Olen aina ihmetellyt miten muut opiskelijat pärjää tekemättä töitä opiskelujen ohella??

Vierailija
9/60 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa laittaa vuokrafirmoihin hakemukset. Omalla kohdalla yksi työtön kesä opiskelijana ei haitannut työllistymistä seuraavana kesänä oman alan töihin.

Vierailija
10/60 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IT-ala, erityisesti ohjelmistotuotantopuoli. Tiedän, etenkin viime viikkoisten uutisten valossa tilanne ei näytä hyvältä. Alanvaihto toisinaan käynyt mielessä, mutta toisaalta olen vielä sen verran alussa, että tilanne voi kääntyä parempaan päin myöhemmin, joten ainakin toistaiseksi jatkan tätä opiskelua.

Olen kyllä valmis tekemään mitä tahansa työtä, paitsi tuota edelä mainittua itsensä myymistä.

Vierailija
11/60 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta minä opiskelen luokanopettajaksi ja sivussa suoritan myös äidinkielen ja kirjallisuuden opettajan pätevyyden. Olen valmis tekemään suht kaikenlaista työtä, mutta katson hieman karsaasti puhelinmyyntiä, sillä minua ja kavereitani on kusetettu täällä kotipaikkakunnallani todella härskisti niissä paikoissa.

Vierailija
12/60 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut koko opiskelujen ajan kaupassa töissä ja kesäisin ottanut enemmän vuoroja. Olen aina ihmetellyt miten muut opiskelijat pärjää tekemättä töitä opiskelujen ohella??

opintolaina

Vierailija
13/60 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko pärjätä kun ei vain ole saanut töitä sadoista hakemuksista huolimatta.

Vierailija
14/60 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on vaikka toisille jakaa, älä ole nirso. Nyt vaan puhelin käteen ja soittelemaan lähialueen työpaikkoihin.

Terveisin eräs joka on aina saanut kesätöitä ja myöhemmin "oikeita" töitä ja jonka lapsetkin ovat aina saaneet kesätöitä

Vierailija
15/60 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika. Hulluko olet kun töihin haluat? Kyllä valtio sinusta huolen pitää. Nauti kesästä.

Vierailija
16/60 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa.

En tiedä mitä tekisin. Jotain kursseja suorittelen ja koitan katsella jos jotain hommaa olisi vielä tarjolla kesän mittaan.

Vierailija
17/60 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä on vaikka toisille jakaa, älä ole nirso. Nyt vaan puhelin käteen ja soittelemaan lähialueen työpaikkoihin.

Terveisin eräs joka on aina saanut kesätöitä ja myöhemmin "oikeita" töitä ja jonka lapsetkin ovat aina saaneet kesätöitä

Haista paska. Avoimia työpaikkoja on ehkä jotain 35 000 ja työttömiä yli 400 000. 

Vierailija
18/60 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne myös täällä :(

Vierailija
19/60 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tällä hetkellä 2 henkilön vajaus vaikka sesonki on täydessä vauhdissa. Vajaalla mennään.

Kumpikaan niistä joiden piti aloittaa kesätyönsä (elokuuhin saakka) ei ilmestynyt eikä vastaa puhelimeen.

Kaupan apulainen ja cafen plokkari. Palkka 1800. Mutta ei näköjäns nappaa. Vituttaa vakutuisena tehdä ylitöitä kun ei saada väkee töihin.

Vierailija
20/60 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää vaan miettimään notta paskaaks tässä opiskelee :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä